Histerezis hvala na odgovorima.
U kući se mi lepo grejemo i sa nešto nižim temperaturama np.50-55oC ali tek kad je temperatura odlaznog voda np. 60 tad je banja u kući. Ako se prljam ugljem, ložim, čistim hoću banju .
U slučaju temperature ispod 50oC verujem da bi već bilo većih problema, posebno kad su ledeni dani. Bojim se da bi mi mesni ventil znatno smanjio temperaturu odlaznog voda ili možda nisam u pravu.Toplota odlazi negde i to želim da svedem na najmanju moguću meru. Danas ću baš da uzmem kontaktni termometar koji imam u firmi i da izmerim temperaturu dimnjače. Ne znam koliko ona treba da bude topla. I dalje ostaje pitanje da kotao od 27kW koji greje 115 rebara radijatora ( 115 x 180W =21kW) teško postiže temperature iznad 60oC. Spustim ja i klapne kao što je grejač rekao i prigušim dimnjaču ali jok.
Kotao Dakon Dor 32 slabo greje
Ima smisla ovo sa čišćenjem primetno je bolje ali nije neka epohalna razlika.
A kako cenite kolika je emperatura dimnjače. Da li možete da je na trenutak pipnete rukom?
Srkster, kako izgleda hidraulična šema takve kombinacije antigorozionog (prerpostavljam trokraki termostatski) i četvorokrakog mešnog?
Nisam znao da to može da se kombinuje.
Merio sam temperaturu dimnjace. Otprilike na sredini vertikalnog dela dimnjace temp. je bila oko 110 stepeni. Tem. u kotlu oko 60, na odlaznom vodu je bilo 54,na povratnom 48. Računam da ovo ipak kotao starije proizvodnje pa i stepen iskorišćenja sigurno nije velik pa ni dimnjača ne može biti mlaka. Da napomenem da je kotao baš lepo gorio i da sam klapnu unutar kotla spustio i malo prigušio dimnjaču tako da se temperatura dimnjače menja u zavisnosti od podešavanja kotla i loženja.
Kupite 50 kg ruskog kamenog uglja pa probajte
Ma dođe mi koks da sipam
Da, ako je ispravno postavljena i ako civije nisu povadjene. Kada se povuce ka kotlu, klapna na zadnjoj komori se zatvori. Kada je klapna podignuta, nema prolaza kroz komoru. Koristi se prilikom potpale kotla, da lakse "povuce" dimnjak
Evo slike te klapne. Ne znam samo da li treba da bude ovako malo "kriva" kao na slici ili ne. Ovakva kakva je ne nalaže potpuno pa manji deo gasova ipak ne prolazi kroz trecu komoru.
Nemas potrebe za koks i ruski ugalj. Ispravi tu klapnu ako mozes, a ako ne mozes gledaj da napravis novu.
I proveri ostale klapne i limove na putu dima od vatre do ulaska u cunak Dim tezi da prodje linijom najmanjeg otpora sto ce reci da napusta pec najkracim mogucim putem, a to onda ynaci da se gubi funkcionalnost druge i trece komore ako ima mesta kuda dim moze da se provuce.
Inace, to na slici sto vidim je prilicno velika rupa kuda moze da prodje ohoho dima direktno u cunak, sto znaci daleko manje iskoriscenje kotla i cist gubitak.
Temperatura dimnih gasova se meri sto blize izlazu iz kotla a u centru cunka zbog toga sto je temperatura uz lim daleko manja od temperature u centru.
Pa ta klapna mi je sumnjiva. Kao da je tako i napravljena malo kriva. Ne vidim kako se mogla tako sama od sebe iskriviti. Jedino da neko ima isti takav kotao ili neki sličan pa da vidi kakva je kod njega.
koliko ovde vidim potpuno je ravna i naleze ravnomerno i bez zazora.
https://www.forumhouse.ru/threads/179735/
Da, na tom modelu kotla izgleda da je bez zazora. Možda je to i glavni problem kod mene. Da nađem nekog ko ima katao kao moj pa da budem siguran.
Gledao sam opet tu klapnu sa treće komore i mislim da je ona tako napravljena da ima zazor i da ne naleže potpuno. Kad bih je nekako ispravio udarala bi sa strane i ne bi se ni mogla montirati jer ovakva kakva je knap stoji.
ta klapna treba da je ravna i da dobro zaptiva kad je zatvorena inače nema svrhu, to što ti se čini da ne bi legla da je ravna je samo zato što se gus od temperature izvitoperio i sigurno da sad ne bi stala i da je ispraviš što je ionako nemoguće jer bi pukla kao staklo.
ta klapna treba da je ravna i da dobro zaptiva kad je zatvorena inače nema svrhu, to što ti se čini da ne bi legla da je ravna je samo zato što se gus od temperature izvitoperio i sigurno da sad ne bi stala i da je ispraviš što je ionako nemoguće jer bi pukla kao staklo.
Pretpostavio sam da nema ništa od ispravljanja. Probaću za početak da taj zazor popunim nekom izolacionom šnjurom ili nečim sličnim pa da vidim kako će se peć ponašati. Ako vidim poboljšanje onda da negde napravim novu klapnu za skedeću grejnu sezonu.
Slažem se sa Giletom i Ducom. Eustahije pravi je put to što nameravate (za početakprobate da vidite kako funkcioniše kad zapušite rupu). Pa prema ponašanju dalje vidite šta ćete. Pitanje je koliko bi vam naplatili da izliju novu klapnu u nekoj livnici. A da se pravi od pločevine čelika, da se oblikuje i zavare rebra to najbolje da prokomentariše neko ko se razume u materijale i njihovo ponašanje na povišenim temperaturama.
Razmotrite i da uradite najjednostavniju varijantu a to je da ostavite postojeću klapnu tako deformisanu a da od parčeta firiketa naprimer 16x16mm ili dimenzija koje odgovaraju streli zazora napravite (oblikujete) prema obliku rupe oslonac na koji će da naleže klapna.
Za probu imam izolaciju na bazi keramičkih vlakana koja izdržava temperature do 1260oC i odgovarajući lepak koji je lepi, tako da ću jedno parče izolacije da nalepim na pregradu pa kad se klapna spusti ne bi trebalo biti zazora. Tako ću da probam pa da vidim kako se peć ponaša. Ako to reši problem onda ću klapnu da izradim novu. Mislim da bi kotlovski lim odgovarajuće debljine isečen na laseru bio dovoljno dobar za izradu klapne.
Hajde, pa javite kakvi su rezultati.
Hoću naravno. Mada kakvo vreme ide izgleda da je završena grejna sezona :)
Evo da ne bude da se nisam javio Popunio sam zazor koji je pravila iskrivljena klapna tako da sad dim potpuno prolazi i kroz treću klapnu. Mada je ovih dana bilo toplo vreme ložio sam par puta peć i čini mi se da je grejanje malo bolje. Kao da se brže postiže temperatura izlaznog voda od 60oC. E sad da je napolju minus kao što je bio u januaru pitanje je kako bi sve izgledalo i da li bih mogao relativno lako da postižem temperature od bar 70oC. U svakom slučaju, naručio sam iz Češke (pošto je kotao češki) novu klapnu i komplet zaptivnu šnjuru za ceo kotao (sve ukupno sa isporukom 34eur). To treba da mi stigne do kraja nedelje pa kad to sve zamenim onda ću moći tačno da vidim da li je u tome bio problem. U svakom slučaju javljam rezultate.
Ja imam takav kotao u pitanju je Dakon Dor 32D ono d znači da je predviđen da radi na drva .I ja sam kao ti prepravio da uzima vazduh na donjoj klapni a ne gore gde je proizvođač predvideo jer mi se čini da postiže veću temperaturu tako. Mislim da je osnovni problem taj što ako imaš originalno uputstvo (na češkom) koliko me sećanje služi stoji da dimnjak treba da bude visine 13m. Moj dimnjak je visine 7,5 m i nemam uslove da povećam visinu tako da mi jedino preostaje da čekam kupovinu novog kotla. Što se tiče bosh-ovih kotlova mislim da su nešto uradili sa konstrukcijom tako da im je dovoljan i niži dimnjak. U to da je dimnjak u pitanju sam se uverio na najteži način u smislu da kada sam uradio grejanje dimnjak je bio visine oko 6m tada je bilo uspeh postići i 50 stepeni a do 40 stepeni je trebalo sat i po vremena (to na spoljnoj temp od +10c) tako da sam prvu zimu prezimio eto tako. Sledeće godine sam dozidao dimnjak tih metar i po i sve radi kao i kod tebe , a potrošnja uglja je ista samo što je mnogo toplije , i preporučujem termo prekidač za pumpu ni ja nemam mešni ventil ali kotao nema šanse da proključa i tačno se oseća da ne radi punom snagom.Inače grejem 140m2 u dva nivoa i sasvim mi je dovoljno po svim proračunima na internetu kotao od 20kw sa tim što bi se ipak konsultovao sa stručnjakom pre kupovine. Što se tiče kanapa ima i kod nas da se kupi jedino ta klapna što ti se iskrivila verovatno je razlog što je nisi spustio pa se pregrejala.
13 metara visine dimnjak? Pa znači da moram da imam kuću na bar 3-4 sprata. Ima na internetu pa cu baš pogledati to originalno češko uputstvo. Mada moguće je da je i to problem jer nemam više ideju šta može biti. Iz tehničke podrške Dakona su mi za klapnu rekli da treba kod svakog čišćenja komora da se i ona okrene,otprilike jednom u mesec dana. Imam mogućnost da povećam dimnjak bar za meta-metar ipo pa mozda i to bude opcija.
Tako je i ja mislim da je to previše 13m pokušaću da nađem i da skeniram tu stranu. Tih 70C koji se postižu jako retko uspevam da postignem jedino kada su atmosferski uslovi od kojih zavisi promaja u dimnjaku takvi da se maltene postigne efekat pirolize u prvoj komori gde je šamot i zatvorim malo klapnu koja je na dimnjači. Ima logige da se okreće ali u mom slučaju mislim da nema šanse da se iskrivi zbog pomenute situacije ...kod nas to prolazi nekako jer je predimenzionisana peć pa se nekako i ogrejemo ali potrošimo malo viže uglja nego što bi trebalo ... šta je tu je ... potrebna promaja je 26 Pa pa može da se vidi po tabeli recimo šidela koliko je to metara ..
Evo ga uputstvo za sve modele iz tog perioda kaže min 9m prečnik 200 mm visina dimnjaka.
I ja sam video uputstvo i piše 9m minimum. Moj dimnjak je trenutno negde oko 6.5m i mozda još za metar kad bi ga povećao bilo bi i rezultata. Povećanje na 9m nije moguće jer je kuća prizemna. Koja je tebi uobičajena temperatura u kotlu?
Kada pustim da se zagasi pa kada naložim potrebno je oko 35-45 min da dođe do 60c i tu bude neko vreme i polako pada . Pustim da padne do 40 i onda ložim to sve traje oko 5 sati mislim da najduže stoji na 50-55, a doza je tri pune lopate banovića .Kako hoćeš ja sam mišljenja da je bolje imati jači dimnjak jer uvek postoje metode da se obuzda pogotovu sa trajnožarećim pećima nego imati slabiji dimnjak pa možeš samo da gledaš...Moj dimnjak je sasvim dovoljan za kvadraturu koju hoću da zagrejem (pod uslovom da imam adekvatnu peć) tako da sam već postao nestrpljiv ali su česi za ove kotlove izgleda koristili kvalitetan lim pa nikako da propadne
Zaboravih da kaže a to je da kada mi je bio dimnjak 6m nije vraćao dim "lepo" je sve gorelo što bi se reklo tutnji ali nema temperature ....
Ma da,ista situacija i kod mene. Lepo vuče dimnjak ali temperaturu teško postiže. Kad bi dimnjak bio višlji valjda bi još bolje vukao. Na koji to način povećava temperaturu u kotlu?I kod mene je prosečno temperatura između 50 i 60 stepeni. U uputstvu piše da treba minimum 65 da se ne bi stvarala kondenzacija.Lim je pravi češki. Takve više ne prave. Mislim da ovi novi kotlovi kad bi radili na tako niskim temperaturama ne bi izdržali ni par godina.
Da li si probao da ga ložiš do vrha? Np. tri pune kante i onda samo prodžaraš svremena na vreme.
Jesam ali sa sušenim vreocima nisam sa Banovićem , ti ?
Ja ložim samo banović. Probao sam i to mi se čini kao najbolji način. Najveća temperatura i najduže drži vatru a i manje se dimiš.
pa koliko ti traju tri kofe kada naložiš do vrha ?
Pa traje bar 4-5 sati mada zavisi od temperature napolju i koliko prigusim kotao. Mislim da su, inače,kotlovi za centralno i predviđeni da se tako lože a ne svaki čas po malo da sipaš po malo. Pola dana provedes u kotlarnici
Prva komora je onakva zato što je kotao pothlđen. Instalacija je jednostavna, kotao je go i dokle god ne promenite to biće tako. S obzirom da volite da temperatura odlaznog voda bude velika vama će četvorokraki mešni ventil da reši problem kondenza ali če vam biti razočarenje što se tiče temperature odlaznog voda. A zašto insistirate da odlazni vod ima visoku temperatura ako se lepo grejete i sa nižim temperaturama. Trenutno se svi članovi foruma trude da idu sa što nižom temperaturom prema grejnim telima a da kotao ima visoku radnu temperaturu.I na toj filozofiji koncipiraju svoje sisteme grejanja jedino vi suprotno.
Vi onda bolje da ugradite samo trokraki antikondenz ventil ako hoćete veću temperaturu kotla i odlaza.
Čim je dimnjača toliko vrela onda izmena nije dobra. U kotlu nemate zadovoljavajuću predaju toplote dimnih gasova na zidove kotla i radni fluid. Dim protrči kroz sekundarnu i tercijalnu komoru a izmena slaba...