ovako procitao sam na netu da za prety pec sa kotlom mora da se stavlja ekspanziona posuda otvorena znaci kao otvoreni sistem ,a u mom slucaju mora da ide zatvorena ekspanziona,zato sto nemam mogucnosti da stavim otvorenu,zasto to mora tako i dali bi mogla da ide zatvorena ekspanzija :tup .U pitanju je grejanje na drva odnosno cvrsto gorivo,bakarne cevi i panelni radijatori i susac u kupatilu.unapred hvala
potrebna pomoc
dobro znam ja to lepo sam rekao da sam procitao ali me interesuje daji moze da radi normalno i sa zatvorenom ekspanzionom posudom cevi i radijatore imam pec nemam nemora to biti prety mozda bude i rustikal ali se meni vise svidja prety zato i pitam jer to moze normalno da radi ili ne?hvala u svakom slucaju
pa sta sad ocekujes.
ako proizvodjac kaze da ne moze onda verovatno da ne moze :tup :tup
ajde ovako dali centralno na cvrsto gorivo moze da radi sa zatvorenim sistemom ili mora uvek da bude otvoreni sistem?
zavisi od konsrtukcije samog kotla i to propisuje svaki proizvodjac kotla .
inace je problem kod kotlova na cvrsto gorivo to sto je vrlo losa kontrola samog zagrevanja kotla tj vatre pa se zato ide na otvoren sistem
e ovako da pojasnim malo ja hocu da stavim pec ili neki kotao u dvevnu sobu i sa njega da razvedem na radijatore znaci rustikal bi bio savrsen ali mi je problem sto se pravi sa vratima na desno a to mi neodgovara.Prvo mi je jako bitno da pec sama bude prikladna za dnevnu a ne kao central.Kod zeninig brata je postavljen rustikal sa zatvorenom ekspanzionom posudom i meni se to svidelo ali kazem postoji problem pa sam se dao u jurenje nekog drugog resenja a prety mi je izgledao ok ali mi se nesvidja to sa ekspanzijom,znaci necu budzim ili tako nesto nego trazim neku dobru zamenu.hvala
'Ajde sad ovako...
U koju si skolu ti sinak isao.Ako je Kolubmo otkrio ameriku,ti bi sad da otkrivas Amerikanu.Moz da ides u tihi okean tamo ima mnogo neispitanih ostrva,ali moz' da naidjes i na ljudozdere pa da te nema.
Vidi bracala,u grejanju je sve ispitano i otkriveno i svi propisi koji su postavljeni moraju da se postuju.Ako bas zelis da istrazujes mozes uraditi i grejanje na gas pa praviti gorionik,ali pazi da razbusujes rupe na diznama tek kad pustis gas u njega...to ti je kao sa ljudozderima,ocas moz' da te nema.
A sad odgovor.Centralno na cvrsto MOZE da radi sa zatvorenim sistemom i sa pritiscima vecim od atmosferskog,ali to mora da isprati i odgovarajuci kotao.PRETY TO NE MOZE.Osim ako imaju hard verziju,za koju ja nisam cuo.Ko sto rece Tenzor losa kontrola sagorevanja kod kotlova na cvrsto gorivo zahteva niz sigurnosnih elemenata radi potpune sigurnosti.I ne razumem jos jedno.Zasto toliko zelis zatvoreni sistem kad je on skuplji od otvorenog.Takodje moras u kucu postaviti i exp.posudu i sigurnosne elemente,a i odvesti cev za eventualno izlivanje vode iz peci,takodje kroz kucu.Na kraju,ne znam da li ti zelis sam sebi da radis grejanje?Ovom tvojom tvrdoglavoscu,to ne moze dobro da ispadne,nego ti lepo zovni majstora (mozes i nekoliko)pa vidi sta koji kaze i nek' lepo to covek odradi,da nesto ne zeznes-zbog tvoje sigurnosti.
Nista lose nisam mislio,samo se brinem za svoju bezbednost.
Na kraju evo mojih radova da ne mislis da prxim u prazno.
POZDRAV
darkelja pošto si slikao crnca u tunelu ja sam dozvolio sebi malo slobode da ti popravim sliku što nudiš ljudima da vide.
e ovako ja sam trazio savet i sad ispalo da sam neandertalac.Ja zivim u potkrovlju i kotao mora da se stavi isto tu znaci u dnevnu sobu, varijanta za otvoreni sistem mi je jako teska zato sto nemam tavan,pa sam mislio da ja ovako najbolje uraditi zbog uslova u kojima zivim(potkrovlje).nosam mislio da sam radim nego sam sve vec i odradio sam celu instalaciju sa bakarnim cevima.posto nisam mogao nabrzinu da skupim i za majstore jer cekam i dete i imam jako malo vremena da sve sredim da nebi bilo prasine nereda i ostalih gluposti.Ja jesam samouk sto nemora da znaci da sam fuser.
Nemojte se ljutiti samo sam trazio savet a ovo se pretvorilo u glupost.
Evo sad da nebi vise davio dva pitanja i to mi je dosta:
1.NA KOJU VISINU TREBA DA SE STAVI OTVORENI EKSPANZIONI SUD?
2.DALI BI MOGLO SA NEKE OD LIFTIRKI DA SE IZVEDE OTVORENA EKSPANZIONA POSUTA POSTO SU MI TO NAJVISI DELOVI SISTEMA?
Hvala matori,nisam imao vremena da obradjujem sliku.
Samouki...Niko nije rekao da si neandertalac,svi smo ovde da se medjusobno pomazemo ali ne moze ti neko pomoci ako uporno insistiras na nemogucem i ako ne das dovoljno podataka.To sto zivis u potkrovlju otezava situaciju,ali niko nije rekao da je nemoguce postaviti prelivnu posudu.Dalje,expanzioni sud je sud za zatvoreni sistem u kojem se desava ekspanzija (dilatacija vode pri promeni temperature),a prelivna posuda je za otvoreni sistem.Prelivna posuda treba da ima min 2 metra visinske razlike od kotla.Prelivna posuda se izvodi vezama ispred pumpe u sistemu tako da kroz nju ne kruzi voda,tj.da ne bacas ogrev grejuci tavan.Posuda se mora dobro izolovati radi gubitaka i mrznjenja.Moze se izvuci veza i sa automatskih odzraka,ali u tom slucaju se ispred posude MORA ugraditi jedan ventil koji bi se zavrtao radi sprecavanja kruzenja vode u posudi.Napominjem JEDAN ventil,jer druga cev mora imati prohodnost radi ekspanzije vode.Takodje i ta PRETY se moze prepraviti tj.u nju ubaciti drugi izmenjivac za vodu ali to je vec bacanje para bezveze,bolje je odmah kupiti pec koja moze da izdrzi vece pritiske ako vec zelis zatvoreni sistem.
POZDRAV
hvala.Sad me interesuje dali postoji varijanta da se od jedne liftirke sprovede cev do prelivne posude jer je meni cela instalacija postavljena znacu da nebi sve kvario neka varijanta kao ovo na slici
Naravno.Do prelivne posude moze ici i jedna cev,a iz nje druga odvodna na krov.Ono sto si slikao je gornji razvod cevi a sema ti je donji razvod.Cev koju povezujes na prelivnu posudu mozes u principu izvuci sa bilo kog dela sistema samo je bitno da je ne izvlacis sa radijatora kao na semi, jer u slucaju zavrtanja ventila na tom radijatoru ceo sistem ostaje bez prelivne posude,pritisak u njemu naglo raste i....puca gde je najslabiji.Dakle sa bilo kog dela MREZE tj.cevnog razvoda.
šta ne valja u sledećoj logici?
Ako je peć testirana na 1.5 bar umesto otvorenog sistema (naviša tačka ne sme biti viša od 15m) može da se stavi zatvoren sistem sa sigurnosnim ventilom od 1.5bar.
Ja imam isti problem jer mi prelivni sud treba da je oko 100l. Postaviti to na 15m visine u tavanu, pa dovoditi vodu i odvoditi višak predstavlja problem. Ovde pročitao da neko sugeriše 10% količine vode, a ja našao negde da je ekspanzija vode 4%.
Šta je istina?
A sta ce ti sine prelivni sud od 100 l.Da li imas zgradu u posedu???
Imaću 2500l vode u sistemu. Rezervoar tople vode od 2200l+oko 130 u sistemu. Voda je akomulator energije.
Šta ne valja u onoj mojoj logici?
Važno mi je jer mi za rezervoar traže duplo više para ako je za 2.5 bara od onog za 1.5bar.
Rešenje može biti zanimljivo i za druge, mada je pitanje ko je spreman na investiciju.
Hajde sad lepo polako-ispocetka.Kakvo ti uopste grejanje planiras,kakav razvod koji radijatori,koji energent...pojasni malo ako zelis da ti pomognemo.
Logicno je da za rezervoar koji izdrzava veci pritisak treba uloziti vise novca iz prostog razloga-deblji materijal,razna ojacanja i upore....
Dakle,logike ima samo je nama jos uvek nejasna posto su podaci koje si dao sturi i nejasni.
Stvar je vrlo jednostavna: pravim rezervoar toplote koji priključujem na postojeće grejanje. Taj rezervoar je od 2200l i nalazi se u kotlarnici. Pošto sam do sada imao zatvoren sistem sa sigurnosnim ventilom na 2.5 bara hteo sam i da rezervoar radi na 2.5 bara. Rekli su da je puno jeftinije da se smanji radni pritisak.
Pošto je kuća visoka 12m komplikovano mi je da to postavim na toj visini, a pogotovu zbog veličine posude (oko 100l), zaštite od smrzavanja itd.
Ideja je da zadržim zatvoren sistem sa ekspanzionom posudom od 100l i sigurnosnim ventilom na 1.5bara. Time bi minimalno rekonstruisao sistem.
Ima li ikakvih prepreka za to?
Zašto, kako i ostalo ću podeliti sa Vama, ali to ne menja suštinu pitanja.
Da sad ne dužim više.
Sine moj da li si ti citav?Ko ti je predlozio da pravis taj rezervoar ili si to sam smislio...?Da li si ti do sada imao grejanje,da li je dobro radilo i cemu taj rezervoar.???Pogotovo toliki?...Dalje,1,5 bar pritiska je malo za tu visinu jer na zadnjoj etazi neces imati dobro grejanje iz razloga sto pritisak mora biti manji od 1,5 bar u hladnom rezimu a 1,5 bar bi bio maksimalni dozvoljeni...
Sine moj da li si ti citav?Ko ti je predlozio da pravis taj rezervoar ili si to sam smislio...?Da li si ti do sada imao grejanje,da li je dobro radilo i cemu taj rezervoar.???Pogotovo toliki?...Dalje,1,5 bar pritiska je malo za tu visinu jer na zadnjoj etazi neces imati dobro grejanje iz razloga sto pritisak mora biti manji od 1,5 bar u hladnom rezimu a 1,5 bar bi bio maksimalni dozvoljeni...
Ajde sad ovako: Najviši radijator mi je na 8m od zemlje (kuća je visine 12m). Koliko sam pročitao, kažu da je potrebno minimum 3m da bude prelivna posuda iznad najviše tačke.
Šta ti misliš koliki pritisak tu treba?
Inače, imam grejanje koje radi, hvala Bogu, dobro već 14 godina. Ove godine sam prvi put posle 10 godina ložio (inače je na gas) i hoću da rešim jedan drugi problem. Neću sada da ga obrazlažem jer nije objašnjenje kratko da ne dužim, a oko toga će tek biti rasprava (može u sledećem postu).
Važno mi je tvoje mišljenje, koliki pritisak u sistemu treba da bude da bi dobro radilo (ima 3 etaže, najviši radijator 8m od kotlarnice). Kod drugara je otvoren sistem i prelivna posuda je u tavanu oko 4m iznad radijatora, ali se radi o prizemlju (da li etaže nešto menjaju?).
Ja ne mislim,vec koristim proracune tj.ono sto su ljudi vec smislili i ispitali.
Dakle za tvoj sistem je neophodan pritisak od min 1,2 bar-a.Moja preporuka je da pravis sistem od 1,5 bar-a u hladnom rezimu tj.pri temperaturi vode od 20 stepeni Celzijusa.Pri tome moras racunati da ce pritisak rasti pri zagrevanju tako da ti je sigurnosni ventil od 1,5 bar niskog praga osetljivosti.
Ipak,nije lose da napises sta ce ti toliki rezervoar.2200 litara???
Mišljenje se formira iz znanja, zar ne?
Toliki mi rezervoar treba jer hoću da akomuliram toplu vodu za korišćenje za centralno grejanje.
2000l vode na 80 stepeni akomulira oko 190kw energije. Pošto je meni iskoristiva samo ona voda temperature preko 40 stepeni (tako sam isprojektovao grejanje - na 0 napolju treba mi voda od 40 stepeni) ja imam na raspolaganju oko 90kw.
Potrebe moje kuće su baš tih 90kw na dan.
Rezervoarom rešavam dva problema:
1. posle 10 godina sam ložio kotao koji sam stavio u sistem kada sam pravio grejanje pre 14godina i imao dosta problema sa temperaturom ložišta. Jako sam gušio vatru i teško održavao temperaturu vode na 40 stepeni, imao loše sagorevanje i iskoristivost goriva sa puno dima. Loženje je moralo biti svaka 2-3 sata (drva).
Ovim rešenjem založiću 2-3 puta na dan drvo punom snagom, a rezervoar će sačuvati tu energiju.
2. rezervoar se može grejati i na struju i to po jeftinoj tarifi što je ušteda od oko 3 puta po 1kw u odnosu na gas koji sada trošim.
Cena rezervoara je velika i značajno bi se smanjila ako bi radni pritisak bio 1.5bar umesto 2.5 (problem je način izrade danca), pa sam hteo da vidim tu opciju.
Ako je 1.5bar potrebno, rešenje bi, po meni, moglo biti i zatvoren sistem sa sigurnosnim ventilom na 1.5bar što mi pravi najmanje izmene u instalaciji. Ekspanziona posuda ima zadatak da se guma u njoj skuplja sa ekspanzijom vode i da pritisak ne raste. Sigurnosni ventil na 1.5bara je dodatna sigurnost.
To je cela ideja.
Misljenje ne mora da se formira iz znanja ali moze i tako.Ja recimo mogu da mislim da sam lep,a ti ne.I ko je u pravu.Da pitamo neko zensko sa foruma???
U principu resenje sa rezervoarom nije lose,cak je i dobro,samo sam pitao sta ce ti jer nisam video instalaciju.Radio sam nekoliko takvih sistema izmedju ostalog i jednu susaru drveta sa ogromnom kolicinom vode.Dakle,provereno resenjhe,samo sam se pitao da li ti je potrebno jer se ono koristi uglavnom kod velikih sistema.Za rezervoar licno MISLIM da ti ne treba te zapremine,nego manji,ali to je napamet jer nemam dovoljno podataka da ti ista preciznije kazem.Zatim Mislim da taj rezervoar treba DOBRO izolovati radi gubitaka,i mislim da si se za struju preracunao jer sa tom potrosnjom ulazis u crvenu tarifu koja je paprena.! 1,5 bar pritiska vec otvara ventil tog opsega osetljivosti,a ekspanziona posuda sluzi upravo za to,ali ne moze u potpunosti da drzi pritisak na istom nivou vec ima oscilacija,tj.neminovno je da pritisak raste sa temperaturom za odredjenu vrednost,pogotovu na 80 stepeni celzijusa vode.Racunaj i sam ako je hladna 20 a vruce 80 razlika je 60 stepeni,a kolika je to ekspanzija?
recicu ti da sa 20 na 30 stepeni bez exp.posude (krut sistem) pritisak raste sa 1bar na 2,5 bar i izbija sigurnosni ventil...
Na kraju ideja nije losa,ali moje MISLJENJE za dobro grejanje je veci pritisak,a manji rezervoar.Na kraju ti si tu da odlucis...
Da, zato ja i pitam ovde da ne pogrešim.
Možda za neke stvari nisam u pravu, a valjda će me neko argumentovano razuveriti.
1. Veličina rezervoara:
Izabrao sam 2000l zbog
a) korisna energija (toplija od 40stepeni) je 80kw ako je voda temperature 75 stepeni. Veća količina vode mi smanjuje temperaturu rezervoara pa ću to lakše postići ložeći drva.
b) razlika u ceni onog od 1500 i 2000l je oko 100 eura, ali veća temperatura stvara više pare, kamenca i pritiska.
2. Izolacija nije sporna, ali ako imaš podatak koliki je koeficient provodljivosti za onu masu koju stavljaju kao izolacija u zamrzivače bio bih vrlo zahvalan.
3. Računica za struju je OK. Takva je jer imam 2 brojila i trošim na oba ukupno 800kwh. Dakle, do kraja plave tarife imam 3200kwh tj. za grejanje 2400kwh. To košta (po 1.75din/kwh) 4200din, a zamenjuje 240m3 gasa (teoretski, a zapravo kvalitet gasa je oko 30% lošiji od onog što bi trebao biti: upravo za 29% su smanjeni računi Toplani u NS zbog isporuke gasa slabijeg kvaliteta jer toplana meri svaki dan energetsku vrednost gasa, pa traži otpis, a mi obični potrošaći to ne možemo jer nemamo čime da merimo) koji košta 9200din (ako se računa i kvalitet čak 12000). Čak i prelazak u crvenu tarifu jeftine struje nije strašan (1kwh je 3.5din mislim).
3. E cela priča je oko pritiska. Bio sam u nekoliko kuća koje imaju otvoren sistem i prelivni sud je na oko 3-5m više od najvišeg radijatora. To bi mi odgovaralo, čak ima i rezerve. Ja sam pročitao da se voda širi od 20-100 stepeni samo 4%. Ako si iskusio da sa 20 na 30 stepeni pritisak raste sa 1 na 2.5 bara onda ili ovih 4% nije tačno ili si imao jaaako velik sistem sa puno vode.
To su moji argumenti.Ovo se velikoj većini ne isplati, ali rezervoar je prvi korak ka bilo kakvom korišćenju energije na odloženo u toku dana (struja je jedna od mogućnosti, solarni paneli druga, loženje kada sam kući treća itd).
Ima li ko proveren podatak koliko se voda širi od 0-100 stepeni?
Ima li ko podatak o koeficientu provodljivosti za PUR-PEN?
koeficijent provodljivosti za pur penu je priblizan mineralnoj vuni
i iznosi od 0,035-0,045 W/mK
koeficijent provodljivosti za pur penu je priblizan mineralnoj vuni
i iznosi od 0,035-0,045 W/mK
To se slaže, mada ja računam 0.05 jer je lakši račun.
Meni su rekli da je pur-pen u svari poliuretan (mada mi to izgleda dosta različito) koji je oko 3 puta bolji izolator i da se stavlja 7cm u zamrzivače. Uspeo sam da nadjem ko to prodaje na veliko (kante od 25kg) ali ne zna da mi kaže koeficient "jer ga to niko nikada nije pitao".
Da li je to stvarno isto?
Sine moj,da li si ti instalater grejanja???Mislim da se previse bakces sa formulama i obrascima,a malo sa praksom.Moj predlog ti je da malo spustis loptu sto se tice racunanja i formula i da realno sagledas situaciju sta je najbolje za tebe,ili da to prepustis strucnom licu.Evo nekih odgovora...Veca kolicina vode ti smanjuje temperaturu vode,ali povecava potrosnju energenata kojima se ona zagreva.Koliko god da se izoluje rezervoar gubici postoje,a oni su srazmerno veci kolicini vode.Ona masa koja se stavlja za izolaciju u frizidere je dvokomponentni purpen koji se isporucuje u tecnom stanju i za njegovu upotrebu morao bi da pravis oplatu od lima oko rezervoara...koeficijent provodljivosti mu je iealan za ovu namenu.Brojke necu reci,jer smatram da su bespotrebne.Dalje,sto se tice kvaliteta gasa,ovaj sto smo kupili u ovoj nestasici od svaba bio je i do 50 % losiji od uobicajene kaloricnosti,na momente.Velicina sistema nije bitna za ekspanziju vode,jer isto ekspanduje i kap i 1000l vode.Mozda nisi shvatio-sistem je bio krut,tj.neispravna exp.posuda.I na kraju...naravno da je rezervoar odlicno resenje za tvoj problem samo pokusavam da te odvratim da bespotrebno dajes novce na prevelike posude i elemente...
Sine moj,da li si ti instalater grejanja???Mislim da se previse bakces sa formulama i obrascima,a malo sa praksom.Moj predlog ti je da malo spustis loptu sto se tice racunanja i formula i da realno sagledas situaciju sta je najbolje za tebe,ili da to prepustis strucnom licu.
Ima tu stvari sa kojima se slažem, a i onih drugih.
Od matematike nisam nikad bežao i to je jedino merodavno. Ako je loš rezultat onda je loš matematičar (projektant) jer ne zna svoj posao. Naravno da sam pričao sa bar desetak majstora za grejanje i desetak majstora za rezervoare. Od svakog se čuje nešto korisno, a ja ću da odvažem koliko je to meni važno. Ovi razgovori su važni jer je mali broj majstora a mnogo više "majstora". Znam ja da je rešenje moguće, ali kad mi dodje majstor pa da ponudu od 4300 evra za rešenje sa rezervoarom od 800l (sa temperaturom vode od 97stepeni), sa elektronikom koja košta 700 evra (rešenje koje ima Vailant koje sam naravno video i koje mogu da kupim u pola te cene u prvoj prodavnici), ja moram da mu se samo zahvalim jer se ta investicija isplati tek za 50 godina.
Veca kolicina vode ti smanjuje temperaturu vode,ali povecava potrosnju energenata kojima se ona zagreva.Koliko god da se izoluje rezervoar gubici postoje,a oni su srazmerno veci kolicini vode.
Energija prelazi samo iz jednog oblika u drugi. Gubici se uračunaju. Oni zavise od površine rezervoara (sa većim rezervoarom površina je veća) pa zato i proračunavam koja mi debljina izolacije treba. I uvek računam korisnu energiju.
Ona masa koja se stavlja za izolaciju u frizidere je dvokomponentni purpen koji se isporucuje u tecnom stanju i za njegovu upotrebu morao bi da pravis oplatu od lima oko rezervoara...koeficijent provodljivosti mu je iealan za ovu namenu.Brojke necu reci,jer smatram da su bespotrebne..
Jeste to je ta dvokomponentna masa i da bi sračunao koja mi debljina (količina) treba potrebno je znati koef. provodljivosti. Ono za zamrzivač je dobar indikator.
Dalje,sto se tice kvaliteta gasa,ovaj sto smo kupili u ovoj nestasici od svaba bio je i do 50 % losiji od uobicajene kaloricnosti,na momente.
Video na svom meraču, ugasio kotao na gas i počeo da ložim. Za 2 meseca loženja uštedeo 1000m3 gasa. Gas košta 38000, a ja potrošio 2t sušenih vreoci (kupljeni pre 10 godina i stojali kao rezerva) i 2m3 drva tj sve ukupno oko 17000din.
Velicina sistema nije bitna za ekspanziju vode,jer isto ekspanduje i kap i 1000l vode.Mozda nisi shvatio-sistem je bio krut,tj.neispravna exp.posuda.
Sa ovim se uopšte ne slažem. Veličina posude DIREKTNO zavisi od količine vode. Kako onda odredjuješ kolika će ekspanziona posuda biti?
Ono za povećanje pritiska u sistemu sa povećanjem temperature takodje ne stoji: to se dešava samo kod ekspanzione posude koja ima premali pritisak (pritisak manji od radnog pritiska u hladnoj vodi) ili preveliki pritisak (tako da je pritisak vode premali da udje u ekspanzionu posudu). U oba slučaja ekspanziona posuda ne vrši svoju funkciju i sistem se ponaša kao krut tj. bez ekspanzione posude. Ja na mom sistemu od 150l imam razliku u pritisku od hladne vode do 60 stepeni oko 0.1 bar (koji nastaje jer je pritisak u ekspanzionoj posudi prevelik - 2.7bara).
I na kraju...naravno da je rezervoar odlicno resenje za tvoj problem samo pokusavam da te odvratim da bespotrebno dajes novce na prevelike posude i elemente...
Naravno da želim uštedeti novce. Zato ovo i pišem ne bi li čuo neku pametnu ideju ili rešenje koje je neko video ili ima. Neko sa strane, kao ti, vidi to drugačije, ima druga iskustva i ako ideja istrpi i tu kritiku tek onda može da se krene u realizaciju.
A najveći neprijatelj lepih ideja je olovka: kad izračunaš tek onda znaš da li se isplati.
Sinak,pa ti si potpuno zastranio.Od silne zelje za dokazivanjem i pobijanjem tudjih tvrdnji ne vidis ocigledne stvari.Sve si redom komentarisao,a da li je moguce da bas nista nije tacno.Prokomentarisacu samo jedan tvoj komentar,onaj koji si skroz porekao,a ostale ne zelim.Sasvim razumljivo sam rekao da isto ekspanduje jedna kap kao i 1000 litara vode.To znaci da voda kao takva ima odredjenu i izracunatu ekspanziju i da recimo 50 litara vode ne moze ekspandovati 50% a 10 litara 20%.I 50 l i 10 l ekspanduju isto u procentima,a razlicito u zapremini sto je cista logika (a i matematika).Takodje povecanje pritiska sa povecanjem temperature stoji jer zamisli da sistem nema ekspanzionu posudu,tj probila je membrana i sistem je potpuno krut,bez ikakve mogucnosti ekspanzije (i to sam lepo rekao),a voda ako nema gde da ekspanduje,logicno je da raste pritisak u sistemu.Prema tome,molim te pazljivo dvaput procitaj sta pisem jer ovaj forum ne sluzi za rasprave medju clanovima i teranje maka na konac,vec da se pomogne drugima kojima je pomoc potrebna.Prema tome pazljivo jos jednom procitaj sve postove,pa onda pitaj sta ti nije jasno,i ne gledaj uvek da u svemu nadjes kritiku i nelogicnost.To da ima svakakvih majstora stoji,ali nisu svi takvi.pogotovo ne ovde.Posto vidim da se ova tema pretvorila u moje i tvoje natpevavanje ostavicu te samog par dana i dozvoliti da jos neko strucan ili ne da svoje misljenje.Jer svako misljenje dobro dodje,bar kao opcija za razmatranje.
Ljudi najcesce ne vide ono sto im je pred nosom.
POZDRAV
Da. Šta reći a ne pogrešiti? Ništa.
Pitanje je da li iko zna koliki je % ekspanzije vode od 0 do 100 stepeni? Potrebno mi je da izračunam kolika mi ekspanziona posuda treba.
40%, ako me sječanje ne vara. morao bih se vratiti u mladost i srednju školu ali za sada mslim da je toliko. provjerit ću na nekom forumu iz fizike ili mehanike fluida
ovo je sa proizvodjackog uputstva
"opšti obavezni uslov za sve tri šeme je princip ekspanzionog suda. Ekspanzioni sud treba da bude otvoren prema atmosferi, što znači da ga treba postaviti na najvišu tačku sistema. Zapremina suda može se izračunati kao 10% od zapremine celokupnog sistema. Denivelacija od komore za sagorevanje do ekspanzionog suda kod gravitacionih sistema treba da bude između 2 i 8 metara. Punjenje i pražnjenje sistema vrši se crevom preko slavine koja je montirana na najnižoj tački sistema. Tokom prvih 3 -4 paljenja moguće je obrazovanje kondenzata po spoljašnjim površinama kotla koji u zavisnosti od vlažnosti goriva i temperature nadolazeće vode može dostići do 0.3 lit. prilikom paljenja. Oformljena garež smanjuje naglu temperaturnu razliku i količinu kondenzata.
Zabranjuje se korišćenje membranskih ekspanzionih posuda, kao i svake druge armature koja vodi do povećanja pritiska iznad atmosferskog, nezavisno od šeme cirkulacije.
Proizvođač servisira i vrši zamenu kotlova u pećima u toku trajanja garancije, kao i po njenom isteku.
Garancija je ne važeća kod peći sa naduvenim kotlovima, koji su rezultat povišenog pritiska u sistemu kod nepravilnog povezivanja.
• Kotlovi su ispitani pri pritisku 1.5 atm.
pa ti sad sam vidi sta sme a sta ne sme
https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw