Kod mene termostat gasi kotao kada dostigne temp u sobi... Probao sam i da gasi pumpu, ali je bila veća potrošnja, bar u mom slučaju...
Grejanje na pelet
Kako je to izgledalo nakon prosle sezone imate na strani 59. Za garanciju ne vidim poseban problem jer ovo spada u redovno, malo naprednije, odrzavanje koje blagotvorno utice na iskoriscenost kotla. Malo je pipavo skinuti izolaciju i eskivirati kablazu, ali uz malo paznje nije tesko. Ja sam po ciscenju zamijenio fabricku staklenu vunu sa kamenom koja je mnogo bolji izolator.
A daaa, vec sam gledao te fotke, ali mi tada to nije bilo jasno, pa sam blago preskocio, jer nisam znao o cemu se radi, medjutim sada vidim kao dobru uputu. Je li to sa nekakvim maticama/vijcima posarafljeno ili je nekakva "diht" masa ta koja drzi tu plocu..tj koliko je "user friendly" taj specificni dio peci...eskivaza kablova ce biti patnja u mom slucaju, jer mi je serviser sve kablove i one "elektronike" ostavio da leze na izolaciji, nije ih vratio nazad na lim, valjda ga mrzilo da sarafa to nazad, pa cu ocito ja to morati da uradim..
@stevanovicfilip
Rekao bih da je temperatura dimnih gasova u redu. Svakako ne bi trebalo da ide (mnogo) vise od tih 120 stepeni C, u modulaciji 80-90.
Sto se pepela tice, nakon gasenja kotla, posuda za sagorevanje peleta treba da bude potpuno cista, tj, da nema uopste pepela. Pri gasenju kotla, ventilator radi i nakon prestanka doziranja peleta, kako bi sav pelet izgoreo i izduvao pepeo. Ovo je bitno zbog novog paljenja. A ako se pitali za posudu ispod, u kojoj se sakuplja pepeo, tu ce biti pepela (vidi mene pametnog)... koliko, zavisi od kvaliteta peleta, ali i od sagorevanja (sitniji pepeo, krupniji, gromuljice, itd...)
Mada meni sada nisu bas jasni vasi parametri... ako je puz ostao isti (uz pretpostavku da je i pelet slican), on dozira negde 70-80 grama u minutu. Ovo bi znacilo da kod vas kotao na snazi 5 radi sa nekih 7kW, a na snazi 1 sa ispod 3kW. Da li kotao uspe da dostigne zadatu temperaturu i da li uopste ulazi u modulaciju? Koju kvadraturu grejete? Ako i uspe da stigne do manjih snaga, pretpostavljam da vam ne gine "no pellet" alarm... Jedino ako se nisam ja nesto zbunio ili je promenjen puz...
Jetsetwilly, ili neko drugi sa Toby 12, imate li preciznije/drugacije informacije o radu puza? Ne secam se da sam video negde...
@Jetsetwilly
Hvala, bitna mi je informacija da je kod Vas slična temp dimnih gasova, po tome bih rekao da sada kotao dihtuje dobro. To sa vremenom doziranja mi se čini kao dobra ideja, moraću da probam.. Nisam uspeo da uhvatim trenutak kad se gomila peleta sruči u šolju, ali pretpostavljam da se tako desi. Kada gledam kroz ono staklo, pogotovo na manjim snagama, desi se da po par ciklusa ne ispadne ništa iz puža, a i ima dosta dužih komada u džakovima, pa možda u kombinaciji sa tim, i nastaje ovaj moj problem prepunjavanja šolje. Probaću malo da produžim intervale doziranja i pauze, a da zadržom isti odnos, pa da vidim šta će biti...
@Sve naopako
Da, da, za šolju sam i pitao.. Kod mene je prepuna, pa ako ga termostat ugasi, i pokrene ga ponovo za nekoliko sati, ne može da se upali od tog loma u šolji. Inače grejem oko 65kvm dobro izolovanog prostora, za kotao na pelet (a ne na struju ili nešto slično) sam se odlučio jer za 2-3 godine dupliram površinu za grejanje, kad klinci porastu malo pa ih uselim u sobe na spratu... Interesantno mi je to za jačinu kotla što ste pomenuli. Po tabeli koju koristim (Boree hvala veliko), upravo je tako kao što ste napisali, na 5 oko 8kw, a na 1 oko 3,5kw. Inače, puž izbaci 86grama peleta u minuti, i tako sam došao do ovih vrednosti. Da li je moguće da mi se, između ostalog, "alarm nema goriva" javlja i zbog male snage? Po ovoj računici, na 1 mi troši malo manje od 1kg/h, što mislim da na moju kvadraturu nije baš mnogo.
Nadam se da ste resili dihtovanje... O cuvenom alarmu "nema goriva" se pisalo dosta i on se javlja kada se temperatura dimnih gasova priblizi temperaturi vode. Fabricki je ovaj parametar 10 stepeni, ali su ga mnogi korisnici smanjivali... E sad, zasto se toliko priblize temperature je vec individalni slucaj (slab ventilator, nagomilan pelet koji zagusi vatru, malo peleta, itd.) sto cete morati sami da otkrijete...
Razumeo sam da vam po gasenju gorionika u solji ostaje nagomilan pepeo (ne pelet, sto bi bio slucaj da se radi o presipanju nagomilanog peleta u cevi). Pri tom, s obzirom na to da je eksterni termostat ugasio gorionik (u stvari poslao ga "na cekanje") i nije bilo nikakvog alarma, pretpostavljam da je gorionik dobro radio. Jedino mi se cini da tu onda nesto sa ciscenjem nije u redu. Ciscenje se odvija tako sto se na 30-35 minuta na oko 30 sec ukljuci ventilator da radi na najvecoj snazi (izvinjavam se ako sam dosadan sa detaljima, ali mozda ima nekoga ko jos uvek nije stigao da prouci parametre, pa eto pomoci - meni je znacilo). Proverite ove parametre, pogledajte solju tokom rada i odmah nakon ciscenja, ne bi smelo da bude pepela. Ili je los pelet.
BTW, da li vam kotao radi u modulaciji i kako ste dosli do podatka od 86gr/min?
Da, šolja je pre bila puna i pepela i peleta, ali od kad sam (nadam se), sredio dihtovanje, sada mi samo ostaje problem pune šolje pepela... Zapravo, ima oko 2 prsta pepela, a ispod je šljaka koja se mrvi pod prstima... Dakle, samo sam rešio to da više nemam nesagorelog peleta u šolji i svuda oko nje... Ja sam taj fabrički parametar odmah smanjio, sad mi je na 4 ili 5. Čišćenje mi je uljučeno na svakih 45 min (fabrički) po 30 sec, ventilator je na 300 pri čišćenju... Možda bih trebao da smanjim razmak između čišćenja... Promenio sam parametre i pustio kotao da radi, videću do večeras kako se ponaša. Takođe, mislim da ovaj ventilator fi 80 i nije baš nešto, mislim da bi sve bilo bolje sa jačim ventilatorom. Kotlu treba 2-3 sata rada, ali dođe do modulacije, što je čini mi se isto kao i snaga 1, nisam siguran. Za količinu peleta u minuti opet moram da se zahvalim ljudima sa foruma. U meniju set se negde (nisam siguran gde, mogu da pogledam ako Vam treba) drži stisnuto 10 sec i puž tada počinje da isporučuje pelet. Ja sam od kutije za cipele napravio prihvatnik koji sam stavio umesto šolje, štopericom merio minut, skupio u kesicu to, i na vagi izmerio 86g.
Hvala. Ja sam merio tri puta i dobio vrlo razlicite vrednosti, a srednja vrednost iz tri pokusaja je bila 72gr/min. Smanjio bih interval ciscenja na 35 min. Modulacija je isto sto i snaga 1, samo na displeju predje iz snage 1 u modulaciju kada kotao dostigne zadatu temperaturu vode. Pitao sam vas za modulaciju, jer mi se cinilo da je preslabo doziranje peleta da bi kotao mogao da odrzava temp. Verujem da cete to morati da pojacate, kada pocnete da grejete veci prostor. Ili kad (ako) dodje ozbiljna zima... I kod mene je fi 80, a nema tih problema. Samo sada razmisljam kako da podesim kotao da mi hladi kucu, s obzirom na ove novembarske temperature...
stevanovicfilip mislim da sa tim vrednostima sagorevanje ne može biti lepo, samim tim i ostaci u pepeljari su neminovni , mislim...
@stevanovicfilip
Druze a sto ne probas sa nekim drugim peletom,uzmi negde dva dzaka pa vidi sta se desava!!
@Myx
Poklopac je fiksiran sa 4 vijka, iste dimenzije kao oni za poklopac na drugoj pepeljari. Ima i azbestna traka na poklopcu. Da je user frendly bas i nije posebno skidanje turbulatora, koje je na modelu sa 30kw veoma komlikovano zbog malog prostora za rad i donjeg kacenja na mehanizam za tresenje. Sve u svemu nuzno potreban zahvat makar jednom godisnje.
Boree, slobodno dajte neki predlog, probao bih i krpe da gorim, samo da rešim ovo...
Zeljko011
Naravno, to sam i planirao, ali kod nas u kg i nije neki izbor, pa sam dogovorio sa drugarom da zamenimo po par džakova, tako da ću za neki dan da probam sparrow pelet
Tobijevci, treba mi savet za ciscenje izmenjivaca i turbulatora. Verovatno je jos rano za to u mom slucaju sa obzirom da je kotao nov (toby 20, nov model) ali takva mi priroda, volim da popravljam ono sto radi
Ono sto me zanima je:
1. Da li treba da raskacim kablove od elektronike ili samo da ih smestim negde u stranu da ne smetaju?
2. Hteo bih da skinem i ceo ventilator posto sam primetio da sa gornje i donje strane prolazi po veoma malo najsitnije prasine... Mozda da zamazem to silikonom kada skinem? Ili je neki propust napravio serviser kada je okretao ventilator prilikom pustanja kotla u rad (mozda nije sve dotegnuto)
3. Savet oko skidanja turbulatora?
Hvala unapred i molim za savete pre nego sto pocnem da dekonstuisem kotao da znam sta me ceka!
Pozdrav, Vuk
@Myx
Poklopac je fiksiran sa 4 vijka, iste dimenzije kao oni za poklopac na drugoj pepeljari. Ima i azbestna traka na poklopcu. Da je user frendly bas i nije posebno skidanje turbulatora, koje je na modelu sa 30kw veoma komlikovano zbog malog prostora za rad i donjeg kacenja na mehanizam za tresenje. Sve u svemu nuzno potreban zahvat makar jednom godisnje.
Eh super, to mi je bitan info, da je na vijke. Gledat cu onda pred kraj sezone da to otvorim pocistim i da jos imam priliku probati kotao da nisam sta s**bao. I nastojat cu da snimim video prilikom rastavljanja, mozda nekom i zatreba.
Pozdrav svim forumasima,
tema je opsirna i jako se tesko mogu naci informacije kada se traze bas odredjene. Procitao sam sigurno 2/3 ove teme i nasao dosta zanimljivih stvari. Ali imam par pitanja ako je neko voljan da pomogne ili da savet.
Letos sam kupio Toby12B kotao i pustio sam ga u rad u oktobru a malo posle toga sam poceo i da se grejem na njega. Do sada nisam imao nikakvih problema koje (koliko vidim ovde) imaju pojedini clanovi. Ono sto sam primetio je da pored pepeljare imam malo nesagorelog peleta. Koliko mogu da vidim taj pelet nije ni goreo. Pepeo je siv a posto nemam nekog iskustva cini mi se malo krupniji. Zanima me kako mogu da se resim tog peleta sa strane, odn ispred solje koji se tu skuplja.
Solja gde sagoreva pelet je bela i cista, nema sljake uopste niti bilo kakvih naslaga. Pelet je iz Osecine koji uzimam od suraka a on ga trosi vec trecu godinu. (privatnik ga pravi)
Iskreno jedini koji sam video da je tako ujednacene velicine. (25-30mm) Nema manjih i vecih.
Drugo i ne toliko bitno ali da pitam, motor od puza se pali svaki 1-2 sek i ubacuje pelet. Negde sam procitao da su pojedini korinsici menjali ta podesavanja i smanjivali vreme (ucestalost) puza. Da li oko toga treba da vodim racuna ili da to zanemarim....
Inace kotao greje 78 kvadrata, imam mesni ventil i termostat u dnevnoj sobi. Ne znam tacno kolika mi je angazovana snaga radijatora napamet ali na tri od sest imam termoglave kao i susac u kupatilu. Kuca je izolovana i stolarija je nova.
Ukoliko su potrebni parametri kotla za uporedjivanje to mogu kasnije da postavim.
Hvala na bilo kakvom odgovoru.
Najbolje da ne dirate ništa, sem da turpijom malo glacnete unutrašnje ivice one cevi kroz koju pelet upada: verovatno je tu ostala neka pucna od sečenja, pa zato poneko zrno peleta preskoči posudu za sagorevanje.
Spremnik koji sam napravio po uzoru na kotao. Nije bas savrsen, ali je zato muski odradjen sve sa konstrukcijom od cevi 40x40
Hvala zmajdin na odgovoru. Sad sam proverio i nema nikakvih ispupcenja ni vizuelno ni pod prstom.
Ispred vrata od lozista se vidi da je tu bilo peleta koji je goreo sad kad je kotao ociscen od pepela. (nisam nesto ni obracao paznju do sad)
Mozda je sve to normalno ali nemam nikakva iskustva sa ovom vrstom grejanja a hteo bih da budem siguran odn da pitam
Dole su fotografije pa mozda se nesto i vidi.
1. Nije potrebno nista dirati u kablazi osim ako ne planiras skidanje silosa, a sto nisam jos probao.
2. Ventilator se lagano skida odvrtanjem 4 srafa.
3. Tesko dosta makar na toby 30. Ima na rucici za tresenje mali inbus koji se skine i naglo povuce osovina mehanizma za tresenje. Tada vise nema sprege sa turbulatorima i lagano se skidaju (ovo ako je kacenje sa donje strane). E sad sve to vratiti nazad je vrlo pipavo zbog nezgodnog radnog polozaja.
Sve y svemu prljav posao i spremi dosta zivaca ☺.
Koyote to je možda pri samom punjenju tj potpali da ga pretovari pa ispadne koje zrno,ništa strašno.
Mladene ta cev, da nije malo podugačka? Malo mi mali nagib te elastične cevi,nije moglo ukoso?
Pozz ljudi, treba mi pomoc.. Ne znam uopste da li imam problem ili je to stvarno tako normalno kao sto me serviser ubedjuje.. U pitanju je pec Biolux 20 Radijator Kraljevo.. Greje su kuca na sprat od nekih 120m2, termo glave nisu stavljene na dva radijatora i susac, na svim ostalim postoje..kupljen je i sobni termostat, ali nije jos namesten, cekamo servisera.. E sad, pitanje je da li je normalno da se pec na svakih pola sata pali i gasi? Npr.ako je postavljena temperatura peci 60, vrlo brzo dodje do 70 nekad i koji stepen vise i onda krece problem kada pec pocne da se gasi proizvodi veliku buku, tj. pistanje i to traje nekad i oko 40min dok se temperatura kotla ne spusti na 46, 47 C..Taj zvuk je nepodnosljiv, pec se nalazi u dnevnoj sobi posebno jer se to veoma cesto desava.. Posle tog gasenja, ponovo se pali..opet brzo dodje do iste temperature i opet gasenje.. Zasto se gasi skroz? Zasto ne moze jednostavno da odrzava temperaturu? Ili ako to tako mora kako smanjiti tu buku tokom gasenja?
Ja se izvinjavam što danima gnjavim, ali posle cela dva dana provedena u kotlarnici, mislim da sam na tragu nečemu, pa bih vas molio sa savet. Nakon detaljnog čišćenja kotla, usisavanja spremnika itd, palo mi je na pamet da proverim ventilator. Naime, izvadio sam šolju i uključio kotao... Budući da on kreće sa čišćenjem, a da je meni na čišćenju nameštena snaga ventilatora 300, trebalo bi da duva ko četres prve, ili se varam? Prepostavljam da cevka desno ispod šolje služi za dovod vazduha? Kako god, spustio sam ruku na mesto šolje, i ništa, ni da pirne. A čuje se da pozadi ventilator nešto mota. Da nije možda to uzrok mojih problema sa sagorevanjem?
Bore, hvala na kritici. Jeste malo poduza cev, i nagib bi mogao da bude veci. Probao sam da ubacujem pelet rukom kroz cev, komadic po komadic, i za sada ide glatko. Mislim da, kada bih crevo podigao jos 5 cm, onda nebih imao cega da se plasim da ce doci do zastoja peleta u crevu. U svakom slucaju svaka kritika je dobrodosla, pa zato sam i postavio slike da cujem misljenja vas koji ste za mene ipak strucnjaci od autoriteta cija rec ima tezinu. Dajte mi neki predlog da li mozda cev na transporteru na koju se nabija crevo, moze da ide pod uglom udesno? Tako da pelet iz transportera ne pada odmah dole, vec ide direkt prema gorioniku pod uglom od 45 stepeni. Tako bi crevo bilo podignuto za jos 15ak cm.
sve sto vise citam sve manje nemogu dase opredelim , hteobi da nabavim kotao na pelet ,
grejem oko 100 kvadrata stolarija alu , izolacija spoljna , vidim da najvise se pominje Toby kotao , dalibi on bio preporuka
Za male pare pristojan kotao, ništa preko 12kw nemojte gledati.
Mladene inače je spremnik wooooow,svaka čast!
Filipe tamo ni ne možeš da osetiš ništa jet je ventilator na izduvu tj on ovlači vazduh tako da kad otvoriš vrata već nema efekta.
Marija ovo vreme nije za grejanje, pričekajte malo da zahladi,bar na 10° pa tek onda će biti malo bolje,ono pištanje ne znam od čega može biti...
@stevanovicfilip
Mislim da senzor pritiska smanji dotok vazduha kada se otvore vrata kotla. Zato nema strujanja. Tako je na toby30. Pogledajte da sa usisne strane cijevi nema neka fizicka prepreka. Zna da se ponesto zaglavi ili namjerno ostavi priguseno recimo alu trakom (bio kod mene slucaj zbog jakog ventilatora).
Ne grejemo sada, pec je kupljena pre 7 dana, pa smo prva dana dana testirali i to uvece.. Prvi dan kada je serviser podesavao parametre, temperatura je padala samo 5 C ispod zadate, a drugi dan se spustala i do 20 C, to predugo traje i previse je glasno.. Imam osecaj da mi jos uvek zuji u usima Nista cekacemo nize temperature, nadam se da ce biti bolje.. Pozz
@boree
Hvala na odgovoru. Necu nista pipati. Ostavicu ovako pa cu videti kako ce se biti.
Aha, sad sam skinuo zadnja vratanca, i vidim ventilator koji je postavljen u dimnoj cevi pa verovatno kroz nju vuče... Ono u ložištu zašta sam mislio da je cev za vazduh ventilatora zapravo nije ništa. Kada u nju ubacim kabal, on izađe napolje, van kotla... Da li je to normalno, budući da sam se trudio da zadihtujem vratanca pepeljare, a ovamo vazduh slobodno šiba spolja ka unutra (ima slika)? U svakom slučaju, naručio sam i par džakova drugog peleta, pa ću videti kako to radi...
Moram da prokomentarisem kada si spomenuo senzor pritiska kod toby-a 30.Kada sam skinuo silos i komplet kablazu zbig ciscenja istog provalio sam da kabl , koji ide od kompa (elektronike )ka sklopu koji vajlda ima veze sa pritiskom vazduha u kotlu,uopste nije prikljucen na isti vec se na njegovom kraju nalazi neka budza koja je izolovana i zavijena izolirom . Kao da je neki otpornik koji simulira elektronici ispravan parametar a ustvari nije ni prikljucen na davac.Bez obzira na ovo kotao dobro radi i nisam imao problema sem sa kvalitetom peleta.
Inace skidanje kablaze sa kompa zbog ciscenja nije uopste komplikovana stvar jer je sve na konektorima koje ne mozes pobrkati jer mogu da udju samo na mesto sa kojih su skinuti a nije ni problem uslikati polozaj istih za svaku eventualnost.
@stevanovicfilip
mislim da je taj otvor ok pa mora da vuce spoljni vazduh za sagorevanje takav otvor postoji na svim kotlovima na tebi je da ga pregledas da nije zapusen .
Jedno pitanje za TobyevceDa li je bolje povezati termostat na kotlu da gasi pumpu ili da kotao ide u modulaciju kada mu termostat dostigne zeljenu temperaturu.