ne znam sta da radim .prosle godine je grejao ko da imam radijator u autu ove godine nece.duva nesto mlako tek toliko da mi ne magle stakla a ako si promrzo napolju u autu se neces zagrejati.dosuo sam antifriz i ozracio sistem i ne znam sta vise da radim.creva su topla ali ne greje.ne znam ni kako da rastavim sistem u autu da vidim da se nije navato kamenac.celo jutro sam lezo unutra i nista mi nije jasno.doslo mi je da ga zapalim.ako je neko imao ovakav problem ili ako dobro poznaje petice nek da jos neki savet.
RENAULT 5 neće da greje
A sto se tice rastavljanja sistema to je ludilo.Mora se skinuti cela maska unutra sa instrument tablom .Kanim se da to sam uradim ali nikako nemam vremena.Problem je i sto ce antifriz da iscuri itd...
ajde, polako: treba mi da znam o kom motoru je rec (benzinac - dizel) i da li imas manuelnu (ono sto kazu 'ac') klimu ili automatsku? inace, bez obzira sta si do sada uradio po pitanju odzracivanja, 99% i dalje ti problem prave vazdusno-parni cepovi.
e, odmaK moram da se izvinim, kad ovako krmeljiv kuckam, onda i brljam, ne'm pojma kako sam utripovao da je megane u pitanju, a ne dobra stara petica kakvu i ja kotrljam. dakle, zaboravi pitanje klime, r5 sa klimom je ovde raritet. kod r5 ima nekoliko tripova, ali opet je vazduh glavni. i dalje stoji pitanje koji motor?
e, odmaK moram da se izvinim, kad ovako krmeljiv kuckam, onda i brljam, ne'm pojma kako sam utripovao da je megane u pitanju, a ne dobra stara petica kakvu i ja kotrljam. dakle, zaboravi pitanje klime, r5 sa klimom je ovde raritet. kod r5 ima nekoliko tripova, ali opet je vazduh glavni. i dalje stoji pitanje koji motor?
Da li si ugradjivao plin? Ja imam isti problem sa mojom peticom i mislim da je to najverovatnije uzrok
Probaj malo duze da ti radi na benzinu, da se vise ugrije, pa onda prebacuj na plin.
Problem je u samom plinskom uredjaju, jer isparivacu je potrebna odredjena kolicina toplotne energije da bi omogucio isparavanje plina, a da se pri tom ne zaledi (a tu toplinu preuzima iz sistema hladjenja motora).
Samo probaj ovo sto sam ti napisao, pa ako se situacija ne popravi, onda trazi problem dalje.
Probaj malo duze da ti radi na benzinu, da se vise ugrije, pa onda prebacuj na plin.
Problem je u samom plinskom uredjaju, jer isparivacu je potrebna odredjena kolicina toplotne energije da bi omogucio isparavanje plina, a da se pri tom ne zaledi (a tu toplinu preuzima iz sistema hladjenja motora).
Samo probaj ovo sto sam ti napisao, pa ako se situacija ne popravi, onda trazi problem dalje.znam kako radi plin ali ne moze meni rasprsivac da ohladi vodu u sistemu toliko da auto lose greje.stalno ga palim na benzin dok se ne zagreje.vozim ceo dan rasprsivac se usija vrela voda a auto i dalje duva mlako.
E, pa ovako: 1.1 je slican sto se tice sistema hladjenjakao i 1.4 sam kojim sam sretno presao stotine hiljada... ali veoma ga je tesko u potpunosti odzraciti. najmanji zez na nekom od spojeva na crevima (uobicajeno i umnozeno kada jos ima i dodatke za grejanje isparivaca) ce te uvek vratiti na pocetak. prvo proveri da li radi ispravno termostat. za probe najbolje da radi na benzinu, da iskljucis sve sporedne efekte prelaska i ubrzas zagrejavanje motora. Upali hladan motor u mesti u pusti ga da se greje. nakon 10-ak minuta proveri pipanjem da li su creva ka hladnjaku i dalje hladna. ako se creveo greje - ili ti je zaglavio termostat u otvorenom polozaju, ili ga nema uopste. inace termostat je smesten u crevu od pompe ka hladnjaku i osiguran sa dve selne da se ne bi pomerio u crevu. na originalnom crevu tu je i odzracni ventil. ukoliko je crevo i dalje hladno, termostat je prisutan i zatvoren (ako je zaglavljen u zatvorenom polozaju, to ti onda sigurno ne pravi probleme za grejanje . ostavljas motor da dalje radi do otvaranja termostata. u medjuvremenu (pazljivo, citava procedura je dusu dala da se ispeces i osuris kao prasence) proveri dva tanja creva koja idu od pumpe iza motora. na oba takodje imas odzracne ventile, koje i dalje ne diras. oba bi vec trebalo da su topla. jedno od njih ide ka usisnoj grani/karburatoru za grejanje, a odatle na radijator grejanja kabine. drugo vraca tecnost na usisnu stranu pumpe. trebalo bi da su oba vec vruca (ne postoji slavina za grejanje kabine kao kod recimo zastave, voda uvek cirkulise, regulacija se ostvaruje protokom vazduha kroz hladnjak). ako su creva vruca, a nema snaznog grejanja u kabini, problem sa grejanjem verovatnije potice od loma kopci na buzirima sajli za komande grejanja u kabini (okreces dugmice ili poluge, zavisno od verzije, ali se ne desava nista). Ukljuci ventilator na max i zagledaj centralnu konzolu u kabini sa jedne i druge strane. uz malo popianja nacices gde su sajle zakacene na klapne. dve su sajle i dve klapne - jedna regulise protok vazduha i snagu grejanja, druga je za usmeravanje vazduha. ne mogu da se setim sada na pamet, ali eksperimentisi malo sa pomeranjem i jedne i druge direktno na klapnama, lako ces utvrditi koje je koja. vodi racuna da ne napravis usputnu stetu i polomis jos neku kopcu dok guras prstima krajeve polugica na klapnama. ako tako dobijas grejanje kakvo treba da bude, spremi se da trazis po otpadima ispravnu komandnu tablu grejanja (kopce se lome na samoj tabli i neisplativo je izvesti efikasno krpljenje, lakse je naci drugu tablu). ukoliko i dalje ne dobijas grejanje, a komande na tabli rade bas isto sto i ti dok direktno pomeras klapne, vrati se na proceduru odzracivanja. nju saljem u sledecem postu.
ja se zabarabih... resen problem ili da nastavljam da maltretiram?
ja se zabarabih... resen problem ili da nastavljam da maltretiram?
da li si odradio ista od ovga sto sam opisao ranije?
jesu li ispravne poluge za grejanj i hladjenje?
jesu li ispravne poluge za grejanj i hladjenje?
ako si primetio kamenac gledajuci spolja, kalgon ti nece pomoci (inace, obicno se koristi bikarbona soda, kalgon je noviji izum). radijator radi savrseno, ali vazduh ne moze kroz njega. razlog je lagano pustanje tecnosti na radijatoru (obicno se desi tokom leta). posto ne postoji slavina i vrica tecnost stalno struji kroz radijator (a samo se klapnama za vazduh ukljucuje i iskljucuje grejanje) usled curenja tecnosti na sacu se hvata kamenac ili cvrsti ostaci rashladnog sredstva, u zavisnosti sta si imao u sistemu. rashladno sredstvo (antifriz) pravi mnogo vecu kolicinu cvrstih ostataka koji po strukturi lice na sasusen sundjer. ostaci su se nagomilali na sacu i gotovo zatvorili protok vazduha kroz sace. ako je to po sredi - nema ti druge nego da obidjes otpade u potrazi za drugim radijatorom. zamenu poveri nekome od iskustva, na R5 nije tesko izvesti, ali je jos lakse napraviti dosta stete.
Da li si ugradjivao plin? Ja imam isti problem sa mojom peticom i mislim da je to najverovatnije uzrok