To da kaloričnim ugljem može da se ošteti liveni kotao je apsolutno netačno.
Ugalj je jeftiniji od drva ako pogledaš kaloričnu moć.
Viadrus U22 mnogo trosi, cesto lozim, POMOC
2.5m3 bukve sa sečenjem je 10 000din.
1t sušeni Vreoci 9200din.
Bilo letos kad sam kupovao drva.
Sada je haos i sada izbora nema, a nema ni ogreva.
Pozdravljam sve koji imaju sličnih problema kao Sudija i pokušaću da vam objasnim moju metodu loženja Viadrusa u22 29kw.U komšiluku ima nas oko 6-7 koji ložimo ugalj u centralnom grijanju, kod svih dimnjaci puše užas jedan svi se žale ludnica, a kod mene dima onog bjelog padajućeg nema kao i da neložim.Kako ja ložim: ujutro očistim peć od pepela i šljake velikom lopatom na donja vrata takođe ispraznim i pepeljaru tj. onu donju posudu za pepeo.Tada napunim jednu kantu od jupola onu veliku čini mi se od 15l ugljom visoko kaloričnim granulacija orah(nebitna granulacija) ako je slabija zima ako je jača zima onda dvije kante i preko napravljenog lijevka istresem u očišćen kotao.Preko uglja znači gore upalim jednu hepo kocku malo sitnih drva i malo krupnih drva dodam na sve to i ja sam završio posao do 17h posle podne.Ako se vatra ugasila ponovim čitav proces obavezno sa čišćenjem pepela.Ako se vatra nije ugasila i još ima žari opet otvorim donja vrata izvadim lopatom šljaku do žari a žar povučem do vrata tako da veći dio rešetke donje bude prazan.Tada stavim dva tri drveta na žar i preko lijevka istresem ugalj što dalje od žara.Poenta je da se ugalj nesmije istresati direktno na žar jer tada dolazi do hladnih dimova koji se talože u peći dimnjaku i nemaju potreban potisak.Normalno regulator promaje mora biti u funkciji.
Na kojoj temperaturi drzis regulator promaje ?
Izlazna temperatura na kotlu je oko 60 stepeni grejani prostor je oko 120 m kvadratnih kuća nema stiropor stolarija plastična petokomorna kupatilo ima podno i protočni bojler.Regulator promaje otvaram i zatvaram prema temperaturi koja mi je potrebna.
Ako sasm dobro razumeo, tvoj kotao se do jutra zagasi, i ti ga svako jutra iz pocetka potpaljujes, tako sto ga napunis ugljem a onda odozgo zapalis drva hepo kockom?
Ugalj stavis na resetku, vatra odozgo propada i pali ugalj?
Upravo tako.Viadrus ima gustu rešetku i teško kroz nju propada baš sve zato ga slobodno velikom lopatom na donja vrata čistite do žara.
probao danas ovaj tvpj metod lozenja i cini mi se da je bolje. Razmak izmedju lozenja se povecao. Moj kotao je Sime Solida isto je liveni kao Viadrus jedino sto je manje loziste. Ali uspeva. Nema potrebe za hepo kockom, meni je bez problema uspelo sa obicnim p[otpaljivanjem, novine grancice malo sitnije ascice i par krupnijih komada drveta na vrh. Ne znam tacno koliko sam ubacio, bio sam skeptik pa je to recimo do pola visine donjih vrata na mom kotlu. Mozda 6 - 7 lopata i vatra je trajala uz dodavnje 2 lopate, nekih 5 sati. Tako da mi deluje dosta dobro. Naravno nije bilo teskog belog dima. Regulator je bio postavljen na nekih 65 stepeni.
U svakom slucaju svima savetujem da probaju. Odlican metod.
Pozdrav
Moj komsija vec godinama tako lozi kotao (ja ne koristim ugalj).Oko 12 sati ubaci dve kante uglja i potpali odozgo,a kad se razgori zatvori cugove i vise taj dan ne lozi uopste,vec tek sutradan.
GOGI u potpunosti sam presao na tvoj metod lozenja, mnogo je bolje. Tako da savetujem svima sa gusanim kotlovima i guscom resetkom da probaju.
Ja to radim ovako:
U potpuno ociscen kotao 6 do 7 lopata, to je kod mene negde malo preko polovine donjih unutrasanjih vrata. Preko toga 5-6 listova zguzvanih novina ali tako da dva izvucem malo kroz donja vrata da mogu da potpalim, preko toga sitno seceno granje, pa onda suva drva da prekriju to sve i to ne previse recimo 6-7 komada. Klapnu na izlazu kotla ostavim potpuno otvorenu da dobije sto jaci cug. Ostavim i otvorena vrata jedno 5 minuta dok se ne razgori. Posle 15 do 20 minuta vratim klapnu na pola, a nakon otprilike pola sata skroz zatvorim. Regulator promaje mi je na 65. Ja imam 4-kraki mesni ventil pa njime smanjim temperaturu u instalaciji recimo na 50 55 zavisno od vremena. Na ovaj nacin vatra traje od 4 do 5 sati cak i sa susenim vreocima koji inace jako brzo gore. Druga prednost je sto stvarno nema onog belog smrdljivog dima. Inace je kod mene odzak los, pa se na ovaj nacin eliminise MIRIS iz zida , a i komsije su zadovoljnije, napolju se skoro nista ne oseca sem pri inicijalnom paljenju.
Pozdrav
Svidja mi se ovaj nacin potpale i lozenja i mislim da je efikasan a i manje zagadjuje okolinu.Imam jednu sugestiju da dodam.
Naime,ja prilikom drugog lozenja i dalje tokom dana,lepo prodzaram resetku da spadne sto vise pepela i da bi sto bolje kiseonik prolazio a zatim gurnem sav zar pri dnu lozista i onda ugalj poredjam na cistu resetku dok jedan deo dodje preko zara.Ako je potrebno ispraznim pepeljaru i ocisitm taj prostor.Na taj nacin se spreci naglo paljenje vece kolicine goriva ,manje je vece koncentracije belog dima tj.eleminise se a i laksa je kontrola temperatura.Naravno,sve ovo je iz aspekta kotlova sa ravnim lozistem tzv. toplovodnih kakav je i Viadrus u22
Samo da vam predložim da nastavite sa eksperimentom na vašim pećima .Probajte sa što većom količinom uglja u prvom loženju ujutro.Što veća količina uglja ređe loženje što bi rekli manja zajebancija ja konkretno ložim samo dva puta u 24 sata.
Samo da vam predložim da nastavite sa eksperimentom na vašim pećima .Probajte sa što većom količinom uglja u prvom loženju ujutro.Što veća količina uglja ređe loženje što bi rekli manja zajebancija ja konkretno ložim samo dva puta u 24 sata.
Metoda koju koristiš je potpuno prikladna kotlu koji imaš. Takva vrsta sagorevanja zove se "odgorevanje". Paljenje goriva na rešetki je svojstveno trajnožarećim kotlovima i takva vrsta sagorevanja zove se "progorevanje".
I posebno je namenjeno loženju drvetom ili nečim sličnim.
Loženje odgorevanjem je namenjeno ugljevima...
Sudija,
javi se da vidimo kako ti ide.
Evo kako je sezona malo odmakla mogu reći da moja kombinacija za grejanje je odlična.
Kotao - Viadrus U22s ,5 rebara snaga 25/29 kw
Radijatori - Aluminijumski Feroli visina 80 cm * 74 rebra + sušač kupatilo
Cevi bakarne
Površina koja se greje 64 kvm,kuća izolovana stiropor 5/8 cm ,kotao izmešten van kuće i spojen sa kotlarnicom podzemno.Dimnjak šidel 200 mm.
Pri temperaturi od 0 C ,temperatura kotla 50 C ,temperatura u kući je 27-29 C
Pri temperaturi od -9 C,temperatura kotla 50-55 C,temperatura u kući je 25-27 C.
Sve u svemu temperatura u kuči neide ispod 25 C,kotao nekondezuje pri niskotemperaturno radu,smole ima malo više ali lako se očisti, a ono što je glavno potrošnja drva je 1m za novembar mesec,i mislim da neće prelaziti 2m u hladnim mesecima.
Pazi samo da te ta smola ne prevari.
Ako podigneš temperaturu na 60-65*C nećeš imati ni tu smolu jer će je kotao spaliti kada treba. Potrošnja ne bi trebalo da bitno varira. Čak je moguće da ćeš potrošiti i manje nego sada (zavisi od goriva).
Kao i ivoludilo i ja kotao drzim u rezimu 50-60 stepeni,zavisno od spoljne temperature,i ni trga kondenzu.Smolu i cadj koja se nahvata eliminisem tako sto povremeno poteram kotao na 90 i sve to sagori.
Tako i ja obično radim ,malo jača temperatura pa četka
Dobar dan.
Imam viadrus u22 i skoro sam procitao o metodi lozenja odgorevanjem .
Napunim kotao ugljem do kraja,ugalj je Kostolac,i sa gornje strane zalozim vatru sa drvima.
Otvorim cug do kraja a dole otvorim vrata i ne mogu da dobijem temperaturu vode preko 45 stepeni duze od sat vremena.Probao sam tri puta ovako da zalozim vatru ali nesto mi ne ide,ne znam gde gresim,cak sam poslednji put vadio ugalj napolje da bih potpalio starom metodom.
Čime i kako čistite U22?
Gledao sam peć i meni su oni nabori i povećanje površine zastrašujući za čišćenje. Kako se taj okvir može očistiti dobro i čime? Čini mi se da tu četka ne pomaže.
Navikao sam na čeličnu peć koja ima ravne strane pa špakla odradi sve.
Da li se varam da je stvarno teško čišćenje ili ne?
Pogledaj temu "Pravilno čišćenje kotla"
Ok, činilo mi se teško mehanički čistiti svaki liveni kotao, pa i Viadrus U22.
A koja onda hemija? Kako se zove sredstvo i pošto je?
Ja pitam jer sam ga stavio u uži izbor, a kupovina će valjda na leto...
Uz U22 dobijas sipku za "dzaranje" vatre i zara, guranje pepela itd, i jos jednu sipku skoro iste duzine koja na kraju ima deo u koji se uvrce ili cetka (dobijas uz kotao) ili metalni hepek (takodje ide uz kotao) duzine oko 10 cm koji najvise podseca na, recimo, tupo dleto, na obicni srafciger, klin, tako nesto. Tim metalnim klinom, dok je kotao jos topao, ostruzes i razlabavis sve naslage u svim delovima kotla, i u ona tri kanala kroz koje dim ide, i onda usrafis cetku i njome sve izvuces. Taman dok krenes da radis cetkom sve se dovoljno ohladi da moze da radi cetka. A za brzinsko ciscenje drva, samo drva, dobra vatra i sve izgori. Moje iskustvo.
Ja i sada koristim drva pa gorivo ne bih menao. Znači, nije tako velik problem. Mnogo mi ima krivina i izbočina, a kod limenog je sve ravno pa se špaklom sve lako skine.
Tihi kotao se lako čisti iako izgleda komplikovano za čišćenje,uz to nemoraš ga često ni čistiti.Moj komšija ga koristi već 9 godina i čisti ga samo 2 puta u toku sezone i kotao mu radi bez ikakvih problema.Ja možda malo preterujen pa ga detaljno ošistim bar jednom u tri sedmice a za to mi je potrebo 30 minuta.
Od cesceg ciscenja nece nista da mu fali.Skidanjem cadji koja se ponasa kao izolator,dobijamo bolju izmenu a time i stepen iskoriscenja.
1 mm nalepa smole sa unutrašnje strane ložišta povećava potrošnju ogreva za više od 5 %.
Pored toga u nalepima smole, gareži i čađi zaostaju značajne količine sumpora i drugih produkata sagorevanja. Usled vlage u vazduhu i usled kondenzacije tokom rada kotla voda i vodena para se vezuju sa sumporom gradeći sumporastu i sumpornu kiselinu koje razaraju kotao.
Svrha čišćenja kotla je produžavanje trajnosti i smanjenje potrošnje ogreva.
Najvažnije je detaljno čišćenje kotla na kraju grejne sezone kada treba izvršiti i potpunu neutralizaciju kiselih produkata sagorevanja jer je najveće propadanje kotla upravo van grejne sezone.
Na kraju sezone posle detaljnog šišćenja postoji li neka konzervacija kotla.Naime čuo sam od jednog poznanika kako on posle čišćenja na kraju sezone kotao sa unutrašnje strane isprska naftom.Ovo mi deluje jako čudno
Oko 2 do 2.5m3 drva je energetski ekvivalentno sa 1t kalori;nijeg uglja.
I cena je kada preačunaš tu negde.