Ne kazem tebi nego mladenu.
Grejanje na pelet
Било Младену (са великим М ), било мени као прексиноћ када си се регистровао. Овде смо да би разменили искуства и решили проблеме које имамо а ти очигледно дангубиш и спамујеш. Постоје други форуми за зезање.
richie jel to po kotlovskom termostatu pali pumpu na 65 a gasi na 63?
Ja ne zezam a očigledno je da vi dangubite cim se toliko opterećujete kotlovima. I ja imam isto kotao na pelet samo ga cistim i sipam pelet i ne cackam a vi majstori vam nameste sve i onda imate probleme ne razumem. Procitao sam dosta stranica, toliko stelovanje i mucenje ulaganje para i na kraju i vi sto stelujete i ja potrosimo isto. Jedino sto moze da uštedi je dobra izolacija i termostati na radijatoroma a ovo sve ostalo su gluposti i bacanje para.
Да. По котловском Боре. Пумпу ми пали и гаси трм ргл.
aco ako si pročitao onda si i video kakvih sve "majstora" ima , pomoć uvek dobro dođe, koji kotao imaš ?
Od 1. novembra kotao radi u terminu od 07:45-20:15h u kontinuitetu, ukupno 12,5h po danu, prosjecna potrosnja 2,80kg/h ili 35kg po danu, podesena temp. u kotlu 70C, na snagama P3(20kw) i P4(25KW). Sobni termostat na 21,5C, temperatura u prostorijama 21,5-22C, pa i nije lose s obzirom na prijasnju potrosnju. Primjetio sam da se kotao vise puta tokom dana pali i gasi, jer sobni termostat postigne zadanu temperaturu u prostorijama i ugasi pumpe, nakon toga kotao postigne podesenu temperaturu 70C i gasi se i sve tako??? Cak sta vise primjetio sam da je poslednja 2 dana radeci na jacoj snazi P4(25KW) manje potrosio nego na manjoj snazi P3(20kw), a brze zagrijavao...
Alfa plam grande i deluje mi da je konstrukcija slična kao kod toby kotlova.
Ne znam zašto al ima mala razlika između očitavanja temperature između TrmRglt i kotlovske elektronike , naime meni je podešeno da ide voda od 50° a u stvari na termometru je oko 45-46° a pumpu mi reguliše kotao i pali na 60 a trmrglt tek na 61°reaguje, pa verovatno otuda ta mala razlika .
Исто и код мене. Т према радијаторима на трм ргл 45 а на темометру 40-41. Ко је ту у праву?
Која ти је задата Т воде у котлу Боре?
На који начин могу да се уједначе очитавања? Да ли је то уопште могуће?
To sam primetio još kod jednog člana , ne sećam se kod koga , pa sam mu skrenuo pažnju da izoluje senzor al izgleda da nije do tog , sve jedno znamo da ima razlike pa tako i podešavamo. meni je na 75° voda u kotlu.
@Aca333 : da ,vrlo su slični , alfa , toby, biodom...
Kod mene je razlika izmedju termometra i rglta do 2 stepena, a u odnosu na one kineske digatalne termometre skoro zanemarljiva.
Испада да термометри не показују тачно. Ја ћу следеће недеље да узмем један кинески са сондом па ћу проверити.
To sam primetio još kod jednog člana , ne sećam se kod koga , pa sam mu skrenuo pažnju da izoluje senzor al izgleda da nije do tog , sve jedno znamo da ima razlike pa tako i podešavamo. meni je na 75° voda u kotlu.
@Aca333 : da ,vrlo su slični , alfa , toby, biodom...
@Boree
Kod mene si video razliku u temperaturi,problem je sto su sonde na samom pocetku kotla kod regulatora promaje dosta nize od termometra na izlazu pa otuda u razlika od skoro 10,15 stepeni,nisam znao za tu foru prosle godine,pa mi je kotao pravio smolu umesto 70c ona je radio na 60,do 60c svi parametri su isti ali kako temp ide na 70 ovamo na termometru pokazuje 80c
http://www.youtube.com/watch?v=4JQ0QniBTQA
Edit
Sad sam ukapirao sta si hteo da kazes,ja mislio na temperaturu kotla,izolovacu to ovih dana................
Ja ne zezam a očigledno je da vi dangubite cim se toliko opterećujete kotlovima. I ja imam isto kotao na pelet samo ga cistim i sipam pelet i ne cackam a vi majstori vam nameste sve i onda imate probleme ne razumem. Procitao sam dosta stranica, toliko stelovanje i mucenje ulaganje para i na kraju i vi sto stelujete i ja potrosimo isto. Jedino sto moze da uštedi je dobra izolacija i termostati na radijatoroma a ovo sve ostalo su gluposti i bacanje para.
Aco druze najveci je problem ovde,nadam se da se niko nece uvrediti sto cu reci da smo mi u ovem delu evrope najveci slepci.Nemcu,italijanu se hebe dal mu trosi 30 ili 35 kg na dan jer on radi za ozbiljne pare i kad kupuje ogrev ili napuni rezervar na autu on to ni ne oseti a ovde ljudi pogotovu koji su iz juzne srbije i rade za 25,30 000 dinara je svaki kilogram bitan koji ustedi,jer da se nelazemo pelet je kod nas veoma skup a kvalitet veoma veoma upitan i nikad neznas kakva je macka u dzaku.Evo npr ja koristio drakulic prosle godine i placao sam ga skoro 230 evra i bilo je sve u redu ali cena nije i ajd reko da promenim da vidim neki drugi i kupim K515 koji je kostao 220 evra po toni,moja je sreca sto sam uzeo samo 150 kila za probu,kosu sam cupao dok ga nisam potrosio,isti parametri isto sve ali vidi na slici sta je pravio za par sati na resetki,otuda i te igranke sa kotlovima
Ja da se nisam igrao i citao postove ovde koje pisu kolege i danas bi mi kotao gutao skoro 40 kg na 24 h i to na Plusu,sad trosi od 18 do 22 kg i za to mogu da se zahvalim Grejacu,Zmajdinu i Boree izvinjavam se ako sam nekog propustio.......
Sledecu put cu opsirno napisati kako sam spustio potrosnju jer mi ni Zmajdinova elekronika u tom trenutku nije pomogla a ja sve bio blize odluci da polomim gorionik i da se vratim na ugalj,citajuci postove dodjem do zakljucka da sam napravio gresku koju pravi dobrih 80% ljudi kad ugrade gorionik na pelet ...........
Eto, nisam morao dugo da čekam da kotao prijavi alarm nema goriva. Ovog puta je radio od 11-23, jednom ili dva puta se ugasio pa upalio po nalogu sobnog termostata ali opet isti problem. Slikao sam kotao iznutra, da se vidi na šta liči posle prijavljivanja alarma. Takođe, slikao sam i pepeljaru da pokažem na šta mislim kad kažem da vuče falš vazduh... Ne sama spoljna vrata pepeljare (ubacio list papira, zategao i nisam mogao da ga izvučem), već nastavak za zatvaranje zadnje komore, na kome je i izgorela i otpala azbestna traka (vidi se na slici).
Ajoj...
Pod 1 ovo je čist primer za one koji kažu da na pelet nema kondenzacije, ima i tek kako, kao što se i vidi na slici da se cakli na zidu kotla. Sagorevanje ti je jako loše,jako, tu stvarno nešto ne štima. Vidim i da ti je cev iz koje ispada pelet u pepeljaru puna peleta, jel to svako put tako? Naime kod RIZ je do nedavno bilo da imaju velike komade peleta, i to baš zna da napravi ovo,pelet je jako presovan, i ne može puž da ga savlada, juče sam imao isti slučaj na 20-ki, a na drugoj je i verovatno zato i puko reduktor na pužu. U svakom slučaju definitivno trebaš zvati servisera jer ovo nije dobro ovako.
Da, ovako je skoro uvek... Nisam imao prilike da vidim druge Toby12 kotlove u radu, pa ne znam kako oni rade, ali mi je sumnjivo to što pri najačoj snazi kotla, plamen nije veći od 3-4 cm, nema onog ogromnog plamena kao na snimcima drugih gorionika na youtube-u. Takođe, ne znam koliko je vremena potrebno da kotao dostigne zadatu temperaturu, kod mene tek posle sat vremena radijatori počinju da mlače... U svakom slučaju, mislio sam da je problem u parametrima, pa sam probao bar 10 različitih podešavanja (uključujući i fabrička), ali je rezultat uvek isti... Ništa, moraću da počnem da ganjam servisera, pa kako mi bude. U tom smislu, da li je bolje da zovem servisera koji mi je ugradio kotao, ili da se obratim direktno proizvođaču?
Samo proizvođaču, nadam se da je ovlašten serviser pustio kotao u "rad" ma kakav to rad bio...
Da,da, ovlašćen serviser je obavio standardno "puštanje u rad", počevši od "mešni ti ne treba, što si ga stavljao, samo će da te muči", do postavljanja zadate temperature kotla na 60c, a pumpe na 45c, bez da je pogledao kolika mi je kuća, koliko radijatora i sl... Vidim da je to kod nas simptomatično... Zovem, pa se javljam... Pozdrav
@stevanovicfilip
Da li je sonda za temperaturu dimnih gasova na svom mestu? Dosta cesto se ta sonda pomeri iz svog lezista.
Traka koja dihtuje zadnju komoru mora da bude na svom mestu, inace distribucija vazduha kroz loziste nije dobra.
@s.milos
Skidao sam onu zadnju masku, sonda je bila ubačena u dimnu cev, ali sam je još malo gurnuo unutra, međutim ništa se nije promenilo... Traka trenutno nije na svom mestu, izgorela je i otpala, ali mi se čini da nije dobro dihtovalo ni pre, iako se to golim okom ne vidi. Kotao je nov, od ove sezone ga koristim, ali već pri prvom čišćenju sam primetio da je jedna opruga na pepeljari zarđala, a posle 10ak dana, obe su propale i sada nemaju nikakvu funkciju...
Pozdrav svima koji citaju ovaj forum.
Sa grejanjem i instalacijama nemam mnogo dodirnih tacaka, tako da mi ne zamerite ako postavljam pitanja koja su nekom drugom nelogicna, a odgovori se
nekako podrazumevaju. Celokupnu kolicinu znanja po ovom pitanju sam u poslednjih 10-15 dana proucavao uglavnom sa ovog foruma.
I Sta grejem
Kuca je okvirno 170m2, dva nivoa po 85m2. Zidovi su od pune cigle, plus 8cm stiropora, znaci oko 40-42cm debljine. Na tavanu takodje izolacija od
10cm stiropora (2x5cm ukrsteno). Stolarija PVC, niskoemisiona stakla, tri dihtunga na svakom otvoru, ...
II Cime grejem
Ove godine smo ugradili centralno grejanje, celokupni sistem je Centrometalov - kotao EKO-CK P 30kW, gorionik CPPL 14-35, trtensporter, ...
Ugradjen je 4-ro kraki mesni ventil bez automatike, pumpa (WILO) je na postavljena u kotlovski krug, znaci na hladni krak mesnog ventila koji vodi hladnu vodu u kotao.
U kuci imam daljinski termostat Computherm Q7RF koji je povezan sa pumpom. Pumpa salje toplu vodu u sistem samo u slucaju da ima signal od termostata
i da je u kotlu vise od 65 stepeni. Radijatori su bez termo glava, samo obicni ventili.
Kotao prekida rad pumpe kada voda u kotlu padne ispod 60 stepeni, a prelazi u stanje iskljucen kada voda u kotlu dostigne 65 stepeni. Video sam da posle
postizanja T od 65, kotao pocinje fazu gasenja, ali i dalje nastavlja da polako povecava T do 79-80 i tu se skroz ugasi. Imam samo jedan termo-barometar,
gde merim pritisak i T vode koja odlazi u kucu. U kuci je na termostatu namesteno 21-22 stepen
Pocela sezona grejanja, potrebno stelovanje sistema, ko nahvata servisere-majstore ... svaka cast! Niko od majstora ne laze, samo odlaze!
Preko telefonskih poziva se resavaju sve, a niko da pogleda o cemu je konkretno rec
III Pitanja:
1. Imam nejednaku T na prizemlju i na spratu, u prizemlju je niza. Verovatno prilikom hladjenja kada ne radi pumpa, topla voda iz donjih odlazi u
gorenje radijatore i na taj nacin dogreva sprat. Jedno od resenja koje su mi predlozili je postavljanje termo glava na radijatorima gore, a postavljanje
termostata dole i onda trazenje optimalne temperature. Da li je ovo resenje jedino i koliko to kosta?
2. Iz komentara nekoliko vrlo iskusnih clanova "bratstva peletara" cije misljenje zaista uvazavam i cenim, u vezi podesavanja sistema mislim da bih
trebao da uradim sledece (zmajdin #1935, slican problem):
a. postaviti snagu gorionika na 20kW - to je moja procena, molim za misljenje (zmajdin rece okvirno 1kW na 10m2 izolovanog objekta).
b. postaviti temperaturu u kotlu na 80 stepeni (to znam kako)
c. postaviti mesni ventil tako da voda u radijatorskom krugu bude 40-45 stepeni. Pretpostavljam da se ovo radi tako sto se okrene mesni ventil
da bude vrlo malo otvoren, a onda cekam pored kotla i termometra da vidim kolika je T u radijatorskom krugu. Obzirom da ovo mozda treba da se
podesi iz 2-3 puta, da li to znaci da moram neko vreme (mozda cak i ceo dan) da provedem pored kotla.
3. Imam nameru da postavim automatiku na mesnom ventilu, koji je sada kao sto sam rekao postavljen na kotlovski krug. Da li moram premestati pumpu na
radijatorski krug ili je moguce postaviti automatiku na mesni ventil kako je sada pumpa postvljena, uz odredjena podesavanja sta se kada otvara,
mislim da rad pumpe i mesnog ventila.
Obzirom da radim, ne mogu do detalja da ispratim rad sistema, ali vidim da je mesni ventil previse otvoren, odnosno pretopla voda ide u sistem.
Trenutno je gorionik podesen da radi na 30kW.
Nadam se da vas nisam previse ugusio. Molio bih za savet pod tackama 1, 2.a, 2.c, 3.
Pozdrav svima koji citaju ovaj forum.
II Cime grejem
Ove godine smo ugradili centralno grejanje, celokupni sistem je Centrometalov - kotao EKO-CK P 30kW, gorionik CPPL 14-35, trtensporter, ...
Ugradjen je 4-ro kraki mesni ventil bez automatike, pumpa (WILO) je na postavljena u kotlovski krug, znaci na hladni krak mesnog ventila koji vodi hladnu vodu u kotao.
Za pocetak prebaci pumpu u radijatorski krug, znaci iza mesnog ventila , ako je fixna pumpa (ona sa tri brzine Star ili tako nekako ) neka bude na povratnom vodu. pozz
III Pitanja:
1. Imam nejednaku T na prizemlju i na spratu, u prizemlju je niza. Verovatno prilikom hladjenja kada ne radi pumpa, topla voda iz donjih odlazi u
gorenje radijatore i na taj nacin dogreva sprat. Jedno od resenja koje su mi predlozili je postavljanje termo glava na radijatorima gore, a postavljanje
termostata dole i onda trazenje optimalne temperature. Da li je ovo resenje jedino i koliko to kosta?
.
Pozdrav svima
Čitajući vaše postovo došao sam dao zaključka da verovatno imate rešenje za moj problem,naime,moj dobar prijatelj je kupio i ugradio gorionik b-max b-half.Po prirodi radoznao,sam je ušao u sistemske parametre i promenio neke vrednosti,tako da gorionik neće da duva posle faze paljenja od pet minuta.Da li mi možete pomoći tako što će te mi poslati fabričke parametre,koje treba ukucati,ili postoji način da se gorionik resetuje na iste?Par dana tražim detaljnijeje uputstvo sa defolt parametrima ali za pomenuti model nisam našao.Našao sam za skoro indntičan termomontov model,ali softver nije isti,a i u uputstvu nisu navedeni fabrički parametri.Znam da to neće raditi kako treba i da je potreban obučen serviser,ali to je nužno prelazno rešenje,da se ljudi ne bi više smrzavali.
Pozdrav
Po meni , prvo treba videti i podestiti sagorevanje / doziranje. Drugo...sljaka...tj ono "stakleno" je posledica loseg tj katastrofalnog peleta
Ацо заобиђи моје постове.