Posedujem Vectru A 1993 C20NE 2000ccm 85KW i imam problem sa grejanjem od kako sam kupio auto. Logicki mi je neobjasnjiv problem te prirode, pa je svaka pomoc, savet i ideja dobrodosla. U narednim redovima cu detaljno objasniti sta se desava i u kojoj situaciji.
Za pocetak termoprekidac ventilatora hladnjaka pali ventilator na 100 i gasi na 95 stepeni. Kada je motor na radnoj temperaturi oko 90 stepeni grejanje kabine normalno funkcionise i u procesu zagrevanja motora grejanje kabine normalno funkcionise (vazduh se polako zagreva). Kada radna temperatura (po skali na instrument tabli) predje 93-94 vazduh postaje sve hladniji, da bi na na oko 97 bio potpuno hladan. Ventilator hladnjaka se ukljuci, odradi svoje, spusti temperaturu motora na 90 i kako temperatura opada ispod 93-94 tako vazduh postaje ponovo vruc. Ovo se desava svaki put kada temeratura ode na gore. Sto u prevodu znaci, u gadskom saobracaju ili kada auto stoji cas imam grejanje, cas ga nemam, a kad izadjem na otvorne put i temp motora je konstantna grejanje noramalno radi.
Na sistemimam vezanim za protok rashladne tecnosti je radjeno sledece u poslednjih 16 meseci koliko je auto kod mene: menjani su termostat, pumpa za vodu, termoprekidac, senzor temperature za racunar, zamenjen isparivac plina. Nijedan od ovih delova nije menjan zbog ovog problema, vec zato sto su prestali da funkcionisu normalno.
Mozda treba da napomenem da auto ima klimu, ali klima ne radi. Kako sam kasnije ustanovio auto je lupan, a klima je skarabudzena. Fali hladnjak klime, a posto kompresor i kondenzator dugo nisu radili ne verujem da bi i oni proradili. Kada sam menjao termoprekidac pronasao sam trozilni dzek sa koga su zice prepravljene da bi auto koristio dvozilni. Osigurac od klime je izvadjen, relej od kompresora takodje. Nije mi do detalja poznato kako klima na kolima radi, ali ne vidim zasto bi neki od senzora klime mogao da ima veze sa toplim vazduhom.
Takodje mozda treba da napomenem, mali hladnjak nisam vadio jos, to je ostalo za prolece. Jer teba bar jedno sediste, srednju konzolu i jos ponesto da bi se do njega stiglo. Ali u okolini njegove pozicije nema tragova curenja, niti postoji gubitak rashladne tecnosti.
Unapred zahvalan,
SaleB
Isti problem kao i kod mene prije tri godine: zrak u crijevima i radijatoru i nedostatak tečnosti. Lijepo upali motor neka radi i pod haubom polako isprovjeravaj sva crijeva dodirom koliko su vruća, a onda otvori ekspanzionu posudu i prvo vidi koji ti je nivo tečnosti za rashlađivanje pa pristupi "pumpanju" crijeva (malo ih rukom izgnjavi i istišći čisto da vidiš da li će se pojaviti mjehurići u posudi). Proces malo traje, ali je efikasan... :bye2