Imo sam pre neki dan zanimljivu situaciju .Dosoa mi drugar vozi ladu a ona radi ko traktor , Reko ajd da mu prestelujem ventile , pa nek tera ,,,
Uglavnom operacija uspela kao da je drugi auto ...Medjutim na poklopcu\dekli ventila je postojao jedan sloj od nekog slinave mase bledo zelene boje , ukupno mozda 30 gr tezine , ocistio sam to i zatvorio sve kako je bilo . Sta je moglo da napravi tu emulziju ??
Talog na ventil dekli
Loše ulje i voda-vlaga u njemu napravi tu penu ko na kapućinu, a možda mu i neki dihtung malo otišo pa lagano meša vodu i ulje.
Nije penast , smesa je identicna tovatnoj masti jedino je malo svetlije zelene boje , Malo citajuci forume o vozilima , pogotvo o Ladama , ispada da je to za lade maltene normalno .....Pogotovo ako se zimi voze kratke relacije . Inace motor je perfektan , razlika izmedju pritiska klipova je manja od 0,2 Bar-a .
Inace ceo posao sam zapoceo zbog toga sto sam stelovao ventile na svojoj Ladi . E tu bih tek imao sta da napisem ... Posle 7000 km ganc nova bregasta je bila ravna kao oklagija , a klackalice su bile izlizane cca 12-15 mm . Cudo nevidjeno ......
Ajd sad kad sam vec poceo da pisem o ventilima i stelovanju istih , Lada ima svojih specificnosti (2101-2107)
Prvo na sta treba obratiti paznju je specijalan spijun koji je sirok 2,5 cm a debljina 0,15 .
Redosled stelovanja ventila je vrlo specifican
Breagasta osovina se poravna reper na reper i to je nula , radilica se poravnava na zub .
Ovako ide stelovanje
0 stepeni steluju se 6 i 8 ventil 4 colindar
180 stepeni steluju se 4 i 7 2 cilindar
360 stepeni steluju se 1i 3 1 cilindar
540 stepeni se 5 i 2 ventil . 3 cilindar
Stepeni zaokreta se odnose na RADILICU
E sad ukoliko se desi da je u tom sistemu stelovanja 4 cilindar na paljenju a ne prvi menja se raspored
Po sledecem obrascu bregasta se zaokrece da je reper za 180 stepeni u odnosu na repernu tacku i tako je prvi cilindar na paljenju ....
0 stepeni 1i 3 ventil
180 stepeni 2i 5 ventil
360 stepeni 6 i 8 ventil
540 stepeni 4 i 7 ventil
Zaokret u stepenima se odnosi na RADILICU ili KOLENASTO VRATILO
boja zaivisi, ali 'slinav' kondenzat je normalna stvar u hladno vreme na hladnim tačkama na motoru, pogotovo u kombinaciji sa kratkim relacijama bez potpunog zagrevanja motora... viđao sam i potope od vode od kondenzata, pogotovo u slučajevima lada+plin+kratke relacije
to sam i ja viđao ranije ali samo na ladama možda loše ulje
jel onako ko silikon penasto
http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/