Ne vidim ti mejl adresu, a ovako preko foruma nemam opciju da zakačim fajl.
Vazdusni cep u 2 radijatora
Uspeo sam da napravim slike:
Od kog materijala su ti cevi za grejanje, nesto bas ne verujem svojim ocima pa da pitam...moguce je da ne vidim dobro?
Колико се мени чини то су ппр цеви, које се користе и за развод воде за пиће. У принципу, могу се користити и за грејање, јер по фабричкој декларацији подносе температуре до 90 степени, а темепература топљења је 260.
Jako me zanima koliko je otpor protoka u tim cevima. Pretpostavljam bar 10 puta veći nego u bakarnim.
Na 8. slici rekao bih da postoji mogućnost pravljenja vazdušnog čepa.
Na 9. slici gde je razvod, mogle bi da se zamene cevi od 16mm cevima od 22mm. Nije to velika dužina, sigurno neće štetiti.
Rekao bih da je zid plastične cevi bar 2mm. Kad bi se zadnji radijator zakačio na bakarnu cev od 12mm - isto tako ne bi grejao. A još je i daleko.
Дебљина зида пластичних цеви зависи од притиска за који су намењене, што сигурно утиче на њихов унутрашњи пресек. Пошто се грејањем не бавим не бих то ни коментарисао шта и како треба.
Za instalacije radijatorskog grejanja se koriste:
1. Celicne savne i besavne cevi, ispitane i predvidjene za tu namenu
2.- Bakarne cevi
3. Al-pex odnosno Pex-Al-Pex cevi
За инсталације радијаторског грејања се користе:
1. Челичне шавне и бешавне цеви, испитане и предвиђене за ту намену
2. Бакарне цеви
3. Ал-пекс односно Пекс-Ал-Пекс цеви.
Kraj - Ende - Крај
@Astrea
Ja bih realno i al pex odpisao iz ovog spiska...ali ajde...moramo da pratimo trendove Najveci problem u ovoj prici...da zanemarimo estetiku i ostale stvari je presek cevi....tj unutrasnji presek. Kod ovih cevi ne znam ali mislim da je debljina zida min 3mm. Sto znaci da ova ako je spolja 22 unutra je 16...sto mu dodje kao bakarna fi 18mmm. Ovo su cevi na cement lepak...tako da otpisujem mogucnost da je neko napeglao cev...pa da se unutra plastika naborala...ili sta vec. Vodoinstalateri znaju na sta ja mislim.I realno ako je je cev 16 spolja, to je unutra ne preko 10mm.!!!
Da su cevi zapusene..to mozes lako da proveris.
Zatvoris na tom radijatoru i ventil i navijak...rasteretis pritisak na odrzacnoj slavini. Otvoris malo ventil pa vidis da li radijator dobija vodu preko potisne cevi...pa ponovis postupak i sa povratom. Ali ne verujem da je zapusilo
@Astrea
Da su cevi zapusene..to mozes lako da proveris.
Zatvoris na tom radijatoru i ventil i navijak...rasteretis pritisak na odrzacnoj slavini. Otvoris malo ventil pa vidis da li radijator dobija vodu preko potisne cevi...pa ponovis postupak i sa povratom. Ali ne verujem da je zapusilo
Probao sam to pre neki dan, dobija vodu.
Cevi su lepljene dvokomponentnim lepkom, debljina zida im je oko 2mm. Proizvodjač je navodno Američki, na cevima piše Flow Guard Gold 2 CPVC, max 100 stepeni, pritisak piše 6 i 8 bar. Iznutra su potpuno glatke. Sad sam video, na tim najtanjim cevima piše 1/2 cola, dakle te što su spolja 16mm. Znači da su ove deblje 3/4 cola iznutra.
Evo ih:
http://www.lubrizol.com/CPVC/Products/FlowGuard/FlowGuard-Gold-Type-II-P...
Pa pazi ovako celicna cev od 1/2"je 21mm spolja a skoro 16 unutra (zavisi od debljine zida 2.6 2.9 3.2mm)
Bakarna cev fi 18 je unutranjeg precnika preko 16 mm (posto sada retko ko koristi ceu cevi debljine zida 1mm) vecinom 0.8 0.9
Al pex ima u proseku debljinu zida 1 mm tako da presek vazi kao i za bakarnu
Ne radim grejanje sa drugim cevima ali da se prebacimo na sledece stvari
PPR cev za vodovod ona je spoljna mera 20mm a unutrasnja negde oko 13mm sto znaci da tek ona sto je nazivaju 3/4"tj 25mm ima unutrasnji precnik malo veci od prave 1/2"
Da zanemarimo velike otpore fluida koji se stvaraju na lukovima i t racvama. Drugacije tece voda u vodovodu a drugacije u grejanju. Kod vodovoda, voda tece ka manjem pritisku...to jest kada se otvori cesma....u mrezi je od 3- 6 bara,
Kod grejanja pritisak je staticki a postoji cirkulacija vode koja je prinudna pumpom. Pumpa ima odredjene karakteristike....koji se oznacavaju Q za protok i H za visinski napor.
Postoje tehnicki propisi koji odredjuju koliki je pad pritiska na odredjenom precniku i duzini cevi..kao i na samom fitingu, tj racvama i kolenima...spojnicama, ventilima itd.
Nepisano pravilo je da se na cevi od 1/2"ili fi 18 moze prikljuciti do 4000W snage potrosaca sto je ekvivalentno radijatoru al od 30 rebara ili panelni radijator do 220mm duzine. Naravno uz takozvanu kontra vezu. Majstori vecinom koriste i tanje cevi kao sto je 15mm. Koristim i ja ali za radijatore do 1000W nikako preko toga.
Ako pogledam tehnikalije ni to se ne gadja sa knjigama, ali jednostavno uz iskustvo koje sam nasledio i svoje licno...postujem to pravilo. Na mojim instalacijama nikad se ne vrsi "regulacija" prek oradijatorskih navijaka. Postoje za vise grana kosi balansni ventili...pa kod vecih sistema balansiranje se vrsi direktno na granama.
Kao posledicu malog preseka cevi..dolazi do takvih problema gde radijatori ne greju, ili ne greju jednako...Kod dvocevnih sistema grejanja, svaki radijator mora imati istu temperaturu vode. Moze se razlikovati za par C...ali to zavisi od gubitaka na cevnoj mrezi ako je dugacka ili slicno.
Sve ove varijante sa plasticnim cevima, sa bastenskim crevom za zalivanje baste...sa al pex koji je preseka 16mm i napaja radijator od 2m i to ne sa usponskom armaturom...mora se ocekivati da prave problem. Kada majstori nisu sigurni u sebe, onda rade kontra veze i na par rebara.
Ja napominjem da nije samo bitno koja je cev kod radijatora...bitan je svaki deo cevne instalacije...dzabe da bude i deblja cev kada na primer od kotla krece isti ili malo veci presek. Za snagu kotla do 30KW moze ici 1" ili fi 28mm. Od 30-50KW 5/4"ili 35mm od 50- 80 KW 6/4. Od 80 do 120KW 2" i tako dalje .
Najvise mi se svidja kada vidim da od kotla krenu 22 i nakace 30KW potrosaca i kazu...ma to ce pumpa da gura ...sta ima veze. Garantujem da pola radijatora nece grejati...pogotovo potopljeni.
Tebi je jedino resenje da prepravis odredjeni deo instalacije...da povecas precnik cevi...da se resisi tih automatskih odzracnih loncica...da se naprave odzracni lonci sa rucnim i automatskim odrakama zapremine min 250ml. Jer ako zaglavi plovak od lonceta...vazduh ce se nakupiti tu na najvisoj tacki i dolazi do prekida grejanja na celoj instalaciji. Ako je kotao na cvrsto gorivo postoji rizik od kljucanja sistema.
Od kotla do kuće idu deblje cevi, nisam ih merio, verovatno su jedan col. Onda ima prelaz na 3/4 kroz celu kuću. Cevi od 1/2 cola su mi samo te kratke kod radijatora.
Radijatori redom: 1200x600 pa 400x800 pa 400x800 pa 1000x600 pa 800x600 (ukupno 12 metara cevi) pa se onda razdvaja (ono na slikama) na taj 2000x600 a drugi krak ide na radijator 1000x600 i produžava na sušač u kupatilu.
Poslednji radijator i sušač rade dobro iako su najdalji.
Treba mi pomoć prijatelja? Imam novo postavljen sistem radijatora u kuci.Aluminijumski. Svaki radijator nezavisan (do razvodnka i sabirnika). Aluplast cevi u podu i izlazi za prikljucak radijatora su bocno u zidovima na desetak santimetara od poda. Kotao je Alfa-plam sporet. Lepo greje- zadovoljan sam. Problem je što kad nisam kod kuce i ne greje se dan-dva, obavezno se ispod glava ventila (automatskih) stvori barica. Majstor kaže da je kondez, jer se kuca ohladi. Moguce je, pretpostavljam, jer kada se lozi i nabije pritisak, ventili nigde ne pustaju.
Sad, da li je do automatskih ventila ili ne (da ne pusti malo iglica ili sta vec se desi) tek kod susaca u kupatili nikad nema tog kondeza?! Da li da vratim fabricke obicne ventile?
Jeste, i rukom sam pipao telo ventila (koje je od metala) i jeste 'ladno - kao taštino srce! Kako to da resim? Dosta mi je da poturam svaki put nekakve loncice, tacne, tanjirice i dr. ima li kakava ideja?
Da, kuca je dobro izolovana 10-kom stiropor, stara je tek 3 godine,
Veliki pozdrav,
Evo malo i salje na ovu temu
ivor: vujaklija