danas sam shvatio da imam problem.kad sam upalio auto video sam da uopste ne radi grejanje...Pregledao sam sve i utvrdio da mi ne radi grejanje zbog nedostatka tecnosti za hladjenje...Tecnost sam sipao pre mesec dana..kad sam pokusao da odvrnem cep posle voznje boza za tecnost je bila pod pritiskom...Trebalo je barem minut da ga se oslobodim...Temperatura motora se nedize...Proverio sam ulje...nema znakova vode...proverio sam auspuh , kaplje voda...Iz boce se oseti miris benzina..Sumnjam da je u pitanju glava motora i dihtung....Moze li biti nesto drugo jer je ovo najgora varijanta...Jos jedna stvar cini mi se da dim iz auspuha je beo i ima pare u sebi...Pomoc :tup
Renault Clio 1,2 1995 god problem
Hvala mnogo...Veliki pozdrav svakako,da je dobro nije...
Jos jedna stvar u ler gasu kad otvorim bocu za tecnost rashladnog sistema sve je ok...ali kad dam gas,povuce vodu i kad ga pustim izbaci je nazad...to je eto jos nesto ako znaci svakako...hvala puno na savetu,barem malo sam se naoruzao informacijama.... 8-O
normalna oscilacija za sistem koji ima vazdusne dzepove (usled pustanja gasova, isto kao kod neodzracenog), zbog promene pritiska koji pravi pumpa za vodu na razlicitim obrtajima
Cekaj ja sam laik po pitanju mehanike vise se bavim strujom....Znaci normalna pojava ili normalna pojava pri predhodno navedenom kvaru zaptivaca glave motora....Svakako ga vozim kod majstora...On ide ok i koliko ja znam u sistemu za hladjenje i treba da postoji pritisak,tecnost ne kljuca i nije mi do sad ni jednom prokljucao ,pritisak se nabije za otprilike 5 minuta voznje,pipam hladnjak ni on nije vruc...Normalno ide samo gubi tecnost pa za mesec dana sam presao oko 800 km ne vozim ga puno...on radi ali sam jutros skontao da nema tecnosti...Imao sam mazdu 626 gubila je tecnost ali nije bilo problema...Neznam...Dali je 5 min ok za nabijnje pritiska u sitemu...
Znaqci posle 5-10 minuta voznje ne bi trebao da se stvori pritisak u sistemu za hladjenje pri otvaranju cepa ne bi smelo da se cuje shhh i naravno to da traje nekih 5 sekundi..
dovoljno je 5-10 minuta rada motora u mestu, nije potrebna voznja.
da, pritisak postoji i ogranicen je ventilom na cepu ekspanzione posude, na tvom autu na 1.4 bara, cime je postignuta povisena temperatura kljucanja tecnosti i time smanjena pojava lokalnih kljucanja i kavitacije na kriticnim vrelim tackama. normalna pojava pri turiranju, kod skinutog cepa i kod prisustva vecih kolicina vazduha/gasa/pare u sistemu je oscilovanje nivoa, upravo kako si opisao. kod tebe gasovi pod pritiskom koji beze iz cilindra stalno prave gasne dzepove i cine sve pokusaje odzracivanja sistema beskorisnim. inace, oscilovanje nivo, sa skinutim cepom, ce se javiti i kod savrseno odzracenog sistema, ali u jako, jako maloj meri - posledica 'naduvavanja' creva kod promene pritiska u sistemu koja se desava sa promenom borja obrtaja motora/pumpe (postaje veca razlika pritisaka izmedju usisne i potisne strane pumpe, a deformacija creva se ne desava po istoj funkciji, vec je odredjena elasticnoscu creva). kad je cep na svom mestu i sistem postigne radni pritisak, creva i na usisnoj i na potisnoj strani su vec gotovo maksimalno 'naduvana' i mnogo manje se deformisu sa promenom broja obrtaja, pa se oscilacija nivo prakticno ne vidi.
inace jedan od nacina prepoznavanja propustanja dihtunga: pustis motor da radi 5-10 minuta i lagano (PAZLJIVO!!!) ovlas otpustis cep na posudi. tecnost ce nagrnuti u posudu pod pritiskom gasova i pare jer se odmah javljaju lokalna kljucanja u bloku i narocito u glavi motora. PAZI DA SE NE ISPECES!!! kada tecnost zapreti da prelije posudu, zategni cep. tecnost ce se za 10-ak sekundi povuci. u kontinuitetu ponavljaj sa pauzama od par minuta. svaki put ces videti da je tecnost posle zatezanja cepa na nizem i nizem nivou. kada ode ispod minimuma na posudi, polako i pazljivo skini cep i dolij tecnost (vodu), a motor neka i dalje radi. posle 3-4 ovakva ciklusa eliminisaces skoro sve gasne cepove iz sistema, tecnost vise nece teziti da 'pobegne' iz posude kada otpustis cep, a i grejanje ce savrseno raditi. tada prekini postupak i izvezi jednu ostriju turu od 5-10 km. kada zavrsis sa voznjom, ne gasi motor, nego podigni haubu i ponovi postupak od malopre. ako se sistem ponasa na isti nacin kao i kada si zapoceo postupak odzracivanja izazivanjem kljucanja, dokazao si pustanje zaptivaca. inace, ovo je daleko od pametne procedure, ali se primenjuje u nedostatku boljeg (kao sto je recimo ranije pomenuti indikator u tecnosti) i koristi se za otkrivanje slabih ('kurvanjskih') propustanja. jaca propustanja se manifestuju ispustanjem mehurova u ritmu rada motora i obavezno dovode do nenormalnog rada motora. nije pametno zbog toga sto moze da se izazove jos vece propustanje ili cak pucanje uskih mostova na zaptivacu, pa i do havarije motora. takodje, indikator je, kao sto rekoh, i rad motora nakon sto se prvo ohladio, zbog toga sto obicno tecnost prodire u cilindar i ometa normalno paljenje/sagorevanje smese u jednom od cilindara.
pozdrav!
Stvarno velika pomoc....Sajt je zakon....Sve pohvale za tebe druze...mislim da ce ista prica pomoci mnogim drugima...Na meni je verovatno da izdvjim par stotina evra ...Samo mi nikako ne ide u glavu kako je presao skoro 1000 kilometara , i pre 1000 se ponasao isto samo nisam pridavao paznju ovoj anomaliji dok nisam ostao bez grejanja e onda je izbila frka...svakako za mene bolje jer sad znam sta je ciniti,sto bi rekli sreca u nesreci.Pozdrav
indikator je, kao sto rekoh, i rad motora nakon sto se prvo ohladio, zbog toga sto obicno tecnost prodire u cilindar i ometa normalno paljenje/sagorevanje smese u jednom od cilindara.
E sto rece kod rada motora...tacno imam nepravilan takt znaci kao da dize i spusta...znaci toliko spusti da pocne da se trese kao da ce da se ugasi pa ponovo digne...Prvo sam mislio da je to zbog automatskog sauga ali vidim da sam se prevario...Inace slicnu sam sitaciju imao i na mazdi 2000 gt 626 i sasvim je moguce da je problem isti ali definitivno je da su mazdini motori nesalomivi...
mazda je dugo vazila za reliability no. 1, a i danas je u vrhu liste
sve sto sam napisao je univerzalnog karaktera, a podrazumeva ispravnost drugih sistema (napajanje, paljenje...)
pozdrav!
Probao sam sve kako si mi rekao...U leru uopste nedize tecnost i nedize pritisak toliko posle 10 minuta tek malo....Posle malo brze voznje podigao je pritisak i tecnost prliva bocu peni ali sam primetio da creva nisu toliko tvrda kao sto rece da bi trebala da budu....Sad se tecost podigla do grlica boce a bila je na pola ali vremenom u leru se spusta na visinu koja je bila presao sam 25 km danas i osim sto je prelila tecnost,nema pregrevanja motora i nisam izgubi tecnosti barem koliko vidim....Neznam da nije mozda nesto drugo...auto ide dobro i ne gasi se normalan mu je takt motora bar po zvuku...Neznam ovaj moj majstor ne moze da me primi u guzvi je radi i neke taksije ....Sta kazes...Mozda da ga teram na kompresiju motora mozda pokaze nesto...Pozdrav
tesko ce ti pokazati ista na kompresiji, jer ako je pustanje zaptivaca, onda je jako slabo... elem, i pored najbolje volje, ovakva prepiska ima ogranicenja, jer nemam direktan uvid i ne mogu sam nista da proverim, vec se oslanjam samo na one informacije koje dobijam od tebe/onoga sa druge strane. savet - imaj strpljenja dok te majstor ne primi.
takodje, dok cekas, mozes da se zaludjujes da jos jednom probas sa dosta strpljenja predlozene procedure. imaj u vidu da recimo vremena ili kilometraze su samo orijentacione, naravno da sve zavisi od izntenziteta. karakter pustanja (ako je uopste o pustanju rec) moze da bude i takav da se desava samo pri visim pritiscima u cilindru, u porevodu samo kad je motor pod opterecenjem, kada vozis. sa druge strane, bilo bi glupo da se bacis na trosak oko zamene zaptivaca, a da je uzrok nesto sasvim trece.
Probao sam sve kako si mi rekao...Ali malo vise puta...E sta se dogadja..definitivno da nedize toliko pritisak vise...Misli videcemo jos ali dosta sam ga vozao danas...Definitivno da je bilo vazdusnih dzepova u sistemu...Nivo tecnosti je na normali izlazi pritisak ali tecnost vise ne preliva...Cevi od hladjena u motor nisu vise tako tvrde i sto je najlepse...Auto ide za 30 bolje i boje vuce motor i jos nesto nema vise trokiranje motora...Definitivno vazdusni cepovi...mada videcemo svakako velike pohvale za tebe druse od velike si mi bio pomoci....
ok, drago mi je da ima nekog napretka. medjutim, moram da ti skrenem paznju da to jos uvek nije kraj price... tek posle nekog vremena koriscenja znaces definitivno kakvo je stanje, da li se ponovno javljaju dzepovi ili ne, a u skladu s tim, odgovarajuca akcija.
puno pozdrava!
Bio je problem sto mi se javljala pena u boci za tecnost. definitivno zbog vazduha...sad se vise ne javlja i posle voznje sad s vremena na vreme otvorim bocu cisto da prekontrolisem,,,pene nema,podigne mi vodu ali kontam da to i mora zbog pritiska,stvarno auto ide mnogo bolje i kao da sam rasteretio motor,,,hvala majstore...Tebi takodje puno pozdrava...
dakle, lose vesti... najverovatnije zaptivac glave. indikatori su nedostatak tecnosti, visok pritisak (naravno, ogranicen ventilom na cepu posude) za kratko vreme rada. miris benzina ne mora da ima veze, kapljice vode iz auspuha su normalna pojava (najveci deo produkata sagorevanja je vodena para).
za stopostotnu sigurnost - neki od servisa (ali ne znam da ti kazem koji) imaju tecnost - indikator za otkrivanje propustanja gasova u rashladni sistem (par kapi u ekspanzioni sud, par minuta rada motora, rashladna tecnost promeni boju u prisustvu karbonskih produkata sagorevanja). medjutim, mozes i da prskocis i da odmah ides u nabavku zaptivaca glave i garniture zaptivaca usisne i izduvne grane, poklopca ventila... kod skidanja glave mozda ce biti zgoda promeniti semering bregaste, semeringe ventila, odradi sto vise od potrebnog jer ukupni efekti daju jeftiniji rezultat. za zaptivac glave se vredi pruziti za skup originalan, imao sam slucajeve da jeftinija alternativa (citaj: stednja gde ne treba) brzo dovede do istih rezultata. obavezno usput proveriti ispravnost termostata i termoprekidaca i releja ventilatora, kao i samog ventilatora, obicno je uzrok manjkavost nekog od njih i lokalno pregrevanje koje cesto neces videti na pokazivanju meraca temperature.
pozdrav!