Moj problem je u tome sto je moj arhitekta (u pitanju je zenska osoba - bez namere da vredjam lepsi pol ali ipak bih je proverio) za izgradnju nase porodicne kuce, koja treba u najskorijem roku da zapocne (verovatno sa prvim lepim prolecnim danima), predvidela armaturu iskljucivo 8mm (oko 1500kg za uzengije i verovatno koju gredu ili temelj - sto smatram neracionalnim), i jos 12mm i 14mm (bez kg zice 6mm), sve ukupno oko 3500kg za kucu PO+PR+PK u osnovi 10.5mx16.6m u osnovi, sa podrumom od oko 60m2 i isto tolikim potkrovljem na kosom terenu gotovo isto kao kod Goluba (ova kolicina je bez armature za ploce jer su sa fert gredicama), pa se pitam da li je ovo u redu. Potreban mi je savet i oko izvodjenja geomatara za razmeru (ucrtavanje temelja) ukopavanja suturena tj. podruma, garaze i uopste temelja (da li se to iziskuje s obzirom da treba da se izda dozvola za gradnju - lokacijska je vec dobijena, kada to uciniti i da li uopste to ciniti). Neki majstori mi kazu da se prilikom izolacije podruma moze i stub prekinuti ter papirom radi hidroizolacije (nisam siguran da je ovo pametno), mada se podrumski zidovi rade kao potporni zidovi s obzirom na nagnutost terena (na rastojanju od 16-17m visinska razlika je oko 3m), a kuca je inace sa medjuspratom. Za plocu u potkrovlju koja se na tri strane delom koso spusta (prema nadzidu od 140cm) predlaze 120mm armirani beton - bez stubova na strani prema ulici (ovo ni ja nisam bas razumeo. Za sada ovoliko o problemu, mada mislim da sam i sa ovim informacijama i pitanjima preterao. Hvala unapred za eventualnu pomoc u smislu neke pouke!
Pitanja u vezi sa armiranjem kuce, izolacije i kose ploce
Moj problem je u tome sto je moj arhitekta (u pitanju je zenska osoba - bez namere da vredjam lepsi pol ali ipak bih je proverio)
Zelis da proveris arhitektu? Plati staticara, tj. plati savet nekoga ko je strucan. Ako se pokaze da su tvoje sumnje opravdane, naplati troskove koje si imao za staticara od nestrucnog arhitekte.
Kod projektovanja temelja mora se uzeti u obzir tzv. nosivost samog zemljišta, što zavisi od sastava.To se odredjuje iskustveno, ali najbolje je sondiranjem i merenjem.Za toliki objekat mislim da je normalno da uzengije budu 8 mm, a u ostalom to zavisi i od rastojanja, po projektu, na koji se postavljaju uzengije i na preseke greda ili stubova koji se armiraju.No, provera ne može sigurno da škodi, a najbolje je pogledati neki od izvedenih objekata pomenute arhitektice.Što se hidroizolacije tiče Golub je apsolutno u pravu, sve naknadno je višestruko skuplje.
Najpre, hvala sto se interesujete za moj problem jer znam da ce mi Vasi saveti biti od velike koristi jer verujem da su iskustveni, ali i pre svega iskreni.
Sto se tice projekta (nekih skica i slika) vrlo rado bih ih okacio uz poruku ali se ja sa ovim "sokocalom" ne snalazim bas najbolje. Trebalo bi mi potpuno i najjednostavnije uputstvo kako da to ucinim (ova uputstva koja su ovde na forumu data, meni kao laiku za to, nisu bas najjasnija) da se pojave neke skenirane skice i slicice "moje zamisli" kao npr. Golubove (a ima ih bogme dovoljno i super su). Prikacicu ih samo ako me neko nauci kako.
Rec je naime o zgradi koja, gledano sa ulice, ima najpre podrum i garazu (ukopane), pa se nad njim nalazi prizemlje sa pomenutom dimenzijom (ono je na principu medjusprata i mislim da nije nesto opterecujuce zbog armature - poput dve slepljene kuce samo u dva nivoa), a iznad njega, i to onog dela ka ulici iznad podruma, nalazi se potkrovlje koje ima nadzid s tri strane (prednje, leve i desne) do visine 140cm odakle se tavanica koso penje dok ne dostigne visinu normalnu za stambeni prostor i tu se postavlja vodoravna tavanica (poput zarubljenog kvadra po gornjim trima ivicama. Tu me zbunjuje cinjenica da s prednje strane ta ploca nije oslonjena na uspravne stubove jer u ih potkrovlju nema osim onih gde se spajaju one nadzidane strane. Ali dobro, verujem da arhitekta zna sta radi i da ce biti sve u redu.
Voleo bih da znam jos koji se profili armature najcesce koriste za stubove, grede serklaze, a pogotovu za postavljanje stope (temelja). Da li je ono kod Goluba ceo podrum zamisljen kao stopa s obzirom da je onako armiran i da li se ispod takvog sistema kopa u dubinu da bi se sprecilo proklizavanje citavog tako postavljenog temelja. Imam ja jos milion pitanja i ne zamerite mi jer radim u prosveti sa mladjom decom tako da je to sa pitanjima zarazno.
Pozdrav svim ljudima dobre namere!!!
Pitanje je vrlo preobimno i preopsirno tako da prevazilazi ikakvu mogucu komunikaciju ovako na daljinu . Sto se tice uzengija treba ispostovati projekat kako je napravljen , pod uslovom da je kao sto kaze zvukoljub poznata " nosivost " zemljista . Betonski stubovi se nikako ne smeju prekidati nikakvim ter-papirom . Jedina opcija koja ostaje je beton sa aditivom za vodonepropusnost . Sva ostala resenja pa i kondor su odavno prevazidjeni i napusteni sistemi za hidroizolaciju .
Ne postoji pojam "najcesce korisceni profili " preseci armatura se IZRACUNAVAJU
Hvala Tenzore! Vidi se da cu morati mnogo da ucim. U svakom slucaju planiram aditive, mada ne znam koji da odaberem jer sam citao o njima ovde na forumu i znam da ih ima vise vrsta i proizvodjaca. Preporucite mi neki koji je isproban 100%, i u kom odnosu se koristi.
Sto se tice "nosivosti zemljista" nije mi jasno ko i kako to odredjuje s obzirom da niko nije izlazio na licu mesta (a da li treba?), mada svuda unaokolo postoje porodicne kuce sa jednim i vise spratova (citavo naselje). Inace pre promene namene u katastarskom izvodu je stajalo da je to vinograd 1. klase, ako vam to nesto znaci.
Shvatio sam ovo "IZRACUNAVAJU" i necu vise praviti gresku. O.K. Postijem vase iskustvo! Pozdrav!
Kokretno bilo koji aditiv od poznatog prozivodjaca ce resiti vise problema ,jer pored obezbedjivanja vodonepropusnosti betona , usput povecava obradljivost betona i zateznu cvrstocu . Neke preporuke su " 1 maj Cacak , Dramin Beograd , Izomat , Kema ... Odnosi uobicajeno idu od 1do 3 % na tezinu cementa . I sto je najbitnije ne moze se preterati sa dodavanjem jer nema losih efekata usled predoziranja . Za Dramin provereno bar 50 puta u praksi
Po pravilu trebalo bi raditi uzorkovanje zemljista pa spram toga odrediti kategoriju zemljista i dubinu do "tvrdog zemljista " ili maticne stene . Ali je takva analiza skupa ,pa se u praksi koriste tablice regije , jer je neko nekad radio uzorkovanje u blizoj okolini ili postoji neka pedoloska karta generalno za taj region .
Nemoj da razmišljaš o statici, tu ne postoje pravila, neko mora da je računao i dobio da određeno željezo treba negde da se stavi. Koliko i koje šipke, koje uzengije i na kojoj udaljenosti zavisi od razmaka između stubova a samim tim i opterećenja koje nose oni.
Nemoj ni slučajno da prekidaš stubove, kasnije ne daj ni slučajno da ti električari ili vodoinstalateri prekidaju šipke!
Pošto si na vreme pročitaj o hladnim mostovima i termo izolaciji, i uradi sve kako treba bićeš ponosan na sebe čitav život kad ti budu dolazili računi za grejanje.
Evo mene ponovo sa kasnjenjem jer sam lutao po Forumu radi skolovanja za buduce poslove koji me ocekuju
Citao sam o hladnim mostovima i uglavnom sam shvatio prednost gradnje YTONG blokovima, izmedju ostalog i tako ostvarene termo izolacije. Medjutim evo neke racunice koju sam ja pokusao da izvedem o isplativosti zidanja klasicnim giter 5 blokovima. Meni je konkretno potrebno materijala za 60m³ zidova sto proracunato u giter 5 iznosi 100 komada po m³ pa to puta 60 = 6000kom x 31,00 dinar/komad (Stalacki) = 186 000,00 dinara. Za 60 m³ YTONG bloka je potrebno 420 000,oo dinara (7000,00 din/m³ x 60m³). Razlika je 234 000,00 dinara. I kod jednog i kod drugog je neophodna spoljnja izolacija, recimo tvrdo presovani stirodur tako da to ne racunamo, ali da li ce onda cela razlika moci da se utrosi na dnevnice za zidanje i malterisanje, materijal (pesak i krec+beomal, a ne zaboravimo ide i kod YTONG-a lepak), daske, skele... Da, kazes bolja je izolacija sto je verovatno tacno kod kasnijih troskova grejanja ili rashladjivanja prostorija, ali kad je cvrstina zidova u pitanju a i ogranicenost budzeta - ipak je to znacajnija razlika. A ako se pretpostavi da se zidovi mogu malo namerno "mimoici", recimo na coskama se poprecni zid ne podudari sa ivicom zavrsenog zida vec se uvuce unutra 3-4cm (stub koji je 25x25cm strcace vani taman da se uklopi izolacija) tako da se stubovi uopste ne vide sa unutrasnje strane. Ne znam da li je ko ovo vec radio ali mislim da je moguce tako izbeci hladne mostove kod gitera ali i kod YTONG-a kad imaju klasicne solovane stubove bez onih skupih njihovih elemenata za armiranje.
Toliko za sada o materijalu za zidanje. Voleo bih da mi neko kaze da li je ono sto je Golub radio sa 0 plocom tj. temeljem i povezivanjem temelja armaturnom mrezom po citavoj povrsini podruma u stvari postavljanje stope u okviru citave povrsine podruma i da li je ta kolicina armature dovoljna ako se zeli postici takav efekat.
Pozdrav svima!!!!
Nadam se da nisam dosadan jer sam na drugoj temi ponavljao istu priču, razliku u ceni između ytong i giter bloka dodaj na stiropor u fasadi, tj umesto 5 cm koliko pretpostavljam da misiš da je ok stavi 12-15 cm i dobićeš mnogo više nego sa ytongom. Ovo što si pisao, ako sam te dobro shvatio ti bi mrtvu ploču da povežeš sa temeljima i da napraviš u stvari temeljnu ploču, ako misliš o tome, to su bačene pare jer se armira u dve zone sa ojačanjima na nosećim gredama i prolazi gomila betona a u stvari je sve to bacanje materijala.
Ako ti stubovi budu virili napolje upravo ćeš da napravih hladne mostove, upravo je poenta u suprotnoj stvari, kad ti statičar bude radio projekat, dogovori se da grede i stubove radi kao da je debljina zidova 20 pa tu stavi izolaciju.
Hvala nikola_VUK! Shvatio sam poentu izolacije stubova da bi se izbegli hladni mostovi, a i bespotrebnost gradnje temeljne ploče. I ja razmisljam slično da se poboljša izolacija stiroporom i biće slično, ako ne i bolje od YTONG-a. Meni je arhitekta predložila debljinu zidova 20cm i 5cm stiropora spolja po celokupnoj površini zidova i stubova za šta kaže da se uklapa u normativ (zadovoljava naše standarde, a ja inače ovo gradim u Nišu). Ne znam je li stvarno tako. Ako ko zna koja je razlika u ustedi energije kada se zida giter blokom 5 (ne supljim blokom 5, već giterom) sa debljinom spoljnjeg zida 25cm u odnosu na debljinu od 20cm neka mi iznese te podatke.
Pozdrav svima!!!
Veoma mnogo je pisano o problemima termoizolacije.Naročito je aktivan na toj temi bio energija.Pogledaj njegove postove.Inače 5 cm stiropora je nedovoljno kao termoizolacija.
POTREBNA MI JE POMOĆ!
Nisam se dugo javljao jer sam bio prezauzet oko finalizacije projekta za gradjevinsku dozvolu, pa pošto sam to okončao sve Vas sada pozdravljam.
Zna li neko CAKU kako da budem siguran da beton koji dovoze po narudžbini u mikserima odgovara onoj marki kojom se deklariše i da ga ima u onoj količini koja je plaćena (a da to ne mora da se preračunava putem izračunavanja zapremine već ugradjenog jer je tada već kasno). Verovatno nije baš uočljivo da na količinu od 10m3 može da bude manjka nekoliko vreća tj džakova, pa se plašim da to ne čine većina tih preduzimljivih ljudi. Kako se uzima uzorak, gde se vrši njegova analiza (recimo u Nišu) i koliko to košta (je li isplativo)?
Koje su cene m3 betona iz miksera marke MB20, MB25, MB30 zna li ko?
Pozdrav!
Iz svake šarže se uzima uzorak, tako da se napuni kalup, tzv. prozma i posle sazrevanja od 28 dana podvrgava se ispitivanju.Ako firma dostavlja beton u mikseru ne verujem da bi se igrali ugledom i poslom pa da podvaljuju.To je lako proveriti i ne verujem da će neko rizikovati ako se već bavi takvim poslom i ako je već uložio dosta sredstava u opremu.
Evo ja da kazem sad vec iz iskustva, arhitekte i staticari sigurno malo predimeziraju stvari da bi bili sigurni. Medjutim ako oni stavljaju svoj potpis na to ispostuj to. Bices mirniji, a i imaces koga da krivis ako ti pocnu pucati zidovi, video si koliki su moji temelji...
Kod mene je koriscena za temelje, serklaze i stubove gvozdje od 12mm, a skoro sam siguran da je za uzengije isla 8mm ali nemoj me drzati za rec moguce da je isla 6-ca. Iskreno da ti kazem kada sam porucivao gvozdje davao sam dimezije i debljinu sipaka, a za uzengije samo dimezije i kolicinu, niko me nikad nije pitao koja je debljina uzengije.
E sto se tice kolcenja i iscrtavalja temelja i ja sam prvo krenuo kod geometra, medjutim to mi je zavrsio majstor, koji je obelezio mesto iskopa kasnije i temeljne jame i naravno prisustvovao iskopu i navodio bageristu.
Koliko znam ucrtavanje se vrsi po zavrsetku izgradnje tada se objekat ucrtava u kopiju plana i predaje katastru.
Sto se tice hidro izolacije, nije bas jasno tvoje pitanje, video si kako sam ja radio i nemoj da stedis na hidroizolaciji, oticice ti brdo para na suteren i garazu i posle da bude vlage i budji, a ispravka takvih stvari kosta 5x vise nego sto bi ulozio na startu.
Za ovo zadnje ("Za plocu u potkrovlju koja se na tri strane..."), ni meni nije jasno sta si hteo da kazes, mozda najbolje da okacis projekat pa da vidimo o cemu pricas.
I porazgovaraj sa arhtektom - staticarem u vezi tih podrumskih zidova mnogo ce te kostati ukoliko budu armirani, opet iz iskustva, video si koliki je iskop bio kod mene i posle 6 meseci kise i snega zemlja se nije uopste mnogo obrusilna, tako da racunam i kada naspem do kuce nece vrsiti ogrman pritisak na zidove.
Sta da kazem osim sa srecom i pitaj sve sta te zanima...
Pozdrav.