Gledajuci po youtube razno razne kucne carolije izmedu ostalog mi zapade za oko ova tema... I tako pocinjem sa olovkom I papirom crta gore crta dole kriva itd.. I prije par sedmica kupim komplet electromotor 1800W/48V kutiju sa regulatorom svega, prikljucne kablove, rucicu naprijed-nazad, pedala gasa bas kao na slici ... hajde rekoh da ntrazim nista polovno I sto ne odgovara tipu vozila kjie izradujem onda porucim letvu volana I amortizere.. nisam do sada imao priliku da se upustam u ovakve rabote osim trokolica sa kuglagerima prije 40 ak godina pa eto nesto me ponukalo ... imam dosta pitanja na koje cemo vjerujem zajedno pronaci odgovor a bit ce zanimljivo mozda ne kao sa mojom pellet presom .. pred nama je vijet cemo
vozilo na elektro pogon 48V
zanimljivo ce biti da nabavim 8 colovne komplet tockove.. mozda mogu pronaci u BiH za ATV ali su vecinom sa dubokim proflilima ili sarama zbog voznje van puteva tako da mi se te bas I ne odgovaraju ..a poceo sam se cesati i po potiljku vezano za punjac 4 serijski povezana akumulatora 48V... gledao sam na golf vozilu punjac je 36V 30A.. kod nas u ponudi 12/24V nema 48V tako da bi neka ideja za punjac dobro dosla ...
a točkovi za viljuškare? ima ih od 8 inča i punih i pneumatskih, mada su verovatno teški zbog nosivosti
Šta je konačan cilj celog poduhvata? Karting?
1800W nije neka snaga.
sta je cilj pa valjda da se zabavimo na forumu, druzimo ...razmjena miisljenja I tako .. nista spektakularno nije potrebna brzina ..a sad dali je dovoljno 2,5 konja vidjet cemo..
ja imam električni bicikli 48v colousus
vuče on al crkli akumlatori posle godinu dana
sad ne znam jel ti odgovara punjač od elektro bicikla zavisi verovatno amperaža akumlatora
napon je dobar 48V sad nisam siguran otprilike baterije 12V12Ah x 4 komada ili jace neznam .. predpodstavljam da bi punjac od 20A dobro obavljao posao.,e sad mozda cujem koju pametnu od struke..
ako je napon 48v trebalo bi 4 akumlatora od 12v redno vezana daju 48v tako je na električnim biciklovima
e sad tu ima akulatora od 20A pa jačih
burazer prodaje te elektro biciklove tolko znam o njima i ja vozim jedan
dalje nisam stručan što se elektronike tiče
pa da 4 baterije u seriji pa vidjet cemo ..jos narucujem dijelove.. kocnice I rasvjeta ima vremena da se sve prostre na sto I zapocne
Prosta računica kaže da motor od 48V/1,8kW vuče maksimalno oko 37A.
Međutim, struja punjenja akumulatora je sasvim druga priča, ona može biti mnogo manja.
Svaki proizvođač akumulatora daje preporuke za punjenje istih, pa bi u tom smeru trebalo ići.
Ako su u pitanju olovni akumulatori, priča oko punjenja je mnogo jednostavnija nego kod litijumskih. Olovni se ponašaju kao kondenzator, pa im ne treba neka posebno ispeglana niti regulisana struja punjenja.
Ipak, treba se pridržavati preporuka kako za punjenje, tako i za eksploataciju da bi akumulator što duže trajao.
Zahvaljujem na racunici, ako je struja punjenja manja to znaci i vremenski duze punjenje ili sta vec... kod mene mogu pronaci samo ove 12/24V a ovaj 48V izgleda malo teze, akumulatori/baterija koliko se razumijem u tu tematiku znam da imam jedan u autu I to je sve mijenjam svake 3 godine ali me zanima sta je razlika izmedu ovih "obicnih" I ovih "suhih" hermeticki zatvorenih?
Разлика је веома битна. У аутомобилу се користе тзв. стартни акумулатори, тј. они који у кратком временском интервалу могу да дају велику струју која је потреба за покретање бензинског или дизел мотора али не трпе вели број пуњења и опражњења, док тзв. стационални акумулатори не дају тако велике почетне струје, али подносе велики број пуњења и пражњења и зато се користе за слоларна напајања, бродске услове или електрична возила. Стационарни акумулатори могу бити пуњени гелом и тиме је власник растерећен бриге око одржавања или могу бити са класичним електролитом (тако су и јефтини), али захтевају периодичну контролу и досипање дестиловане воде како ћелије не би биле суве.
Ako nemaš punjač adekvatnog napona za punjenje 48 voltnog paketa (što je optimalno rešenje), a obično su to četiri akumulatora povezani redno, može da se koristi i 12 ili 24 voltni punjač ali se onda baterije ili blokovi baterija povezuju paralelno. To zahteva malo komplikovanije ožićenje da bi mogao da preklopnikom biraš način veze među akumulatorima.
Takođe su veoma bitni i preseci i dužine kablova koje treba usaglasiti da bi sve baterije dobijale što približniju struju i bile ravnomerno punjene i pražnjene.
Imaš ovde malo primera i opisa razlike efekata punjenja u zavisnosti od načina povezivanja https://www.impactbattery.com/blog/tutorials/how-to-charge-marine-and-rv...
Za početak napiši šta imaš raspoloživo pa da vidimo šta se može sa time.
na upravljacke kutije ima izlaz odnosno prikljucni kabal za punjac iako mi te "zicice" izgledaju bas mrsavo
Nažalost sa slike se ne može baš dobro proceni presek provodnika ali ovako odoka glavni koji idu do akumulatora i motora deluju deblje od ostalih. Za tu snagu motora (ako ima toliko jer glavni prekidač je 25A, što je za maksimum 1200 wati) pri trajnom opterećenju bi bilo dobro da je presek provodnika 4mm kv odnosno 2,5 će završiti posao za eksperiment.
Žičice za punjač su tanke jer verovatno nije predviđeno da se koristi brzi punjač sa velikom strujom već neki jeftiniji ali to onda traje dugo. U svakom slučaju priključak za punjenje može da se izvede i mimo tog kontrolera ako nabaviš punjač veće amperaže za koju bi te žice bile možda pretanke.
znaci da bi trebao preklopnu sklopku u jedan smjer preklopi sa paralelno povezanim baterijama (kao na onoj slici 4 koju si poslao) i punjaca a u drugom smijeu preklopi serijsku vezu baterija na potrosaca...
Tako nešto ali napravićemo tačnu šemu kad budeš imao punjač, treba nam negov napon pre svega da bi znali šta i koliko se preklapa i snaga - amperaža za odabir sklopke
Ako su olovne baterije u pitanju, struja punjenja bi trebalo da bude 1/10 kapaciteta akumulatora, 10-12 sati ili dok elektrolit ne pridje temperaturi skljucanja. To je nekad korisceno kao mjerilo, mada je danas neizvodljivo, zbog same konstrukcije akumulatora, pogotovo kod Gel akumulatora je to nemoguce, i sad zavisno od punjaca zavisi i nacin punjenja, da li ima konstantnu struju, da li se struja prilagodjava napunjenosti, da li sam zavrsava ciklus punjenja, da li pegla celije na kraju i tako to. TO vec sve zavisi od konstrukcijskog rjesenja samog punjaca. Uglavnom bitno je da punjac puni nestabilisanom strujom, tj da nema kondenzator za peglanje napona, jer to olovni akumulatori ne vole, a i olovni acu se ponasa kao kondenzator pa dolazi do laziranja voltaze.
Akumulator 12 v cini 6 celija sa po 1.8-2,4v pa i njegov napon varira od 10,8 kad je skroz prazan od 14,4 u teoriji, mada u praski je skoro pa zakljucan na 13,6v. Punjac bi trebalo da ima nesto ispod 12v neopterecen, (teroretski bi trebalo da ima 10v jer kondenzator dize napon xkorijen iz dva, ali zbog raznih gubitaka ide se na 11,5-12v)
Punjenje sa 12v instalacije od 48v moze vrlo lako da se rijesi sa 3 releja recimo 70tak A, koji bi prekidali redne spojeve akomulatora kad se iskljuci kontakt, (sa punjenjem 24v bi bio samo jedan prekid) a sa akumulatora da se izvedu paralelni vodovi ka izvoru/ima napajanja za punjenje. Danas postoji masa automatskih punjaca na 24v, i akumulatori ako su hajde da kazem u istom stanju ne znaju da li je u red spojeno 6 ili 66 celija, tj koliko je acu spojeno redno pa bi sa 2 punjaca ranga 15tak A svaki bez problema punili 4 acu od 60tak Ah
Sad kontam nesto, mozda bi mogao da se napravi punjac sa automatikom na 48v, toliko imaju aparati za varenje sa trafoom, mali neki taman ce zener diode da spuste malo napon, ili da se odmota par namotaja. E sad jedino sto bi trebalo naci nekog ko zna napraviti elektroniku automatike punjenja, posto nije bas cest slucaj da se puni 48v.
... E sad jedino sto bi trebalo naci nekog ko zna napraviti elektroniku automatike punjenja, posto nije bas cest slucaj da se puni 48v...
Ovaj kontroler koji ide uz motor ima i izvode za punjenje baterije, samo treba obezbediti izvor napajanja od 48V odgovarajuće amperaže. Trebalo bi naći dokumentaciju od kontrolera.
nisam pronasao nikakvo uputstvo u kutiji sa kontroilorom., vidjeo sam na amazon I ebay da prodaju punjace 48V 5 - 6A..
Teoretski izvori napajanja kad se vezuju redno sabiraju napon, ali ne znam kako to mi nikad nije palo na pamet da probam sa trafoima, da se vezu dva automatska punjaca redno, to ne bi moglo sigurno, jer oba imaju regulaciju struje punjenja nezavisno i sigurno je da bi brljavili.
Zamisao za igrarije je zaista skroz ok, ono da se napravi karting ili neka zezalica, jes da nece moci da predje neku kilometrazu i da je poprilicno slabasna, ali ono, valja nekako utrositi slobodno vrijeme.
Vise automatskih punjaca na red nece da prodje ako se koriste samo krajnji izvodi.
Ako se svaki punjac zakaci na svoj akumulator prolazi. Veza od jednog plusa do minusa drugog aku ne menja nista jer punjac vidi samo aku za koji je zakacen.
Ovo vazi ukoliko su punjaci galvanski odvojeni, tj minus im nije na uzemljenju kao kod pc napajanja.
Ako postohi trafo i grec samo u prici, lako se sabiraju naponi. Samo klasicna veza plus na minus i redom.
Ako se spaja vise trafoa na 1 grec onda je bitno da se ne obrnu faze. Ako krene napon da se smanjuje dodavanjem sledeceg trafoa potrebno je zameniti zice ili na primaru ili sekundaru.
Max struja u rednoj vezi je struja najslabijeg trafoa.
da si kupio polovan elektro bicikli izašlo bi jeftinije glasno razmišljam trebala bi ti letva volana samo
ili čak i nov onaj mali colosus imao bi odma dva toćka koje tražiš bravu kočnice akumlatore punjač isto 48v
380e košta nov
no i sad možeš uzeti akumlatore za ovaj bajs 35e je komad akumlatora
punjač je 35e
punjač je bukvalno kao za mobilni kad napuni sam se isključi
ima i jačih skupljih akumlatora ako se redovno pune mogu da potraju i do tri godine
opet zavis dal ćeš pogoditi dobru seriju akumlatora ja sam sa serijom iz 2018 te grdno prošao morao da menjam posle 9 meseci
trošak 140e
u svakom slucaju je najlakse bilo iskesiti lovu u nekoj trgovini a onda nebih napisao ovdje ni "A" .. procitao sam da npr ako su baterije 20Ah x 4 to je 80 x 0.125 = punjac 10 A
Ne mora da znači, struja punjenja neposredno zavisi od konstrukcije baterije. Olovne baterije se uglavnom pune CCCV metodom (konstantna struja i napon), napon punjenjea se određuje na osnovu broja ćelija (2,3-2,4V po ćeliji), a struja u opsegu 10 do 30% nominalnog kapaciteta - za to pogledati preporuku proizvođača baterije jer neke mogu da se pune i mnogo jačom strujom (čak i 1:1)
Tvoja matematika važi za paralelno punjenje, kad se povežu redno to je i dalje 20Ah, samo je veći napon pa je i struja srazmerno manja.
Takođe treba obratiti pažnju na sulfatizaciju koja je normalni proces kod ovih akumulatora, ali ako se ne napune do kraja ili duže ostaju poluprazni proces postaje nepovratan i remeti kapacitet i smanjuje životni vek. Treba ih povremeno napuniti do vrha itd ...
Pricamo o ovakvim baterijama kao sa slike ili klasicnim akumulatoruma koje koristimo u automobilima
O takvim, automobilski startni akumulatori nisu pogodni za pogon, imaju premalo iskoristivog kapaciteta ali hemija finkcionisanja im je ista.
nisam mislio da kupis gotovo
nego bi dobio komponente za projekat možda jeftinije
nego ovako odvojeno da kupuješ
pratim i mene interesuje tema
http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/