Interesuje me dali je moguće napraviti regulator obrtaja monofaznog motora .Konkretno uređaj sam zamislio kao nezavistan dio u koji bih mogao uključivati brusilice oko 1kw da bih im mogao smanjiti brzinu a da neizgubim snagu.
Regulator obrtaja monofaznog motora
Ognjeni dali bih frekventnim regulatorom mogao smanjiti recimo brzinu sa4500 obrt. na 300-400 a da nenaštetim motoru radi se o ručnom cikularu makita 1400w.I imaš li predstavu koja je cjena frek. regul. i koji model da tražim unaprijed hvala.
Ladno!A imas ovde temu Frekventni regulator pa prelistaj,ima i nekih linkova.
radi se o ručnom cikularu makita 1400w.
Cekaj zar nije to kolektorski motor? onda ti ne treba frekventni regulator
vec prosta elektronika , ako ti treba mogu ti okaciti semu
pozdrav
Marko
mogao smanjiti brzinu a da neizgubim snagu.
Marko,
ako mislis na shemu sa triakom, jeste jednostavna i jeftina , ali ne podrzava zahtjev da nema gubitaka snage.
Ognjeni dali bih frekventnim regulatorom mogao smanjiti recimo brzinu sa4500 obrt. na 300-400 a da nenaštetim motoru radi se o ručnom cikularu makita 1400w.I imaš li predstavu koja je cjena frek. regul. i koji model da tražim unaprijed hvala.
Izvinjavam se,permutovao sam brzinu i snagu pa sam u prvi mah mislio da se radi o asinhronom motoru od 1400 o/min.
Sto se tiče fr.regulatora,ja sam dobio uveravanja da se brzina može spuštati bez gubitaka snage optimalno do 10 Hz(znači za 4/5)pa i niže s tim da se ugradi nezavisan ventilator za hlađenje motora.
Da, faznom regulacijom s trijakom i diakom , tako se mahom radi regulacija obrtaja na busilicama i slicnim alatima koji imaju regulaciju
Nego gogi nisi rekao zasta ti treba to ??
pozdrav
Elektronski sklop sa dijakom i trijakom, koji se koisti za kontrolu broja obrtaja obavezno,, uz smanjenje broja obrtaja dovodi do smanjenja snage.
Marko me pita zašta mi treba .Potrebna mi je brusilica za brušenje i poliranje inoxa sobzirom da mi situacija nedozvoljava novu pokušavam nešto iskombinovati sa postojećim alatom koji imam prvenstveno mi odgovara taj makitin ručni cikular jer ga slabo koristim a i ergonomski mi odgovara za dodatke za šmirgl papir i polir traku.Njegova bzina je 1400 obt.m. e sad neznam dali je to brzina na ivici testere ili na osovini pošto bih ja ugradio na osovinu točkić max fi 30mm a potrebna mi je brzina od 200-600-800obrtaja.Šta bi se desilo kad bih sneke kineske brusilice skinuo prekidač i elektroniku za smanjenje obrtaja?
Pozdrav,
Gogi citat:
Njegova bzina je 1400 obt.m. e sad neznam dali je to brzina na ivici testere ili na osovini....
ako ovo 1400 obt.m. znaci obrtaja u minuti onda je to broj okretaja osovine u jedinici vremena (u ovom slucaju u minutu). Ona ne zavisi od toga sta si stavio na osovinu (koliki poluprecnik diska). Ako imas podatak za max. obodnu brzinu ona zavisi od poluprecnika diska koliki stavis na osovinu (izrazava se npr. u metrima u sekundi).
Regulator brzine od nekog drugog elektricnog alata (ako odgovara po snazi i ako ga fizicki mozes montirati u svoje kuciste) slobodno stavi.
Ako ce ti taj "stroj" raditi duze napravi sklop kakav ti je Marko predlozio.
Samo da podsetim na jedan raniji post vezano za ovu problematiku:
:idea: Smanjenjem broja obrtaja smanjuje se i cirkulacija vazduha kroz motor, a time i njegovo hlađenje, jer je ventilator vezan za osovinu, pa i o tome treba voditi računa.
Prodaj ti bolje tu makitu i kupi alatku za poliranje, imas dobre polovne metabo ili PFERD polirke , uzmes to i miran si
pozdrav
Marko
Potrebna mi je drugarska pomoc, imam kolektorski AC motor ( 400W ) u kandi ves masinu, hocu da izbacim postojecu elektroniku i da ubacim klasican programator. Trebao bih da smanjim obrtaje motora i smer okretaja levo/desno. Kako da to odradim jer je upitanju drugarska opklada, hvala na razumevanju i pomoci i sve najbolje u Novoj Godini svim clanovima...
Promena smera je relativno jednostavna - zamene se mesta izvodima koji idu na kolektor i to menja smer, a u konkretnom slučaju u zavisnosti od toga kakvi su izvodi na motoru zavisi kako će to da se izvede.
Kod smanjenja obrtaja je već malo složeniji problem jer kod mašina za veš se to uglavnom radi mehanički. Taj motor verovatno ima prilično veliki broj obrtaja i mali obrtni moment tako da sa elektronskom kontrolom obrtaja verovatno neće imati snage za bilo šta korisno ali moguće je smanjiti ih.
Frekventnim regulatorom(nisu više tako skupi) možeš da dobiješ to što ti treba.
Ve-ka majstor, popravlja sve osim karaktera-nema delova(Ve-ka nije kvalifikacija nego skraćeno ime)
https://www.facebook.com/cepacizadrva1/