Kupivši niskomontažni bojler Ariston sa plastičnim kazanom a za 0 bara(otvoreni sitem) susreo sam se sa sledećim problemom. U međuvremenu sam pročitao sve što se moglo naći na netu ali potpun odgovor nisam našao!? Naime vezao sam sve po uputstvu, sa baterijom sa tri kraka, a i dalje se javlja nesto sto mi se ne svidja a to je da vizuelno primećujem kako se bojler širi prilikom puštanja tople vode!? U uputstvu sam naišao na podatak da prilikom maksimalno otvorene tople vode protok ne sme prelaziti 5l/min! Kako nisu objasnili zbog čega je taj protok kritičan, zaključio sam da verovatno veći protok znači i donekle i veći pritisak u samom bojleru (iako je sistem otvoren) pa da je to razlog zbog čega se bojler 'nadima'! I stvarno kada sam glavni ventil zavrnuo ,maltene do kraja, nadimanje je skoro neprimetno ali protok je očajan! Da li neko zna da li je sve ovo neminovno i ako jeste da li postoji neki redukcioni ventil koji bi stavio samo na hladnu vodu ka bojleru da mi ne bi glavni gusio druge potrošače( mašine za veš i sudove)?
Muka sa niskomontaznim bojlerom
Kada dunem(i vatru sunem) kroz sva tri kraka baterije kada su otvoreni (treći krak je uvek otvoren i upravo je on za toplu vodu) kroz sva tri je otprilike jednak otpor 'duvanju' ako tako mogu reći! A taj otpor nije baš da se lako duva! Bojler mi stoji u sudoperi i tamo sam vrlo limitiran sa podešavanjem visine istog! Jedino pametno mi zvuči da na sam priključak hladne vode na bojleru zakačim neki reducir ventil pa onda pancir crevo od slavine.
Nikakvi reduciri nisu potrebni i visina montaže bojlera nema nikakve veze sa opisanom pojavom.U samoj bateriji za taj tip bojlera postoji, da tako kažem reducir, tako da nikakvi dodaci nisu potrebni.Inače na forumu je detaljno pisano o ovom tipu bojlera i crtane šeme itd, samo treba pažljivo čitati.
Da ponovim ukratko.Taj tip barerije, bez obzira da li jednoručna ili sa dva ventila uvek otvara i zatvara samo hladnu vodu.Sistem je tako koncipiran da u jednom slučaju voda teče direktno iz mreže na izlivnu cev, a u drugom slučaju opet otvaramo hladnu vodu ali se ovoga puta ona usmerava u bojler i pod dejstvom pritiska iz mreže podiže vodeni stub tople vode i opet imamo izliv na izlivnoj cevi ovoga puta tople vode.Kombinacijom hladne i tople vode dobijamo željenu temperaturu vode za korišćenje.
Veoma je važno da na izlivnoj cevi ne budu nikakvi dodaci u smislu perlatora, gumenih nastavaka sa malim tušem i slične stvari koje samo prave problem i smetaju pravilnom radu ovog tipa bojlera.
Ukoliko nešto nije jasno, spreman sam na dopuska objašnjenja.
Mene samo zanima ukoliko je sve montirano kako treba i sve je prohodno u sistemu kako treba, da li, i kako treba rešiti 'nadimanje' bojlera koje sam opisao ranije.Znači, kada pustim toplu vodu(odnosno hladnu u bojler) vizuelno primećujem kako se prednja strana bojlera nadima do neke granice i po zatvaranju vraća u prvobitan položaj. Odokativno taj pomeraj je možda 2-3mm i možda je i normalan (pošto ja kao električar kontam da je plastični bojler kao prigušnica kod struje!). Ali bih ipak voleo da čujem potvrdu od nekog stručnijeg po ovom pitanju. Pročitao sam kod dosta ljudi problem da posle zatvaranje slavine voda teče i do 10-15 sekundi(kod mene 2-3s)!? Cenim da je to baš zbog toga efekta balona kod plastičnih kazana gde bojler po zatvaranju kroz treći,slobodan , krak vrati višak vode! Ali sve ovo pretpostavljam da je tako ali nisam siguran da li mi bojler radi normalno ili ne!?
Rekao bih da je problem u izlaznoj cevi, od bojlera do slavine - verovatno je ona delimično zapušena.
To je i logično obzirom da je sve ostalo u redu, a do nadimanja dolazi kada se u bojler pusti voda. Stvara se neželjeni pritisak u bojleru jer ga zapušenje ne oslobađa dovoljno.
Što se tiče "viška vode", o tome je pisano, radi se o termičkom širenju vode koja povećava svoj volumen pri zagrevanju, pa višak izlazi kroz slavinu jer je odvod iz protočnog bojlera uvek otvoren.
:idea: Ja bih skinuo i ispitao izlaznu cev (ili crevo), jer je najverovatnije jedna od gumica loše nameštena, ili ako se radi o crevu, moguće je da se pri montaži uvrnulo i napravilo zapušenje.
Pritisak u bojleru zavisi na koju visinu treba dignuti vodeni stub. Ako je dotok vode veći nego što omogućava izlazni otvor da voda izađe iz bojlera onda pritisak u bojleru raste. Postoji mogućnost da je kod montaže izlazne grane tople vode negdje reduciran otvor za prolaz vode. Kod montaže treba voditi računa da se bojler digne što je moguće visoćije.