Pozdrav. Potsto sada na tehnickom pregledu traze da sve zivo na automobilu radi pokusao sam da popravim zadnji brisac.
Upitanju je Rover 214i u principu sve isto kao kod Rovera 200 samo sto je 1.4 motor benz.
Sve je tu bilo uredu. Neko je verovatno na kolima skidao ili menjao vrata gepeka, pa je tacno kod desne sarke gde prolazi snop kablova od svetla za tablicu, brisaca itd presekao zice i tako isecene smotao u snop. Ja sam ih razmrsio i povezao po bojama. Pre nego sto sam ih povezao brisac je hteo nekad da mrdne pa stane, znaci da je imao spoj negde u tom snopu ali los.
https://drive.google.com/file/d/1nK__5am9dQmac-8H2GyrPGCpD93SS1Xm/view?u...
https://drive.google.com/file/d/1NG2j0OKn0q_SXLmLZBhJTWCQSy1DiO6H/view?u...
https://drive.google.com/file/d/1y1_3-zseBmQALYWUc35HGWH0WO_ALNHN/view?u...
Medjutim ja sam to sve lepo povezao. Svetlo za tablicu je radilo, svetlo od gepeka je radilo i brisac je lepo radio.
Kad sam sve to zavrsio i bio zadovoljan kako radi, pakujem alat i vidim da mi je svetlo u kaseti prestalo sa radom, proverim sijalicu ona radi ali nema na zicama struje a bilo je do pre par trenutaka. I tada pocinje haos.
Zadnji levi far prestaje sa radom, pozicija ne radi, zmigavci rade potom prestaje pozadinsko svetlo na kontrolnoj tabli koje osvetljava cajgere, medjutim kontrolne lampice za zmigavce i ostale rade, potom prestaje desna zadnja pozicija i danas posle dve nedelje prestaje levi prednji far pozicija. Sijalice sve su ispravne ali unimerom pistavcem kad proverim grlo ono pisti kao da je spojeno negde a struje nema.
https://drive.google.com/file/d/1jMiyQwpAO8kDDETa6MkXBe0DH5K8QEcv/view?u...
https://drive.google.com/file/d/1TnP4rHlMphq4rwd5Qo7DUuvQvIU1i6YA/view?u...
Svi osiguraci su ispravni. Motor lepo radi kad se startuje.
Jos jedna stvar koja je mozda mogla izazvati sve to su maglenke. Njih sam kupio i montirao na branik gde im je i mesto, mada fabricki auto ih nije imao. H1 sijalice su bile u pitanju pa sam jednu zicu vezao direktno da masu na jedan sraf na sasiji, a drugu provukao do prekidaca zadnjih maglenki koje su postojale fabricki. Medjutim kada sam otvorio prekidac na njemu su bile 4 zice. Nadam se da se vidi na slikama koje su na linkovima ispod.
https://drive.google.com/file/d/1fRE1HZshCAJJaQ1UAYyJjotE3rGJDuB4/view?u...
https://drive.google.com/file/d/111QasQ93pxHvLC9VGnG76BzLVOOfnmIM/view?u...
https://drive.google.com/file/d/1mYbSD9vE-CX2j0WJWjwEOqSVUlLj1RPn/view?u...
Tu sam trazio glinericom + i povezao tu zicu na +. Medjutim nisam znao kako to funkcionise posto na prvoj zici mislim da je sijala glinerica pa ne cetvrtoj. Uglavnom nekako sam je to prespojio da to sija i pali se i gasi zajedno sam zadnjim maglenkama pa sam onda namestao brisac. Mada maglenke kad sam ih namestio nisu bas sijale nekim zavidnim sjajem.
Verovatno cu morati da ga odvezem kod elektricara jer bi to sad trebalo sve da se izvuce napolje da se vidi gde je prekid. Mada mi je malo nelogicno da su prestale da rade neke stvari koje nisu povezane. Npr to pozadinsko svetlo na tabli i pozicija zadnja, a brisac i svetla za tablicu rade i dalje.
Pa me zanima mozda je neko imao slicno iskustvo i dal ja to mogu nekako da resim.
Ja sam sad razvezao i izolovao zice zadnjeg brisaca i svega iz onog snopa i te maglenke koje sam namestio. Al ni stare zadnje maglenke nece da rade. I idalje na grla od sijalica pisti pistavac kao da ima kratak spoj.
Prvo, nemoj pogresno da me shvatis, ali kupovinom Rovera si otvorio pandorinu kutiju. Igranka bez prestanka.
Maglenke prednje ako si vezao na prekidac zadnjih, spalio si vjerovatno prekidac jer je predvidjen za jednu ili 2 sijalice od 21w a ti si mu dodao jos 110w manje vise, ali svakako dovoljno da on istopi unutrasnjost i pocne da brljavi. To si mogao vrlo lako da rijesis sa obicnim relejem, od 30tak Ampera. tako sto bi na port 30 doveo struju sa akumulatora, na 85 plus sa prekidaca, 86 inus vezao na masu, a 87 spojio sa plus izvodom maglenki, minus sa maglenski na sasiju, i onda ima da radi kako treba, a kosta 100tinak dinara.
Zadnji brisac moguce je da je zablokirao, pogotovo ako dugo nije radio, on obicno ima dvije zice i proba se zivom strujom direktno da se vidi da li radi, to sto on malo trzaka, meni lici da se zastopao u samom mehanizmu.
A to sto se gubi svjetlo na raznim mjestima moze biti milion razloga, od toga xa se nekako izdzekao spoj tog snopa na razvodnoj kutiji sa osiguracima, do toga da je neka od desetina masa koje su vezane za sasiju odvrnuta ili oslabio spoj, ili neki potrosac pusta plus na masu, ali frljavo pa se gubi masa.
Svakako
Moguce je da su kablovi jos negdje nagnjeceni prije izlaska iz sasije za gepek, pa probaj sa lijeve ili desne strane c stuba da ih ispratis i izvuces, da vidis da nema neko ostecenje koje bije na masu.
Ja sam prije par godina ostavio 2 dana da nadjem gdje brljavi centrala za zkljycavanje, i kad sam poceo komplet auto da rasturam u froncle nadjem da je ispod nogu suvozaca dobio udarac odozdo i uklijestio kablove, koji cas rade, cas ne rade. Zivce mi pokidao.