Zdravo svima.Imam Mazdu 323 1.6 iz 1988g.Trosi mi dosta ulja i majstor mi je rekao da je potrebno zameniti gumice ventila.Mene interesuje dali je moguce zameniti gumice ventila a ne skidati glavu.
mazda323
moguće je, ne baš onako kako zvuki reče, ali ne preporučujem... odradi kompletan posao na glavi, da ne radiš svaki čas... jeftinije je...
Hvala drugari znaci ipak je bolje da skinem glavu i odradim to na uobicajen nacin..Poz..zoki...
Nemoj skidati glavu niti slucajno, to je ludost raditi u koliko stvarno nije potrebno..
Dovedes klip u GMT izvidas svjecicu i umjeso nje zavidas alat za tlacenje zrakom..
to negdje posudis a nije ga problem ni napraviti, cijev sa navojem i dosjedom kao kod svijecice sa jedne a brza pneumatska spojka sa druge strane, natlacis ga zrakom i radis bez problema
... da, znači ni slučajno očistiti naslage od sagorelog ulja na pečurkama ventila, koje smanjuju protok gasova kroz ususne i isduvne kanale za tričavih 30-70%, a samo su usputna posledica propalih gumica ventila...
pitanje bilo moze li se to uradit a da se ne skida glava? Ja rekoh moze! A rekoh ni slucajno jer taj posao vuce za sobom niz drugih radnji koje su znatno vaznije i skuplje od gumica i naslaga na ventilima .. Ako hoces fino skini glavu, poravnaj je, stavi nove vodilice, pobrusi ventile i skrati ih, upusti sjedista, stavi nove dihtunge, gumice semeringe, sarafe, zupcasti remen, natezac, pratece lezaje, antifreez, ulje, filter ulja i jos stosta sto ces naci da nije kako bi trebalo biti, onda plati i onesvijesti se.... Na kraju imas motor koji isto pali, radi, ide kao i prije svog tog posla.. Onda ces shvatiti da u stvari nije trosio ulje na gumicama vec na karikama, jer ga trosi i dalje.. Al nea veze uvijek mozes izvadit motor i uradit ga kompletnog, ludo bi to bilo ne uraditi na mazdi iz 1988g zar ne?? Ako zaista zelis promijeniti samo gumice, a ta garez te nekako zulja uradi to kroz kanale kad skines grane, ili ipak raskopaj motor garez je velika stavka 30-70% ( ufffff zabolit ce me.. ). Taj jos malo nece imat ni kanala ni ventila samo garez
... čovek je pitao za savet, ne za ocenu svog vozila ili motora... btw, od petka (a danas se završava utorak -četvrti radni dan ) pokušavam da izvučem šta se može izvući iz mnogo novije mazde (mazda3, BK, 2004 go, 1.6 dizel) kako bi (možda) napravila još desetak hiljada kilometara, jer motor nema predviđeni prostor za obradu (specijale i slično). razlog za takvo stanje (iako će vršnjaci tog vozila još barem stotinjak hiljada kilometara veselo pretrčati) je taj što su praćeni 'saveti' tipa 'ne mora to da se radi, može samo ovo'. više od 50% ljudi sluša savete po principu 'ovaj savet mi se više sviđa od onog, jer traži malo ili nimalo posla i košta malo ili nimalo', umesto imalo razmišljanja šta će dobiti kao rezultat rešavanja problema uz malo ili nimalo posla i novca. upravo tako i tetka - ponosna vlasnica pomenutog vozila sutra najverovatnije biti pozvana da odnese svoj auto u najlon kesama, obzirom da ponestaje razumnih rešenja. tada će moći da sedne i lagano izračuna koliko ju je koštala razlika od stotinjak dinara u ceni ulja po litru, ceni filtera za ulje, gorivo, ceni majstora koji ć odraditi posao za 10% para od ovlašćenog servisa (digresija: auto je stigao na šlepu jer majstor posle zamene lanca na između bregastih vratila nije mogao da upali vozilo, jer ovlašćeni servis nije hteo da mu pozajmi specijalni alat - nije rekao vlasnici da ne postoji nikakav specijalni alat, već samo markeri na lančanicima, a zašto je uopšte to radio - nemam pojma)...
dakle, možemo da predložimo ziokju da uradi valjan posao (on sam valjda najbolje zna koliko njemu vredi njegov auto), možemo da objasnimo kako se menjaju gumice na ventilima bez skidanja glave i šta time dobija, a šta gubi... a možemo da mu kažemo i ono što si ti otprilike upotrebio kao generalni kontekst: "menjaš gumice na ventilima na nekakvoj mazdi iz '88 godine? ma, uštedi pare, gurni to u potok i idi pešice, kad ne znaš za bolje!"
zaključak: mechatronic, na ovim forumima je viđeno već toliko svađa u fazonu 'ja sam najpametniji', do te mere da je skoro zamrla bilo kakva korisna priča. pošto pretpostavljam da imaš svoj auto, nadam se da ćeš pre sličnog 'saveta' nekome, prvo razmisliti koliko tebi vredi tvoj auto.
Ok, slazem se i potpuno te razumijem o cemu govoris.. Ispricavam se ukoliko se netko nasao uvrijedjen mojim rijecima! Ne zelim da se svadjam nit mislim da je itko pametniji od ikoga vec smatram da su covjek i magarac pametniji od covjeka.. Nisam radio procjenu auta vec odg da se to moze uraditi.. Majstor sam i svakodnevno se susrecem sa problemima o kojima govoris narocito zbog toga sto sam zadnja nada za njima ( ostalim majstorima u gradu i okolici) nerjesive probleme.. Onda na svakom autu imam osnovni problem i plus njihove greske. Cvrsto drzim do toga da se sve radi strogo po sruci i da nikad necu uzeti odraditi nesto strc- brc. Reci covjeku da na forumu koji ima star auto da ne ulazi u bespotrebne troskove sve dok to ne mora nesto je sasvim drugo( da je u mogucnosti sigurno bi imao bar '98g). Moj auto takodjer trosi ulje i ne pada mi na pamet raditi motor zbog toga, jer znam sta je u pitanju i takodjer znam da ce po tome voziti jos jako puno.. To je opet moj slucaj koji ne vrijedi za nikog osim mene samog.. Imam takodjer i ja mazdu, drugi auto koji sam kupio neisp. Mazda 6 2004 2.0 d rf5c neki momci su krpili motor, brusili radilicu itd pa su pali na banalnim grskam.. Nisu znali da lezajevi nisu isti po svim cilindrima, nisu promijenili hladnjak ulja pa je nakon 3000km opet prolupao itd.. Sve u svemu nisam zelio da ispadam neki pametnjakovic, vec me malo potpalila garez sa vantila...
... znam taj trip... i moj se auto raspada, krpim kako stignem, ali, svejedno, to šta ja radim s njim definitivno ne smem da savetujem nikome... opcije su na raspolaganju, a čovek mora sam da odluči...
Mесарска деца гладна , фризерска деца чупава .....
Izvinite drugari evo opet ja da se javim.Pitao sam lokalnog majstora za savet i on mi je rekao da moze da se zamene gumice a da se glava ne skida ali samo ako nije glava iz dva dela kao kod juga.Onda je rekao da mora neko da zna da uzubi motor.Pa nije mi jasno dali on nezna(mislim na postupak koji je predlozio mehatronik)ili sta.Nemojte da se svadjate zbog mene ja se slazem i sa jednim i sa drugim predlogom, ali me interesuje predlog mehatronika jer stvarno ulagati toliko para u stari auto nije bas(a nema se ni para).Mehatronik ako mozes malo opsirnije da objasnis postupak zamene i dali je potrebno ponovno uzubljivanje motora..Poz..Zoki..
samo polako pročitaj njegov post i biće ti jasno (to je jedna od varijanti koja se koristi i najfleksibilnija je za različite motore): nađeš ili napraviš adapter da priključiš crevo za komprimovani vazduh (iz kompresorske instalacije u radionici, 6 - 10 bar). sam adapter je zapravo parče cevi sa navojem za svećicu sa jedne strane, a sa druge strane brza spojka za crevo koje se koristi za pneumatski pištolj i druge alate. klip u spoljnu mrtvu tačku na cilindru na kom u tom trenutku radiš da bi dao oslonac ventilu dok sabijaš oprugu i vadiš osigurače opruge... nakon demontaže opruge, zamene gumica, ponovnog nabacivanja opruge... priključiš komprimovani vazdu da izbije napolje i drži ventil u sedištu dok se sabija opruga i nameštaju osigurači... u zavosnosti od konfiguracije, uzajamnog položaja klipa i ventila, komprimovani vazduh će možda biti potreban i u prvoj fazi (demontaža opruge), tako da ti je najzgodnije onda da lepo sve vreme dok radiš držiš priključeno crevo kompresora... jasnije?
Da upravo tako drzi cilindar pod tlakom citavo vrijeme dok ponovo stavis oprugu i podlosku te zakacis osigurace.. Motor se mora razupcit jer se skida bregasta, ispod nje se nalaze ventili. Nezz napamet kod tog motora dali ima klackalice ili ne ali svakako moras paziti da se svi konjici koji drze bregastu vrate na isto mjesto. Isto tako i klackalice. Treba provjerit i silu stezanja konjica, ako je M6 saraf u aluminiju to ide negdje oko 10-15Nm, ako su matice... Ma u svakom slucaju treba provjeriti u teh dokumentaciji proizvodjaca.. Redosljed stezanja ti ide u krug, iz sredine kruzis na desno prema vani i ne stezes do kraja odmah iz prve vec u 3-4 ciklusa.. Remen moras znati kada je zadnji put mjenjan i ako imalo nisi sig u njegovu kvalitetu mjenjaj ga jer stari remen nakon demontaze cesto zna zakazati kao i prateci valjci.. Montaza remena tj faziranje motora ide po oznakam na remenici radilice i bregaste. Radilica se poklapa sa oznakama kada je prvi cilindar 100% u Gmt, a bregasta kada je na vagi.. To sve mora biti oznaceno na motoru.. Sljedeca stavka je da natezac treba nategnuti do njegovih oznaka u koliko ih ima, a ako nema stezes sa osjecajem toliko da na najduzem dijelu gdje je remen izmedju remenica mozes remen sa dva prsta zakrenuti za 90 stupnjeva.( inace postoji i alat kojim mjeris samu napetost remena ali neces to nigdje naci..) Prije paljenja obavezno radilicu kljucem okrenuti dva kruga i provjeriti dali se oznake potpuno poklapaju.. Mozda se ovako cini komplicirano ali kod tih starijih motora prilicno je jednostavno za razliku od danas kada imas motor v6 tdi sa cetiri bregaste brdo pratecih dva natezaca viskotlacnom pumpom itd i to bez oznaka jer se remenice u odnosu na brebastu ne uglavljuju klinom vec samo konusom radi preciznijeg faziranja( i za to postoje alati za blokiranje osovina ali tko to moze sve imati kad su za svaki motor drugaciji) onda oni sa varijabilnim pomakom bregaste, pa valvetronic a u njima po 30 ventila oooo.. Sve uradis kako treba stoput provjeris al ruke se opet tresu na prvom paljenju ... Eeee i ako ne dobijes one cjevcice od folije sa gumicama obavezno polij ventil uljem ka d navlacis gumicu, ma moras to nauljit svakako...
Ok drugari sada mi je mnogo jasnije vec sam ugovorio drugara (majstora ) i sutra krecemo sa menjanjem gumica ,bez skidanje glave pa sta bude.Javicu sta smo uradili...Poz...Zoki..
Možda bi i moglo, ali onda svaki klip izpod ventila sa kojih se skidaju tefloni mora biti u gornjem položaju, da ventil ne upadne u cilindar.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..