Cime cistite sofersajbne?
Danas sam procitala da se unutrasnja strana predje sokom od limuna i da onda navodno ne magli. Isto tako kazu da se spoljna strana ispolira polovinom jabuke i kad pada kisa kapi se odbijaju (ili sta god). Meni ova vocna kombinacija malo blesavo zvuci :hh ali nista me ne sme iznenaditi. Da li je neko probao? Ja planiram sutra da se bacim na glancanje....
I jos nesto. Koju tecnost za staklo (za zimu) preporucujete?
Saveti za održavanje automobila
Evo sta kaze nekadasnji SAM...
Isprobana tehnika.
Sa unutrašnje strane šoferšajbne flanelskom krpom natopljenom sa tečnošću za pranje sudja premazati i nema zamagljivanja.
Pozdrav
Ovo mi nije jasno, tecnost ostavlja muzge....samo ce se razmazati
@pejky hvala za clanak, i to cemo da probamo
UZMES PENU ZA BRIJANJE i premazes sajbnu sa unutrasnje strane i utrljas dok se ne osusi...stari soferski fazon
Anemona
"Ovo mi nije jasno, tecnost ostavlja muzge....samo ce se razmazati".
Samo dobro utrljati, isprobano, proveriću i ovo što predlaže Inferno.
A tu tecnost za sudje staviti na mokru ili suvu krpu??
Svasta nesto dobrih ideja, sva cu da isprobam. Izludjuju me zamagljena stakla !
Odoh da cedim limun i seckam jabuke, danas isprobavamo sa vockama
E sada ...ako ti se to bas jako ispoljava...postoji jedan veliki razlog za to ....a to je da ti unutrasnji Hladnjak(kiler) od grejanja u kabini negde procureo i tada se zato jako magle prozori...proveri patos kod vozacevih i suvozacevih nogu dal je mozda mokar il vlazan
poz
Ne ispoljava se bas tako jako. Nije vlazan patos ali hvala za savet, mozda nekom bude od koristi. Nije sad smak sveta, ukljucim da duva i odmagle se za minut ali ako vec postoji neko resenje sto ga ne probati. Zanimljive su mi ove kombinacije.
Samo da kazem da sam razmazala limun, u bukvalnom smislu "razmazala" i da nema apsolutno nikakav efekat.
Rekoh ti sta pomaze 100% ,mada je malko mutna sajbna jedva primtno al se ne magli....mada imas da kupis u svakoj prodavnici auto kozmetike krpu protiv magljenja stakala na autu koja je natopljena nekim sredstvom....kosta oko 200 dinara
poz
Kad ste ga zadnji put menjali? Kad ste proveravali kvalitet tog ulja? Znate li da je fabrička preporuka da se ulje menja na dve godine?
Da li vam pedala kočnice propada pri jačem kočenju ili pri više uzastopnih kočenja?
Kočiono ulje tokom vremena upija vlagu i time smanjuje efikasnost kočenja. Kako dolazi zima, postoji i mogućnost stvaranja ledenih čepova u sistemu.
Ako koristite ulja DOT 3 ili DOT 4, možete ga zameniti uljem DOT 5.1 bez bojazni za kočioni sistem. Takođe, rešavate problem kasnijih zamena jer se ovo ulje ne menja.
Ovo je mala investicija, a preko potrebna, bez obzira što će vas jedan deo "majstora" gledati "belo" i govoriti da to niko ne radi jer nema potrebe. U vašem autu se, ipak, vozite VI.
петица :+
Apsolutno je tačno sve što je nakamura napisao i na vreme nas je sve podsetio.Doduše, ja sam nedavno menjao prednje diskove i kompletan kočioni sistem, pa je bilo prirodno da sam zamenio i kočionu tečnost.Jedino ne zanam koje je ulje sipano jer mi je to radio ovlašćeni servis.
:+ :+ :+ :+ :+ :+
Tecni deterdzent za sudove razblazis 1 prema 10,i kada magli staklo sipas na papirnu maramicu i prebrises.A ako otkazu brisaci sa obicnom travom natrljas staklo i kapljice vode se manje zadrzavaju na staklu.
Svasta ces ovde cuti...
Limunom smo trljali do besvesti ali nista.Cak smo kupili i sredstvo protiv magljenja-dzaba bacili novce.Ne znam koje je marke u kolima je a napolju pljusak....al svejedno-ne valja.
Postovani,
veci broj novijih vozila se isporucuje sve cesce sa setom za brzo krpljenje guma umesto rezervnog tocka.
Zanimaju me vasa iskustva sa tim setovima.
Ja konkretno vozim stariji auto ali posto plinska boca boravi u prostoru predvidjenom za tocak, tocak je u gepeku. Rado bih nabavio copavac, ali ne znam da li oni mogu negde da se nabave novi. Ne bih se usudio da uzmem neki primerak na bubanj potoku koji je star koliko i auto. Tako sam sistemom eliminacije dosao do malog kompresora i seta za brzu reparaciju.
Pozdrav,
SaleB
Juče kupih u Metrou sprej za naduvavanje guma za 400 dinara. Inače u Hondi imam original onaj mali rezervni točak, ali po novom zakonu rezervni mora biti veličine ostalih točkova. Ako imaš sprej, točak ti ne treba po zakonu. A da li pomaže kad se probuši guma nemam pojma, nisam još probao.
Po novom zakonu u automobilu se mora nalaziti:
Varijanta 1: rezervni tocak standardnih dimenzija.
Varijanta 2:mali pomocni tocak koji je fabrika isporucila sa vozilom
Varijanta 3:Kit za reparaciju gume
Varijanta 4:ako je vozilo opremljeno Run Flat pneumaticima nista od ovoga nije potrebno.
Juče kupih u Metrou sprej za naduvavanje guma za 400 dinara. Inače u Hondi imam original onaj mali rezervni točak, ali po novom zakonu rezervni mora biti veličine ostalih točkova. Ako imaš sprej, točak ti ne treba po zakonu. A da li pomaže kad se probuši guma nemam pojma, nisam još probao.
Postavlja se i pitanje da li guma posle uduvavanja spreja moze da se zakrpi kod vulkanizera ili mora da se kupi nova guma (dve gume).
Ja sam davno na mopedu koristio sprej za krpljenje i kasnije su unutrasnje gume bile za bacanje doduse tako "zakrpljne" su trajele tri godine
Guma se posle "popravke" tim sprejevima baca tj. ide na reciklazu.
Pa jeste samo se postavlja pitanje koliko na tome moze da se predje.Jel ako se nadjes u nekoj nedodjiji gde nema vulkanizera mozda i do 100 km daljine hoce li izdrzati.Ili te zadesi noc a tada vulkanizeri ne rade.
Bez brige. Možeš da se voziš i više godina ili dok se ne probuši na drugom mestu.
Savet: Pridržavati se uputstva na boci.
Juče kupih u Metrou sprej za naduvavanje guma za 400 dinara.
Dushe ajde ako ti nije tesko vidi koji je sastav tog spreja, bas me zanima...
predpostavljam da je nesto na bazi sirove gume i sl., ali ne bi da lupam...
Pošto se budalaštine dešavaju svakom od nas , i to prilično često 8-O , evo mog skorašnjeg iskustva pa reko da ga podelim sa Vama. Inače sam fanatik za automobile i gledam da sve što ne štima na autu bude dovedeno u red pre pravljenja većih problema a puno stvari odrađujem i preventivno (koliko mi finansije dozvoljavaju). Posle jednog noćnog povratka kući (iz Inđije za NS preko Banstola...ko zna put zna o čemu pričam :roll ) i odvaljivanja auto preko dobro poznatih rupa zateknem ujutru veoma interesantan prizor na kolima. Iskrivljenu desnu stranu haube. Da malo pojasnim . Iskočio mi je amortizer i prilično oštetio tu stranu haube. Mnogi će se pitati kako ništa nisam osetio u vožnji. Ne znam ni sam...malo zbog buke motora, malo zbog glasnije muzike a razlog je sigurno što nije odjednim iskočio amortizer već je preko te šolje malo po malo udarao u haubu i krivio je. Par dan pre toga mi majstor konstatovao loše stanje šolja amortizera a ja sve danas ću, sutra ću i eto sve me to dovede do ozbiljnog troška. A inače šolje amortizera koštaju 1400 din. :tup :tup :tup . Ali dešava se i to... Pa tako dragi moji forumaši dobro pretresite svoje šolje amortizera da vidite u kakvom su stanju :hh :hh ...a pomalo i ostale delove na kolima koji bi mogli da prouzrokuju možda i ozbiljnije probleme.
Saveti za odrzavanje automobila bi se sveli na:
Prati auto jedno nedeljno sa ne agresivnim deterdzentima.
Cistiti ga iznutra sa usisivacem bar jednom mesecno.
Jednom godisnje negde na jesen sve kedere vrata premazati tecnim glicerinom.
Mineralna ulja u motoru menjati na 7hiljada kilometara.
Sinteticka ulja u motoru menjati na 10hiljada kilometara.
Svakom promenom ulja menjati i filter za ulje.
Filter za vazduh menjati jednom godisnje ukoliko prelazite do 30 hiljada kilometara.
Filter za naftu menjati jednom godisnje ili dva puta ukoliko je nafta koju koristite kupljena ispod ruke:)
Zupcasti kais menjati na 80 hiljada prvo menjanje, ostale na 120 hiljada kolometara.
Pumpu za vodu na 120hiljada ako ne procuri pre.
Sistem kocnica kontrolisati jednom godisnje.
Gume menjati posle predjenih 45 do 50 hiljada kilometara (ako ste penzioner) u ostalim slucajevima posle godinu ipo dana, ili do naznacenog dela koji se izliva zajedno sa sarom.
Kocionu tecnost je pozeljno zameniti svakih 5 godina ukoliko vas ljubimac ne ode pre na otpad.
Pojasevi se obavezno menjaju posle udesa, mala cukanja se ne podrazumevaju pod udesom.
Ukoliko krpite izbusenu gumu sa sprej bocom obavezno je da se posle napumpavana tim sprejom predje najmanje 50 Km.
Gume koje se izbuse bocno se ne krpe nego zamenjuju.
Uh kad se setim jos necega oko odrzavanja kola nastavicu.
Naj fora protiv magljenja: namazati sjajem za sudo mašinu! najjeftinija varijanta a cakli se vrhunski. Ovo je zgodno i kod pranja spoljašnjosti auta - primeniti na kraju, nakon ispiranja kola išpricati malo s tim i lagano oprati i ima da se sjaji ko jabuka na pijaci!
Jel ima neko iskustva sa izgrebanom sofersajbnom od brisaca, cime te ogrebotine sanirati, ocigledno da je bivseg vlasnika mrzelo da zameni metlice pa mi se preko soferke vide brazde ko oranje, znali ko cime to ispolirati ili sta god, a da ne bude zamena. Pozdrav!
Nije njega mrzelo da menja metlice, nego je pazario kinesku soferku
I ja cekam na ovaj odgovor, posto imamo isti problem.
Ma soferka nije menjana ali je izgrebana ubi boze, skoro sam u SAT-u citao ono za zamucene farove da im bistrinu najbolje povrati pasta za zube, ne znam da li da probam snjom, mozda popuni one riseve, do prve kise :roll: .
Isprobana tehnika.
Sa unutrašnje strane šoferšajbne flanelskom krpom natopljenom sa tečnošću za pranje sudja premazati i nema zamagljivanja.
Nekada su tu tehniku primenjivali u restoranima za premazivanje stakla sa unutrašnje strane.
Što se tiče premazivanja sa vanjske strane sve tečnosti su slične ne računajući one "divljake".
U brave ubaciti a kedere premazati sa glicerinom koji se može kupiti u apotekama.
Pozdrav