Posto sam vec imao slucaja da mi crkavaju masine (koje sam pravio od motora za ves masinu) interesuje me da li postoji neki jednostavni nacin da zastitim elektro motor od crkavanja usled preopterecenja (osim sto ga necu siliti). MIslim citao sam da imaje da se kupe temperaturni senzori i regulatori napona za odredjene modele motora, ali ne znam koliko se lako instaliraju i da li mogu da se korste i na drugim modelima motora...
Zastita elektro motora
Motori od veš-mašina imaju u sebi bimetalnu zaštitu ugrađenu u namotaje, ali su oni skoro svi male snage i upotreba im je veoma diskutabilna. Nisu za trajni pogon osim praistoriskih koji su enormno predimenzionisani ( Obodin K5 iz 1970g, Končar i Gorenje iz tih godina ) , a njih je teško uopšte naći. Njih najčešće korisnici upropašćuju baš preopterećenjem ili vodom. Na etiketi ćeš naći podatak o izolaciji ( npr. klasa F ) koji govori o radnoj temperaturi namotaja ( F= 130C ) a samim tim i mogućnostima.
A sta je sa ostalim elktromotorima? Kako da njih zastitimo od preopterecenja?
bimetalnim ili dm sklopkama
Bimetalne ili dm sklopke određuju se u zavisnosti koliko elektromotor vuče struju u nominalnom radu. Nominalni rad je opimalan rad elektromotora i na napisnoj pločici se može pročitati koja je struja elektromotora. Sklopka se uzima uvek malo jača da bi izdržala startovanje elektromotora koji tada povuče veću struju nego što je nominalna.
Ovaj mototr sto zelim da zastitim je od 800W, tako da je to priblizno 4A na 220V?
Inace gde ima da se nabave te sklopke i koliko je komplikovana za postavljanje?
Svaki veči distrubuter elektro-materijala drži motorne zaštitne sklopke.
Postavlja se jednostavno kao prekidač. na napojni kabel ili na zidu, ploči,i sl.
http://download.hager.com/Hager.ba/files_download/catalogue_2006/06BA005...
Sva 3 kontakta moraju biti povezana da bi sklopka radila.
Za monofazni motor spojiš dovod faze na 1, odvod faze prema motoru na 2, dovod nule na 3, 4 i 5 mostiš, i na kraju na 6 odvod nule prema motoru.
Sklopka se namješta na nazivnu struju motora.
Tvoja treba biti model do 2,4-4A.
Elektromotor stitis od kratkog spoja i od preopterecenja. Sklopka ti radi i jedno i drugo. Druga varijanta je da stavis osigurace i bimetal pa imas opet isto.
Kako bi se mogla izračunati ili izmjeriti amperaža trofaznog el. motora jer na pločici nepiše, motor je 3 KW i 2800 obrtaja.
Čudno je da na pločici nepiše amperaza motora, a da piše snaga i broj obrtaja. Otprilike takav motor vuče od 6 do 8 ampera, naj sigurnije je premeriti, vidi sa nekom od električara koji ima amper-klešta da ti premeri struju. Zbog zaštite neka meri struju kad je motor opterećen.
Ako je motor P=3Kw a snaga je p=koren iz3 puta linijski napon puta nominalna struja puta 0.75 gde je je linijski napon 380v dobijas da je formula za nominalnu struju 3000 podeljeno sa koren iz tri puta 380puta 0.75 i to je 6.1A.Potrebna ti je bimetalna zastita u rasponu od 6-10A gde ces podesti bimetalnu zastitu na priblizno 6.5A zbog jace struje pri startovanju,opterecenju
, motora.Koju ces zastitu koristiti sve zavisi za sta koristis motor.DM sklopka za startovanje motora je dobra ako motor radi samo u jednom smeru,ako imas potrebe za promenu smera onda je najbolje izvesti komandu sa dva kontaktora i beimetal .sto ces naci u svim specijalizovanim elektro prodavnicama
Motor je na kompresoru (neki italijanski) i nepiše mu amperaža a nema nikakvu zaštitu od nestanka faze ili nekog opterećenja pa mi čovjek reče da bi to riješio sa DM sklopkom. Šta vi mislite jeli to dobra zaštita ?
postoje sklopke za zaštitu elektro motora tkz. DM sklopke kako za monofazne tako i za trofazne motore ja ih imam na svakoj mašini ali električar ih vezivao sve kd mene
tako da ti nemogu reći više
ima stručnijih na forumu pa će se već javiti stuja nije moj fah
http://peradetlic.hupont.hu/
http://kreativnost.4umer.com/