Auto je Megane 1,4e iz 1999 godine. Na ljeto sam mijenjao antifriz, kiler je nov. Temperatura motora je kao na priloženoj slici, po mom mišljenju trebala bi biti bar crticu, dvije, viša. Danas promijenio novi termostat (otvara na 89*C, a tako je pisalo i na starom), možda malko bolje, ali nije to još to. Pada mi na pamet da možda mali kiler nije začepljen kamencem ili slično. Gledao sam neku tekućinu za čišćenje rashladnog sistema, ali neda mi se proliti nov antifriz nakon čišćenja. Da stavim malo kartona pred veliki kiler
Slabo grijanje
Nov termostat,dobra radna temperatura i opet slabo grijanje???
Ja ne bih stavljao karton zato što ti je nov termostat,pogledaj da li ti radi slavina na malom radijatoru"kileru",
postoji mogućnost da nije dovoljno otvorena
Je malo bolje, a možda sam i ja više zimogrozan. Mogao bi ubaciti i onu tekućinu za čišćenje kilera od kamenca i sl., ali upropastit ću ljetos stavljen novi antifriz. No ako se stanje ne popravi probat ću i to. A možda je kamenac smanjio rupu na toj slavini? Hm, ovo ljeto kad sam mijenjao antifriz i ispirao vodom nije bilo ničega sumnivog. Uvijek držim antifriz pomješan sa destiliranom vodom 50:50
Nakon malo više gradske vožnje stanje je bolje (vidi sliku), temp. je malo viša i odmah bolje grije
Mozda ga nisi lepo ozracio,ima mozda vazduha,on nema slavinu nego klapnu koja usmerava vazduh da ide kroz taj hladnjak ili mimo njega.
Probaj na slavinicama da ga jos ozracis,mada postoji i mogucnost da klapna ne dihtuje dobro,ili u gorem slucaju da ima neki problem sa vodenom pumpom.
Sve su to nagadjanja,moralo bi se ici sistemom eliminacije.
Da, čuje se kad okrenem do kraja grijanje zvuk kao da se neka klapna zatvara. Imam samo jednu slavinu za odzračivanje, tj. mesingani šaraf kojeg malo odvijem i izlazi tu antifriz i mjehurići zraka dok se ne odzrači. Ne mislim da je problem s pumpom jer je temperatura motora stabilna i brzo ju postigne, nikad se ne pregrijava. Na slici slika oduška
Dogodilo mi se da nakon 13 godina i 285000 km grijanje ne radi više kao što je nekada radilo. Iako sam prije dvije godine mijenjao veliki kiler i stavio novi antifriz (uz prethodno pranje sistema običnom vodom), te prije par dana promijenio termostat, grijanje je bilo vrlo loše. Izlazio je samo lagano topli zrak i to dok je ventilator bio na 1. Ako bi pojačao strujanje zraka (ventilator na 4) i taj mlaki zrak je postajo gotovo hladan. Sve je upućivalo na to da se radi o začepljenju malog kilera u kabini. Ono što me u početku zavaravalo je toplina ulaznog i izlaznog crijeva koji vode u taj kiler. Oba su bila vruća, međutim ulazno crijevo je bilo jako vuće, nije se moglo držati rukom dulje od par sekundi, dok je povratno crijevo također bilo dosta toplo, ali se moglo držati rukom koliko god.Očekivao sam da će ta razlika biti drastičnija, tj. da će povratno crijevo biti puno hladnije.
Pošto mi je antifriz relativno nov smislio sam način kako da ga čitavog ne zagadim sredstvom za čišćenje a da ipak napravim cirkulaciju istog kroz mali kiler.
Za provedbu čišćenja potrebno je:
1. Tekućina za ispiranje sistema, tzv. car radiator flush, ja sam našao nekakav marke "Abro" koji kod AdriaAuto košta samo 20 kn, a dovoljan je za sisteme do 10 l zapremine, dakle više nego dosta.
2. Vrtno crijevo sa tekućom vodom
3. Električna bušilica
4. Mala protočna pumpa na pogon el. bušilice (Lidl, 55 kn)
5. Obični pluteni čepovi za boce odgovarajuće veličine
6. Litra-dvije novog antifriza
7. Ručni alat:
-Plosnati veći odvijač
-Kombinirana kliješta
-Grip kliješta, manja
-Brusni papir 100
Postupak čišćenja:
01. Poželjno je da automobilski motor bude ohlađen, ne treba potpuno, dovoljno je pola sata nakon vožnje. Nije dobro puštati hladnu vodu u vreli cjevovod i sam hladnjak, stoga bolje pričekati da se sve ohladi.
02. Odspojiti dovodno i odvodno crijevo malog kilera sa cijevovoda u motornom prostoru. Za to su, s obzirom na tip šelni koje se koriste u mom vozilu, najpogodnija grip kliješta za lim koja drže šelnu otpuštenom i lako ju je onda smaknuti prema sredini crijeva. Ako je crijevo zaljepljeno i ne skida se lako pomoći se s većim plosnatim odvijačem i pogurnuti crijevo van (uski odvijač bi mogao oštetiti crijevo)
03. Upotrijebiti par plutenih čepova kojim se začepe cijevi na kojima su bila crijeva da ne izlazi antifriz vani, ali i da ne upadne nešto u njih.
04. Spojiti vrtno crijevo s jednim crijevom malog kilera i LAGANO pustiti vodu, te kako izlazi tekućina iz kilera na drugo crijevo može se postepeno pojačati mlaz
05. Sada spojiti vrtno crijevo na drugo crijevo da voda ispire mali kiler u kontra smjeru. Već nakon ova dva postupka primjetio sam da izlazi prljava, smeđa voda.
06. Nakon što je izlazila samo čista voda iz oba smjera (što ne znači da je posao gotov i kiler čist, jer još ima zaljepljene prljavštine unutar koju treba kemijski rastvoriti!) puhnuti na jedno crijevo dok sva voda ne izađe van ( ja sam snagom vlastitih pluća jer su crijeva bila čista zbog gore opisanog postupka)
07. Pripremiti pumpu i bušilicu, tj. spojiti ih i staviti u blizinu ovih crijeva
08. Kroz ulazno crijevo uliti pola bočice sredstva za čišćenje, te još nadoliti obične vode, po mogućnosti tople. Držati u jednoj ruci oba crijeva uspravno i poravnato te pomalo ulivati vodu u jedno i drugo crijevo dok se po sistemu spojenih posuda ne pojavi voda na krajevima oba crijeva. Stane vrlo malo 2,3 dcl otprilike.
09. Spojiti oba crijeva na pumpu i uključiti bušilicu na najveću brzinu. Ostaviti da tekućina cirkulira nekoliko minuta (ne više od 10). Ukoliko vas je strah da će se bušilica pregrijati, napraviti pauzu 5 min pa opet nastaviti.
10. Skinuti crijeva sa pumpe pa ponoviti postupak od 4-6
11. Ponoviti postupak od 8-9
12. Ponoviti postupak pod 10
13. Ukoliko su cijevi na koje se natiču crijeva hrđava potrebno ih je fino izbrusiti brusnim papirom da površina bude glatka inače može doći do curenja
14. Kiler je očišćen, crijeva ispuhana, te ih treba vratiti na mjesto uz pomoć grip kliješta
15. Otvoriti mesingani vijak za odzračivanje nekoliko krugova te uliti u ekspanzionu posudu pripremljenu mješavinu antifriza i vode do maksimuma
16. Upaliti motor i pričekati dok dostigne radnu temperaturu. Kroz odzračni vijak počet će izlaziti zrak iz sistema, pa zatim antifriz s mjehurićima, a kada počine isticati sam antifriz bez mjehurića vijak pritegnuti rukom do kraja
17. Za to vrijeme kontrolirati nivo u ekspanzionoj posudi i po potrebi nadoliti antifriz. Kad auto dostigne radnu temperaturu, eventualno još jednom popustiti odzračni vijak te ga zaviti kad izađu i zadnji mjehurići. Nadoliti antifriz do maximuma i to je to!!!
Kod gotovo svih Renaulta nije nužno da tijekom postupka grijanje bude na maksimumu jer tekućina cijelo vrijeme protiče kroz mali kiler i kada je kotačić u kabini na položaju hladno! Štoviše kroz njega cirkulira tekućina i dok je termostat potpuno zatvoren jer je to bypas za vodenu pumpu i kada bi se crijevo zatvaralo sistemom slavine (kao kod stojadina npr.) moglo bi doći do povećanja tlaka u sistemu dok se zbog topline ne otvori termostat. Dakle i sama začepljenost malog kilera može dovesti do porasta tlaka u sistemu dok je auto hladan, a to se može manifestirati propuštanje antifriza na spojevima crijeva, semeringu pumpe, kileru i sl. Stoga je važno da mali kiler bude dovoljno protočan i ljeti i zimi bez obzira na upotrebu grijanja.
Rezultat:
Dok mi se sistem odzračivao i motor dostigao tek 2 crtice (cijelo vrijeme je grijanje bilo na max, a ventilator na 1) u autu je bilo već pakleno vruće . Čini mi se da grijanje nikad nije bilo tako dobro. Danas ujutro nakon samo 1 km vožnje auto je bio ugodno ugrijan, a kad ventilator stavim na 2 ili tri može se voziti i u kratkim rukavima
Na kraju i uobičajna aklamacija da nisam ništa kriv ukoliko nešto zabrljate, izgorite dihtung na glavi, poplavite kabinu (ukoliko je mali kiler toliko loš da ga samo hrđa drži na okupu ) ili popijete antifriz umjesto piva
Tko nije siguran u svoje DIY vještine nek to povjeri servisu
za početak stavi karton pa onda idemo dalje
http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/