Imam ideju,jedino ne znam dali se može realizovati i hoće li punjač funkcionisati po planu.Povezao bih na nekom postolju alternator i elektromotor koji bi ga pogonio.Ideja je da preko odgovarajućih kablova sa štipaljkama dopunjavam akumulator u autu za slučaj da izjutra po ovoj hladnoći slabo "vergla".Kako da napravim + i - izvode sa alternatora,odnosno kako kad ga poikrenem dobijem jednosmernih 14V na štipaljkama?Pretpostavljam da bi + pol trebao da ide sa B+,a minus?
Punjenje akumulatora
Pa to,to me i zanima pošto mi je elektrika mislena imenica.Kažem,verujem da bi izvod B+ po mom trebao da vodi na + pol akumulatora ali ne znam odakle da izvedem minus i čini mi se da između B+ i DF ide sijalica iz žmigavca.Gotovo sam siguran u ovo jer sam i sam to video kod nekog pre dosta vremena.Šta dalje?????
alternator obično ima namotaje statora oko polova jezgri koja ima "zaostali"-remanentni magnetizam. to su tzv samouzbudni ( samopobudni ) generator koji u početku stvara mali napon odnosno struju. međutim takva struja se troši na povečanje samouzbude dok napon ne dosegne nominalnu vrijednost tada nastupa funkcija reglera... itd .izlazni napon obično kontrolira (ograničava) dioda...
nadam se da sam pomogao
nisam siguran odakle vadiš - pol al kad pogledam altenator mogu ti reć biće da vadiš s kućišta obično je tako kod dosta elekto djelova na autima ako nema izlaz da piše - onda je s metalnog dijela kućišta sigurno. ovih dana ću isprobati i ja da napravim imam sve neophodno pa ću ti javim kako i šta..
Masa je na kucistu alternatora
ako mislis da ce ti zima praviti problem nemoj da te mrzi..skidaj svako vece akumulator pa lepo pod ruku i u kucu (stan) gde je toplo. Ujutru, ili kad ti vec treba, ga vratis (nije nikakav posao..do 3 min. max) i miran si...Mani zajebanciju sa strujom u kolima..ako nemas neko predznanje o tome
"Dolaziii zimaa, duga i hladnaaa..." :hh
Vadjenje akumulatora, može kod starijih modela automobila, a kod novijih posle skidanja akumulatora sleduje podešavanje kodnih brojeva, bar na radio primeniku, ako se još nešto uz put ne resetuje.
Inače nije baš uputno svaki čas skidati i montirati akumulator.Klemne baš nisu predvidjene za višestruku montažu i demontažu.
Vadjenje akumulatora, može kod starijih modela automobila, a kod novijih posle skidanja akumulatora sleduje podešavanje kodnih brojeva, bar na radio primeniku, ako se još nešto uz put ne resetuje.
Inače nije baš uputno svaki čas skidati i montirati akumulator.Klemne baš nisu predvidjene za višestruku montažu i demontažu.
Pa nisam ni mislio na svakodnevno skidanje. Nije bas svaki dan -20..nego ovako kad je bas previse hladno kljuc u ruke i skines ga lepo. A sto se tice starosti automobila to apsolutno nije pravilo. Ja vozim prilicno mlad auto sa puno karafeka i dodataka a kad sam kupovao nov akumulator (znaci skidao klemne sa starog i stavljao na novi..princip koji sam preporucio za povremene radnje) jedino sto se poremetilo jeste digitalni sat. Taman posla da posle svakog skidanja akumulatora treba kodirati stosta..bar kod vecine automobila.
A za klemne i njihov kvalitet...opet duga i druga tema..zavisi od samih proizvodjaca..neke su vise kvalitetne a neke manje..ali da ne davim..
Sve zavisi od modela do modela...
kod nekih modela moraš pola auta rastaviti
a ako je sve ispravno i akumlator dobar pali i na -30c
Ništa onda Dragoslave..ostalo je još samo da nam kažeš koji auto voziš pa da vidimo šta je najbolje rešenje..
LAV.PANA;U pravu si.Jutros sam probao i funkcioniše.Kad sve to smontiram na postolje i ugradim španer javiću šta sam konačno dobio u smislu napona i brzine oživljavanja oslabelog akumulatora.
Pa jel ti nije bilo jednostavnije da kupis u Rodicu punjac za akumulator, i na njemu zamenis duze i deblje kablove i spojis na akumulator?
Pa jel ti nije bilo jednostavnije da kupis u Rodicu punjac za akumulator, i na njemu zamenis duze i deblje kablove i spojis na akumulator?
Koliku struju moze da da taj punjac iz rodica??? :nono
Mislim 5A a ima i od 10A cini mi se. Uglavnom ja 75Ah dopunim za jednu noc.
Cekaj, sta je sad ovde tema? Punjenje akumulatora ili pravljenje nekog nazovi startera za hladne jutarnje uslove? Zna se, za punjenje sluzi punjac, a ako pricamo o starteru tema treba drugacije da se zove...
Pa jel ti nije bilo jednostavnije da kupis u Rodicu punjac za akumulator, i na njemu zamenis duze i deblje kablove i spojis na akumulator?
Ti mislis da prikljucis punjac na poluprazan akumulator i da odmah palis auto?? Dzabe ti i deblji kablovi kad kroz njih nema sta da tece... Punjac nije za tu namenu!
Ma ne vaskee, znam sta je punjac a sta je starter.
Koliko sam skontao cela prica je upravo oko dopunjavanja akumulatora a ne pomocne struje pri startovanju motora.
A duze i deblje kablove sam predlozio posto su originalni krs.
Bane pogrešno si skontao;Zamisao je da sa ovim sokoćalom pomognem svom akumulatoru koji je preko noći izgubio kapacitet.Znači da startujem elektromotor koji pogoni alternator koji bi dodao malo strujeili napona ili snage ili bilo čega već što bi mi pomoglo da duže verglam golfa II TD iz '85,sa 450000km na satu.
'sokocalom' :hh . mislim da je tema pogresno imenovana pa to dosta buni posetioce i clanove. A ovo tvoje 'sokocalo' ne znam da li spada u punjac ili starter :hh ili je i jedno i drugo...
E ako je tako, tesko da mozes da mu pomognes alternatorom ako ti se akumulator jako isprazni.
Jacina struje koju daje alternator je nekih 60-70A maksimum i to pri maksimalnom broju obrtaja, a pocetna struja koju povuce anlaser ide i do 200-300A, pogotovu po hladnom vremenu kada su otpori hladnog starta ogromni. Tu je sustina da taj pocetni momenat napravi akumulator, pa bi posle MOZDA i mogao alternator da odrzava verglanje. U svakom slucaju probaj pa nam javi.
Mislim da je snaga anlasera oko 2kW sto znaci da bi ti minimalno tolika trebala i snaga elektromotora koja pokrece alternator.
U svakom slucaju za SSM je pravi izazov a i na ovu zimu vrlo korisno ako to fercera. Poz.
Evo malo objašnjenje za ovaj SSM uređaj koji dragoslav hoće da pravi:
istina je da altenator ne može da da struju koju alnaser povuče pri startovanju al' caka je u tome da akumulator preko noći u dubokim minusima gubi ili kako još kažu zamre jednim dijelom kapaciteta recimo 30% altenator služi da baš taj nedostatak popuni, druga opcija je da se akumulator puni svaku veče sa ispravljačem (malom strujom da se ne bi pomotale ćelije u akumulatoru). Da ne skrećemo s teme više ako je neko radio s ovakvim uređajem neka čovjeku pomogne jedino u šta ja nisam siguran jeste da li je potrebna pobuda ili altenator pomoću zaostalog magnetizma može sam da proizvede struju.
Potrebna je pobuda... Ubaci jednu malu sijalicu na D+ , a drugim krajem na + i simas isto kolo kao i u autu
Bacanje novca, vremena a moze jos i neko da strada. Ne bih preporucio takve pokusaje.
Resenje je veoma prosto, isprobano.
Ugraditi ispravan akumulator i baciti ovaj postojeci neispravan. (ako gubi 30% za jednu noc kapaciteta taj je odavno zreo za otpad).
Pri startovanju dizel samo na grejace povuce 60A, anlaser povuce jos 400-500A.
Alternator koji moze da isporuci minimum 600A uopste nije jeftin i tesko bi ga se negde pronaslo.
A onda i pogonski elektro motor bi takodje morao da isporuci tu snagu plus jos i snagu za mehanicke gubitke u prenosu.
I pri svemu tome, ta bi skalamerija morala da radi najverovatnije na trofaznu struju iz mreze.
Ako je za edukaciju u SSM stosu, moze da se proba dokle ide mastovitost, ako se misli ozbiljno da resi problem a to znaci da se auto moze voziti nakon parkiranja i tamo gde nema struje iz mreze, povratak na fabricko resenje se sam namece.
Dakle, ispravan akumulator i svi problemi reseni.
A da se podsetimo i osnova, dobro (zimsko, multigradno) ulje je isto tako vazan element uspesnog paljenja zimi.
Bacanje novca, vremena a moze jos i neko da strada
:hh Znate sta bih ja rekao na sve ovo? Posto kod golfa ima dosta mesta pod haubom, izdvoj novce i kupi akumulator od 140Ah i da nemas problema sa kapacitetom

@vaskee;To je opcija koja mi nikad ne gine.Doduše par sitnica me ograničavaju kod kupovine baterije od 140Ah.Jedna od njih je lova."Sokoćalo"mi je palo na pamet pošto često imam prilike da u svojoj garaži palim razne automobile koje mi dovoze ljudi koji koji su veoma ograničeni finansijski i njihovi zahtevi se svode na "samo ga upali da mogu skočiti tamoitamo,nije važno,ako treba neko će me pogurati..."Na primer,neko doveze Ladu koji još ima na sebi ruske gume,a stara je 20 godina...Šta da mu kažeš- Kupi akumulator od 9-10000 rsd!?Za njega su i svećice investicija,pa se često dešava da me takav više košta nego što mi plati.Naravno,uvek će se naći neko da taj ako nema love za održavanje nebi trebao ni da vozi auto.Ja o tome imam drugačije mišljenje iz prostog razloga jer puno ljudi danas živi od raznih vidova trgovine na sitno (trange-frange,toalet papir,sezonska roba itd...)I rado bi više ulagali u vozila kad bi mogli.Zato se trudim da sa što manje love postignem što veću korist.Btw,nisam totalni laik za autostruju,jedino mi nije bilo jasno oko pobude-šta može da posluži da izazove stvaranje napona.Hvala na sijalici,samo dali si siguran da ide sa D+ na B+?Sinoć sam naleteo na jednu šemu na kojoj piše da sa D+ ide sijalica,dioda (da spreči povrat struje u alternator,a da se to spaja sa minusom!?dopuna u 9,10;U pravu si za pobudu.Ona šema se odnosila na alternator koji nema ugrađen regler.Pozz.
Dragoslave razumem te u potpunosti, imao sam i ja pre 10-ak god. starog forda diesela koji je bio pred generalku...Leti je palio nekako, ali zimi... katastrofa. Ogranicen budzetom isprobavao sam mnoge gluposti, sto ti kazes, samo da upali ujutru, a posle ce vec nekako... I spricao mu starta u usis i polivao motor vrucom vodom... i niz drugih za'ebancija koje su mi pale na pamet. Sve u svemu, cisto gubljenje zivaca... svako jutro dok je hladno.
Sta da ti kazem, da bi vozio auto moras u njega i da ulazes... Tako sam i ja napabircio kintu i uradio mu generalnu. I dan danas ga moj matori voza, pali kao blesav na ovom minusu. Samo mi je zao zivaca sto pogubih dve godine zezajuci se i strepeci hoce li upaliti ili nece.
Probaj, napravi to, mozda ce i da ti radi posao...
Ideja je izvodljiva vidio sam to kod prijatelja (inače je automehaničar) iskoristio je altenator i el. motor od veš mašine na centrifugi jednostavno povario ram povezao ih klinastim remenom jedino što nisam siguran mislim da mora imati pobudu na regleru.