Sa auratonom sam imao samo dva puta problem. I to isti kao sto ti imas. Odlican termostat, sa jako velikim dometom. Jedini koji ima duplu komunikaciju. I ako ne uspe da primi signal, radi ppo predhodnom algoritmu koji ostaje memorisan u bazi
Grejanje na pelet
-20:17h: Ево сад сам урадио следеће: повећао темп на 25 (у соби је 22. пипнуо жице проб лампом, нема струје. Исто тако и обрнуто.
-20:20h: Повезао сам га као у упутству на " com" i "no" терминал. Да ли да пробам на онај трећи терминал?
-20:24h: Узгред...сервисер је хтео да монтира пријемник термостата на зид котла. Ја му нисам дао.
-20:27h: Нити се пак чује да цакће (пребаци). Мртав коњ.
-20:38h: Ево га, сад је цакнуо два пута за 10 мин, али нема струје на излазу. Црвена и зелена се непрекидно смењују притом.
Ma ak ose crvena i zelena non stop smenjuju...komunikacija ne postoji. Nema tu sta dalje
Ок. Враћам га у понедељак.
Probaj jos master reset. Drzis ok i pritisnes reset dugmence. I bazu resetuj. Sa onim cackalicama drzis oba dugmenceta u rupicama. Kako drugacije da objasnim
Управо сам пробао и то. Џабе, ни у једном случају нема струје на жицама на излазу које треба да иду у котао.
Pa ne mora da ima struje. Realno ne znam o kom se kotlu radi...ali vecina elektronika i nema napon na kontaktima za sobni termostat
Тоби 20. Добро, без обзира дал има или нема напон, он непрекидно светли црвено-зелено. Већ сам га спаковао за враћање.
Тоби 20. Добро, без обзира дал има или нема напон, он непрекидно светли црвено-зелено. Већ сам га спаковао за враћање.
Koliko bre kosta taj toby,nemogu da verujem nova stvar a ne valja,da sam ga ja uzeo samo bi im rekao gospodo nosite to odavde,zakon o zastiti potrosaca itd.........
Nije u kotlu problem već u termostatu...
Mislio sam na elektroniku koja fabricki ne valja,nekazem da je kotao los nego sto nama ovde uvek uvaljuju bofl a ono sto valja ide preko
A to...mada mi je čudno za to , jel probao da zameni displej?
Sta ste se svi uhvatili za taj zakon o zastiti potrosaca. Pa kupis Mercedesa i dok je nov mora placas redovni servis koji kosta par stotina eura. Dok je kotao u garanciji on ce sigurno raditi i biti u funkciji. Problem nastaje van garantnog roka, zbog delova koji su vecinom iz uvoza. Znate sta se desava sa Ferroli Bosch gorionicima.
A to sto neka elektronika baguje, to nije problem. Pa Toyota povuce 50 000 vozila zbog fabricke greske.
Kada bi na nase trziste dosao full kotao koji se ne kvari i koji nema decije bolesti, kukali bi svi sto kosta 4000 eura. Skupo!
Realno to je prica i sa Herz i sa Biodom kotlovima. Skupi ali ce sigurno raditi bar 10ak godina, osim ako ne predjemo na neki novi energent.
-23:06h: Није пробао ништа да замени. Нова електроника за 7-10 дана, само то.
Тад ћу га мало притиснути да ми подеси све како ваља.
-23:08h: Није само у термостату, има нешто и у котлу чим стално пријављује АЛАРМ НО ПЕЛЕТ.
01/11/2015
-00:37h: Сад сам се сетио кад си поменуо дисплеј. Чим је кренуо на почетку да укуцава параметре, дисплеј је улетео унутра, затим је он покушавао пар минута да га врати у своје лежиште кућишта и на крају успео. Е сад, да ли је оно што се након тога десило последица тог пропадања дисплеја, не бих знао рећи.
Од администратора:
@ richiemsch молим те да не затрпаваш тему беспотребним постовима са по једном реченицом, и овако има преко 2500 постова. Већ сам на неколико места твоје поруке морао да спајам у једну.
Ово није "Chat", већ озбиљна тема. Пре него што нешто напишеш нека прође мало времена, прикупи више информација, па онда напиши.
Parametre pamti displej ,a ako je displej "raštelovan" može biti bog otac da ga čačka ceo dan i ništa ne uradi, zato me interesuju parametri, a zašto nije probao sa zamenom displeja eeee to ćemo tek saznati
Pozdrav,
Ove godine sam ugradio centralno grejanje (Kotao EKO-CK P 30 kW,Pelet gorionik CPPL 20-35 + regulacija CPREG,Rezervoar za pelet CPSP 14-50 Centrometal,Transporter za pelet CPPT 14-35 Centrometal,Set za pelet vrata 30 Centrometal ,radijatori pekpan,cetvorokraki mesni ventil esbe 141,ugradjen po savetu majstora i nepovratni ventil,sobni termostat unitec Sq7),koristim pelet bioenergy point.Gorionik ovlasceni serviser je podesio u rezim P-3 odnosno 20kw.Imam nekoliko problema odnosno nedoumica u vezi sa mojim grejanjem.Grejem otprilike 180m2-----3 etaze,i problemi su sledeci,
*Ako cetvorokraki mesni ventil nije odvijen do kraja u jednoj sobi na prvoj etazi radijator bez malo i da ne greje dok ostali radijatori na prvoj drugoj i trecoj etazi bez malo sto ne popucaju koliko su vreli(majstor kaze da zbog programa kotla pumpa ne radi non stop,taj radijator je "potopljen" i zbog toga ne moze da se zagreje)meni malo nelogicno jer ostala tri radijatora na toj etazi greju kao ludi.
*Temperatura na drugoj etazi je veca za 3-4 stepena od prve i trece(broj radijatora za jedan vise na drugoj etazi koji je zatvoren).
*Da li je normalna potrosnja u ovom periodu,temperatura uvek nekoliko stepeni u plusu da kotao trosi 30kg peleta dnevno(na sobnom termostatu sledeci rezimi rada od 00-5i30 --17stepeni,5i30-9i30----23 stepena i ostatak vremena namesteno na 22 stepena.
Imam izolaciju na kuci 10cm stiropora i ove godine odradjena nova stolarija 6komorni pvc sa Uv staklima punjena argonom.
Posto ja nemogu pronaci resenje za ovaj moj slucaj molio bih ljude koji poznaju tematiku ako su voljni da mi odgovore i pomognu,jer jedan majstor prebacuje odgovornost na drugog i obrnuto,a ja sam u problemu.
Mislio sam da cu se bar ove zime ogrejati kako treba ali kako je pocelo ne mirise mi na dobro.
Za početak jel su ventil i navijak ispravni tj odvrnuti na tom radijatoru? Može i slika da ga vidimo jel uopšte valjano namontiran.
Ono za drugu etažu može da bude to da se ona greje i od dole i od gore pa malo utiče na temperaturu, ušuškana je.
Jesu i jedan i drugi ventil su odvijeni do kraja.
Postovani ,
Kao sto sam imao u planu da dogradim bafer na psotojece grejanje to sam i ucinio , elem to ne radi kako treba .
Imam kotao SIME tucani an koji sam ugradio BOSCH BRENT gorionik . termostat od gorionika sam postavio na bafer
koji je povezan na cetvorokraki esbe mesni ventil na isti kotao naravno tu je i pumpa koja gura vodu . na gornji
izlaz bafera preko druge pumpe povezan je odlaz vode u radijatore a na donji povrat . Ima exp posude za obe grane
kotlovsko bafersku i bafersko radijatorsku .
Pre neki dan se desilo prvo ukljucenje , i desava se sledece , podesim na kotlu 45 stepeni , gorinik radi i dok postigne
temperaturu na 45 stepeni , na kotlu na ter pise 80 stepeni , na baferu je dostigne max 30 stepeni , mesni je otvoren
oko 80posto, a termometri pokazuju da je odlazan i dolazna temperatura vode prema radijatorim 40 stepeni.
Pumpe rade sve vreme . I jedan ne znama da li se moze promeniti feler , gorionik postigne podesenu tem i gasi se
i tek kada ista opadne za 10 stepeni on se ponovo pali i ciklus ide dalje . To mi je mnogo glupo. Odzak mi je exstra .
Ne znam u cemu je problem ali nikako da se grejem kako treba , da li nesto fali u mom sistemu ili sam negde pogresio
u instalaciji .
Hvala unapred na odgovorima
Janjićd jel bi mogli da nacrtate sistem ,ili da slikate pa da vidimo kako to izgleda?
Mesni ventil izmedju kotla i bafera? I u tom slucaju senzor temperature u baferu a ne u kotlu. Kotao se brze zagreva zbog mesnog a ujedno i manje je zapremine. Ne treba to tako da ide
Postovani,
Hvala,
Evo sajem semu veze a slike za pola sata kako sam izveo
Ne ide to tako, niste trebali na zmiju priključiti, iz kotla na bufer sa termostatskim trokrakim mešnim ventilom i tako iz bufera u radijatore.
U oktobru rezim rada od 08:00-10:30h i od 16:30-19:30h, ukupno 100h rada, utroseno 25 vreca ili 375kg, prosjecna potrosnja 3,75kg/h (1,4 vreca po danu), radio na snazi P3 - 20 kw, sobni termostat na 21,5C, namjestena temp. u kotlu 70C. Centrometal kombinovani od 20-35kw, oko 170kvm korisnog prostora (prizemlje i sprat), 8cm stiropor, drvena solidna stolarija. Od jutros rezima rada od 07:45-20:15h, sobni termostat ide na 22C, temperatura kotla ostaje 70C, pozzz...
Evo slike
Površina zmije je suviše mala (2.7m2) i nema snagu da zagreje bafer.
Može se povećati brzina pumpe kotao-bafer na najveću kao jedno rešenje. Biće bolje, možda i dovoljno. Trebala bi pumpa da gura bar 2m3/sat. Na slici ne vidim gde je ali mora biti pod pritiskom od najmanje 1bar da bi dobro radila.
Kao sigurno rešenje je da se se ne koristi zmija već da se direktno koristi ista voda za kotao i radijatore. To će sigurno raditi kao treba.
Ako se na to odlučiš predložio bi ti drugačije povezivanje. I ja imam Sunsystem od 1000l ali bez zmije i sve radi kako treba.
Veza preko četvorokrakog ventila je ok.
Još nešto:
Za mene sam računao da mi za 10kw snage treba izmenjivač od 8.5m2 i zato odustao od bafera sa zmijom.
Postovani,
Hvala puno, u pravi si 100% , pritisak je 1,8 bara u delu kotao-zmija i pumpa je radila na prvoj brzini sada sam upravo povecao na trecu u stvari max pa cu probati ,
u stvari trebalo bi u narednim satima da se oseti razlikai i poveca temperatura u samom baferu , ali to je malo bolje resenje pretpostavljam .
Koliko sam razumeo definitivno ce biti bolje da sa cetvorokrakog ide direktno na bafer a zmiju da ostavim za neko solatno ili vec ... Da li savetujes da tako uradim ili
to sto si rekao da bi mi pedlozio neko drugo resenje ,
Moram to sto pre resiti sa ovim nisam zadovoljan
Najbolje resenje je da preko laddomata, trokrakog termostatskog, t-mix ventila ide sa kotla direktno u bafer. Pa posle bafera cetvorokraki ka instalaciji.
Tada kotao se prvo zagreva, pa se polako puni bafer na npr 80C a preko cetvorokrakog mesnog regulises temperaturu polazne vode ka instalaciji.
Probaj ovako sa većom brzinom pumpe bar ceo dan pa ako se bafer ugreje do 60*C (ili koliko ti je potrebno da bude u kući toplo) onda si rešio problem.
Trajno rešenje je da se zmija ostavi za bolja vremena...
Kod mene sam uradio povezivanje na sledeći način (mogu i obrazlagati zašto tako ako treba):
1. na vrhu bafera sam stavio položeni T komad (izgleda otprilike ovako -I ) i na njegovom vrhu odzračno lonče a sa strane uzimam toplu vodu prema radijatorima. Tu je voda najtoplija.
2. na mesto gde ti sada uzimaš toplu vodu za radijatore ja bih stavio toplu vezu sa mešnog ventila. Tako se prvo greje gornja trećina bafera pa onda ostatak i grejanje u kući počinje dosta ranije.
3. na donji levi čep (između zmije na tvojoj slici) bi stavio povrat od instalacije prema baferu.
4. na najniži priključak se stavlja izlaz iz bafera ka mešnom ventilu. Tako se koristi ceo kapacitet bafera.
Јао...ко ће сад да се убеђује са овима из Крушевца. Уопште не знам дал да поручијем исти овакав, или неки други, и да ли уопште имају неки други.