dakle u cemu je problem...?posedujem golfa 2 i prednji trap mi nije ok...desava se da mi skida unutrasnji deo pneumatika(levog) a desni je potpuno uredu...moze li neko da mi objasni kako proveriti sta treba da se zameni:selene.kugle,krajnice....i kako nastelovati nakon zamene trap bez komjuterske dijagnostike?
prednji trap
Slazem se pero za kanap da su to price za klince , to moze da uradi samo neko ko ima mnoooogooo iskustva . Ko moj cale na primer al to je neka druga prica .
U danasnje vreme se ne isplati baviti se time , lepo oteras u servis i resis sve probleme .
Iako imam sav alat , cak i kvalitetniji od mnogih servisa , i imam i radionicu i mostove za navoz automobila , ne isplati se zezati sa zamenom delova prednjeg trapa , cak ni meni koji vozim Lade gde je cena delova maltene cena starog gvozdja na kilo
Urednici, dajte malo volje coveku da uradi sam.
To kaze i sam naziv foruma !
Ne trebas biti Einstein da nastelujes prednji trap. Sa druge strane uzalud moze da vozi kod majstora ako on ne zna ili nece da uradi dobro (dzabe ima optiku), a uzalud i placa majstora !
Vrlo rado bi mu dao savet kako da sam sredi trap , i kako sam da nasteluje
Pa samo kad bi mu naborajo alat i opremu za te radove mrzelo bi da sve iscita a kamoli da ra radi nesto .
A sem toga 100% isparvnost trapa uveliko produzuje putanju do kranjeg odredista tj groblja , zato sa tim nema igranja .
podešavanje poveri nekome ko se time bavi profesionalno, sam možeš da proveriš samo stanje gumenih čaura u viljuškama. ako su čaure (tzv "silen", "selen" i još ne znam kakvi nazivi koji su izmišljenu da bi lokalni "majstori" zvučali sami sebi strašno stručno).
nadam se da ti je ručna kočnica ispravna, pa da možeš da primeniš sledeće: auto na ravnoj podlozi, ručna kočnica podignuta, auto ne može 'ni da mrdne', menjač u 'leru' - uzmi ključ za točkove i lagano zateži zavrtnjeve u jednu i drugu stranu, kao da želiš da ih dotegneš ili otpustiš. zatezanje na ključu doziraj tako da možeš da pratiš da li se točak pod takvom opterećenjem malo zakotrlja napred ili nazad, nije poenta da recimo otpustiš zavrtanj, jer time gubiš silu na točku. ukoliko su čaure ok, jedva da ćeš moći da primetiš da se točak mrda napred - nazad. ukoliko je primetno mrdanje točka - čaure na viljušci tog točka su za zamenu. doduše, najpametnije je promeniti sve, na obe viljuške, a ne odokativnom šacometrijom odmeravati da li može da se uštedi, čaure uopšte nisu skupe, a sama zamena ne bi trebalo da te košta više od 3 kilodinara.
obrati pažnju i na sledeće ponaŠanje u vožnji: u 3. ili 4 brzini, nakon što postigneš konstantnu i mirnu brzinu kretanja oko 60 km/h, u vožnji pravo samo nasloni dva prsta na volan i prati ponašanje volana i vozila kada naglo dodaš ili oduzmeš gas. pojava vučenja u jednu stranu kod dodavanja, a u drugu stranu kod oduzimanja gasa ti govori koja strana vešanja je u lošijem stanju. ako recimo kod oduzimanja baci desno, a kod dodavanja levo - stradale su ti čaure na desnoj viljušci i to u većoj meri od levih.
stanje sfernih zglobova vešanja i upravljanja ne možeš pouzdano da proveriš bez dizalice i pomoći još jedne osobe. ionako će ti profesionalac na podešavanju trapa reći šta od toga ne valja, jer neće moći tačno da obavi podešavanje.
I kad se menja bilo koji deo menja se u paru , najcecsa greska je ova strana je dobra a drugu menjamo . A najpametnije je promeniti sve sto se moze menjati na prednjem trapu .
hvala ljudi u svakom slucaju...
Kad je VW G2 u pitanju menja se sve sto bi znacilo:
-gumeni silen blokovi viljuske(pastete)
-kugle
-spone komplet
-solje amortizera
po potrebi i caura letve volana
Kao gore sto su naveli Foreigner i Tenzor sve se menja u paru.Za G2 to je jeftino i besmisleno je raditi deo po deo kad "rikne".Naravno, pregledati i
vesanje motora(nosaci motora) koji nemaju direktne veze sa centriranjem trapa ali su vrlo bitni kad se vozilo koristi....
sam nemožeš nikako naštelovati samo u servisu namenjenom za optiku automobila jel ima tu više faktora
da točkovi idu u trag pod kojim uglom stoje
jedino možeš sam proveriti spone dal ima lufta u njima stanje guma na štanglama ,letva volana itd.
onaj fazon pomoću kanapa zaboravi to su priče za klince
http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/