Odjednom sam na jugu primetio da pri jacem kocenju zadnji tockovi zarozu mislio sam da su disk plocice pa sam ih zameno nista se nije promenilo.Ulja ima probo sam da ozracim na glavnom cilindru nema vazduha i opet isto stanje.Primetio sam da mi kad stisnem pedalu ne baca jako ulje na cilindru nego nekako polako izlazi iz cilindra.Pre toga je bilo normalno kocnice odlicne samo pipnem pedalu prednji kraj se sleze.Sta se tu najednom zeznulo dali su gumice na glavnom ili je nesto drugo u pitanju?
Lose kocnice na autu
Meni ne roze jedan tocak nego oba zadnja zarozu sto znaci da prednji slabije koce ili je problem u regulatoru ili peti cilindar kako ga zovu jer sam vecinom sam u autu.Danas se zamolu ne opeko na putu jedan auto izleti predame ja malo brze isao put klizav.Prikoci i pobego levo zadnji kraj se zanese i umalo ne udari zadnjim krajem u auto.Mogo bi da bude taj cilindar koji regulise zadnju silu kocenja jer znam da je pre uvek prednji kraj tone kad kocim sad se to ne oseca uopste.A pri svakom jacem kocenju zadnji proklizaju sto ne valja.
Najvjerovatnije glavni kočioni cilindar. A ja bi ti preporučio da raskačiš sve cevčice. Produvaj dobro kompresorom i cevčice i iz cilindara istresi stari glicerin i sipaj novi jer je moguće da je negdje došlo i do zagušenja u cevčicama od prljavštine. Provjeri dobro dal je neki cilindar "balav" a ako jeste kao što reče zvukoljub mijenjaj u kompletu a ne samo gumice jer to nije neka velika investicija a "glavu čuva". pozz
Ok.Odradicu to mada ako sve ide u kompletu bogami i nije mala investicija sigurno oko sto evrica 4cilindra na tockovima i glavni kocioni i onaj takozvani 5 cilindar....
Taj peti cilindar uglavnom i ne radi kod zastavinih vozila, pogotovo onih starijih. Moguće je da kod tebe sad prednji točkovi ne dobijaju dovoljan pritisak ulja iz nekog razloga, pa zato i blokiraju zadnji.
Kolega matovic79 dade dobar savet. Uradi tako da bi uštedeo, a ako nisu zapušeni vodovi ne gine ti zamena.
Mozeli neko dami napise neku cenu tih cilindara zajedno sa glavnim i tim regulatorom da vidim koliko se to isplati eksperentisati ili da kupim sve novo pa promenim.
svi novi delovi te nece kostati vise od 50eur.Na kocnicama nema eksperimentisanja.glavni kocioni cilindar i prednja kociona creva
регулатор превежи(избаци),aко до сада није правио проблеме почеће...
регулатор превежи(избаци),aко до сада није правио проблеме почеће...
Ne bih se ja složio sa ovakvim savetima.Automobil da bi bio u saobraćaju mora da prodje homologizaciju i vrlo rigorozne provere.Zato nisam pristalica nikakvih "inovacija" na vitalnim sistemima koji mogu da ugrože i život korisnika i ostalih učesnika u saobraćaju.Sa kočnicama se nije igrati.
U potpunosti se slažem sa zvukoljubom.
Evo ovako danas sam zameno glavni kocioni cilindar i jedan na zadnjem desnom tocku taj je bio zaglavljen cevi smo izduvali nisu bile zacepljene.Stanje je sledece tamo gde sam menjo cilindar majstor je jedva navuko dobos kao daje taj cilindar malo duzi taj tocak mi se greje.Prvo nije nikako hteo da koci samo je usporavo sad koci ali nisam zadovoljan prvo dosta je pedala niska nije kao sto je nekad bila drugo pri brzini od 65 kilometara naglo sam zakocio auto nije proklizo ali se zadnji kraj zaneo na levu stranu tako da se zamalo ne prevrnuh na sred puta.Sutra cu da probam da obradim dobose i da nalepim druge paknove majstor preporucio da narucim lepljenje na 5mm pa cu videti sta ce biti posle toga verovatno posto je klip zaribo na desnom tocku zablokiro da su ti paknovi manje potroseni pa hvataju bolje.Neznam dali je razlog upravo to stomi je zaneo auto.Sto se tice regulatora nekoliko majstora mi je prdlagalo daga izbacim kazu da gumica za njega nema a novi propisaju brzo ulje.Ja ga nebi nikad izbacio malo sam guglao na tu temu i nasao sam daje njihova svrha da podesava silu kocenja prema opterecenju zadnjeg trapa i time je auto stabilniji pri kocenju u krivini jer kazu da nije njega na krivini kad prikocis zadnji kraj bi proso napred i moze lako da se prevrne.
Čim je pedala meka, znači da nije dobro izluftiran sistem posle zamene cilindra.Počinje se od najdužeg puta, znači najduže cevi, prema najkraćoj.Moraju se izluftirati sva četiri točka, da bi sistem radio kako treba.
Pa isao je prvo zadnje pa prednje tockove valjda je to najduzi put.A prvo je jednu po jednu pusto da procuri na slobodan pad da napuni sistem.
a za ono sto mi je meka pedala on mi kaze mozda mi je los servo uredjaj ili kako rece sto pojacava pritisak na cilindar.Mada po meni i nekoj logici ako je to lose valjda bi samo trbala veca snaga da se stiska pedala.
Upravo tako, servo olakšava vozaču da ne stiska kočnicu velikom snagom.
Danas sam pricao s drugim majstorom i oprico mu celu situaciju on mi kaze da paknovi treba da se zamenu a ono sto je niska pedala ima dosta lufta moze da se nasteluje na servo uredjaju.
maradona wrote:регулатор превежи(избаци),aко до сада није правио проблеме почеће...
Ne bih se ja složio sa ovakvim savetima.Automobil da bi bio u saobraćaju mora da prodje homologizaciju i vrlo rigorozne provere.Zato nisam pristalica nikakvih "inovacija" na vitalnim sistemima koji mogu da ugrože i život korisnika i ostalih učesnika u saobraćaju.Sa kočnicama se nije igrati.
избацивањем регулатора задњих точкова се добија да ти точкови коче као кад је ауто оптерећен .улога регулатора је да повећа или смањи кочиону силу на точковима у зависности од оптерећења возила.рад на кочницама није за ссм верзију.играњем са полугом на серву се повећава вероватноћа да се упале фероде на пакнама и плочицама.вероватно су истрошени добоши и дискови.точак може да блокира и уколико су лоша кочиона црева па под притиском пропусте уље до цилиндра али не дозвољавају му да се врати назад.у сваком случају КОЧНИЦЕ СУ ПОСАО ЗА СТРУЧНО ЛИЦЕ.
Da verovatnoca da se upale ferode postoji ako bi se dosta ostupilo na servu ali za manju korekciju nebi trebalo biti problema.U pravu si to treba da radi strucno lice upravo jedno tako mi je promenulo cilindre i ulje paknovi su isti sto subili sad mi pedala niza nego pre promene.Znali neko meru kruga kad su novi paknovi na autu da izmerim sad ove dobose sto sam ih ravno dabi znao debljinu paknova koje treba da mi nalepe dabi bilo sve odlicno.
Verovatno je blokirao cilindar na tom točku.Najbolje je zameniti cilinar novim.Nisam pristalica otvaranja čišćenja i zamene gumica.Suviše je životno značajan deo da bi se tu štedelo.
Inače ulje za hidraulične kočnice treba menjati kompletno nakon bar dve godine, jer je higroskopno, a to znači da se gubi kvalitet na kočenju i dolazi do korozije unutar sistema.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..