Imam problema sa paljenjem Juga 1,1 na plin.Naime ne pali mi kada stoji nekoliko sati ugasen a predhodno je radio na plin.Inace uvece ga prebacujem na benzin i ujutru ga palim na benzin.Majsori mi kazu da je problem sa svecicama.Pitanje je :preporucite mi iz iskustva koje svecice da upotrebim da resim taj problem, mislim na proizvodjaca?
Svecice za auto na plin
Hvala pejky, dali imas iskustva sa BRISK svecicama?
Hvala pejky, dali imas iskustva sa BRISK svecicama?
Nemam...
znatizeljan wrote:Hvala pejky, dali imas iskustva sa BRISK svecicama?
Nemam...
Imam problema sa paljenjem Juga 1,1 na plin.Naime ne pali mi kada stoji nekoliko sati ugasen a predhodno je radio na plin.Inace uvece ga prebacujem na benzin i ujutru ga palim na benzin.Majsori mi kazu da je problem sa svecicama.Pitanje je :preporucite mi iz iskustva koje svecice da upotrebim da resim taj problem, mislim na proizvodjaca?
Ako su svecice...a moguce je da jesu uzrok, tu nije bitan proizvodjac nego koliko su prljave i koliki je zazor. Probaj te sto imas prvo da ocistis celicnom cetkom i smirglom i smanji malo zazor izmedju bocne i centralne elektrode ( pod uslovom da centralna elektroda nije skroz pojedena), pa vidi kako ce da pali. Ali posto je sada hladno ni sa novim svecicama hladan motor na plin ne pali bas sjajno. Ako je karburatorski motor, tj. vakuumski plinski uredjaj, verovatno na prekidacu imas crveno dugme/saug pa ga pritisni par puta kratko na kontaktu pre nego sto upalis na plin. Inace BOSNA su sasvim OK svecice.
Ima tu jos stvari, ako odavno nisi menjao filter vazduha, razvodnu kapu i ruku...moze i to da bude.....
na plin. Inace BOSNA su sasvim OK svecice.
Da, ako ne naletis na kineske....
DA DA
Nije greska, dragi nasi mali zuti su poceli da kopiraju i Bosna Enker svjecice, iste se prepoznaju po nesto manjoj cijeni od originalnih, i po nekoliko gramatickih gresaka na pakovanju (ako ih do sad nisu ispravili).
Kopiraju se i jednokrake i trokrake svjecice, i oni koji su naletili na njih kazu da se problemi ocituju u tome da se elektrode potrose dosta brzo (na 1000-2000km), vjerovatno zbog kvaliteta materijala...
Ima dosta razloga za lose paljenje na ZASTAVI.Supalj sistem ne drzi gorivo,pa mu treba da nasisa za prvo paljenje,losa kompresija,i na kraju mogu biti i svecice.Mada,zastave nikad nisu bile probiraci sto se tice svecica.Inace,majstori za plin preferiraju nesto manji zazor nego za benzin.Proveri kako ti drze ventili pumpe za gorivo i kakva ti je kompresija.Meni je uvek bio problem hladan start,u smislu da lako pali,ali ne moze da odrzi obrtaje.Posle pasovanja ventila i karika sve se vratilo u normalu.
Kupio sam svecice BRISK specijalna verzija za plin.Inace Ceske su proizvodnja , skupe su 3,5 Eur komad.
Ima iste za benzin , jeftinije su oko1,3 eur.
resio sam problem , sada pali uz povlacenje sauha.
Hvala svima na pomoci.
Pozdrav
Kazu majstori da na plinu mora da bude dobar motor cim nesto zeza - nesto nije u redu sa motorom. Inace ja sam na plin palio bez po muke i po velikoj hladnoci. Al treba malo vremena sistem da se zagreje.
Kazu majstori da na plinu mora da bude dobar motor cim nesto zeza - nesto nije u redu sa motorom. Inace ja sam na plin palio bez po muke i po velikoj hladnoci. Al treba malo vremena sistem da se zagreje.
Mislis kada ga upalis onda ga pustis da malo radi u mestu pa onda krenes!
To je OK, medjutim meni nije uopste palio, promenio sam svecice i sada pali ( videcemo tek je dan-dva ) ali moram pre toga nekoliko puta da pritisnem crveni taster i malo da povucem sauh!
Inace na benzinu je palio dobro sa starim svecicama.
Pozdrav
Super, onda si resio problem
Najlepse je kad je tako nesto lako (citaj jeftino )!
vozim mercedesa 190 na plin,ali bez ikakvih problema pali i na niskim temperaturama(nekada se zaboravi navece prebaciti na benzin)a ljeti uopste ne prebacujem na benzin i savrseno pali.a prije par dana sam nakon tri god promjenio svjecice i imale su veliki zazor ali je radio savrseno i sa njima,pa ne znam da li ti je problem bas do svjecica.mada neka cak novija auta koja nisu sa karburatorom malo slabije pale na plin kada odstoje,kod mene na prekidacu postoji i prekidacic za pumpicu plina pa ga malo napumpavam kada malo duze odstoji ili kada je hladan.
E taj pogon na plin mi uopšte nije jasan.Imao sam kadeta C 1.2 koj je palio na plin na -15 bez problema.Audi 80cl upali uz duže verglanje na plin,al se mora ugrejati da bi kreno (RASUŠIO KARBURATOR PA BENZIN NE POMAŽE),Opel ascona 1.6i nema šanse da upali na plin ni kad je topao motor.Dal je to do montaže ili šta drugo,ne znam al bitno da radi.Svećice obavezno sa tri kraka.Samo da otopli,prelazim na dizela.
Evo i ja da se prikljucim sa slicnim problemom :tup
Imam micubisi lanser(stari model iz 90-te, 1.3)i nema sanse da upalim na plin. Uvece obavezno prebacujem na benzin, pa tako ujutru palim, bez obzira koje je godisnje doba. Cak zna i preko dana, ako negde sednem par sati, da ne upali na plin(iako je prethodno vozen na plinu). Citajuci vase postove, razmisljam se da li da menjam svecice ili je problem u automobilu? :tup
Svi problemi oko gasnih uredjaja poticu od neadekvatnog odrzavanja instalacije ili lose ugradnje.
Pitanje za sve na koliko vam je servisni interval za plinsku instalaciju i sta radite???
Stvarno neznam za to koliko je potrebno da se predje km za servis , ni sta treba da se uradi?
Meni su bas majstori koji ugradjuju plin rekli da je problem u svecicama!kao sto sam i ranije pisao , kupio sam svecice BRISK , sada nemam problema sa paljenjem , ali moram da napomenem da i meni kada ostavim Yugo nekoliko sati na ovoj hladnoci , tesko upali na plin.A uvece obavezno ga prebacim na benzin jer nece drukcije da upali ujutru.Inace ranije mi je tesko palio na plin i kada je bio motor zagrejan.
Bane, sta treba da se uradi i na koliko treba da se odradi servis za plinsku instalaciju?
Naj jeftinije je probati sa zamenom filtera za plin,nalazi se ispod elektro ventila.Sam filter košta 50-60 dinara,al je bolje zameniti ga u servisu,to je oko 300-400 dinara sa ugradnjom i štelovanjem protoka.Plinska instalacija je jednostavna,dok radi ,radi,kad crkne,deo se menja.A menja se membrana,ili ceo isparivač,el.ventil,plovak u boci.Nema šta drugo.Nažalost,većina pravi grešku pa pali na plin,a samim tim strada membrana a i rasušuje se karburator.Evo nekih saveta koje sam našao na netu:
http://www.autogaskaludjer-brc.co.yu/ugradnja.html
http://www.branixdoo.com/ugradnja_plina.php/
Sretno
Vozim Golf 3, 1.4 sa ugradjenim plinom, moze li mi neko reci koliki zazor treba biti na svecicama?
Isti kao i za benzin.Nema tu neke filozofije, ja plinske uredjaje u kolima koristim od 1979 od Bedinija pa da ne redjam dalje. Što Denca reče treba plaiti na bezin pogotovu kad je hladno, jer plin na niskim temperaturama slabo ekspandira, pa tek kada se motor zagreje prebaciti na plin.Drugi je problem sa plinom što nam niko ne garantuje kakav je odnos propana i butana u mešavini koju nam sipaju a od toga najviše zavisi kvaliet plina koji vozimo pogotovo u hladnijim danima i od toga zavisi kako će se motor popnašati.
Ne vozim na plin, ali mnogi preporucuju NGK V-line.
Ja iste vozim na benzin, i iskreno, ne primjeti se neka velika razlika u odnosu na Bosna svjecice.