pozdrav svima, nov sam na forumu i imam par pitanja za vas.
etazno grejanje 55 rebara 20 + 20+ 10 +5 , susac u kupatilu i podnog oko 20m2
jednocevni sistem, sabirnica je sa 4 izlaza i podeljena je na 20 + 20+ 15+ podno
kotao je mikotermov od 12kw blok kotao, vodjenje kotla je q7, cevi su fi 18 alpex svuda,
problem je sledeci: ukljucim kotao podesim 70 C i ne moze da postigne tu temperaturu nikako, jedva dodje do 60 C i tu stane a grejaci rade stalno i ispravni su
radijatori u topli gore dole su mlaki
cim ukljucim kotao, cuje se sistanje istog, ne znam jel to normalno, odvodna cev je vruca a povratna je dosta hladnija
temperatura kotla problem
podno je vezano na jedan vod , a susac je zajedno sa 10+5 na red
proverio sam otpore svih grejaca i svi su oko 25 oma sto znaci da su ispravni
To je otpornost koja odgovara snazi stapa od 2000w. Onda znaci da je snaga kotla mala za zagrevanje tog objekta
izvadio bih jedan grejac i ubacio od 9kw pa bi to bilo 15kw, ne znam da li bih dobio nesto ili oba za zamenim, zapremina kotla je ista kao i kotao od 18kw ali treba da zamenim i sklopke
Mislim da je kod tog kotla grejac sa trouglastom flansnom, mozes ih napraviti po porudzbini do snage (mislim) 8kw i tu ti treba kontaktor od min 16A. Ja bih zamenio oba grejaca i stavio 2 od po 8. Ipak dodatnih 4KW je zavidna snaga. Ne znam koliki objekat grejes, i da li imas neki vid izolacije ali 16KW je dovoljno da zagrejes 120m2 sa izolacijom
grejem oko 80 m2 imam izolaciju 5cm nova pvc stolarija karatavan cigla ipo zid (stara kuca) gips iznutra sve je ususkano
sve cevi polaze kroz ravnjajuci sloj koji je jako hladan , ja taj objekat ne grejem ,samo sam ukljucio na 2 sata da testiram, jel moguce da mi hladan ravnajuci sloj oduzima toplotu i zato ne mogu da zagrejem vodu
Prvenstveno imas veliko podhladjivanje u podnom grejanju. A sad je jedna stvar mnogo jasnija. Ne menjaj nista, kada budes objekat grejao konstantno, bice sve ok. Objekat je hladan i treba dosta vremena da se zagreje, samim tim kotao ne moze da postigne temperaturu jer predaje energiju vazduhu/podu.
tako sam i mislio bilo mi je potrebno jos necije misljenje, mislim da je 12kw dovoljno da zagreje 80 m2, javljam utisak kada budem poceo da grejem konstantno
hvala na odgovorima
radijatori u topli gore, dole su mlaki
Питање за Грејача. Зашто су млаки у доњој зони?
Prvenstveno donja zona radijatora i treba da je malo hladnija od gornje. Logicno, fluid je predao toplotu radijatorui, radjijator vazduhu i sad se fluid vraca u kotao na dogrevanje. Znaci do nekih 10C je dozvoljena razlika. Eh sada, kod jednocevnih sistema razlika zna da bude drasticna. cak i da dodnja zona bude potpuno hladna. Problem je sa cirkulacijom. Po meni, na jedan grejni krug ja ne stavljam vise od 3500W i to sa usponskom armaturom. Tada je radijator jednako topao, i tada je 20 rebara 20 rebara. A ovako u sustini dodje da je 10
A mene malo brine i tih 12kw za kuću od 80kvm. Ja imam kuću od 100 kvm (grejne površine), i zimi mi kotao radi na 16 kw (ima mogućnost i na 18kw, ali nisam imao potrebu za tim), temp. polaznog voda je 55 i to sasvim lepo odradi. Nisam probao da stavljam veću temp. pošto mi je i ovako super, ali nisam nešto siguran da toliku kuću može da zagreje 12kw na 70 stepeni. Nisam stručnjak, malo znam zbog toga što sam mora da dosta čitam prošle godine kada smo pravili kuću, pa imam rezervu prema svom mišljenju. Ali, nešto mi je tih 12kw zaista malo... Uzgred, i kod mene su radijatori nešto hladniji u donjem delu, i to bi trebalo da je normalno.
Ja grejem kucu od priblizno 200m2 sa 18KW, imam i stan od 65m2 koji grejem sa 4kw. Samo kazem da sve zavisi od sistema i izolacije objketa. Neko gmora da ima temperaturu u instalaciji 75C a neko 45.
evo da javim utiske, konstantno grejem vec neko vreme i sada mogu da podignem temperaturu u kotlu i do 80c, sada kada se podno ugrejalo sve je ok
imam sada drugi problem
ekspanzionu posudu sam naduvao na 1.5 bara, u uputstvu pise da treba da bude na 0.8 mikoterm kotao od 12kw
mnogo varira pritisak kako temperatura raste, dodje i do 3 bara
na hladno sam namestio 1.5 bara i kako temp. raste ode i do 3 bara sto nije normalno
proverio sam ekspanzionu posudu nema vode u njoj
da li ima veze sto je naduvana na 1.5 umesto na 0.8?
da li je ovo odstupanje pritiska normalno?
Imas dosta o ovom i slicnim problemima. Ali ajde, pritisak ekspanzione posude moze da se proveri SAMO ako je sistem grejanja prazan. Jer ako je pritisak vode XX bara ne mozes tacno znati koliki je pritisak u posudi. Ispusti vodu, naduvaj posudu na 1.5 bara, dopuni vodu na 1.5 bara i to je to
sada se ohladilo na oko 25c pritisak je 0.7 bara, na 70c 3bara
ekspanziona naduvana na 1.5 bara bez vode
sta moze da bude problem?
Hmmm...ako je sud naduvan ja 1.5 bez vode u sistemu, a onda sistem dopunjen na 1.5 bar...odzracen i sve po ps....jedino sto ostaje je to da je mala ekspanziona posuda,
Realno, odstupanje u zatvorenim sistemima treba da je 0.5 - 0.8 bar.
ekspanziona je pukla sada sam proverio, izlazi voda, sutra cu da je zamenim pa javljam kako se ponasa
jel zna neko gde ima da se kupi guma za ekspanzionu posudu mikoterm blok kotao 12kw opstina palilula
Potrazi direktno servis. Kod njihovih kotlova je to mnogo drugacije reseno. Ekspanzija je direktno u kotlu. Ako nista drugo, jedino resenje ti je membrana za hidropak
resio sam problem, kupljena nova guma, sat vremena sam se mucio da je ubacim i uspeo sam, napumpao sam je na 1.5 bara i napuni sistem, ozracio i namestio sam na 1.5 bara
kada sam pusti grejanje na 60c je pritisak bio na oko 2 bara pa sam ispustio malo vode da spadne na 1.5 bara
sada mi je na 60c 1.5 bara, da li da ostavim ovako ili da podignem jos malo pritisak?
imam dva radijatora po 20 rebara i oni su bili ledeni u donjem delu, nastavio sam uronsku cev sa bakarnom 1m i sada je radijator svuda topao
nadam se da vise necu imati problema
hvala grejac jos jednom na pomoci
@faki1985
Ajmo opet. Pritisak ekspanzione posude bez vode 1.5 bar. Pritisak vode u sistemu "na hladno" 1.5 bar. Kada se sistem zagreje, pritisak moze da poraste 0.5 bar, sto moze da se kaze da je u granicama tolerancije. Kada se sistem zagreje, voda se siri i posuda u kotlu koja realno nema ni 4l primi to sirenje vode. Kada se sistem ohladi pritisak se vrati na 1.5 i to je to.
Posto si ispustao vodu dok je sistem bio topao i pritisak sa 2.0 vratio na 1.5 kada se bude ohladio pasce na 1bar.
Znaci do 2 bara na toplo je ok
znaci dobro je , ostavljam tako
Pozdrav,
Imam Vaillant ELO Block 9, gusane radijatore, grejem 55 kvadrata stana na prvom spratu.
Sa dve strane su spoljni zidovi, sa trece strane stan do mene, sa cetvrte centralno stepeniste zgrade. Ispod mene u stanu se ne greje stalno, jer je poslovni prostor, iznad mene se ne greje uopste - prazan stan.
Rezimi rada digitalnog termometra:
00:00-05:30 - 22 C
05:30-07:50 - 23 C
07:50-12:30 - 22 C
12:30-15:00 - 23 C
15:00-21:00 - 22 C
21:00-23:00 - 23 C
23:00-00:00 - 22 C
Trenutna T polaznog voda u kotlu 60C, pri 6 KW potrosnje
Pored ovoga kotao se otprilike pali na 3.5-4 sata da odrze zadatu T (oko 9:30, oko 18h, itd) u trajanju od oko 60-70 minuta.
Moja pitanja ako neko moze da mi pomogne su:
1. kolika treba da mi bude polazna T vode iz kotla, a da ipak imam neku modulaciju, a ne da stalno radi na 6 kW?
2.da li i kako treba da drugacije podesim rezime rada termometra.
3 da li el.kotao moze da radi kao daljinsko grejanje u stanovima tokom celog dana npr. sa 2 kw stalno i da li tako uopste moze da zagreje stan?
Ukoliko treba jos neka informaija, mogu da dopunim naravno.
Unapred hvala.
Ne razumem šta hoće a popraviš.
1 Polazna T treba da je dovoljna da je stan topao. Zavisi od gubitaka stana, zadate temerature i površine radijatora. Modulaciju imaš kažeš da se pali svaka 3-4 sata i ne radi na 6KW stalno već samo ta 3-4 sata.
2. Obično se podešava dnevni i noćni režim. Ne znam razlog za ono povećanje temperature od 12:30-15:00 ali može i tako. Razlika od 1*C je suviše mala da bi se osetillo na potrošnji.
3. Može da radi ali onda gubiš glavnu prednost a to je noćna tarifa (pretpostavljam da je imaš). Takav način otvara drugi problem a to je da bi onda trebale termo glave na svaki radijator da ne bude pretoplo.
Glavni problem je šta želiš da postigneš.Ako želiš manji račun onda je obavezno da se kotao pali ujutru i zagreje stan do 7 sati (do kraja niže tarife struje). Po danu je dovoljno 22*C ceo dan. Neki vole da je 20*C noću (prijatnije za spavanje kažu) ali ta nepotrošena energija se ujutru mora nadoknaditi.
Možeš probati i sa nižom polaznom T vode (npr. 50*C), pogotovo sada kada još nije hladno pa videti da li je dovoljno toplo u stanu.
Šta ti smeta u sadašnjem režimu i šta hoćeš da popraviš?
Pozdrav,
Hvala na odgovoru. Verovatno nisam bio bas detaljan...
zgrada iz 1965, dakle beton, urađena demit fasada sa stiroporom 10 cm (nadam se , stan sam kupio nakon renoviranja zgrade)
Svi radijatori imaju na sebi Giacomino termo glave koje su otvorene skroz.
Ono što bih ja da menjam je naravno manji račun za struju, ali naravno prihvatio sam da bude razumno velik račun obzirom da se na struju grejem.
U decembru i januaru obično ulazim u crvenu zonu.
Prošlog decembra mi je račun za struju bio 18.000 rsd, potrošio sam 1780 KW, od čega sam 7 dana bio van kuće, pa verujem da bih išao na
2200-2300 KW, što drastično menja priču u novcu.
Ono što sam primetio je da ako krenem da posmatram od 08:00 kad počne viša tarifa i ako mi se kotao pali na svakih 3-4 sata, radi narednih 60-70 mnuta,
ja imam oko 28 KW dnevno samo na grejanju u višoj tarifi, i oko 15 KW u nižoj tarifi ujutru. U totalu to je 43 KW samo na grejanje.
U tom slučaju mi ostaje samo 10 KW dnevno kako ne bih preso 1600 KW i ušao u crvenu zonu, što nikako nije dovoljno za sve ostale potrošače u kući.
Ne znam kakav je raspored prostorija i koliko prostora ima na raspolaganju, ali za povoljno grijanje na struju postoje samo dva rjesenja, bafer ili ta pec. Sve drugo je ono sto kazu presipanje iz supljeg u prazno. Ako su gubici stana 40kwh dnevno, dal radilo 20h na 2kw ili sjeckano ma 6kwh isti belaj, kad radi po skupoj tarifi.. Po meni je bolje zrtvovati 1.5-2m2 stana za bafer i osjetiti sve cari ustede i grijanja po 3x manjoj cijeni.
Jedino što možeš je da potrošiš što više niže tarife tj da ti se stan ugreje (možda i koji stepen više od 23) do 8 sati.
Druga stvar je da možeš smanjiti komfor i sniziti dnevnu temperaturu na npr. 21*C.
Bafer tu neće pomoći jer ti nemaš dovoljno struje na raspolaganju.
Ja se grejem na TP i imam posebno brojilo samo za grejanje i ne ulazim u crvenu zonu. Svaki uazak u crvenu zonu je katastrofa za račun.
Stvarno mi je puno za 55m2 tolika potrošnja. Možda da razmisliš i o inverter klimi kao pomoć?!
Nisam ni vidio da je 55m2 povrsina stana, mnoooogo kume za toliku povrsinu ode struje. Ja grijem hajde da kazem izmedju 45 i 60 m2 dobro ususkanog prostora u kuci sa 2 ta peci 4.5 i 2.5kw ( zavisno od toga da li koristimo ili ne jednu spavacu sobu, i nikad racun nije presao 9000 dinara i nikad usao u crvenu zonu.
Bafer bi svakako smanjio mnogo racun, ali ne i utrosene kilovate, mada u 55m2 ne sumnjam da je skoro nemoguce naci mjesta za bafer od nekih 700l.
Ogromna je razlika u kw skupe struje od 9 i 2.5 din po kwh kolika je razlika skupe i jeftine tarife. Cak i u crvenu kad se udje tek onda je razlika mnogo veca.
Niža tarifa je 4 puta jeftinija od više pa je
ЗЕЛЕНА ЗОНА Виша тарифа: 6.408 Нижа тарифа: 1.602
ПЛАВА ЗОНА Виша тарифа: 9.612 Нижа тарифа: 2.403
ЦРВЕНА ЗОНА Виша тарифа: 19.224 Нижа тарифа: 4.806
i kad se na to doda PDV od 20% kilovat u crvenoj zoni košta ko suvo zlato. Kao u hotelu sa 5 zvezdica.
Pozdrav, ne znam da li je bas jednocevni sistem u pitanju ali nije toliko ni bitno. Ako je podesena temperatura na kotlu npr 70C a kotao ne moze da postigne tu temperaturu, tj grejaci rade non stop i nema intervencije od sobnog ili kotlovskog termostata problem je u snazi kotla. Da li si siguran da su svi grejaci ispravni? Grejac se sastoji iz 3 stapa od po 2kw. Ako jedan stap pregori, onda taj grejac ima samo 4kw. Podno grejanje u kupatilu je najverovatnije odradjeno principom, sibnem povratni vod iz susaca i vratim u razdelnik. Zato me i buni sto imas 4 radijatora i susac sto je ukupno 5 a imas 4 prikljucka na razdelniku. Kod jednocevnog sistema hoce da bude velika razlika izmedju odvodne i povratne temperature, pogotovo kada nije dobro proracunata snaga za jedan grejni krug.