Hteo bih da menjam antifriz pa me zanima koji sipati G11 ili G12?U pitanju je golf 2 plin 87
Menjanje antifriza golf2
Koliko litra staje,zna li neko?
Stane oko 5.5l komplet tečnosti, najbolje za taj motor i crijeva je da sipaš 40%ni antifriz bez dodavanja vode, to je oko -23 stepena, ili ako sipaš 100%ni onda ideš pola vode pola antifriza. Vodu lako ispustiš tako što skineš donje crijevo sa hladnjaka i odvrneš čep sa ekspanzione posude da može povući zrak. Poslije vratiš crijevo, upališ motor da radi i sipaš tekućinu za rashlađivanje, povremeno stiskaj crijeva sva koja možeš da dohvatiš da bi izbacio vazduh iz sistema i naravno povremeno mu dodaj veći gas da pumpa bolje vrti vodu kroz sistem. kad je sistem otprilike sav ozračen tada treba da ide mlaz vode sa povratnog tankog crijeva na posudu (vidi se kroz otvor od čepa).
ja imam pasata 2, '87. godiste i sipao sam u hladnjak onaj domaci antifriz najeftiniji roze boje i nemam problema nikad, ne bi ni ti trebao da imas problema nije to tako nezan auto.
najbolje je ispustiti antifriz iz vozila koje je zagrijano, po mogucstvu u mjestu kad ugasi ventilator tada da se skine crijevo najdonje sa hladnjaka ili jos bolje poklopac termostata, posto je nizi, to su dva srafa za kljuc 10.
moze slobodno motor da radi nekih 20-30 sec dok se ispusta, mada je bolje da se prvo ispusti pa onda da se upali motor da protjera i ono sto je ostalo u sistemu, slobodno jedno 20 sec, ne moz enista da se desi ni na dizelu.
i naravno obavezo rucicu za izbor ventilacije u kabini prebaciti na grijanje, kako bi se otvorila slavina i iz malog radijatora ispustila tecnost
posle kao sto rekose sipanje, to je vec objasnjeno jako dobro u prethodnom postu, i naravno provjera nakon nekih 10tak km kolicine antifriza u boci.
moze da se sipa bilo koji i g11 i g12, nebitno je i ne skodi koji god da se sipa.
Samo da dodam da ukoliko imate stariji auto da bi antifriz trebao da se menja, u proseku, na svake dve godine prvenstveno zato sto gubi svoja antikorozivna svojstva posle cega postepeno krece da se stvara ista...
Antifriz je jako bitna stvar pre svega zbog optimalnog hladjenja motora ali i zbog zaštite delova motora koji sa njim dolaze u kontakt.Prema specifikacijama proizvodjača trebalo bi ga menjati bar svake treće godine(piše dve)bez obzira na tačku smrzavanja koju pokazuje.Za Golf 2 treba G-11 a za Golf 3 i dalje G-12 ili G-12+ naravno orginalan.Jako je bitno ne mešati ih i u sisteme sa AL elementima, sipati samo tečnosti koje su prilagodjene za takve hladnjake!
G-11 i G12 Antifrizi imaju pomerenu tačku ključanja sa 90* na preko 100*, sto je prilagođeno novijim vozilima gde je upravo radna temp. 100-105*.
Motori sa aluminijumskim kućištima motora(blok) koriste G-12, a za
gusane motore G-11. Znači, za sva starija vozila gde je radna temp. oko 90* zadovoljava običan Antifriz.
svi savremeni antifrizi (poslednjih 30+ godina) imaju tačku ključanja na atmosferskom pritisku >120 stepeni C i tačku mržnjenja <-40 stepeni C. naravno, ovo su podaci za čist antfriz (mnogo korektnije je reći rashladna tečnost, naziv antifriz je u stvari naziv aditiva koji se nekada pra-davno dodavao u vodu... mada, sa praktične strane na isto mu se svodi, vozača mnogo briga kako se stvarca zove, nego dali radi što treba). da, savremeni motori imaju radne temperature rashladne tečnosti >100 stepeni C, ali na povišenom pritisku, tako da što se tiče samo tačke ključanja - radi posao i obična voda.
temperatura mržnjenja rashladne tečnosti (nešto + destilovana voda) zavisi od odnosa mešanja. za praktičan rad dovoljno je održavati odnos 50-50, idealan, u zavisnosti od tačnog sastava, odnos je najčešće 54-46 u korist vode. bitnije narušavanje odnosa u bilo koju stranu dovodi do porasta temperature mržnjenja. dakle, najniža tačka mržnjenja je pri ovom odnosu. idealna mešavina obično ima temp mržnjenja ispod -40 stepeni C. treba imati na umu da su i ostale komponente koje ulaze (inhibitori korozije i još svašta nešto) predviđeni za ovaj odnos.
i G11 i G12 su namenjeni savremenim motorima sa visokim učešćem aluminijumskih i plastičnih delova u sistemu. međutim, namenjeni su ipak različitim generacijama. osnovni zadatak i jedne i druge formulacije je zaštita od korozije aluminijuma. oba su long life tečnosti (period zamene 2 - 4 god).
VW nešto i ne poznajem posebno, ali mislim da je tačno da G11 odgovara generaciji golfa II, odnosno motorima koji su tada ugrađivani (golf II je doneo novu familiju motora).
VW nešto i ne poznajem posebno, ali mislim da je tačno da G11 odgovara generaciji golfa II, odnosno motorima koji su tada ugrađivani (golf II je doneo novu familiju motora).
Nebi se slozio da je G2 promovisao novu generaciju motora s obzirom da su pocetka 1985 i sve 1991 do kad se proizvodio ugradjivali motore kao u G1 sem sto jedino imali nadogradnju sa hidr.podizacima, kao i mono-point system, a zadrzali su K-Jetronic sa mehanickim brizgacima.Cak sta vise i u G3 poceli su sa motorima iz G2 da bi u eksploataciji ubacili nov motor sa 16 ventila , tj. sa dve bregaste osovine...Prvi G3 proizveden je jos 1992-93 god.
poenta je u aluminijumskom bloku i zaštiti od korozije u rashladnim kanalima. ne vidim vezu između datuma početka proizvodnje G3, mehaničkog ubrizgavanju goriva, viševentilske tehnike, hidrauličnih podizača i korozije aluminijuma... i pogotovo pitanja na početku teme.
a koji to Golf 2 ima Aluminijumski blok motora???
pa, to je i bila poenta... naveo je još bmwclubserbia u drugom postu po redu u temi...
pa, to je i bila poenta... naveo je još bmwclubserbia u drugom postu po redu u temi...
Da, ok je....hteo sam samo da razjasnim cemu sluzi G11 i G12 da bude jasno ostalim korisnicima.... :blob1
g11 ide u sve golfove motore
Dejane, naravno, nisi u pravu...
Preciznije, nisi potpuno u pravu...ako postoji golf koji ima bakarni hladnjak i ima "hladnjak" za grejanje od bakra ,,,onda bezbedno moze koristiti g11.
Znamo da obicno i prvo od loseg antifriza strada hladnjak u kabini pretpostavljam da on ima najtanje kanalice za protok antifriza.
Znaci svi automobili koji imaju aluminijumske hladnjake moraju koristiti g12...sad bas i ne moraju ali ce vek tih hladnjaka biti kraci.Prakticno svi automobili od revimo devedesetih godina pa cak i malo ranije bi trebalo da koriste g12. Istina i pojedini antifrizi tipa g11 imaju dosta dobru inertnost prema aluminijumu pa ljudi nekada koriste dosta dugo g11.
Nadam se da sam pomogao.Pozzz....
sipaj bilo koji , u taj auto moze sve , nemas ti aluminijumski blok