Motor 1,5 KW povezan u "Deltu" radi na monofaznu struju uz pomoć kondenzatora. Na pločici motora piše samo 220 V.
Da li taj motor moze da radi na trofaznu struju, povezan u "zvezdu" ?
Motor 1,5 KW povezan u "Deltu" radi na monofaznu struju uz pomoć kondenzatora. Na pločici motora piše samo 220 V.
Da li taj motor moze da radi na trofaznu struju, povezan u "zvezdu" ?
Monofazni motor ne, ali ovde se po svemu sudeći radi o trofaznom motoru ali predviđenom da radi u "zvezdu" kada namotaji dobijaju 220V. Trofazni motori manje snage se mogu povezati da rade i na monofaznu struju uz dodavanje kondenzatora i to u posebnoj vezi koja može biti slična "trouglu" (kako je vladab92 rekao "deltu") ili u "zvezdu". Takav motor nema svoju punu snagu već je ona tada 70-80% nominalne.
Ipak, ovo nikako ne bih preporučio da rade lica koja nisu stručna za isto jer je neophodno posedovati unimer i dooosta znanja!
Koje su razlike izmenju monofaznih asinhronih motora i trofaznih asinhronih motora. Jer na prvi pogled svi izgledaju isto. I jedni i drugi imaju po 6 izvoda (osim nekih manjih asinhronih motora koji imaju samo izode za kondenzator , nulu i fazu.
Monotazni šest izvoda:
dva glavni namotaj
dva pomoćni namotaj
dva centrifugalna sklopka
Trofazni šest izvoda , tri indentična namotaja
Ako ti trebaju šeme spajanja imaš na net-u. Monofazni motor nemožeš spojiti na tri fate, osim ako nisi N.Tesla, a trofazni možeš na jednu fazu stim što gubiš na snazi
Pozdrav ljudi trebala bi mi pomoc oko odredjivanja jacine kondezatora za trofazni motor hteo bih ga spoiti da radi na monofaznu struju postavio sam sliku plocice motora hvala u napred na pomoci!!!
Ja obično ne pravim greške.
Ali, kad napravim, napravim remek djelo
Za snagu trofaznog motora od 0,37kW pri povezivanju na 220V potreban je kondenzator od 25 do 30 mikro farada, minimalnog naizmeničnog radnog napona od 250V.
Uovom slucaju koji je bolji taj od 25 ili 30 mikro farada ? Hvala na odgovoru za prethodno pitanje.
Ja obično ne pravim greške.
Ali, kad napravim, napravim remek djelo
Izvinjavam se u napred mozda sam malo dosadan ali ne razumem se u ove stvari puno danas mi je jedan "MAJSTOR" rekao da kakav god kondezator stavim na motor da ce motor crci 100% interesuje me jedna stvar da li je to tacno sem sto motor gubi na snazi da li postoji takva mogucnost u ovom slucaju nije jak motor od 0,37 kw da bi mu skodio taj kondezator sta vi mislite sta da radim??
Ja obično ne pravim greške.
Ali, kad napravim, napravim remek djelo
Ako se motor pravilno poveže neće crći. Izgubiće na snazi , u principu zavisi za šta si hteo da radiš sa tim motorom. Potezni momenat će biti umanjen od 30% do 40%, a snaga oko 20% do 30%. pošto po proračunu treba kondezator od 27 mikrofrada, možeš staviti koji imaš
Pozdrav,
Interesuje me da li ostoji neki standard za obelezavanje izvoda glavnog i pomocnog namotaja kod jednofaynih asinhronih motora? Imam situaciju da iz motora imam 2 crna i 2 crvena provodnika, u vezi (crn sa crnim, crven sa crvenim - omski) da li su po nekom standardu obelezeni bojom ili da se vodim merenjem otpornosti pa da ,najcesce, uzmem da je sa vecom otpornoscu pomocni namotaj, a sa manjom glavni namotaj?
Hvala
Svaka fabrika obeležava namotaje po nekoj njenoj šemi boja , čak može da se desi da izvuku direktno krajeve namotaja na priključnu ploču. Naj sigurniji sistem je da se premeri omski namotaji pa onaj sa manjom omažom je radni a onaj sa većom omažom je pomoćni namotaj.
Može...