Skinuo sam termoprekidac sa auta i sa unimerom koji sam stavio na omski deo proverio da li je kontakt na vrhu u spoju sa masom tj sa mesinganim telom. Posto je hladan nije bio u spoju.
Zagrejem vodu na sporetu na 80 stepeni potopim prekidac ponova proverim unimerom ponova nije ukljucio, pustim da voda prokljuca i opet probam on opet nije ukljucio. Na njegovom telu pise broj 120 pa nemogu da verujem da on pali tek na 120 stepeni, koja mu je onda svha kad na toj teperaturi vec kuva.
Drugo objasnjenje je da je taj broj nesto sasvim drugo a ne oznaka temperature i da je ovaj termoprekidac neispravan.
Interesuje me dali sam pravilno uradio i zakljucio ili ne.
Hvala
Provera termostata
Motor ventilatora mi blokirao. Cetkice se potrosile pa zaglavile u kolektoru. To sam osposobio za neko vreme dok ne nadjem drugi ventilator. Termostat sam proveravao usput.
Hvala na objasnjenju.
Ako je sa nekog novijeg automobila moguce da 120 jeste temperatura jer oni u glavnom o vodi vise i ne razmisljaju a antifriz ima visu temt kljucanja, narocito ako se poveca pritisak
tacno tako
A kolika bi bila maksimalna dozvoljena temperatura pre nego sto auto "prokljuca" za vodu i antifriz ???
u zavisnosti od konstrukcije i peimenjenih materijala - najvisa moguca, pri kojoj je moguce odrzati definisan tok procesa sagorevanja u komori i mehanicke karakteristike upotrebljenih materijala
svaki put kad sam promenio taj termostat za ventilator, proverio sam ga tako sto sam ga protresao blizu uha , i culo se tiko zveckanje. To ne mora da znaci da je to pouzdana metoda , posto moze biti i da je neispravan i da se kontakt koji je zvecao nije se odvojio, ali eto slucajnosti da je svaki put tako bilo. U principu ako se cuje da zveci, 100 % je neispravan, a ako ne zveci, e onda se dalje ispituje.
Sve to stoji, noviji motori rade na visim radnim temperaturama i antifriz ima visu temperaturu kljucanja, ali 120 stepeni ipak deluje malo mnogo. U zavisnosti koji je motor u pitanju predlazem ti da pogledas u autodati na koliko ti se stepeni otvara termostat pa da na tu temperaturu dodas 10 - 15 stepeni i to ce ti od prilike biti merilo na koliko stepeni ukljucuje termo - prekidac.
Napokon forum gde neznalice za automobile mogu dobiti kvalitetne odgovore
Evo jednog pitanja, posedujem Peugeot 309, i pojavio mi se problem sa temperaturom motora, naime pre neki dan se pregrejao, srećom na vreme sam stao sa strane dok se nije ohladio da bi mogao da se odvučem kući.
Danas sam primetio da mi se ventilator pali tek negde oko 95 c, i nakon toga spustio temperatura na 90 stepeni a do sada se palio na 90 stepeni, i tu odrzavao radnu temperaturu na 85-90 stepeni (da li je to normalna radna temperatura?)
Dakle, da li se to nekako šteluje, ili mi je termostat pri otkazu, pa da se menja na vreme? I, ukoliko neko ima iskustva, gde se on uopšte nalazi, mogu li sam da ga zamenim ili moram do majstora?
hvala unapred drugari na odgovoru
termostat ti verovatno ostaje zatvoren... obavezno ga promeni da ti se ne bi desilo da prokljuca, a da ti i ne primetis. posledice ne moraju odmah biti vidljive, ali su kobne po motor. termostat ces naci tako sto pratis crevo koje ide od gornjeg priljucka hladnjaka prema glavi motora. Najcesce je kuciste, u kome se nalazi, zatvoreno sa tri zavrtnja pa ces ga po tome prepoznati. Trebalo bi da se lako menja
Pozdrav! Pa,da se i ja priključim temi sa problemom,a u nadi da će mi neko od Vas moći pomoći sa savetom.
Dakle,problem je sledeći,temperatura na pokazivaču sve vreme na istom mestu,nešto ispod polovine otklona kazaljke,pregledom na dodir gornje crevo na hladnjaku (od motora) je toplo,hladnjak do trećine visine mlak,a donje crevo (ka termostatu,motoru...) hladno!? Grejanje radi normalno jer je nekim bajpasovima(fabrički) odvojeno i uzima toplu vodu(tečnost) od motora.Termoprekidačl ne postoji(fabrički),a ventilator se po startovanju motora automatski pokreće.
Na osnovu ovog opisa da li je neko u mogućnosti da mi objasni o čemu se radi? Da li je moguće da se voda(tečnost) tako brzo ohladi?
Ako neko ima ideju,rešenje,vic,komentar,samo napred... i hvala!
P.S. Ne bih ni obratio pažnju na ovaj problem da mi nije procurio hladnjak na sastavima(flisuje).Skinuo sam ceo sistem,hladnjak,creva,lulu za termostat,isprobao termostat u ključaloj vodi (otvara).
termostat se po pravilu nalazi na izlazu tople vode iz motora, ne na ulazu ohladjene vode iz hladnjaka u motor
sto se ventilatora tice, imas problem sa termoprekidacem ili sa relejem, zavisno od verzije izvedbe. ako ne vidis termoprekidac na hladnjaku, to ne znaci da ga nema uopste. pomoglo bi ako bi naveo o kom vozilu je tacno rec.
procureo hladnjak na spoju posuda i saca? najcesci uzrok nedovoljno vode u sistemu, kljucanja kao posledica, sve zajedno u kombinaciji sa ne bas potpuno ispravnim ventilom na cepu ekspanzione posude ili hladnjaka, opet u zavisnosti od vozila
grejanje uvek ide direktno od motora, ne mora da ima spolja vidljivu vezu sa cevima ka hladnjaku (mada je najcesce cvor na termostatu) i topla voda uvek cirkulise kroz radijator u kabini, nezavosno od polozaja termostata.
nista od ovoga sto rekoh nije resenje, jer mi nije jasno sta je tacno problem, osim sto ti je procureo hladnjak, a posto si to vec otkrio - nije vise problem: krpljenje ili zamena.
U pitanju je pickup mazda 2500,ima ventilator kao kod kamiona tj nema poseban motor,već po startovanju je aktivan.
grejanje uvek ide direktno od motora, ne mora da ima spolja vidljivu vezu sa cevima ka hladnjaku (mada je najcesce cvor na termostatu) i topla voda uvek cirkulise kroz radijator u kabini, nezavosno od polozaja termostata.
da,to mi je sad jasno,postoji čvor na termostatu (tj kućištu u kojem je termostat postavljen)odvojeno je grejanje kabine od hlađenja motora. Termostat izgleda kao da ima dva stepena,ima dve opruge,kad je zatvoren,tj tečnost nedovoljno topla(manja od temperature termostata),usmerena je u radijator u kabini,a kada dostigne temperaturu da otvori (82C),trebalo bi da propusti i u hladnjak,ali ponavljam crevo je hladno. osim ako termostat nije zaglavio.
a zašto je gornje toplo?
ne bas potpuno ispravnim ventilom na cepu ekspanzione posude ili hladnjaka,..
čep sam kupio novi(na njemu piše da reaguje na 0,9 bara)ponaša se kao stari,možda (a verujem da hoćeš) ćeš se smejati ali sam ga ispitivao sa duvanjem (kompresor naravno) u prelivnu cevčicu. šta ćeš,nisam imao više ideja
na sve strane sam se raspitivao da nađem user manual,ili presek motora,i na samo jednom mestu sam našao presek motora za taj tip (po broju šasije) ali ne odgovara ovom mom jer na crtežu nema čvor na termostatu (grana se na tri strane,na grejanje kabine,na turbinu?!,i na kraju u hladnjak)
možda nisam dovoljno dobro objasnio,ali bih rado čuo mišljenje šta raditi sa termostatom (neki mi kažu da ga eliminišem)
hladnjak nosim na krpljenje,nadam se da će moći uspešno da se okrpi,jer je nov daleko od jeftinog.creva su čista,lula takođe tj nema kamenca jer je u sistemu svo vreme bio antifriz.
e, posto je o mazdi rec: daj broj sasije na priv da proverim detalje
btw, nemoj vise da se igras kao sa tim duvanjem u prelivnu cevku - em nista neces videti sto se tice rada ventila na cepu, em ces jos i da razbucas hladnjak kao da imas petarde umesto vode u sistemu
povratna informacija,nema mu spasa,moram nov nabaviti,čeka se desetak dana,jer niko ne drži na lageru retku robu.
mislio sam da se hladnjak može napraviti u servisu(izgleda da previše gledam discovery),ali... dolazi u obzir samo krpljenje(blindiranje) i eventualno da se napravi nova kadica,ali samo ako su saća dobra...
hvala na sugestijama,pratim i dalje temu (kao i ceo sajt) pa napred sa idejama,komentarima...
da... toga sam se i plasio... spoj posude i sace, retko se krpi...
btw, jos uvek cekam broj sasije, radnim danom nemam kad da jurim, iskoristi cinjenicu da sada vodim mazdin servis
Imas u Jajincima neko kao skladiste-stovariste polovnih delova za Japance, imaju sve i svasta. Mozda bi trebalo preko njih da potrazis hladnjak, sigurno ce biti jeftiniji nego nov. Zove se Overdrive.
Pozdrav!
@Foreigner
poslao sam na pp,ali evo i ovde JMZUN8F420W141697
hvala
@Akijana
Hvala,potražiću tj raspitati se
upravo sam zvao,nemaju..
Konacno nesto da se nauci od drugih koji malo vise znaju o autu. Imam problem i nadam se da ce mi neko moci pomoci. Imam ford fiestu 1.4 RS 1989 GOD. i problem mi ja da tokom zime ne mogu da dostignem radnu temperaturu. Dugo mopram da vozim da bi bar malo grejalo, a cim upalim ventilator na dvojku ili nedaj boze 3 odma duva hladno. Zamenjen termostat, probao ga pre toga lepo radi i ocistio radijator. Da li neko moze da pomogne, hvala unapred
Ja bih da pitam da li neko zna kako se pravilno postavlja termostat, posto sam nesto sam menjao jos pre nekog vremena ali nisam siguram da sam novi postavio kako treba.
Imam problema sa visokom temperaturom motora i to traje vec neko duze vreme. Od momenta kad sam zamenio termostat, probleme sam trazio dalje, sada kad i dalje imam problema sa temperaturom a u medjuvremenu sam proverio druge stvari doslo je vreme da se vratim na pocetak a pojavio se crv sumnje da mozda nisam postavio termostat naopako (u momentu skidanja starog naisla komsinica i toliko o koncentraciji).
Inace auto je volvo 440 a motor je od Renoa 21 1,7 benzinac, a evo i slike kako izgleda http://www.euro07.rs/catalog/image.php?id=51392, pa sad ako neko zna na koju stranu ide deo sa federom neka mi napise.
Hvala unapred.
u 99 posto slucajeva deo sa oprugom ide ka motoru zbog cirkulacije vode koja ga dodatno gura ka otvaranju,obrati paznju ima li odredjeni polozaj termostata obicno ima strelica utisnuta na sesiru ,ona uvek ide gore
hvala na odgovoru i trudu mada sam se u medjuvremenu snasao i u pravu si deo sa oprugom ide prema motoru
jedino sta mi je palo na pamet kada ste rekli da se ventilator po startanju motora odma pokrece je da je to tzv.kvisko ventilator tj. da stalno radi pa mozda zbog toga da je tecnost za hladjenje u donjoj zoni hladnjaka tako primjetno hladnija...
Da se nadovezem na temu, da ne otvaram novu. Vozim golf 1, 1.8 8v i imam problem sa vodom/rashladnom tecnoscu, auto mi gubi vodu na posudi, i to ne na cepu, vec kod termodavaca na sredini posude, pored cepa. Naravno, tek kada se auto zagreje.. Zamenih termostat za svaki slucaj posto sam imao nekih problema sa istim, ali vrlo verovatno nije on prouzrokovao curenje. Na par foruma procitah vise "verzija" problema, neki "majstori" odmah pominju glavu motora, dihtung i sredjivanje iste, a moze biti i do cepa posude, kontakta, termodavaca, a mozda i do paljenja? Hladnjak cini mi se da ne cujem da radi, mada nisam ga jos ni testirao, pada neka kisa napolju.. Hvala unapred na odgovorima/savetima!
Posto danas automobili imaju zatvoren sistem hladjenja, temepratura kljucanja tecnosti je visa od 100 stepeni tako da to sto pise na termo prekidacu je ok, a to sto nije ukljucio, pa nije ni mogao jer u otvorenoj posudi se ne moze postici ta temperatura.
Nego ako imas problema sa sistemom hladjenja proveri termostat koji se nalazi najcesce u kucistu blizu ili na glavi motora.Njegov zadatak je da obezbedi protok vode kroz sistem tek kad motor postigne radnu temperaturu a to je negde na 90 stepeni, a onaj sto si ti merio ukljucuje ventilator za dodatno hladjenje motora.
Taj o kome ti pisem je najcesce okruglog oblika ima u sebi jednu membranu koja regulise protok, oprugu i bimetal.Njega mozes proveriti u toploj vodi i videti da li otvara kad se voda zagreje.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..