Majstori pomagajte molim vas.
Imam problem sa uljanim tankim crevom koje ide iz karburatora u cilindar ili gde vec u pumpu. E pa ja sam ga iscupao iz cilindra. Koliki je problem to vratiti i cemu to uopste sluzi?
Je li to neko prelivno crevo ili je nesto bitno jako?
Inace u pitanju je kineski skuter 2 takta ''Longija'' 50cc
Uljna pumpa na skuteru 50 cc 2t
Ne znam ni sam druze videcu sutra sta cu sa njim. Dal popravljati ili blombirati.
Nije problem praviti mesavinu to mi najmanji problem i bar znam da sam miran
Pa bas tako, ako nije problem da se mjesavina pravi rucno, svakako je daleko bolje i pouzdanije.
Ima bar 20tak slucajeva gdje je ta pumpa oblajznula na novim skuterima sa manje od 1000km predjenih, tako da mislim da ona nije nikako dobro rjesenje.
Samo to crevo koje izlazi iz karburatora skratiti i ostaviti jedno 5cm duzine, spaliti upaljacem vrh i kombinirkama slijepiti, ili ubaciti neki tanki sraf u crijevo, i rijesen problem
To sluzi da ulje iz rezervoara ubacuje u karburator i pravi mjesavinu goriva i 2t ulja. Kad se skine plastika koja ide oko ciindra, lako ga je vratiti na svoje mjesto, vidi se mala pipa, a na tom mjestu ulazi sajla od gasa kod vecine modela koja kao zatvara protok ulja.
Moj savjet ti je, kad si vec uradio pravu stvar , tj sticaj okolnosti je odradio to za tebe, postupak je da ispraznis rezervoar od ulja i zaboravis na tu pumpu, pravis mjesavinu prilikom sipanja goriva u rezervoar, i to polusinteticko 2t ulje, 2,5%, (Iako uvoznici savjetuju sinteticko, jer je Boze moj motor proizveden nov,, u praksi se pokazalo daleko najbolje mineralno, onda pa polusinteticko za kineske motore, jer su svi kopija minareli masina, koje su projektovane za mineralno ulje, i ono najbolje sagorijeva, ali pravi najvise dima i cadji, pa se zato koristi polusintetika kao kompromis. SInteticko ako sipas, stalno ce da balavi ulje iz auspuha, jer ne moze da ga kvalitetno sagori, a onda ce se desiti da zapusi katalizator u auspuhu pa eto jos jednog belaja)
U praksi to znaci i da sipas 25ml ulja na litar goriva. Najbolje je uzeti medicinski spric od 20ml, koji je citav palsticni, tj bez onog gumenog dijela unutar sprica, i sa njim prilikom sipanja goriva dospes odgovoarajucu kolicinu ulja shodno kolicini goriva koja je sipana
Osnovni uzrok zaribavanja kod kineskih skutera je prestanak rada uljne pumpe, niti moze da se predvidi kad ce, niti u radu moze da se vidi da je stala, malo skuter pocne bolje da vuce , bez ulja, i onda stane...A te uljne pumpe su plasticni zupcanici koje pogoni obicno metalni puz, i vrlo lako zupcanici odu, i strada skuter bezveze.
Drugi problem je sto pumpa linearno sa povecanjem broja obrtaja ubacuje i ulje, i pogotovo na visim obrtajima kad pustis gas, gorivo ne ide kroz karburator, a ulje i dalje ubacuje, i to rezultira mascenjem svjecice i cesto knedlom kad se ponovo stisne gas.
Samo zavori to crijevo koje ide na karburator da ne vuce fals vazduh i miran si.
Ovako jeste malo zezanja oko sipanja ulja i pravljenja mjesavine, ali je sigurno i dugovjecno za motor.