Pozzzz, sve najbolje u novoj...
Imam mali problem sa klapnom gasa, benzinac 1.4 fiat Qubo na fabrički metan. moram na 10 dana da vadim masnoću koja se natalozi iz nekog razloga. Bude bas puno... a crevo od iberlaufa bude puno i zacepljeno. Ukupno izbacim te neke masnoce sigurno 100grama. Prvi put sam izbacio skoro pola kile.
Zanima me mogu li to da nekako sprecim, sta je uzorok
Klapna gasa, cesto se zaprlja
Uuuu, zvuči gadno. Šta mi je činiti, koliko su troskovi? Orjentacija 50-100, 200-300 oko 500
Teško da vam to neko precizno može reći ovako preko foruma. Morate da odete do nekog servisa da vam prvo tačno ustanove stanje motora i da vam kažu koliko bi to koštalo.
Taj talog koji Vam se javlja mora od nečega da nastane . Dakle vaše vozilo mora da iima manjak rashladne tečnosti , da ima povećanu pšotrošnju goriva bilo kog . Ubičajeno je da ukoliko je ta masa svetla i slinava to bude vezano za rashladu tečnost . Mozete i sami proveriti tako što će te proveravati nivo ulja , i nivo rashlade tečnosti . Takodje na ugrejan motor možete gledati dal se pojavljuje brbotanje u posudi za rashladu . Obično se dešava da popusti dihtung glave ili se glava pokrivi pa nastaju problemi te vrste , zatim mogu biti tefloni ventila . Niste nam rekli da li ima nekih greški , auto drugačije radi , da li sija "chek engine " Takodje moze biti problem i do gasog uredja ja Kao što histerezis reče pravac u servis . Prvo kod mehaničara ali i kod "plinadzije "
Rashladnu tecnost je gubio na jednoj šelni, posudu sam zamenio, na selni kaplje i dalje po malo pa ja dosipam, greska sija samo kad je na metanu, kad prebacim na benzin gasi se, to mi je ranije rekao jedan na dijagnostici da pali gresku zbog senzora na katalizatoru.
Za jedno sam siguran, jeste masa je slinava. Moguce vrlo da negde probija antifriz. Cuni mi se da mnogo gubi jer ja predjem 200-300km i sipam 0,5 ili 1litar. Prvo moram da resim to kapljanje
E ovako, izbacio sam crevo iz filtera, iberlauf, motor je sada prodisao zaista. Nece biti naslaga na leptiru. Ostalo je neko malo crevce debljine cigarete, ono uvlaci vazduh i ostavio sam ga na filteru, ne znam cemu sluzi a voleo bih da znam.
Pitanje je, iberlauf malo čadi, ne mnogo, jel smem da ignorisem, koliko smem tako da vozim, sta me čeka zapravo? Kolika je steta u najavi, jer majstori nesto mogu da daju dijagnozu na osnovu ovog teksta.
Koliko god izbegavali neki servis vam ne gine ako zelite da sazate i kvar , obim kvara a samim tim i cenu popravke
Iberlauf koji ste raskopčali služi za recirkulaciju zaostalih toksičnih isparenja iz kartera i njihovo ponovno sagorijevanje. Isti se može raskopčati i pustiti u atmosferu, nije ekološki ali je dobro za motor jer ne uvlači otpad u usis. Iberlauf je prvenstveno uveden iz ekoloških i zdravstvenih razloga. Stari automoblili su imali raskopčan iberlauf, i ti motori su ispuštali odušak u atmosferu.
Problem raskopčanog iberlaufa je taj što lako može da se desi da ako je izlaz iberlaufa ostavljen u motornom prostoru, ventilacija kabine uvlači izuzetno toksične gasove iberlaufa, opasne po zdravlje. To je, na duže staze, trovanje i vozača i putnika u autu.
Stoga, ako je već raskopčan, obavezno ga sprovesti ispod poda automobila da ventilacija ne vuče gasove iberlaufa, do odlaska u servis.
Automobili imaju viska delova koji nisu dobri po njih ni po sofera, pa cim auto stigne u Srbiju, to se sve poskida da ne smeta
Auto je u mom vlasnistvu oko pola godine, neko ga je izgleda pregrejao ranije.
Kriva glava (ravnanje), dihtung, uradicu karike, lezajeve radilice, veliki servis, dizne, semering bregaste...
Sve ukupno 500 i nesto evra sa rukama