Moglo bi se reci ...
Zidanje Ytong blokovima
Moglo bi se reci ...
ICEMAHER WROTE:
Zidamo sami, ja otac i brat, 30cm D350 Ytong ExtrA+ blok sa koeficijentom toplotne provodljivosti 0.09 w/mK iz Bugarske. Oplate za stubove radimo od 5cm ytong ploče a unutra ću staviti tervol.
Update:
Icemaheru samo napred, svaka cast. Imam jedno pitanje. Zasto ste narucili blokove iz Bugarske. Zar nije bilo bolje I jeftinije kupiti ih iz Srbije. Ukoliko jeste dali biste bili ljubazni da mi kazete kolike suu cene u Bugarskoj, a koliko u Srbiji. Interesuje me jer bih I ja pravio kucu Ytnog blokovima.
Takodje kakvo je vase iskustvo zivljenja u nedovrsenoj kuci I da li je hladno vreme, kisa ostavilo nekakvog traga na nedovrsenim spoljnim zidovima.
Unapred hvala.
Jedno brzinsko pitanje...
Zidam parapet ytong-om 12cm sirine, nije velika povrsina, 2 cela bloka i treci se sece na pola, znaci visine 62.5cm, ukupne duzine 5.8m, naravno sa stubicima i vertikalnim serklazom od gore, oko 20-tak ytong blokova... Ono sto me zanima je to, da mi i majstor i prodavac na stovaristu kazu da ne kupujem lepak-malter za ytong, nego da se to uradi lepkom za stiropor(weber) kojeg vec imam...
Sta da radim, da popustim ili da insistiram...?
Доста специфично питање, ја бих ту недоумицу решио тако што бих питао за савет техничку подршку из Итонга и то управо тако како је овде постављено питање. Да ли се може искористити вишак лепка за потребе које су овде наведене? Мислим да су они најмеродавнији за ту врсту савета.
Meni je lepak za plocice bio tezi za rad i slabije je hvatao iako svi savetuje da to moze. Za tu povrsinu u pitanju je dzak od 1000 dinara. Nema tu neke ustede i ne vredi se igrati.
Probaj zalepiti 2 bloka pa ih sutra probaj razdvojiti. Sa Ytong lepkom nema sanse jer ispuca na sve strane. Testiraj.
Naravno, nije problem u 1000din, ja sam otisao sa majstorom da kupim materijal, tada smo kupili i lepak za stiropor... Majstor diktira sefu stovarista sta nam sve treba, i kaze, treba nam i tankoslojni malter za ytong, a on, imam, al' sta ce ti, imas lepka za stiropor... Ujutru dolazi majstor da zida, nema vremena za tehnicku podrsku i testiranja...
Epilog...
Obidjem ceo grad i kontaktiram sva stovarista i niko nema tankoslojni ytong malter.... Svi predlazu lepak za plocice ili stiropor...
Inace, nisam uspeo da pronadjem ni pregradni blok od 15cm koji sam planirao, pa sam uzeo od 12cm... :I
Icemaheru samo napred, svaka cast. Imam jedno pitanje. Zasto ste narucili blokove iz Bugarske. Zar nije bilo bolje I jeftinije kupiti ih iz Srbije. Ukoliko jeste dali biste bili ljubazni da mi kazete kolike suu cene u Bugarskoj, a koliko u Srbiji. Interesuje me jer bih I ja pravio kucu Ytnog blokovima.
Takodje kakvo je vase iskustvo zivljenja u nedovrsenoj kuci I da li je hladno vreme, kisa ostavilo nekakvog traga na nedovrsenim spoljnim zidovima.
Unapred hvala.
Tako je bilo tad, firma koja je glavni distributer uzimala je blokove iz Bugarske, tad sam 30cm extra+ iliti ovde ytong plus onaj 0.09 koeficijent toplotne provodljivosti kostao 3.5eura komad(sad su jos skuplji, zbog cega ne znam).
Iz Srbije sam hteo da uzmem ali ne pamtim sto bese problem, da li je ovaj nas distributer insistirao da se uvoze iskljucivo iz Bugarske... Hteo sam i belu tavanicu ali opet je bilo nekog problema sa uvozom i prevozom.
U kucu sam se uselio novembra 2013 i od tada nema nikakve promene na blokovima sa spoljasne strane tako i na unutrasnje, stavio sam privremen krov, nekoliko pvc prozora i sve mi je ok.
Tokom najhladnijih dana zime, kad je napolju primer -15, unutra je +15-18 bez vatre, uz vatru cepa preko 28 stepeni. Vatru gasimo oko 20-21 sati uvece, ujutru kad stanem oko 20-22 stepeni je bez upaljene vatre. Napominjem da nije u kuci svuda postavljena pvc stolarija, nego je stavljana drvena stolarija i nije bas sve zadihtovano kako treba jer je sve to privremeno. Takodje krov po planu je cetvorovodan(kao piramida) ali zbog finansije je na dve vode i je dosta nizak, pokriven pocinkovanog lima. Unutrasnje zidove sam prosao obicnog maltera od samo 1cm u jednom sloju, jer sam tako i hteo da sto manje trosim unutra na obradu zidova pa sam pazio da zidamo sto ravnije.
Ja sam zadovoljan blokovima, unutrasnje zidove sam zidao opet ytongom 15 i 20cm. Krivo mi je sto nisam tavan, tojest gornju plocu izgradio od bele tavanice, ali to je to. Kad se ima finansije stavio bih 10cm multipora kao izolaciju a ujedno i da poravnim plafone. Zdravlje kad stavim i konacan krov i kad sve pvc ugradim, ulazna vrata, unutrasnju i spoljasnu zavrsnu obradu nadam se da ce biti jos boljih efekta, sad za sad je ok.
U vezi radioaktivnoscu, sto kaze neko iznad, tacno je da je sve oko nas radiaktivno, da su radioaktivniji obicne cigle i giterke a bas su ljudi naporni oko toga da je itong radioaktivan, ko bi ga propustio iz EU da je takav? U Bugarskoj je bilo neko testiranje primerka zemlje i itonga, bilo je i na youtube, zemlja oko nas je vise radioaktivna nego blok.
Moj rodjak je zidao terasu sa 10cm ytong i je lepio lepkom za plocice, i to i prvi red je lepio lepkom a ne obicnog maltera, jer je prethodno imao ravnu podlogu. Rekao sam mu da gornji zavrsni red nekako zelezom poveze za spoljnim zidovima da to ucvrsti, nista nije odradio, kasnije su majstori stavili lepak i mrezu i abrip, sve stoji bez problema. Izgleda lepak odlicno vezuje itong za sve povrsine pa nema rizika da se to slomi, padne.
Ovako, malo specifican problem. Trebalo bi na staroj kuci da srusim spoljni zid od naboja, sazidam novi od cvrstog materijala i sa unutrasnje strane tog zida da renoviram kupatilo. Trenutna debljina tog zida je cca 35 cm ali je kupatilo preusko i svaki dodatni santimetar sirine koji bih dobio bio bi zlata vredan. Taj stari zid je "stisnut" betonskim stubovima sa obe strane i odozgo betonskom gredom, dugacak je oko 4m. Napominjem da na taj spoljni zid mogu da stavim izolaciju bez ikakvog ogranicenja u sirini, samo blok ne sme biti predebeo jer ide do ivice betonske grede.
Dakle, zeleo bih da izbegnem itong 25cm i 30cm iako sam potpuno svestan svih prednosti, pogotovu oko izolacije. Prva ideja mi je obican giter (19 cm) koji bi stao pod gredu skroz do vanjske strane, pa bi mi ostalo 10-15cm viska sa unutrasnje sto bi jako poboljsalo komfor u kupatilu. Na giter bih stavio 8 ili cak 10 cm stiropora, posto je u pitanju kupatilo koje se samostalno greje (nemam centralno).
Osim gitera, video sam da i Ytong ima blok od 20cm debljine, ali ga reklamira kao "pregradni". Nexe je izbacio "termo blok" koji takodje postoji u varijanti 20cm kao i Zorkin climablok o kojem je pisano na nekoliko topika na SSM.
Dakle, da konkretizujem pitanje, ukoliko biste bili prinudjeni da zidate spoljni zid blokom od 20cm, koji proizvod biste koristili, racunajuci da ce na to ici i stiropor od 10cm.
Da ozidas ytongom 15, i sa spoljasne strane da stavis multipor 10cm, naravno ako je izvodljivo da taj 15cm izdrzi spoljasnu izolaciju od 10cm, iako je lak multipor, trebalo bi da pitas. I svakako ako ti odgovara cena.
Zelis vise prostora, jasno mi je, jedino da stavis 25cm ali da je unutra 20cm, 5cm da je spolja, da visi? Ili 20cm, 15cm da je unutra, 5cm takodje da visi spolja. Posle ces morati sve to da poravnjas ostalim delom spoljasnjeg zida.
Ja sam tako 30cm blok stavio, 25 cm je na ploci, 5 cm visi, ceo spoljasni zid.
Da ozidas ytongom 15, i sa spoljasne strane da stavis multipor 10cm, naravno ako je izvodljivo da taj 15cm izdrzi spoljasnu izolaciju od 10cm, iako je lak multipor, trebalo bi da pitas. I svakako ako ti odgovara cena.
Zelis vise prostora, jasno mi je, jedino da stavis 25cm ali da je unutra 20cm, 5cm da je spolja, da visi? Ili 20cm, 15cm da je unutra, 5cm takodje da visi spolja. Posle ces morati sve to da poravnjas ostalim delom spoljasnjeg zida.
Ja sam tako 30cm blok stavio, 25 cm je na ploci, 5 cm visi, ceo spoljasni zid.
Vidis, to je zanimljivo da imas 30cm debljinu zida a da ti je unutrasnji deo 25cm. Mada meni to nece odgovarati iz drugog razloga, moguce je da ce se uz taj zid nesto dograditi pa vise nece biti spoljni nego unutrasnji, pa ne mogu da "strcim" 5 cm izvan grede. Ali zato mogu da stavim debelu izolaciju koju posle vlasnik tog novog prostora moze da skine ili ostavi, meni ce biti svejedno jer ce tada sa te strane biti toplo, ako sam uspeo da objasnim.
Takodje, prvi put cujem za ovaj multipor i moracu detaljno da se raspitam za kombinaciju 20cm blok i 10cm multipor. U svakom slucaju hvala Ajsmaheru.
Da ne otvaram posebnu temu...
Elem, krenuli smo u zidanje Ytong blokovima (TB37,5) i pošto imam prilike da isprobavam šta sve Ytong gasbeton može da izdrži i kako se ponaša, iznenadio sam se koliko vlage upija. Naime, oko sat vremena potopljen u vodi dobio je 30% na težini. Nakon 4 sata sušenja na radijatoru još uvek je na 20%. Ovo me dovodi do zaključka da mnogo brže upija vlagu nego što je otpušta.
Naravno, u realnim uslovima ukoliko ne dođe do poplave, zid neće stojati putpuno potopljen u vodi, ali će svakako kiša i sneg povećati vlagu u zidu. Sad dolazimo do vrednosti po čemu se Ytong najviše reklamira: toplotna provodljivost. Na svim sajtovima, ispitivanjima, brošurama, reklamama u Srbiji spominje se samo suv materijal. Jedva sam uspeo na nemačkom sajtu da nađem zavsinost izmađu toplotne provodljivosti i % vlage. Kačim sliku sa grafikom.
U glavnom, pošto očekujem da će mi se vrednost W/m2 pogoršati za oko 30% od reklamirane, planiram da naknadno ipak dodam izolaciju. Kada budem radio fasadu, sama izolacija neće preterano uticati na cenu. Mislim da dodam malo grafitnog stiropora (nisam se odlučio za debljinu) Da li mislite da je to dobra ideja? Da li se kod Ytong-a koriste posebne tiple za stiropor ili poseban lepak?
Navodi se da vlaga utiče i na mehaničku izdržljivost, ali to me ne brine previše pošto je prizemna kuća sa potkrovljem, a koristimo debele zidove sa sve H i V serklažima propisane projektom.
Ja sam par nedelja polivao prvu plocu i voda se slivala niz zidove od ytonga. Mozda tek posle 6 meseci na oko se nije videla promena u boji zbog vlage. Tolliko sporo se susilo ali to je svakodnevno natapano vodom. Previse sporo.
Ne moras da stavljas stiropor ali moras neku vodoodbojnu fasadu.
Ako vec hoces da savljas stiropor onda ce ytong kuca koja "dise" izgubiti smisao. Da li to disanje kuce primecujes ili ne to zavisi od tebe. Mislim da cetvoroclana porodica u 150m2 ne moze bas da oseti da li kuca dise ili ne. Mozda ako zive u 50n2 to ima znacaja.
Ja sam jednu zimu prezimio bez fasade i nisam osetio da je racun veci posle kise a navlaze se spoljni zidovi i mislim da je to u vrlo tankom sloju jer se i brzo osuse.
Prezimecu i drugu zimu i na prolece stavljam fasadu i uopste me ne brine taj problem vlage. Nije toliko izrazeno.
Kod mene je ytong 25 i kod tebe je skoro duplo bolje izolovano.
Drugi "problem" je sto si mozda mogao bolje da planiras ako vec hoces da stavis stiropor fasadu.
Mogao si da zidas sa ytong 25 sto je za oko 12e jeftinije po m2 a za tih 12e mozes da stavis 12cm stiropora.
Na kraju je ista debljina ali 12cm ytonga je 2.5 puta losiji termoizolator od 12cm stiropora.
Za istu cenu dobijes 25% bolju izolaciju.
Ostale zeljene ili nezeljene efekte imas iste i u slucaju 37.5 + stiropor ili 25cm + stiropor.
Na 37.5 cm bilo koju debljnu izolacije da stavis tesko da ce ti se isplatiti. Ako npr stavis 12cm stiropora na 200m2 tp je investicija od 2000e.(bez zavrsnog sloja jer u oba slucaja ide taj zavrsni sloj i ne predstavlja razliku)
Godisnje usteda je oko 1500kwh i ako imas TP ili se grejes na gas usteda se krece oko 50e godisnje (+-20e). U najgorem slucaju 70e godisnje sto znaci da ti se investicija vraca za 30 godina.
Jednostavno ili ytong 25 + izolacija ili ytong 37.5 bez izolaicje ako govorimo o isplativnosti.
Manje je ali ne puno jer nisam uracunao da zavrsni sloj treba na obe fa
Za ove deblje sam se odlučio ne samo zbog bolje izolacije već zato što protivprotresni imaju veću rupu. Imam par jačih vertikalnih serklaža, pa nisam hteo da mi bude go beton sa 25-icom
Ne računam samo da li se isplati ili ne, ali ako računam 10cm grafitnog stiropora mi je 5€ po m2 (znam da mi treba još i lepak i mrežica). Za 2000€ koje računaš imam kompletnu fasadu sa sve izolacijom.
Što se tiče izolacije Ytong-a, ako računam neku normalnu vlažnost bloka, a ne laboratoriski suvo, toplotni gubici cele kuće rastu sa 162W na 184W (ako sam dobro izračunao).
Nego Vlado, kada budeš izolovao svoju kuću, kako ćeš to raditi? Koje tiple? Koji lepak? Koji EPS?
I ja imam stubove 30x50cm i napravio sam L elemnte od petice ytong. Na termokameri see pokazalo vrlo dobro. Veliki je to novac zbog par stubova kupujes 37 ako postoji drugi nacin
Sto se tice fasade ne mislim nesto posebno da tiplujem. Visina mi je uglavnom 4.5m. Samo coskove. Nemam neku teoriju da postoje lose tiple s obzirom na malu kolicinu i zato sto idu na ytong koji je vec izolator i zato sto nemam potrebe da tiplujem.
Najverovatnije cu ici sa 15cm i to negde grafitnij a negde beli
1, Imam istocnu stranu gde je pola garaza i tu ide 15cm beli a druga polovina grafitni.
2. Juzna strana je veci deo u prozorima i tu nece puno ici stiropora pa mogu grafitni.
3. Zapadna strana mi je najkritnicnija i tu kompletno idem grafitni.
4. Severna strana je ulaz u garazu, slabo grejani hodnik i vrlo malo sobnog zida pa cu tu ici vecim delo beli i malo grafitni.
Sto se tice grafitnog od proizvodjaca izoterm u komsiliku su imali problem. Stiropor je stajao par nedelja u kuci.
Majstori su poceli lepiti i kada su sutradan dosli stiropor se skupio i do 4mm i naravno to lepak nije mogao da podnese i neke ploce su otpale.
Dosao je predstavnik i rekao da je bilo prejako Sunce. Ej, u novembru prejako Sunce za lepljenje stiropora!?!?!?
Onda je predlozio da da se kupi drugi lepak po njihovoj preporuci koji moze izdrzi toliko skupljanje. Super mudro resenje! Da poludis!!!!!!!
NIsam imao predstavu da cak i obican stiropor moze da ti upropasti fasadu i naravno ocekujem da ce se to bas meni desiti jer mene uhvati svako sranje koje nikoga do sada nije
Kod mene ce se rasiriti 2cm pa ce ploce da izlecu po 2 metra od fasade
Za ovu debljinu sam se odlučio iz više rezloga, a dodatna izolacija mi je uvek bila u vidu. Za sada je plan, kao i ti, da prvih godinu-dve provedemo sa golim zidovima, a nakon toga da dodamo fasadu (najverovatnije sa izolacijom). Ako na 25cm nisi primetio nikakve probleme sa vlagom, nadam se da neću ni ja sa 37. Inače san mi je bila pasivna kuća, ali na žalost iz raznih razloga sam odustao od toga. Još uvek ciljam na neku nisko energetsku. Da sam našao majstore i projektanta koji je želeo da se upusti u to, gradio bih sa ICF blokovima i imao bih armirano betonske zidove Kuća mi je do ulice i to na uglu i nadam se da će zvučna izolacija ovih 37-ica ipak biti dovoljno dobra. Da li ti imaš problem sa bukom?
Što se tiče visine, kod nas će biti 5 metara zida. Kada budem radio izolaciju, ipak bih tiplovao. To je još daleko od ovog trenutka pa ću imati vremena da se pripremim.
Pre neki dan sam kačio led reflektore na zid i šrafio sam direktno u blok. Bez bušenja i bez tiple. Iznenađujuće mek materijal. Probao sam i bušenje rupe + obična tipla ali mi se čini da nije tako dobro kao samo šraf. Zato mi se čini da tiplovanje prilikom postavljanja izolacije neće biti baš najsjajnije... možda grešim.
Nego, prvi put čujem da se EPS toliko skupi? A kažeš odstojao je pre toga? Valjda ćeš odraditi te radove pre mene pa da iskoristim tvoje iskustvo Nadam se da nisi baš toliki baksuz kao što kažeš.
P.S. Napiši bar nešto na blogu... čisto da ljudi znaju da si živ
Sto se tice zvucne izolacije vrlo sam zadovoljan. U stanovima gde sam ziveo je bila dosta losija zvucna izolacija ili recimo u kuci od blokova. Ocekujem jos bolje kada se stavi izolacija. Mada ne ocekuj chudo.
I ja sam kacio refklektore sa obicnom tiplom i nisam imao problema. Kuhinjski elementi su zakaceni nekim boljim tiplama i evo stoje dve godine ali to cu morati proveriti posto je majstor bolji majstor u prici i marketingu nego sto pravi kuhinje.
Sivi stiropor je odstojao par nedelja. Bukvalno se skupio preko jedne noci.
Ne stizem da pisem blog. Jedan dan cu napisati ovogodisnje radove. Malo sam usporio sa radovima jer mi se pruzila prilika da malo prosirim posao pa mi je kuca u drugom planu a i
cena nafte se promenila u najnezgodnijem trenutku , Zavrsavam potkrovlje i stepeniste. Shupicu sam zavrsio. Da nije bilo ovih neplaniranih dogadjala stavio bih i fasadu i ogradu i prakticno zavrsio radove ove godine ali se ne zalim.
Pozdrav kolegama,
i ja imam kuču pozidano sa siporeksom. Mislim, da sam to tudi opisao.
Glede vlažnog / mokrog siporeksa ( Ytong od nekoliko godina nazaj), je graf za kontrolu dobar, ali kada budeš u hiši izradio omet i vani tankuslojnu fasadu Ytong če biti suh. Moja hiša je zidana sa 30 cm debeline, a imam 5 cm EPS demit fasadu. To je bilo 199....(7-8) godine. Meni je tih 5 cm pomijenilo, da sam uštedio oko 350-400l kurilnog ulja. Na početku smo potrošili oko 2200 litara a kasnije 1800 litara.
Ako izradim kontrolu kondenza mi pokaže kondenz. Koliko smo dva -tri puta u hladnim terminima vrtali , EPS nije bio mokar.
Predlažem, ako hočete ugradite EPS open izvedbe; ili bijeli ili grafitni, Tu kontrola daje izkaz na bolje.
Meni se stiropor nijen skrćio; mora biti odležan ( stari) ; kod grafitnog je napaka, da se ga ugrađuje na toplom vremenu; nalašč sam napisao toplom. Još veča napaka, kada se ugradi na suncu, pa makar na jesen ili hladnijem vremenu. On odmah upija sunčanu žarke i segreje se. Aprila je na suncu bilo izmereno i do 38°celzija, a vani hladno.Ob izradi ugradnje prvog sloja lepila sam zatražio zavijesu.
Eto, ako sam malo pomogao.
To ne sme da se oseti prilikom hodanja! Neki problem definitivno postoji. Koliki su rasponi bele tavanice? Gde se kuća nalazi?
Kuca je u Subotici, gradjena je oko 1980 godine, jel moguce da nije dovoljna visina betonske kosuljice, da je mozda tanja pa zbog toga se oseti?
Jako je konfuzno ovo što pišete. Prvo plafon pa ploča pa sad košuljica se pomera. Da li se ugiba cela međuspratna konstrukcija tj. bela tavanica ili je na tavanu postavljena neka termoizolacija pa preko nje neka mehanička zaštita u vidu betonske košuljice da bi se hodalo po tavanu.
Interesuje me zasto se oseti malo hod po ploci od siporeks blokova i da li je opasno? (kao da se savija malo)
Da malo bolje pojasnim, kada sam bio da pogledam grede kakve su na krovu,(dal ima trulih, ostecenih) kada sam hodao po tavanu, osetio sam kao da malo ulegne pod mojim koracima.
Dal vam je sad malo jasnije, ne znam kako drugacije da objasnim?
Ako ta tavanica stoji već skoro četri decenije i nije joj se dogodilo ništa do sada ne treba ni očekivati da se desi. Ne sećam se da je 80-tih postojala komercijalna polumonrtažna tavanica od gas betona (kao što sada ima Itong belu tavanicu). Tada su se tavanice od gas betona radile kao montažne od prefabrikovanih ploča širine 60cm a raspon prema potrebi. Retko se takva tavanica gde sreće ali sam ih viđao. Inače one su lagane i ako je još rasspon malo veći onda je moguće da se pri hodanju "pobude" tj. zavibriraju pa se vama učini kao da se ugibaju.
Jel ste sigurni da je i tavanica od gasbetona?
Kad sam pitao vlasnika kuce pa je tako i rekao da su te ploce sirine oko 60cm a duzina zavisi od sobe, ja to jos nisam video a ni cuo pa malo se zabrinio kad sam hodao ponjoj a ona kao da je zavibrirala. Hvala vam na objasnjenju, pomogli ste mi jako.
Pozdrav svim članovima,
Jel neko možda prodaje alat za rad sa ytong blokovima?
Na koje alate mislite ?
Drug moj, za ytong ti treba samo vidija testera koja kosta oko 2500-3000 dinara i udri. One kofice za nanosenje maltera smo kupili i kao probali da koristimo ali su brzo bacene u cosak i nastavilo se raditi sa nazubljenim gletaricama za plocice. Fino oo izgleda na reklami, ali u praksi je, hmmm,,,neprakticno u najmanju ruku.
U sustini nema prostijeg zidanja od siporexa. Stim da smo mi malo snjuhali pa nasli simcor siporex, rumunski koji je 20% veci od ytonga a cena ista, kao i sve ostale karakteristike. simcor je 60x25xsirina a ytong 62.5x20xsirina. I simcor nema one glupave falceve koji iskreno ne znam cemu sluze sem da smetaju. Da postoji neki kalup da se nanese lepak tacno svuda ravnomerno, razumeo bih, ali ovako samo odbijaju blok od bloka i ja sam pizdio zbog toga, pa sam ih vecinom skidao testerom. Simcor je ravan razvuces lepak i spojis, nema da mrdne.
I ne treba se zaludjivati time da se moze samo gletovati, jer izvesti sve sa tom preciznoscu, to je vise nego utopija. Ipak milimetar dva ima svaki blok odstupanja, nije secen laserom vec testerom. Probali smo da koristimo blokove sa otovrima za coskove, ali kad sam video koliko je mali otvor, i jos dok se u njega ubaci armatura sa uzengijama, moguce je mozda napuniti nekim betonom sa veoma sitnim sljunkom peskom i vibro iglama, ovako pojma nemas koliko si napunio i svaki kamicak iz betona zacepi rupu u armaturi i ispod corak, ne ulazi beton. Jedono da se naliva odmah kad se zida, ali ko bi svaki blok dizao 3m u vis pa spustao odozgo preko armature. ...
Nije mi baš jasan komentar oko ovih blokova sa rupom tj. protivpotresnih blokova. Meni se čine da su odlično osmišljeni. Nema šalovanja, a beton je dobije izolaciju pa nema toplotnih mostova. Nisam video da su se nešto majstori mučili sa njima. Zazidaju do ploče i onda spuste armaturu u rupu i naspu beton. Beton mora da se vibrira, bilo ručno bilo iglom. Doduše naši blokovi su bili 37 cm a rupa je tu mislim 20cm pa je valjda onda lakše. Armatura koju smo koristili na tim mestima bila je uvezana spiralno, a ne klasničnim uzengijama. Evo kako izgleda pre punjenja betonom:
https://photos.app.goo.gl/yZPPcbME2MZC2spP8
Što se tiče gleterica vidim da su ih majstori koristili. Kada sam sam zidao pomoćni objekat nisam ih imao i nisam imao problem da namažem lepak sa običnom nazubljenom, ali pretpostavljam da bi trebalo da je lakše ili brže sa ovim namenskim ako znaš kako da ih koristiš.
Ono što je najvažnije je dobra testera. Sekao sam blokove od 37 cm i dosta je teško da se iseče ta debljina paralelno.
Probali smo da koristimo blokove sa otovrima za coskove, ali kad sam video koliko je mali otvor, i jos dok se u njega ubaci armatura sa uzengijama, moguce je mozda napuniti nekim betonom sa veoma sitnim sljunkom peskom i vibro iglama, ovako pojma nemas koliko si napunio i svaki kamicak iz betona zacepi rupu u armaturi i ispod corak, ne ulazi beton. Jedono da se naliva odmah kad se zida, ali ko bi svaki blok dizao 3m u vis pa spustao odozgo preko armature. ...
znaci siporeks blok i ytong su jedno te isto