Novi sam ovde pa ako sam pogresio sa postavkom ove teme u grupu alati a ne negde drugde molim admine da me isprave..
Hocu da pazarim dve benzinske kosilice (jedna za kucu sa korpom, jedna za vikendicu i mali vocnjak bez korpe), mogu da dobijem povoljno dve villager kosilice sa briggs and stratton motorima, oba ista (148cc, 3,5ks, nisu samohodne), interesuje me odrzavanje (pre svega podmazivanje) ovih spravica, naime:
uradio sam malo istrazivanje i vidim da ti mali 4takt motori uglavnom koriste sae-30 ulja, kako se nisam ranije bavio ovim interesuje me sledece:
nigde nemogu da nadjem doticno sae-30 za benzinske motore na 1litar, uvek na njima pise da su za dizel i turbo dizel, interesuje me dali ima kakve razlike izmedju potonjih, tj dali mogu da sipam ovo za dizele, isto tako me interesuje dali sem sae-30 moze da se koristi neko drugo ulje, ostalo mi je kuci od rodjaka 1l valvoline 5w-30 ulja, neko extra life, tako nesto, od pomenutih dizel sae 30 mogu da nadjem exol (niska firma??) i viskol (ono u zelenoj ambalazi), na koliko se menjaju ulja u tim malim motorima, cime se voditi prilikom zamene (uslovima rada, vremenom,) pitam jer kosilica na vikendici i ova kuci nece imati istu frekvenciju kosenja i uslove rada...
kakvi su ti briggs and stratton motorcici, dacu preko 40k za ove dve kosilice i zeleo bih da mi sto duze potraju, pa bih voleo da cujem vasa iskustva i savete za odrzavanje..
p.s. super je forum, zaista ima dobrih saveta.... samo napred!
pa prijatelju napravio si pravi izbor, to su kosacice sa metalnom konstrukcijom veoma kvalitetnom i extra dobrim motrima , trenutno najboljim u svijetu. sto se tice ulja ako hoces da ispostujes proizvodjaca potrazi u nekoj prodavnici originalno ulje. to je ona crna kantica od 600ml ulja na kojoj iskljucivo pise briggs&straton. sto se tice zamjene bez obzira na rezim rada , prvo ulje valjalo bi promjieniti na 25sati rada a svako sledece mijenjanje ide na 50 sati rada, dnosno otprilike jednom godisnje. sto se tice goriva uvjek koristi bezolovni benzin. ovo su prakticno neunistivi i dugotrajni motori, koji traze vrlo malo paznje i odrzavanja, jedino vodi racuna da nebi imao problema nesmije se izvrcati na bocne strane ako bi imao potrebu da je ocistis ili operes posle neke upotrebe od trave i blata.