Nedavno mi je propao sigurnosni ventil za bojler (pojeo ga kamenac). Bojler je inače Magnohrom 50 litara, kupljen pre 10 godina. Dosada nije bilo nikakvih problema osim jedne zamene grejača. Pomenuti sigurnosni ventil je takodje odlično obavljao svoju funkciju. E sada, majstor mi je promenio ventil, medjutim taj novi je kapao malo posle uključenja bojlera (nakapa skoro pun lavor tople vode), i prestane čim se bojler isključi. Taj je skinut pa je stavljen novi i isto se dešava (oba nova ventila su Borac Success sa nazivnim pritiskom 9 bara ako je verovati deklaraciji, a stari je bio fabrički koji dolazi uz bojler).
Majstor koji je menjao ventil tvrdi da je preveliki pritisak u mreži u šta ja ne verujem, jer je prvi sigurnosni ventil odlično radio 10 godina, bez da pusti više od jedne do dve kapi napolje. Zanima me šta raditi dalje, da li kupiti neki ventil nekog drugog proizvodjača (i koji), ili je zaista u pitanju problem sa pritiskom na instalacijama. Napominjem da niko od komšija nije imao ovakav problem, niti su imali probleme sa instalacijama usled povećanog pritiska, a ni ja nisam primetio da je pritisak na slavinama nešto veći nego u drugim zgradama u istom gradu.
Sigurnosni ventil za bojler
Ja upravo postavila regulator pritiska na mom odvojku u zgradi Inace maksimalni pritisak koji sam ja registrovala (od kako imam manometar) je 11 bara. Zivim u zgradi Svaki sigurnosni ventil mi je curio.
Posto ti sigurnosni ventil curi samo dok je bojler ukljucen bilo bi dobro da se proveri i termostat jer ako on ne iskljuci kad treba voda se i dalje greje i tad stupa na scenu sigurnosni ventil (tako treba)
Probaj da smanjis temperaturu u bojleru jer sto je veca temperatura to je manji dopusteni pritisak .
Nije cudno da kad se na starom uredjaju pokvari jedna stvar ona za sobom povuce jos par
Vradžbine ne postoje.Majstor je morao uzeti manometar i izmeriti pritisak u instalaciji.Inače većina proizvodjača bojlera štiti svoje proizvode sa sigurnosnim ventilom koji je naštelovan na 6 bara, jer je normalan pritisak u instalaciji 3.5 bara.
Pitanje je ako u zgradi postoji uredjaj za povećanje pritiska u instalaciji, kao što su hidrocel ili hidrofor ili frekeventno regulaciona pumpa, kako je podešen pritisak na tim uredjajima i da li uopšte neko održava i proverava rad tih uredja.U svakom slučaju ovaj slučaj zahteva stručnu intervenciju.
Zvukoljube tu si u pravu samo ti moram reci da na novom beogradu pritisak raste i do 12atm pa mu u ovom momentu nemoze nista pomoci osim regulatora pritiska koi se montira ispod bojlera tj na ulaznu cev.Poooz
Stanarima su izletali cepovi i ventili iz zidova. Pucala pancir creva na vodokoltlicima.
Ako nista ne mozes da resis za celu instalaciju, resi makar bojler. Kao sto kazu kolege...stavis regulator samo na bojler.
Kad sam jednom prilikom pitala rejonca iz vodovoda za pritisak u mom kraju nezvanicno mi je rekao da nemam srece jer su tih par zgrada na granici dve visinske zone i pritisak nocu raste preko 10 bara.
Inace normalan pritisak u vodovodnoj mrezi je od 2.5 bara do 6 bara. To je ono sto je duzan da obezbedi vodovod. Da ne gusim tako se i deli grad na visinske zone. Na zalost, na granici izmedju dve zone uvek postoji neko ko je kolateralna steta
U tom slučaju, jedino rešenje je koje je predložio djukac45.
U mome slucaju,
bojler radi,nista ne curi...
Renoviranje kupatila, mijenjam olovne cijevi postavljene prije 30 godina sa zelenim plasticnim i sve kada je postavljeno nije bilo nikakvih problema. Nakon nekoliko dana bojler crkava tj, produvao kazan i odlucim da ga zamijenim(bio je dosta star-Leov). Kupujem Gorenje Tiki 80 l i odma nakon prvog grijanja pocinje da curi voda na sigurnosnom ventilu. Posto sam stavio stari ventil,majstor kaze da ga zamijenim jer je valjda i on dotrajao. Kupim novi,neki slovenacki, situacija ista. Majstor kaze vjerovatno je preveliki pritisak dolazne vode pa da kupim neki Aleksinacki ventil koji prihvata pritisak do 9 bara. Aj nije skupo pa kupim i to ,majstor postavi,opet curi. Zamijenim majstora, drugome objasnim problem,kaze moram da smanjim pritisak vode koji dolazi u kucu. Kupim ventil neki talijanski koji smanjuje pritisak majstor ga namjesti ,opet curi.
Jos da napomenem,dok voda curi iz SV cim pustim vodu na nekoj cesmi ili vodokotlicu curenje prestane na neko vrijeme i opet pocne,i curi dok se ne nepuni bojler.
Nakon 7 godina rada bojlera marke Ariston odlucih testirati sigurnosni ventil (cisto da vidim radi li), sve ok voda ide (vidi sliku)...medjutim nakon sto sam zavrsio na ventilu kaplje voda...tocnije 1 kap bude svako par minuta...znaa li netko sto mi je ciniti ili moram mjenjati sig.ventil?
ponovi testiranje još par puta
oće tu neko zrnce prljavštine da se uhvati pa zato kaplje
Pokusao sam jos par puta voda ide ok...medjutim svako minut dva po kapljica kapne na ventilu...pa jel moguce da se sad pokvario a samo sam ga testirao...7 godina ni kapi na njemu jednom.ga testiras i sranje...moras ga mjenjati
Сигурносни вентил има веома малу цену да би се са тим играло. После 7 година га треба заменити, а не тестирати.
A slusaj morao sam probati radi li, a cijena ovoga moga je 2,5 eura sto ce reci šrot u orginalu...kupim sutra neki bolji i promjenim...mogu to sam ili bih trebao nekoga majstora zvati....moze netko ukratko da mi objasni postupak (da ne bi stagod jos pokvario)...
Ма можеш сам то урадити. Треба ти погодан кључ, мало тефлон конца или чак кудеље, али пре тога затвори воду. Припреми и један нови гумени заптивач од пола цола и то је сва мудрост.
Rjeseno...izmjenjena sigurnosni ventil...izmjenjena crijeva...sve ok malo sam uneredio wc kad sam skidao crijeva (zaboravio na vakum haha)...sad je sve ok
Jel može privremeno da se postavi direkt crevo na bojler bez sigurnosnog ventila, ali grejati vodu max sat vremena tako smo sigurni da neće doći do povećanja pritiska tj ključanja vode (ako otkažu radni i sigur. termostati) i potpuno smo beznedni!? Ili ne? Ja verujem da je oko 50% bojlera po stanovima sa neispravnim ventilom i da ceo posao obavljaju elektronski termostati i slavine/ creva koji "puštaju"...ali ok to je druga tema.
Za moje pitanje računam logikom da zagrevanjem do sat vremena neće doći do povećanja pritiska do te mere da treba da radi sigurnosni. Kako sam siguran, tako što ovaj skinuti je bio tako zapekao i da sigurno nije otvarao ni kada se grejala voda na maximumu a grejala se. Jednostavno nikad nije procureo...
Hvala unapred na odgovorima.
То што ви желите нико вам неће саветовати нити препоручити. То што вам је стари вентил запекао само је доказ лошег одржавања бојлера.Бојлер се мора повремено очистити од каменца, морају се проверити сигурносни системи, па и тај поменути вентил. То што нисте бринули о својој безбедности не значи да може бојлер да ради без сигурносног вентила.
Hvala na odg. Pustite to čiji je bojler i ko ga održava ili ne...konkretno, ako radi sat vremena da li može doći do povećanja pritiska i nekakve opasnosti. Kazan je nov i grejač, oba termostata ok (ali bojler će raditi samo sat vremena pa termostati uslovno neće čak u tom slučaju skoro ni vršiti funkciju...). Čitajući sve oko rada bojlera trebalo bi da sve bude ok. Poručen je sigurnosni ali ovde i brza pošta stiže jednom nedeljno, zabačen planinski kraj.
Nepotrebno pitate vi o bojleru znate sve ali baš sve.
Ok, hvala na odgovirima. U sredu stiže sigurnosni da se ugradi i biće zo lep nov bojler!
Imam 50 lit. bojler Gorenje Tiki. Bio mi slab protok tople vode. Kada sam ocistio kazan od kamenca, video sam da je uzgonska cev za toplu vodu plasticna i puna kamenca, U Domingu su mi (na prezentaciju mog problema) preporiucili da zamenim cev sa metalnom, istog preseka, pocinkovanu. Izmerio duzinu prethodne, dobrano zamotao teflon koncem, i "nabio" u dovod vruce vode. Zamenio i sigurnosni ventil sa novim (do 9 bara) i tu pocenju problemi.
Kada ukljucim bojler, sve radi O.K. do neke temperature. Cim "cajger" pokaze da raste temperatura (odskoci jedan podeok) sigurnosni pocinje da pusta, kap po kap. Ne znam sta mu je?! Neko mi rekao da sam sigurno stavio ventil od 6 bara. Kupim opet nov, proverim 9 bara, zamenim - on opet pusta!
Pratio na forumima, i sve proveravao: Da nisam stavio kracu cev? Nisam! Malo je skratio? Nisam! Da nije veliki pritiska u mrezi?To ne znam... Imamo i drugo kupatilo u kuci, tamo je sve OK. Mozda je veliki pritisak u mrezi, ali onda bi "pevali" i ostali ventili, sto nije slucaj.
Mislim da je termostat, stapni je u pitanju,
Da li neko ima ideju ili savet sta da radim? Bojler nije koristen, ima dodouse 3 godine, ali nije ni koristen puno. Malo me deli da sve skinem i iskukam neke pare za nov bojler, ali to me bas porazava, skoro nov bojler, pa da ga bacim?!
Za sada nemam resenja? Moze pomoc prijatelja?
Hvala unapred na trudu.
Nenad
Ajd vi to lepo slikajte i ponovo opišite šta ste tačno uradili ??
Posle zamene ulične vodovodne cevi, iskoristio sam priliku da zamenim i sigurnosne ventile na bojlerima, jer su već poodavno bili dotrajali. Nisu kapali, ali nisu ni radili svoj posao, pa se topla voda vraćala u sistem.
Međutim, sa novim ventilima počeli su već opisani problemi sa povremenim kapljanjem, naročito noću, kao i kada rade grejači. Inače, novi ventili su slovenački "UNITAS Herz", baždareni na 8 bara.
U Vodovodu su kategorički tvrdili da pritisak ne prelazi 6 bara.
Na kraju sam primenio jednostavno rešenje - na slavinice ventila sam navukao creva koja vodu odvode u kanalizaciju, i više se ne nerviram.
Možda je nešto drugi u pitanju . Dakle prvo treba utvrditi pritisak u mreži . Mada je pitanje da li su prethodni ventili uopšte bili neispravni ili se radilo o tipu ventila koji deo viška pritiska recimo od 7-9 bara vraćaju u mrežu a tek kad predje 9 bar onda počinju da kaplju na spoljni izliv . Inače je 8 bar-a vrlo na granici da neće kapati na svakom normalnom priitisku (do 6 bar ) pogotovo ako je u pitanju noviji bojler .
Hvala na javljanju.
Evo, pokusanju polako, u sto jasnijim i kracim crtama da opisem problem.
Radi se o vertikalnom bojleru 50lit. Gorenje Tiki.
Prvo mi se javio slab pritisak tople vode na slavini tus kabine. Pretpostavio sam da se skupio kamenac.
Otvorio sam bojler i ocistio naslage kamenca.Primetio sam da je cev za toplu vodu (koja je od plastike) puna kamenca i da je presek dosta smanjen.
Preporucili su mi (Doming) da je izbijem i zamenim sa pocinkovanom cevi istog precnika. Pri tom mi je posebno skrenuta paznja da duzina mora biti ista (morao sam malo da je skratim) da bi bio pretpostavljam, isti odnos vazdusnog prostora kada se bojler napuni, tako su mi rekli.
Elem, pocinkovanu cev sam dobrano obmotao teflon- koncem i "nabio" u cev za toplu vodu.
Sigurnosni ventil je ostao isti. Kada sam napunio bojler, poceo je (sigurnosni) da kapljuca. Naravno, samo onda kada ukljucim bojler da greje. I to ne odmah, nego posle nekih 15min, cim termometar "odskoci" za jedan podeljak.
Posumljao sam, kao i svaki laik, da mi je sigurnosni slab i kupio novi, sa nazivinom 9 bara pritiskom. Zamenio i ...isto! Kada ukljucim, verovatno pritisak poraste i sigurnosni odradi svoje.
Probe sam da smanjim zadatu temperaturu i...isto. Termostat "cokce" kada ga okrenem. pretpostavljam da radi. Jos to mi je ostalo da eventualno kupim.
Pratim Vase savete i radove na netu, dosta mi znace i hvala Vam na tome. Mislim da je moguce da je pritisak u mrezi veliki, ali imam i drugi bojler u kuci, isto Gorenje Tiki od 80lit. i sa jim je sve u redu.
Ne znam sta bih jos napiso.Da, slike. Pa, nemam slike sta sam radio, imam samo jednu odozdole kada sam slikao bojler.
Ako imate neki savet, rado bih ga cuo i propratio u praksi.
Hvala unapred,
Pozdrav,
Nenad
Ne znam da l' je na slikama isto kupatilo, ali je ova uticnica skolski primer kako se ne sme raditi
Ljudi, na kućnom bojleru koji nije puno star kaplje iz sigurnosnog vetnitla. Prvo je zamenjen ventil, i dalje kaplje. Onda su zamenjeni grejač i očišćen kamenac, ali se samo povećalo kapanje. Takođe su zamenjena i brinox creva. Čitam svašta i ne mogu da skontam šta je pravo. A kako stvari stoje mislim da nema pomoći da stane kapanje. Da li ostaviti da kaplje ili je to opasno po život?
Kapljanje je normalno.
Jedno resenje za smanjenje kapljanja je ugradnja sanitarne boce u kombinaciji sa regulatorom pritiska.
Drugo resenje je zamena sigurnosnog ventila sa sigurnosnim ventilom sa praznjenjem povratnim tokom, pod uslovom da na liniji u neposrednoj blizini nema ventila za sprecavanje povratnog toka, i regulatora pritiska. Tada se za kompenzaciju pritiska koriste stisljivi delovi sistema, kao sto su vazdusni dzepovi u komsijskim bojlerima, itd.
Kapljanje sigurnosnog ventila NIJE normalno stanje . Prvo i pre svega treba izmeriti pritisak u mreži jer sam poprilično siguran da je tu problem .
Kapljanje sigurnosnog ventila NIJE normalno stanje . Prvo i pre svega treba izmeriti pritisak u mreži jer sam poprilično siguran da je tu problem .
Citao sam mnogo tema i video da mnogima ni taj ventil nije resio problem. S obzirom da je suteren u pitanju pa i najjaci pritisak, plasim se da ni meni nece resiti problem. Sta raditi?
Pokusaj da nadjes IVR ili SLOVRAM sigurnosni ventil.
Posto vidim da zivis u zgradi, nemas mogucnost da postavis regulator pritiska za celu instalaciju. Sa tim bi obezbedio i bojler i sve baterije u objektu...ali...