Dragi majstori,
duye vreme citam i koristim savete sa ovog foruma,a sada mi treba konkretna pomoc koju nisam nasao. Upustio sam se u akciju betoniranja puta (staze) u duzini od 150m sa komsilukom na vikendici. Imajuci u vidu da je teritorija Opstine Obrenovac ne mozemo da racunamo na subvencije, a ljudi iz VeogradPuta koje smo zvali da snime teren za eventualno asvaltiranje su nam preporucili izradu puta od betona zbog terena i podloge.
Evo cinjenica vezanih za trenutno stanje:
1. Postoji put kaldrama koji je pre izvrsnog broja godina poplocan ostacima izlomljene piste i posle toga redovno nasipan prljavom rizlom. Ovo cini da je podloga prilicno stabilna i tvrda.
2. Teren je nagnut (uzbrdica) i dodatno zaseca brdo (ima bocni nagib koji je usecen)
3. Nema odvodnih kanala za vodu sa strane.
4. Uglavnom prolaye automobili, a prodje sa vremena na vreme traktor ili kamion.
Evo nekih planova koje smo napravili na osnovu saveta razlicitih pojedinaca:
1. Radimo tampon od rizle (ne znam planiranu debljinu) koji cemo rucno rasejati po terenu (nije planirano valjanje tampona).
2. Postavljamo snaznu armaturu
3. Nalivamo 15cm betona iz mixera (porucujemo beton)
E sada, imamo nekoliko nedoumica pa bih zeleo da se posavetujem ovde:
1. Da li je prihvatljivo da ne valjamo tampon od rizle (podloga pre rizle je prilicno cvrsta i ravna) i kolika je debljina tampona potrebna.
2. Da li je potrebno da blago nagnemo plocu na bok nizbrdo (da bi se voda sa puta adekvatno usmeri)
3. Da li da radimo prekide ili da betoniramo sve iz jednog parceta
4. Koji je tip betona najbolji za ovu svrhu (narucen iz fabrike) i da li mozemo nekako da testiramo kvalitet
5. Da li je potrebno da "zatupimo" bocne ivice puta (nakon skidanja salunga), dabi ga eventualna voda teze potkopavala
Hvala puno unapred na savetima i odgoviorima.
Odgovoricu na ono sto znam.
Prvo bi trebalo nasuti krupniji tucanik i dobro ga uvaljati.
Zatim dolazi sloj sitnijeg kamena (rizle) pa beton bar 15 cm. Napraviti padove da voda ne ostaje na ploči. Iz fabrike betona tražiti vdp beton i da bude otporan na dejstvo mraza. Ovo govorim iz iskustva,jer sam pre 10-ak godina pravio sličan pristupni put.
Poz