Imam problem sa zadnjom lijevom kocnicom,inace radi se o hyundai lantra,1.9 d, 2000 godiste,nema abs.Auto nemam dugo,majstor mi je zamijenio pakne nazad i na valjku je pokazalo da zadnji lijevi tocak 50% manje koci nego desni,opet je majstor to stelovao 3 sata i onda sam opet otisao na valjak i bilo je jednako ,ali sila kocenja nije bila dovoljna i nakon 3 sedmice opet sam bio na valjku i opet je razlika 50%,vise neznam sta da radim.Hvala unaprijed svima
Kočnice
crijeva su nova,prije tri mijeseca su stavljena,a dobos moze jos,nije savrsen,ali nije otisao.Pa i mehanicar sumnja na cilindar,ali nije ni on siguran,a nemijenja mi se cilindar,najjeftinije sam nasao za 130 eura,jeli moguce da se ocisti cilindar?
Da nije vazduh?
Sto kaze DOXAT nek ispusti vazduh, ili nek zameni kocionu tecnost, mada znam da je to tamo preksa u servisima. 130€ za cilindar u tocku mi je bas dosta da ne mislis na glavni kocioni cilindar? Jer ako kosta ovaj 130 glavni kocioni je onda 500€.
ma teshko da je cilindar... neshto tu drugo ne shtima. Da li je sigurno majstor sve postavio kako treba pri montazi? Hmmmm...
ma skidao je majstor pet puta i sve ozracivao i stelovao ,bio sam cijelo vrijeme prisutan,a prednje kocnice su savrsene.
Ajd malo pojasni sta to znaci da je dobos relativno dobar . Jer ga neko merio pa dosao do takvog zakljucka ili je to utvrdjeno odokativnom metodom .
A sto se tice kocionog cilindra , ako je tako skup onda je najbolje odneti ga negde na reparaciju .
Imao sam sličan problem na starom opelu kadetu, zamijenio sam pakne pozadi i nakon nekoliko dana izašao na tehnički pregled za registraciju. Na jednom zadnjem točku mi je isto sila kočenja bila prepolovljena. Majstor što je radio na tehničkom, savjetovao mi je da napravim jedan krug oko kvarta sa djelomično povučenom ručnom kočnicom i da se vratim ponovo na valjkove. Razlog: pakne nakon ugradnje nisu dobro nalegle i na taj način ih je trebalo malo „pobrusiti“. I bio je u pravu, nakon vožnje pod ručnom, oba zadnja točka su pokazivala max. silu kočenja na valjkovima.
tako se mogu upaliti pakne i pregrejati i deformisati doboshi.zamena tih delova pred tehnichki pregled nije najsrecnije reshenje :nono
tako se mogu upaliti pakne i pregrejati i deformisati doboshi.zamena tih delova pred tehnichki pregled nije najsrecnije reshenje :nono
Moram malo da odreagujem na ovo i pojasnim moj posljednji post. Radnja predhodnog posta se dešavala 1993. u okolini Minhena, gdje sam tada živio i radio, a majstor nije bio neki mangup, već profesionalni automehaničar Njemac. Kada auto dođe na njihov tehnički pregled (TÜF), pregleda se bukvalno svaka sitnica. Meni su dodatno izbupali cijeli pod nekakvom hidraulikom, ne bi li našli neku trulu površinu lima, jer mi je gornji dio školjke bio na samoj granici prolaza na pregledu (Kadet C 79.god.)
Kada su ustanovili da je sve ispravno i kompletno, ostali su još valjkovi kao zadnja faza pregleda. Kada se pokazalo da jedan zadnji točak ne koči kako treba, objasnio sam da sam promijenio pakne prije nekoliko dana, na šta je majstor odgovorio da se kod starijih auta doboši zadnjih točkova vremenom pomalo užlijebe i da to isto tako vremenom kroz vožnju samo nalegne. Međutim, ako hoću da registrujem auto, a pošto sam prošao praktično kompletan pregled, dao mi je savjet da to napravim kao što sam opisao, inače ništa od registracije taj dan. Siguran sam da to nije bio zlonamjeran savjet, već rezultat iskustva i rutine.
- ručna kočnica se povuče samo toliko da se osjeti malo opterećenje pri kretanju,
- vozi se lagano i dovoljno je tu do jednog kilometra (ja sam imao i jedan ili dva semafora usput)
Pošto moja vozila isključivo sam održavam, nakon svake zamjene pakni obavezno odradim opisani postupak (inače ih vrlo rijetko mijenjam).
Pravoslavac, ako ti se ovo ne sviđa, možeš isto tako krenuti s autom u vožnju nekom jačom i dužom nizbrdicom, uglavi se u kakvu kolonu vozila i koristeći kočnice opet će sve doći na svoje, naravno pod uslovom da nije kočioni cilindar pokvaren.
E sad i ja da dodam koju .
Sve te fore i fazone oko naleganja , razradjivanja i slicno spadaju u klasican domen BUDZENJA , pa cak i ako je savetovan od uber nemackog majstora .
Po toj istoj logici i motor se odma posle generalne vozi pod velikim teretom i na usponu da bi sve "leglo " na mesto .
Jednostavno to se ne radi tako .
Kako god, ja sam napisao svoja iskustva, a pravoslavcu želim da riješi ovaj problem na najbolji mogući način i neka onda napiše još nešto o tome.
Ako su mali zljebovi na dobosu, sa samo par kocenje ce sve leci na svoje mesto. Ako su veliki onda ne gine obrada na strugu, naravno ako dobosi imaju mesa, ako ne onda moraju novi. Sad se samo treba raspitati koja je minimalna debljina dobosa.
Trebalo bi da na dobosima pise koji je maksimalni dijametar . Tako da je lako izmeriti da li ima "mesa " za obradu .
Na autu starom 10 godina, teško da doboši mogu biti samo neznatno potrošeni, osim ako nije vožen. Što se tiče obrade na strugu, to je vjerovatno teorija po nekom PS-u, koje se međutim u praksi nitko ne pridržava, barem da ja znam, ili će staviti pakne na doboš takav kakav je, ili će staviti novi, uostalom pitajte po servisima pa će te vidjeti. Kod nas mislim da rijetko ko i ima profesionalni strug za metal u auto-servisu.
Što se tiče postupka koji sam gore opisao, ima logično objašnjenje za to i ne može se nikako uspoređivati sa slučajem kada npr. netko vozi auto ispravnih i upasovanih kočnica pod ručnom.
Nalijegajuća površina između novih pakni i užljebljenog doboša je neuporedivo manja, nego kad su upasovane, samim tim i trenje, odnosno zagrijavanje doboša (zbog toga je i kočenje neuporedivo lošije). To znači da za razliku od gore navedenog slučaja, ne može doći do oštećenja, odnosno pregrijavanja doboša. Može doći samo do sagorijevanja samih ivica pakni i pri kraju vožnje do sastavljanja središnjeg dijela pakne i doboša, što i jeste krajnji cilj ovog postupka. Pri tome se na kraju ručna kočnica i pomalo olabavi, tako da je treba još neznatno doštelovati.
Isto tako treba obratiti pažnju na samoštelujući mehanizam, da se prilikom montaže vrati tačno onako kako je stajao ranije, s tim da se malo olabavi, kako bi doboš mogao da se navuče na nove pakne. Nakon nekoliko pritiskanja kočnice, mehanizam bi trebao da dovede pakne na optimalni razmak od doboša.
Prije nekoliko desetina godina, ugrađivali su se mehanizmi koji nisu bili samoštelujući, već se to povremeno trebalo raditi manuelno, predpostavljam da se onda ni užljebljeni doboši nisu mogli ugraditi bez predhodne obrade na strugu.
Eto neka se Urednici ne uvrijede, ovo što pišem nisu nikakva pravila niti obaveza da se mora raditi baš tako, ali može navesti na razmišljanje kako riješiti problem. Ipak klasični kočioni mehanizmi ne spadaju u neku veliku filozofiju. Meni barem, mnogo je veća filozofija kako da nađem kvalitetne originalne dijelove za auto, jer se danas prodaje sve i svašta.
pozz
Pa sad sta reci . Svako ko se imalo razume u mehaniku a i malo u masinstvo trebalo bi da zna to o obradi dobosa . Uvek me to podseti na onu staru pricu o generalnom remontu motora . Pa se cesto desi da mehanicari sami uz oslanjanje na ogromno iskustvo sastavljaju polusklop motora onako "odokativno " bez masinske obrade i sklapanja polusklopa motora na probnom stolu .Ili jos gore promene samo karike na klipovima i to je zavrsen posao :tup :tup . E tako i ova fora sa dobosima ne treba dobose meriti komparaterom , dovoljan je u razmernik pa da se vidi koliko je dobos pohaban i koliko se pretvorio u elipsu . Gledao sam cesto kako "majstori" cesto ni ne obrisu dobos a kamoli da operu od ulja , vec montiraju pakne i teraj .Uz objasnjenje sve ce to da "legne " . :hh :hh :hh
Gledao sam cesto kako "majstori" cesto ni ne obrisu dobos a kamoli da operu od ulja , vec montiraju pakne i teraj .Uz objasnjenje sve ce to da "legne " . :hh :hh :hh
Gore je upravo ono o čemu ja pišem, fakat je da se našim putevima kotrlja stotine hiljada auta koji su prošli gornji tretman, isto tako je fakat da većina od njih uredno prolazi tehnički pregled. Ja već preko 20 godina ne dajem nikakvim majstorima da mi čačkaju po autima, a posebno ne po kočnicama. Ako ništa drugo, barem očistim doboš, prekontrolišem cilindar i ostale dijelove sklopa, doboše nisam obrađivao u strugu i osim ranije opisanog u predhodnim postovima, nikada nisam imao problema s kočnicama, (prije toga sam vozio nove „peglicu“ i juga45 tako da su i doboši bili novi).
Čovjek može da se poziva na mehaniku, mašinstvo, da razmjerava doboše, struže i glanca ih, ali jedino mjerodavno za ispitivanje kočnica su valjkovi, a kasnije i ponašanje vozila na putu.
направи се велика дискусија а оно што рекох је факат(чињеница) и без имена "ханс" или"шмит"па возајте аута са "полуповученом" ручном или шта год да вам падне на памет да прођете технички а не да имате исправан ауто у свако доба дана и ноћи.пуно поздрава за "ханса и шмита" :tup :tup :tup :hh
а како се контролишу и обришу добоши и контролишу цилиндри за које може да се гарантује?стави ли неко добош у струг да измери овалност?можда "ханс"или"шмит"? :tup :tup :tup :hh
Ja vam kazo a vi kako ocete .
Ja cu i sa autom koji jako lose koci da predjem tehnicki a merenje na valjcima bice zadovoljavajuce , tako da ni to nije merodavno
е да,заборавих да кажем да уколико точкови "једнако и са исте тачке пишу на асфалту"писаће и на ваљцима :roll
Ja vam kazo a vi kako ocete .
Ja cu i sa autom koji jako lose koci da predjem tehnicki a merenje na valjcima bice zadovoljavajuce , tako da ni to nije merodavno
твоја ил туђа ил џумле.......
Pa zato i kazem da valjci nisu bas neka siguracija .
Po meni na autu ne mora nista da bude ispravno , al auto mora da stane kad ja ocu i kako ja hocu !
Eto smo saznali iz ove teme da ogromna većina auto-servisa kod nas i u okruženju, potpuno nepravilno vrši zamjenu pojedinih dijelova kočionih sistema, a saznajemo takođe da valjkovi za ispitivanje kočnica, koji se koriste kod tehničkih servisa svuda u Svijetu i nisu baš nešto mjerodavni za to.
Pa ovo je divno, stvarno se može svašta naučiti na ovom forumu. :hh
I da zaključimo: jedan dobar dio ljudske populacije vozi se u vozilima koja imaju kočnice vrlo sumnjivog kvaliteta. :hh
Majstor mi je rekao da dobos nije los,ali nije ni za obradjivanje,a sto se tice rucne,ona je isto savrsena.mada primjetio sam da nove pakne nemaju 100% dobar oblik da je na jednom mijestu malo ispupcen.moguce da samo tu hvata,a ne cijela pakna,pa je tu problem,ali kako sam rekao ni majstori nisu sigurni.
Ma jasta da smo naucili . Eto mogli smo nauciti da i kod nepravilne ugradnje pakni i dobosa ima leka voziti auto pod rucnom pa ce sve to da "legne " . Duboko verujem da je za mnoge majstore vrlo strasna stvar i obican subler , a kamoli mikrometar ili komparater .A fala bogu zazoru u masinstvu su samo u "stotu " a tolike zazore resava dobro majstorsko oko . I sve se to nadoknadjuje velikim iskustvom i "nemackom skolom " .
Sta reci vise
Vozio sam danas auto na valjke i veoma dobre su zadnje kocnice,iste su,a prije 2 sedmice bilo je 50% razlika.A poslusao sam savijet i prije 4 dana vozio sam auto 20 km pod rucnom i to vecom brzinom oko 90km/h,samo sam malo povukao da struze.A za malo da kupim glavni kocioni cilindar.
Vozio sam danas auto na valjke i veoma dobre su zadnje kocnice,iste su,a prije 2 sedmice bilo je 50% razlika.A poslusao sam savijet i prije 4 dana vozio sam auto 20 km pod rucnom i to vecom brzinom oko 90km/h,samo sam malo povukao da struze.A za malo da kupim glavni kocioni cilindar.
Ups, pravoslavac baš si radikalizovao ovu cijelu priču. Iz tvog predposljednjeg posta, moglo se zaključiti da se tu radi o neadekvatnim paknama, ili nisu originalne, ili nisu kvalitetno urađene, a možda oboje. Za tako nešto onaj savjet ne koristi mnogo, ali da si se javio na pp predložio bih ti nešto drugo, kako riješiti problem. Ovo što si napravio, vodi prije uništenju kočnica nego popravci, kao što je ranije maradona pisao i bez obzira na rezultat, ovo ne bih nikome preporučio.
Mozda si prosao tehnicki, ali hoces li imati kocnice za 500 km?
Moguce da je problem u kocionom cilindru u tom tocku da je zaribao ili u crevu koje dovodi kocionu tecnost do cilindra, znaju ta creva da se zapuse. Kakav je dobos?