Posto je sezona skutera u najvecem jeku cudi me da do sada nije pokrenuta nijedna tema.
Pa posto ja imam problem resih da potrazim savet.
Naime posle vise godina voznje TOMOS automatik kupih skuter da obradujem i sebe i decu. Radi se o SPRINT MAX. Znam koliko para toliko i muzike a uz to star 2 godine mada nemogu da kazem nije uopsate izrabljen, cak sta vise lepo izgleda a i na 4t skutere sam se navikao. Medjutim na jenu stvar nemogu da se naviknem a to je neudobnost u voznji. Zadnja opruga mu je mnogo tvrda tako da radi tek kad sednu dvoje. Sto se tice prednjih opruga one rade solidno ali nisam siguran dali on ima napred amortizer ili samo opruge. Ali da se vratimo na zadnje vesanje. Dobio sam savet od nekih majstora sa zadnju oprugu skratim za 1-2 kruga tako da postane meksa. Neznam dali je pametno i kakvo ce naleganje odsecenog kraja opruge biti na solju amortizera da ga ne iskrivi ili da napravim neko ojacanje.
Interesujem me dali neko ima neko iskustvo u vezi toga.
SKUTERI
Ako skratiš oprugu, skuter će ti biti za toliko niži.
OK. moje sumlje se potvrdile nije najbolja ideja skracivati postojecu oprugu. Znaci u obzir dolazi nov zadnji amortizer koji ima mogucnost stelovanja opruge. Trazio sam tako nesto ali bezuspesno. Ako neko ima adresu gde moze da se pogleda i naruci unapred hvala.
pa posto je bruce lee u pitanju tako ih miloste zovemo kodnaske jedino peking china znam ljude koji delove za njega cekaju i po godinu dana
macaklo, sa poprilicnim zakasnjenje,: ako skratis oprugu par navoja, ono sto ostane imace VECU krutost od pocetne opruge, sto znaci da ce biti jos tvrdja. ovo moram da naglasim i tebi i ostalima koji prate forum jer ilustruje koliko neki ljudi povrsno i nesuvislo govore kada pokusavaju da ispadnu genijalni. hvala bogu, ti si vec zakljucio, i drugi ovde su ti takodje savetovali da ne petljas sa oprugom, zato ponavljam da moj post ima za svrhu samo da ukaze na nebuloze od strane jednih, zbog kojih neko drugi moze u krajnjoj liniji da ugrozi zivot i sebi i drugima.
na tvom skuteru prvo proveri ispravnost amortizera. moguce je da je vremenom u ranijoj eksploataciji kod prethodnih vlasnika amortizer pretrpeo ostecenja (iskrivljen, zaglavljivanje klipa, itd) zbog kojih imas siptome slicne pretvrdoj opruzi. tim pre sto se stanje jako malo menja (ako sam te dobro shvatio) cak i kada su dve osobe na skuteru. generalno, kompletan paket opruga+amortizer za kineze generickog porekla ne bi trebalo da budu skupi, ali pojma nemam koliko ih kod nas naplacuju 'distributeri', 'ovlasceni dileri' i 'proizvodjaci' (drugim rcima, koliko shishaju narod). na tvom mestu bih pokusao da nadjem nacin da taj paket zamenim novim.
Mislim da za tog tvog kosookog treba da pase od Kymco, taj ima mogucnost stelovanja. Firma koja to ima se zove KDM, nalaze se na Novom Beogradu, negde blizu Sava centra. Mada, kinez je kinez, polovan Italijan je sigurno bolji izbor od najnovijeg Kineza.
ovo moram da naglasim i tebi i ostalima koji prate forum jer ilustruje koliko neki ljudi povrsno i nesuvislo govore kada pokusavaju da ispadnu genijalni.
... moj post ima za svrhu samo da ukaze na nebuloze ...
Forumi su uvek bili mesto gde ljudi razmenjuju mišljenje ili se trude da na neki način pomognu nekom drugom. Pretpostavka je da to rade sa najboljom namerom.
To što neko ima dobru želju ali nema dovoljno znanja ne zaslužuje ovakve kvalifikacije.
Zato su tu i ovi drugi koji znaju više, pa će oni dati prave informacije.
Nadam se, bez upotrebe krupnih reči.
nakamura, poenta je u tome da dobra volja nije dovoljna, niko ne osporava dobronamernost, ali valjda smo malo bolji u prepoznavanju onoga sta znamo a sta ne znamo od stvari koje se vidjaju u crnim hronikama... kao 'devojcica podlegla od otrova - majka lecila vaske u kosi strihninom... ... iz najbolje namere'. sticajem okonosti, honorarno radim kao procenitelj steta na motornim vozilima i nagledam se stravicnih stvari cak i bez ijedne prolivene kapi krvi... svaki put zahvaljujem bogu sto ne radim takav posao da moram da budem na licu mesta i svaki put kad me pozovu da negde idem strepim sta cu da vidim i da li ce mi zeludac izdrzati... relevantno za ovaj forum da je na oko 50% slucajeva rec o vozilima sa takvim improvizacijama da su u potpunosti uporedive sa ovim citatom malo iznad. zato smatram da ton koji sam upotrebio uopste nije neprimeren.
...valjda smo malo bolji u prepoznavanju onoga sta znamo a sta ne znamo ...
...relevantno za ovaj forum da je na oko 50% slucajeva rec o vozilima sa takvim improvizacijama da su u potpunosti uporedive sa ovim citatom malo iznad. zato smatram da ton koji sam upotrebio uopste nije neprimeren.
Tvoju prvu rečenicu potire ova druga. Očito je da nismo dovoljno sposobni da prepoznamo šta i koliko znamo čim ima toliko fatalnih improvizacija.
I dalje mislim da se nekom mogu "otvoriti oči" i bez krupnih reči za koje smatram da su kontraproduktivne. Kome ne mogu, njemu se neće otvoriti nikako, a nakon izrečenog ostaje opor ukus.
Nego, odosmo mi u off
i ja naculio usi da cujem kad ce sudija u pistaljku...
[/b]HVALA[b] svim clanovima na savetima. Svakako cu prvo proveriti ispravnost amortizera. Sasvim je moguce da je on taj koji sprecava oprugu da odradi svoj deo posla.
Sto se tice potrosnje goriva uspeo sam potrosnju da smanjim sa nekih 4 litre na otprilike 2,5 na 100 km. Proces stelovanja karburatora je u toku radim jednu po jednu stvar i pratim potrosnju pa ako nekom treba savet moze da postavi pitanje.
Jos jednom svima hvala.
Macakalo, kako bre 2,5l na 100km pa meni moj SPRINT MAX sa kitt 80cc troshi oko 2l na 100 km....neznam kako da ga teram ja predjo od BGDa do srebrnog jezera i tamo po kraju i nazad do pozarevca i do beograda neshto vishe 240 km sa potroshnjom od 1,8 do 2,0 lit na 100 km.danas sam stigao u BGD i nemogu verovati kad pogledah na forum....nashtelaj ti to malo bolje...
Video sam tvoj post da si uspeo smanjiti potrosnju na skuteru... Kako?
Ja imam Sprint MAXX, 2009 godiste, i trosi mi oko 5 l, sto je strasno mnogo...MOgu li to nekako smanjiti?
Video sam tvoj post da si uspeo smanjiti potrosnju na skuteru... Kako?
Ja imam Sprint MAXX, 2009 godiste, i trosi mi oko 5 l, sto je strasno mnogo...MOgu li to nekako smanjiti?[/quote :nes...prvo i osnovno koji je motor u pitanju,dvotaktni ili chetvorotaktni....cvaja moze a i nekad nemoze da se smanji potroshnja ako zelish da ide!!! :tup :tup :tup ako je chetvorotaktni onaj se ventilima i bregom u glavi ili na glavi motora njemu sve mozesh uraditi,on ce da ide i malo da troshi ako ima pravu smesu vazduha i benzina,ja lichno sam i diznu na mom povecao sa 72 na 88,otvorio vazduh skoro do kraja malo mu fali da ispadne onaj shraf za shtelku vazduha,rolnice sam stavio italijanske od 5,5gr crvene,i opruge u kvachilu stavio neke crvene...nemam neki start ali po gradu sem budzenih cvaja nemoze niko da mi pridje od kineza ,svi principi mehanike dovoda goriva i da....zamalo da zaboravim malo sam mu povecao obrte,,,nepitaj kako patio sam se cele zime ali sada sam sretan vlasnik polovnog KINEZA na SO table... :hh :hh :hh sretno shta da ti kazem.
Kada odvrnes gornji poklopac karburatora ispod njega se nalazi gumena membrana. U njenoj sredini imas oprugu a ispod nje metalnu iglicu koja na gornjem kraju ima zljebove sa sigurnosnim prstenom. Uloga iglice je da dozira kolicinu benzina u smesi. Podizanjem iglice uvis povecavas kolicinu benzina u smesi i obratno spustanjem iglice smanjujes kolicinu benzina.
Ako zelis smanjiti potrosnju spusti iglicu jedan po jedan zljeb i posle svakog pomeranja proveri kako se ponasa motor u voznji.
Zanima da li moze neko da mi kaze sta da radim. . .Skuter nece da mi vergla,samo skljocka a proverio sam ima struje do alnasera. . .Pa me zanima da li je moguce da mi se pokvario alnaser. . .?unapred hvala. . .
Moj ti je savet da vozis kako jeste da ne petljas sa oprugom jel sve svoje na skuterima ima svoje zasto ako oslabis oprugu vise neces moci da vozis jos nekog pored sebe
http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/