Paknovi !!!

5 poruka / 0 new
Poslednja poruka
MilosKat
MilosKat's picture
Offline
Registrovan dana: 16/08/2010
Poruke:

Ako neko zna da mi detaljnije opise kako se skidaju paknovi na Yugu nije bitno koji model i odprilike koji se alat koristi!!! Hvala unapred Laughing out loud

peradetlic
peradetlic's picture
Offline
Moderator
Registrovan dana: 07/03/2009
Poruke:

kombinirke i šraf ciger
a nije loše ako imaš i ona klješta za oprugu od pakni sa njima je lakše ali ako nemaš šraf ciger na polugu pa se skine opruga

ja to uglavnom dosad skidao sa starim šrafigerom koji sam naoštrio kao šilo pa sa njim mogu i da vratim oprugu od pakne

Peđa
Peđa's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2009
Poruke:

Govoriš svavako o paknovima zadnje, doboš kočnice. E, to ide ovako:

1. Otpustiš štafove točkova
2. Podigneš auto dizalicom, odviješ šrafove i skineš točak.
3. Cevastim 12 ili okastim odviješ dva šrafa koji drže doboš za glavčinu. Nemoj viljuškastim, proklizaće
4. Lagano, uz pomoć čekića (kuc, kuc, kuc), dužeg šracigera, heble ili čega sličnog izvučeš doboš. (Vučeš prema sebi, malo po malo) Ovo redovno ide teško zbog siceva (istrošenosti doboša) koji se stvore na delu gde pakne naležu
5. Ako već nemaš poseban alat za opruge, grip canglama ili kombinirkama uz pomoć jačeg šrafcigera skineš opruge koje drže pakne (privlače ih jednu ka drugoj).
6. Skineš (najčešće zarđale) opruge sa klinom i tanjirićem. Uhvatiš kombinirkama zha kraj, utisneš i okreneš za 90 stepeni. Isprskaj prethodno sa wd-40 da lakše ide.
7. Utisneš rukom klipove zadnjeg kočionog cilindra, i (ako nešto nisam zaboravio) pakna je slobodna. Jednostavno je izvučeš sa ležišta.

Odavno ovo nisam radio Smile

Pre montaže, koja u principu ide obrnutim redosledom, nije loše brusnim kamenom (ili ručno, turpijom) skinuti siceve na dobošu. Nije loše ni odneti doboš na obradu, a na kraju krajeva realtivno su jeftini, pa ako je tvoj star, ako je dosta potrošen, ako ima duboke brazde na kočionom delu - zameni ga.

Vizuelno pregledaj kočioni cilindar. Ako je suv (uvek je prašnjav) onda je OK. Ako vlaži bilo gde - menjaj ga. Ako je suv, ne diraj ga i nemoj da ti pada na pamet da bilo šta na njemu pipaš, vadiš gumice, "čistiš" i slično. Pazi, da ti se ne desi da slučajno ti ili neko drugi pritisne kočnicu i time izbaci klipove. Zadnji kočioni cilindar pipava stvarčica, i nikad zamena gumica ne može da popravi stvar. Pre svega zato što su gumice najčešće za koji mikron različite od klipa i eto problema. Zamena je relativno jednostavna operacija. Skineš crevo (zapušiš nekim tankim predmetom da ne curi), i odviješ cilindar koji je prišvršćen jednim šrafom.

Tovatnom mašću, ili još bolje grafitnom mašću podmaži sve elemente )poluge) koje funkcionišu u sklopu ručne kočnice. Nemoj da ih izgrađuješ.

Peđa
Peđa's picture
Offline
Registrovan dana: 20/02/2009
Poruke:

Evo, nisam bio lenj pa sam ti pronašao i ovo
http://forum.nacionalnaklasa.net/viewthread.php?tid=3207

jes da je za fiću, ali sve je isto i na Jugu, Kecu i ostalim.

MilosKat
MilosKat's picture
Offline
Registrovan dana: 16/08/2010
Poruke:

Hvala.Nemam reci stvarno si mi opisao u naj sitnijim detaljima.Hvala jos jednom!!!