Evo kako sam ja sredio svoje kupatilo od pocetka do kraja i to sve uz savete sa ovog foruma:
SSM uredjenje kupatila
Šta reći a ne čestitati na trudu.Mada imam malu zamerku na poslednjoj slici.Pločice se planiraju tako da ne budu ti "rezanci" u vidljivom delu.
Svaka cast, super izgleda!
Kako si uradio pripremu zidova i poda i koje si materijale koristio?
@zvukoljub
hvala!
da, moguce da sam pogresio u vezi tih ''rezanaca'', ali sam mislio da ce biti lepse da svuda imam istu velicinu plocica, a ne da krecem sa jedne strane sa celom, a da na kraju zavrsim sa polovinom, doduse, mozda bi i bilo lepse tako. doduse, tu u cosku ce biti WC solja, tako da se nece puno ni videti.
@balansero
hvala!
zidovi su malterisani produznim malterom (pesak, cement, krec) i posto je to moj otac radio, bilo je sve pod libelu, tako da nisam nista morao da ispravljam lepkom naknadno. Presao sam podlogom dva puta zidove i lepio plocice ceresitom 9.
na podu je izvucena kosuljica nekih 5 cm, i izvucen pad ka slivniku tom prilikom (isto radili ja i cale), i posle podloga i opet ceresit 9 i plocice (mada sam se razmisljao da radim pod sa ceresitom 16, ali je duplo skuplji pa sam iso devetkom, tako da se nadam da ce sve biti u redu.
Ako si lepio upijajuce plocice (indeks upijanja E>6%) bice sve u redu, u protivnom je trebalo CM16.
Predlazem svima da se raspitaju dobro pri kupovini bilo kog proizvoda a izbor lepka za plocice zavisi od vrste plocice i tipa podloge na koju se lepi.
Pozdrav!
Одлично!!! Свака част!!!
Лепо за ССМ, али мислим да је ту стари одрадио већи део посла... :nono
Ja sam zapoceo isti posao, uradio vodu omalterisao, uradio plafon od rigipsa e sad me zanima hidroizolacija ispod plocica na zidu, posto ce pod biti izolovan kondorom.
Da li je hidroizolacija zida portrebna po celoj povrsini ili samo na mestima gde su kada i tus (baz kabine, wet room princip) i ima li neke jeftinije varijante posto povrsina zidova u mom kupatilu je oko 29m2, tako da za ceresitovu CL51 hidroizolaciju mi treba oko 10000 RSD + ivicne trake oko 2700 RSD?
Ne savetujem kondor, kao resenje za hidroizolaciju.Ja sam nedavno koristio Hidroizol S i veoma sam zadovoljan materijalom a i cenom.Masa je u dzakovima, razredjuje se vodom i maze se cetekom.
Upravo sam pricao sa njihovim strucnjakom (TKK kompanija) i on mi rece da nijedna hidroizolacija ne moze ici na malter tako ni Hidroizol S. Kaze da mora ici direktno na opeku i da malter mora da se skine inace nema svrhe raditi.
Koliko znam majstori stave podlogu na malter i preko nje hidroizolaciju. E sad ovo je novo za mene. Kakvo je vase misljenje?
Ta tvrdnja jednostavno ne stoji, jer većina hidroizolacionih masa i membrana se upravo nanosi na pripremljenu podlogu i uglavnom na cementne ili produžne maltere.Uostalom evo originalnog uputstva gde ne stoji da se Hidroizol nanosi na ciglu.
"PRIPREMA PODLOGE
Pre nanošenja premaza potrebna je brižljiva priprema podloge koja se premazom štiti od
prodora vode i vlage. Mora se otprašiti, očistiti od masnih mrlja, plesni, nečistoća i slabo
vezanih i iskorodiranih delova. Ako je podloga jako isprljana, veoma glatka, odnosno ako je
na njoj izdvojeno cementno mleko, potrebno je da bude mehanički očišćena i ohrapavljena
(peskarenjem, vodom pod pritiskom, brušenjem ili sl.). Veća oštećenja i uklonjene delove
treba pre nanošenja Hidroizola N / S sanirati sa odgovarajućim sanacionim malterom (TKK
Mikroarmirana sanacijska malta, Silika MSM, ALTEKS). Dilatacione spojnice se zaptivaju
trajnoelastičnim zaptivnim masama (Tekasil NEUTRAL PROFI, Tioelast KVZ, Tioelast
KOS).
Površinu koju štitimo, pre nanošenja Hidroizola N / S po potrebi ( ako nije vlažna ) temeljno
navlažimo. Betonska podloga mora biti površinski samo navlažena, bez ležeće vode ili
vodenog filma, ali kapilarno zasićena vodom. Jako porozne ili neravnomerno upijajuće
podloge možemo premazati rastvorom Elastosila 34 razređenog vodom u razmeri 1 deo
Elastosila 34 i 3 - 4 delova vode."
Znači, ono što je bitno a to je da podloga na koju se nanosi hidrozaštitni premaz mora biti zdrava, što je razumljivo.
Ovo sredstvo je inače namenjeno hidrozaštiti i od prodora vode što u kupatilima nije slučaj jer je hidroizaštitno sredstvo postavljeno na putu prodora vode, znači prvo dodje voda, pa pločice, pa lepak, pa hidrozaštita, pa betonska košuljica ili malterisani zid, zavisno gde se nanosi da li samo na pod ili i na pod i na zid.
Pre godinu dana počeli smo da zidamo kuću (ili kako Frau kaže "Skadar na Bojani") i od tada pratim forum SSM. Zaista sam puno naučila - hvala svima na otvorenosti i divnim idejama.
Volela bih ovde da postavim par pitanja jer vidim da su i Cereman i Zvukoljub uključeni u diskusiju. Ukoliko smatrate da je bolje da se komentar nađe u temi "wet room" ili negde u "izolacijama", slobodno ga premestite - nisam znala gde tačno da se nadovežem.
Trenutno stanje: radi se o novom, malom kupatilu koje je 2.5x1.2m. Kupatilo je prošle godine zidano punom opekom, a na podu je beton, koji nema hidroizolacionih komponenti (niti nekih drugih aditiva) u sebi (kuća ima visoke temelje.. ako je potrebno, pitaću muža šta je sve ispod betona, ali sam beton nema aditiva). Kupatilo još uvek nije malterisano (trenutno se malterišu druge prostorije), niti je izlivena košuljica, niti stavljan kondor. Vodilo se računa o padovima ka slivnicima, kojih ima dva: jedan u levom delu prostorije, u kome bi se nalazio deo za tuširanje i drugi u centralnom delu.
Buduće stanje: u levom delu kupatila bi bila napravljena pregrada od cigli postavljenih "na kant" i time bi bio ograđen deo predviđen za tuširanje (u kombinaciji sa zavesom). Čitavo kupatilo bi bilo pokriveno pločicama domaćih proizvođača: na podu bi se nalazile podne pločice, a na zidovima zidne - osim u ovom delu za tuširanje, u kome bi i zidovi bili obloženi podnim pločicama jer imaju manji procenat upijanja vlage (ali bi bile sjajne i klizave, kako se voda ne bi zadržavala na njima). Pločice bi u celom kupatilu bile postavljene na visinu 2.4m, a kupatilo je visoko 2.7m, kao i sve prostorije u kući.
Konkretna pitanja:
1. Ako je hidroizolacija zidova dobra, da li mogu da se stave zidne pločice i u delu za tuširanje? Šta u praksi znači da jedna pločica upija do 10% vode, a druga do 3%?
2. Da li treba izlivati košuljicu (u tehničkom uputstvu za prajmer CT 17 piše da se on koristi za ojačavanje i obezbeđivanje nepropusnosti lakog betona, cementnih podloga i betonskih podloga, a ako je u pitanju asfalt beton (?) da je bolje koristiti osnovni premaz CN 94) i šta koristiti ako ne želimo da izlivamo košuljicu (a nije problem ni da se izlije, ako baš mora)?
3. Šta koristiti za malterisanje? Da li običan malter (koji se pravi nešto čvršći, kako bi nosio pločice - to se ovih dana radi u kuhinji) ili postoje neki aditivi koji se ubacuju - ili treba izravnati neravna mesta i na opeku nanositi CR 65?
4. Da li se neko u okolini Subotice bavi ovakvim stvarima? Mi imamo jednog starog majstora-deku koji nam trenutno malteriše kuću iznutra i stvarno je sjajan, samo ne znamo šta ćemo sa kupatilom, niti kome, tačno, treba da se obratimo za pomoć.
Hvala puno i izvinite što gnjavim.
Izvinjavam se što pišem post za postom.
Poslala sam sličan mail i tehničkoj podršci Ceresita i evo šta kažu:
***
"svakako je preporuka da se uradi kosuljica kako bi se izbegla pucanja hidroizolacije i keramike usled sleganja objekta.
Kosuljica treba da bude odvojena od zidova 1cm i treba da bude armirana vlaknima ili sulc mrezom debljine 4-5cm, posle susenja kosuljice 7 dana po cm, treba naneti sloj hidroizolacije CL51preko celog poda i do visine 1,5m na zidove koji su izlozeni prskanju vode usled tusiranja, u prvi sloj CL51 utisnuti hidroizolacione trake CL152 u spojevima zida i poda i spoju zida i zida koji je izlozen prskanju tusa. Drugim slojem CL51 posle susenja prvog sloja premazati drugim slojem CL51 posle 8-10 sati poprecno u odnosu na prvi sloj. Posle susenja hidroizolacije oko 16h lepiti keramiku fleksibilnim lepkom CM16 i fugovati vodoodbojnom fug masom CE40 u boji po izboru.
Hidroizolaciju preko kosuljice treba da uradi keramicar kako bi mogao da garantuje za ceo sistem, potrosnja CL51 je oko 1,1 kg/m2.
Sto se tice keramike trebalo bi ipak koristiti podnu neupijajucu keramiku za pod u kupatilu."
Šta onda reći na postavljena pitanja?Zar misliš da su na forumu stručniji ljudi nego u Cerezitovoj tehničkoj podršci?Ja lično poznajem neke od njih i mogu ti reći da su to visoko školovani i veoma stručni ljudi, tako da njihove preporuke nema smisla proveravati na forumima.Ili ćeš poslušati njihov savet ili nećeš drugog rešenja nema.
U svakom slučaju je dobro da si pitala na pravom mestu pre nego što se napravi nešto pogrešno, kao što ima primera na forumu, prvo se zabrlja pa se pita kako sad to popraviti.
Ništa, sve mi je jasno - zato sam i kopirala odgovor, da i nekome drugom bude jasno, ako se bude pitao...
Inače sam baš oduševljena brzinom kojom su odgovorili u Ceresitu i strpljenjem koje je čovek pokazao jer sam, naravno, imala još nekih pitanja (te da li baš moramo košuljicu, te zašto, te šta bi bilo kad bi bilo...) tako da stvarno imam samo reči pohvale.
I da, bila sam nestrpljiva, pa sam pitanja postavljala i ovde, i Ceresitu, i zvala pola rodbine... ali nema veze, sada mi se sve lepo "sleglo" i sve je doslo na svoje mesto. Malo mi je zao sto sam bila tako naporna, ali sta mogu kad sam panicar...
Pozdrav svima!
Onda ništa, srećan rad i slikaj kad bude koja faza uradjena da i ostali vide, koji će se sutra isto pitati kako i šta i sa čime.
Od nedavno sam korisnik vaseg sajta i imam samo rijeci hvale.
Stvarno se moze naci korisnih savjeta. Sad me interesuje nesto vesano sa keramiku, posto se u zadnje vrijeme bavim sa tim zanatom.
Kako znati koliko je upijajuce svojstvo plocice ako to na pakovanju nije napisano? Da li se mora plocica navlaziti ili natopiti pri ljepljenju?
Sve zidne pločice su upijajuće, manje ili više, a podne su po pravilu nisko upijajuće.Što se kvašenja tiče i tu postoje podeljena mišljenja.Za visoko upijajuće pločice savet proizvodjača je da se kratko urone u vodu i odmah izvade i ocede pa se onda nanosi lepak.Na mokru pločicu se ne može nanositi lepak.Opet sve zavisi i koji se lepak koristi i niz drugih činilaca utiče na način lepljenja i izbor materijala.
Keramičarski posao je zaista veoma jednostavan, ali samo ako se gleda sa strane kad iskusan keramičar radi.
@Zvukoljub: hoću, hvala!
@Egidarko: na sajtovima proizvođača uglavnom piše u delu o tehničkim karakteristikama kako su razvrstane pločice prema različitim kriterijumima (npr. prema upijanju vode, načinu proizvodnje i slično). Ja sam gledala (kada su u pitanju proizvođači iz Srbije) da su gotovo sve zidne pločice sa više od 10% upijanja, a da se podne dele na one koje upijaju između 3-6% i na one koje upijaju manje od 0,5%. Kada se sve to kombinuje sa dezenima i otpornošću na klizavost, ispadne mali izbor pločica...
Zanima me što se tiče nanošenja ljepila na pločicu. Da li je pogresno nanositi ljepilo gleterom na plocicu ili je pravilo da to mora biti na zid?
Gledao sam vecinu majstora ili koji to sebe nazivaju, da vecinom to rade na pločicu.
Ako je idealno ravan zid i da je u horizontali i vertikali onda se lepak nanosi na zidnu površinu nazubljenim gleterom.Veličina zuba zavisi od kvaliteta zidne površine, a ako zid malo "pliva" onda se lepak nanosi i na zid i na pločicu isto nazubljenim gleterom.Bitno je dobro naneti lepak na zidnu površinu da se lepak poveže za malter, e sad tu ima još dosta caka koje je nemoguće objasniti ovako kuckajući, a to je gustina lepka, način nanošenja, način postavljanja itd.
Koji je postupak ljepljenja plocica na rigips odnosno koja se sve pravila moraju ispuniti da bi posao bio dobro odradjen?
Imao sam priliku gledati da lijepe direktno na plocu bez bilo kakve pripreme...
Pre bilo kakvih radova na gk pločama podloga je obavezna, ako je kupatilo u pitanju onda posle podloge dolazi hidroizolacioni premaz, pa zatim se lepi keramika na uobičajeni način, da ne ponavljam pisano je naugačko i naširoko o tome.
Zvukoljube, pomoc mala ako moze, odradjena je kosuljica iznivelisani podovi u kupatilu itd, u svim sobama sem u kupatilu je odradjeno onim hilokopterom, nije moglo kaze majstor jer bi se ukopala negde i zeznula nivelaciju tj u kupatilu ne treba da je ravno vec da ima pad ka slivnicima. Pod u kupatilu je onako grub nije gladak pa me zanima da li ce to biti problem za hidroizolaciju kad se nanosi, radjene su trake stiropora svuda do zida pa me zanima sad zbog kupatila kako da odradim ivice izmedju zida i poda? da stavljam onu traku ili neko drugo resenje?
Мале неравнине неће сметати за наношење хидроизолације, а ја бих обавезно поставио еластичну траку између хоризонталних и вертикалних површина и у угловима.
Hvala na odgovoru, majstori ipak nisu stavljali stiropor trake po kupatilima, ceresit komplet trake i hidroizolaciju kao i lepak uzimam i to je to.
moram da napomenem da sam prvi put lepio plocice, i to sam. Nadam se da ce te mi iskreno reci sta mislite o mom radu.
pozz