Postoji nekoliko tema koji obradjuju ovo, ali nisam uspeo naci konkretan odgovor.
Na predhodnom objektu sam poslusao preporuku Ytonga i za malterisanje koristio tankoslojni malter Rigips Rimat 100DLP. I totalno sam nezadovoljan. Problem je verovatno u tome sto sam poslusao tehnologa Rigipsa , tj. poverovao da nece biti nikakvih problema i koristio materijal kome je rok istekao. Priznajem, ispao sam naivan i glup. Materijal mi je isporucio Rigips iz svog magacnia, preko svog zastupnika , a to da je rok isteko sam primetio tek nakon sto mi je materijal isporucen na 250km udaljeno gradiliste i neposredno pred samu ugradnju. Ali nazalost, nisam sacuvao e-mail prepisku sa Rigipsom, pa da eventualno pokusam da ostvarim neka svoja prava na reklamaciju. Mozda je problem i do samih majstora koji su izvodili radove, pa su mozda oni negde pogresili. Uglavnom poucen tim iskustvom, ovaj put sam odlucio da ne poslusam preporuku Ytonga i koristim njihov Plaster, vec cu zidove obraditi lepkom i mrezicom. Plan je da lepak ide u 3 ruke (naravno pre toga akrilna podloga), Uzeo bi neki kvalitetniji fleksibilni. Recimo fasadni Ceresit CT85 (ili Bekament BK-StirolFix 1). Ili mozda ici na neki za Keramiku tipa Ceresit CT16?
Sta je preporuka, cime popuniti instalacione kanale koji su ostali iza elektricarskih radova? Da li ici na rigips ispunu, ili neki masinski malter ili nesto trece. Mislim da gore pomenuti lepak tu nece moci da zavrsi posao.
Druga dilema je, u slucaju da koristim fasadni lepak, da li na zidove gde ce ici kamen i keramcike plocice koje ce se lepiti Ceresit CT16 istim lepkom odraditi zidove? Mozda to i nije potrebno, ali sigurno nece skoditi ako pre postavljanja keramike i kamena na zidove navucem lepak armiran mrezicom. Opet, ako je to nepotrebno i ne dobijam nista sem trosenja novca, onda to necu raditi.
Ytong malterisanje
Mašinac i to gipsano krečni ,a jeftinija varjanta je cementno krečni .
Rigips Rimat 100DLP je upravo bio gipsano krecni. Kao sto sam naveo nema puno mogucnosti , tj. uzroka problema, ali sam posle toga definitivno odlucio nikad vise.
Mozda sam pogresio, mozda me na kraju izadje i skuplje, mozda ne budem zadovoljan krajnjim rezultatom i pokajem se posle svega. Ali je ovaj put definitivna odluka lepak+mrezica. Shodno tome su ostavljene dozne i td. Moram priznati da sam se, dok ovo pisem, na trenutak zamislio da li sam pogresio i da li da ipak idem na masinski malter, upravo zbog ovih neravnina koje se gotovo nikako ili mnogo teze mogu ispeglati lepkom i mrezicom.
Da ne ispadne da trazim predloge, a onda ih ne usvojim (sto se cesto desava). Ja sam generalno doneo odluku (pa makar ona i pogresna bila) imam dilemu za ovo oko izbora lepka gde ce ici keramika i kamen. Pa da li te zidove obraditi kao i sve ostale, fasadnim lepkom. Ili ipak ici lepkom kojim ce se lepiti keramika/kamen kasnije Ili to nije ni potrebno, vec direktno na Ytong da lepim kamen/keramiku.
Varijanta lepak i mrežica je loša kombinacija ,osim za neka krpljenja ,pogotovo za stambeni prostor . No izbor je samo vaš .
Zasto je losa kombinacija?
Ako se ne varam, bavis se el.instalacijama. Da li eventualno predstavlja problem sto su dozne sada u nivou zida, i ja odlucim da ipak idem na masinski malter. Da li je problem sto ce dozne biti uvucene za debljinu maltera (nekih 6/7 do 10mm)?
Lepak je na čisto cementnoj bazi ,o ravnanju je boske objasnio . Dozne za 10 mm nisu problem ,a i da jesu ,lako je kronerom izbušiti stare i ubaciti nove ravne sa zidom . Ja inače vrlo često razvučem samo kablove a tek na izmalterisane zidove ugradjujem dozne .
Hvala na odgovoru. Ako moze samo pojasnjenje, zasto je problem sto je na cementnoj bazi?Ok, citao sam da krecno gipsani malteri pruzaju bolju i zdraviju mikro klimu. Da li je samo to nedostatak lepka koji je na cementnoj bazi, ili ima jos nesto?
Mi smo radili sa lepkom i mrežicom i nisam zadovoljan izgledom. Ne vide se nigde spojevi ili tako nešto, ali je problem što ne može da se savršeno izravna kao što može malterom. Na nekom velikom zidu se primeti da "nije to to". Ne znam kako bih opisao.
@laznen
I kod klasicnog malterisanja se znaju videti neravnine, tj. valovi na zidu. Pogotovo u kombinaciji sa rasvetom koja "baca" svetlost na zid pod odredjenim uglom. U tim uslovima i, na oko, idealno ravan zid pokazuje gomilu neravnina. Tako da je verovatno to u pitanju kada kazete, da "to nije to".
Iskreno, nisam uopste razmisljao u tom pravcu. Da ce posle lepka i mrezice ostati gomila valova. Mada ne znam kakva je onda situacija kada se direktno na zid nanosi glet masa u kombinaciji sa mrezicom, sto je takodje jedna od preporuka Ytonga.
Tako da bi te valove verovatno i istolerisao, i ne bi stavljao rasvetu tako da te neravnine dodatno dodju do izrazaja. Jedino me sada buni ovaj deo sto je tenzor pominjao, sto je lepak iskljucivo na cementnoj bazi.
Mislio sam da sam definitivnnu odluku doneo, ali sve ovo me dovelo do toga da ponovo preispitam tu odluku oko obrade unutrasnjih zidova.
Direktno kad se nanosi glet sa mrezicom, ja sta god sa sam mu radio, pojave se konture blokova na gletu. Tek posle neke 3 ruke to kao nestane. Ali i debljina gleta bude poprilicno velika. Problem nastaje ako se glet usled dugogodisnjeg izlaganja vlazi, susenju i svim nedacama koje ga potresaju, pocne da ljuspa i odlepljuje, onda nastaje pakao sa mrezicom koja je u njemu, niti mozes da skines, niti znas sta da mu radis. Prije toga naravno mora da se impregnira zid, jer siporex se kruni stalno,i bez podloge jako tesko je nanijeti prvu ruku.
Ako hoces idealno ravne zidove, polijepis rigips ploce direktno na zid. Tako sam ja radio stambeni dio u prizemlju i najjeftinija opcija koja postoji, a zidovi savrseno ravi i pod svetlom i bilo kako drugacije. Jedino hoce da ispucaju pojedini spojevi ploca, posle ugradnje, ma kolilo dobro radio bandaziranje, i shvatio sam da je bolje ostaviti ploce sa jedan do 2cm razmaka i prqzninu popuniti sa lijepkom za rigips ploce koji je na bazi gipsa i steze za nekih sat vremena, i bandazira se , punio sam ga u kartuse od silikona i istiskao da udju dobro iza ploca na spojevima. I nikad pukotina ni jedna se vise nije pojavila.
Ja sam sve opcije probao u prizemlju jer sam imao i vremena i zivaca da se igram sa tim, posto ce svakako to biti radionica, nije mi stalo da imam savrsene zidove, ali masinski malter je svakako najbolja opcija sa kojom sam se susreo.
Taj na bazi gipsa jeste naizgled bolji,ali trazi vjestu ruku majstora koju je danas sve samo ne lako naci, a i cijene su mu od 8e/m2 pa na vise. I opet tu mora da se popravlja, ako ne odgovara klima prilikom susenja hoce da ispuca i svasta nesto. Gledao sam sa vise ekipa majstora njihove radove, prije nego sto sam se odlucio da izaberem jednu, i bio sam uglavnom nezadovoljan onim sto su majstori prikazivali kao svoj vrhunski rad. Ovi koji sui radili malterisanje da ne grijesim dusu su zaista odradili posao kako valja, ali opet kazem, bilo je tu intervencija, jer cim vide dq te ne zanima kako rade, prebace u turbo mod, posto rade po kvadratu, pa da sto prije zavrse. Onda dodjem, pa kontrola, pa popravi gdje treba i ajmo dalje...mora se tako
Pozdrav svima,
Gotova mi je kuća u gruboj gradnji, sledi malterisanje. Građeno Ytong blokovima. Ne mogu da nađem noviju temu od ove, pa ću postaviti pitanje ovde.
Čitao sam na forumu neke teme koje su još iz 2010, pa me zanima sada ako neko ima skorije iskustvo sa malterisanjem Ytong zidova.
Imam dve opcije:
1. Ytong plaster
2. Knauf MP75L gipsani glet malter
Oba mogu mašinski da se nanose. Ja sam imao priliku da vidim zid urađen sa kanufom, bez gletovanja stvarno izgleda ravno kao staklo. Tako da sa knaufom ne bih gletovao. Sa Ytong plasterom mora da se gletuje.
Zidovi su prilično ravni, ali mi je električar sjebao kanale štemujući ih, iako sam mu rekao da to ne radi, nisam mogao da budem sve vreme na gradilištu, ispali su negde krateri. Nešto je popunio gipsom, ali daleko od toga da je sve glatko na zidovima.
Gledao sam na blogovima i na youtubu da ljudi koji su gradili od Ytonga prvo fuguju zidove, pa onda šmirglaju sa žabom, pa stave prajmer kao podlogu pa onda Ytongov lepak (plaster), pa onda glet. Da li mora to sa fugovanjem i šmirglanjem? Pretpostavljam da to rade da bi dobili što ravniji zid pred malteraciju.
Ima li ko skorijeg iskustva i sa jednim i drugim malterisanjem?
Kako se ovaj knauf ponaša vremenom? Jel bi to bilja bolja varijjanta od Ytongovog lepka ili je sve jedno?
Zasto bi radio knaufom koji se nanosi u debljem sloju do 50mm i trosio bespotrebno pare na materijal, a kuca ti je radjena ytongom, nisi mogao da iskrivis zidove vise od 1cm. Uzmes lepo plaster nanosi se do 5mm u jednom sloju i zavrs to u 2 ruke maks.
Radio sam plasterom celu etažu, a pre toga u životu nisam uzeo gletaricu u ruku.
Iskreno moja preporuka, ako si za ssm varijantu! Pogledaj video uputstva kako se radi, koristi obavezno letvu i veći leptir za ravnanje.
Fugne i sve rupe popuniš malterom, to je najjeftinije. Pre prve ruke proveri letvom, ako negde nešto štrči ostruži. Tamo gde imaš stomak malo ćeš više nabaciti, gde ti je izbočina ostružeš.
Između svake ruke proveriš ponovo udubljenja i ispupčenja i polako...
Gde sam se više portudio tu su zidovi kao staklo, ima i jedan u predsoblju, katastrofa je bio ozidan i nisam imao živaca pa se vidi da je malo talasast iz ugla ali šta da radiš...
I nemoj da te prevare da radiš bez mrežice! Kod mene u Vojvodini je peskovito tlo i sve kuće se po malo sležu, ako bilo gde ma bloki imaš vertikalnu ili horizontalnu pukotinu znaj da će se javiti posle i na plasteru i gletu.
I ja da postavim jedno pitanje. Sa čime je u tankom sloju najbolje ispeglati betonske zidove garaže? Beton je dosta ravno i precizno izliven. Oplata je bila nova tako da su ispupčenja na sastavu oplata svega milimetar ili dva? Da li se tu može koristiti Ytong plaster ili neki sličan noviji materijal ili ljepak i mrežica? Da li bi se direktno na beton mogao staviti bavalit odnosno neki završni malteri naravno prije njega kvarcna podloga?
Izbjegao bi malterisanje u debljem sloju ako je ikako moguće radi gubitka prostora koji je i ovako knap.
Брусним каменом обрусити та испупчења, да се штемовањем не би направиле веће рупе, а после као што сте и мислили кварцна подлога и неки завршни малтер или само преглетовати и окречити, пошто је унутра не треба нека скупа завршна обрада.
Hvala na odgovoru. Mene je bilo malo strah da li ti završni malteri mogu ići direktno na beton (naravno uz odgovarajuću podlogu) ili mora prvo ljepak+mrežica jer sam čuo da se teže zaribavaju ukoliko podloga nije baš baš ravna i ispeglana.
Pozdrav,
Treba da mi se uradi unutrašnje malterisanje Ytong zidova sa gipsanim glet malterom debljine do 15mm. Zanima me dokle se malteriše u zoni poda?
Slojevi u podu:
AB ploča
kondor 4
Stiropor A120 (25gr) 8cm
Ploče podnog grejanja 5cm sa rubnom trakom visine 10cm
Estrih 6cm
Keramika sa lepkom 1,5cm
Ukupna visina gotovog poda oko 21cm, do kog nivoa se malteriše zid, do ploče tj. do kondora na AB ploči ili ipak iznad, do kog sloja u podu?
Pokušavam danima da nađem konstruktivni detalj te zone, ali nisam ništa našao konkretno.
Мени је логично да се малтерише до кондора, како се не би премостила хидроизолација, а сем тога лекше је после оставити дилатацију пода према зидовима, јер подно грејање је у питању.
Hvala na odgovoru.
Završi prvo podne radove sa ugradnjom termoizolacije, podnog grejanja i košuljice, zatim malteriši do košuljice. Nema potrebe malterisati zid u zoni podnog grejanja . Hidroizolacija kondorom treba da bude 10 cm iznad košuljice ( nivelirajući sloj).
@izotop vratis se posle toliko vremena na forum, i na prvom postu se toliko izlupetas. Bolje se vrati u silent mode.
U kom grmu čuči tvoja krava? Prvo ne znamo koji je sprat koji se izgrađuje ili renovira !
Drugo, na bilo kom spratu ili prizemlju, sve prostorije gde postoji izvod za vodu ( kuhinja, kupatilo, odvojeni toalet ili veš prostorija za pranje / sušenje, mora biti ne samo horizontalno , već i vertikalno hidroizolovana 10cm ( kupatilo je druga priča)
Samim tim ,uzaludno je trošiti materijal za malterisanje ispod nivoa nivelirajućeg sloja ... logična i standardna operacija.
A kako ti izvodiš te radove u sistemu podnog grejanja ?
Znam kako radi većina vas i ni za živu glavu ne bi primenili savremenije sisteme ugradnje.
Ako bude malterisao do kosuljice onda ce ustedeti 5m2 na 300m3 zidova, ali ce zato majstor sporije uraditi jer mora vise da pazi.
Ako je horizontalna hidroizolacija pravilno uradjena onda nema potrebe da se radi vertikalna hidroizolacija (sem u kupatilu i to NE kondorom).
Hidroizolacija kondorom ne sme da bude iznad kosuljice. Boze me sacuvaj. Mozda ako se nesto naknadno i nakaradno radi...
Hidroizolacija kondorom treba da je iznad AB ploce kao sto je i Milan i napisao.
U njegovom slucaju ako je uradjeno kako je napisao onda ni ne moze da se malterise ispod kondora jer je ispod AB ploca.
Malterise se dokle hoces, a bitno je da je ispod nivoa cokle.
Gresku ne mozes napraviti. Previse nisko ne mozes malterisati jer ti kondor ne dozvoljava. Previse visoko ako malterises onda ce se vrlo lako to popraviti jer radis sa ytong malterom.
U kupatilu ces raditi jos jedan sloj hidroizolacije i to na kosuljicu i 20cm na zid uz obavezno koriscenje ugaonih traka.
Kondor sluzi sa prekid kapilarne vlage, ne za pravljenje "kade" u kupatilu. Kondor ce uvek procureti.
U svim mojim kucama kondor je stavljen na AB plocu i tu je povezan sa kondorom ispod zida i sve je u jednoj liniji.
Uglavnom sam malterisao pre postavke kondora na AB ploca i malterisano je odprilike par cm ispod nivoa zavrsnog sloja.
Desilo se negde da je trebalo domalterisati jer majstor nije isao dovoljno nisko i tu je izgubljen jos jedan sat posla na popravke.
Da napravis i najvecu gresku manje ces resursa potrositi da ispravis tu gresku nego sto sada trosis resurse na razmisljanje i planiranje.
Ja sam za malterisanje koristio rofix masinski malter i mogu reci da sam prezadovoljan, Mora naravno da se gletuje preko njega, ali i preko lijepka sa mrezicom mora da se gletuje svakako. Majstori sa sve rukama i materijalom su mi uzeli 5,5e po m2 i odradili posao vrhunski. Moralo je naravno da se kontrolise usput, i malo koriguje ako negdje podju da fushere, ali odradili su na kraju sve kako treba. imali su doduse skoro idealnu podlogu, bez krivina i ispusta pa je malter debljine bukvalno 1cm svuda.
TO sa lijepkom i mrezicom je poprilicno naporna varijanta da se izravna sve, jer lijepak ne moze da se ravna na veliku raspu kao malter da ides 3m sirine i ravnas, mora gletaricom, a to trazi i vremena i zivaca, i u krajnjem slucaju kosta papreno,a nista se ne dobija realno.
Popuna kanala od instalacija moze masinskim malterom da se radi, jer on ne puca ni pri vecim debljinama, kod mene su punili neke rupe kuda sam provlacio instalacije, pa sigurno fi 30cm i nigdje ni jedne pukotinice nema na njemu.