Napukla mi je plastika na plastičnom dijelu hladnjaka i curi voda zanima me jel bi to valjalo zakrpiti tekućim metalom ? Piše na tekućem metalu da služi za ljepljenje plastike ili jel bolje da probam lemilicom ili onim silikonom za pravljenje dihtunga ?nisam nikad krpio plastični hladnjak ....
Krpanje plastike na hladnjaku auta
Možda bi takvo krpljenje u prvi mah i "držalo vodu", ali...
Takođe, možda u spisku materijala koji se navedenim proizvodom stoji i tvda plastika, ali ne piše da ta plastika ne sme biti izložena ekstremnim temperaturnim promenama, kao ni promenama pritiska.
Naime, plastika i tečni metal imaju različite koeficijente širenja, tako da bi taj spoj vrlo brzo izgubio svoju funkciju usled cikličnog grejanja (širenja) i hlađenja (sakupljanja) zakrpljenog mesta, pa još izložen unutrašnjem pritisku pod kojim je rashladna tečnost.
Najbolje bi bilo dati to nekome ko se bavi reparacijom plastike.
To što vi nemate volje ni vremena nema nikakvog uticaja na prirodan redosled stvari.
Najbolje bi bilo zapaliti auto ili kupiti drugi ili čak kupiti još jedan traktor ,ali onda džabe radim danas sam izvezao 15 auto prikolica po metar drva hladnjak i dalje drži (zakrpljen tim tekućim metalom)ne isplati mi se otkačivati vitlo pa ići po prikolicu pa se vraćati lakše mi je natrpati lož ulja u auto jer je šumski put poprilično ravan a i vozim u furcima radnici vitlaju pilaju i tovare ja vozim i istovaram nek izdrži deset dana i da bacim auto isplati a trebalo bi izdržati jer ne vozim daleko četri kilometra do asfalta jer čim padne kiša ne može se voziti kamionom put u šumu ide preko tuđeg a vlasnik ne da da mu se uništava put dok se za vožnju autom i prikolicom ne buni
E to je već drugi padež.
Što odmah ne reče o čemu se tu radi.
Moglo je to i flasterom, kad je tolika preša.
Baš mi je krenulo naopako prvo hladnjak pa onda nosač motora sad još i kinetički zglob moram sutra mjenjati.. na kraju sam sve batalio kupio sam vladimirec t25 za 1000 eura i rješio problem ne pada mi na pamet da ležim pod starim olupinama i gubim vrjeme i živce
Našao sam način da se okrpi hladnjak a da to drži a način je "varenje" plastike hladnjaci auta se većinom prave od najlona tako da je potrebna najlonska ajmo reći "elektroda" i lemilica ili u mom slučaju grijač od dizela svezan žicom na drveni štap i spojen na akumulator a za "elektrodu" taj dodatni materijal može poslužiti ona nit za trimere za košenje trave ili plastične vezice jer se prave od najlona i tako sastavljeni spoj drži jako dobro e i još treba prije topljenja nzagrijati to mjesto sa fenom za vrući zrak ili kako se već zove jer je puno lakše raditi i bolje drži
Našao sam način da se okrpi hladnjak a da to drži a način je "varenje" plastike hladnjaci auta se većinom prave od najlona tako da je potrebna najlonska ajmo reći "elektroda" i lemilica ili u mom slučaju grijač od dizela svezan žicom na drveni štap i spojen na akumulator a za "elektrodu" taj dodatni materijal može poslužiti ona nit za trimere za košenje trave ili plastične vezice jer se prave od najlona i tako sastavljeni spoj drži jako dobro e i još treba prije topljenja nzagrijati to mjesto sa fenom za vrući zrak ili kako se već zove jer je puno lakše raditi i bolje drži
Svaka čast i na vremenu koje si uložio i na dosetki za grejač dizela kao lemilicu i za dodatnu tehnologiju, mislim na predgrevanje fenom.
Parola snadji se . Inače na svim autodelovima ima žig koja je plastika u pitanju pa se po njoj i bira platična "elektroda" PP , PA ,PC , ABS , POM ... . A ima i i nastavak za fen sa različitim veličinama dizni i uvodnicom za "elektrodu " . Nekada je to bio unosan posao krpiti branike , hladnjake , kojekakve plastične delove karoserije .
Haha, kao sto rece drugar tenzor, mada i danas je to poprilicno unosan posao, skupi branici, a da ne pricamo o ostalim sitnim plastikama koje kostaju sto bi rekli ko kvadrat stana, a daju se okrpiti.
To sto si zalijepio haldnjak sa kako rece najlonom je vise sreca da se poklopilo da je plastika kojom si vario kompatibilna sa plastikom hlagnjaka. Hladnjaci obicno imaju pa66, pa6 i slicne plastike sjedinjene sa GF ili to poiesterskim vlaknima i malo sta se lijepi kako valja za njih.
Inace vecina plastika se ne mirise dobro, abs recimo i pp, pa, pa6, epdm i slicno zalijepis, onoizgleda kao da je vezano samo tako, povuces, a ono se razdvoji kao da je masna povrsina bila. Neke opet mogu da za nuzdu odrade posao, sve zavisi, dok se ne proba ne zna se.
Elektrode su realno poprilcno skupe i tesko ih je naci, u Srbiji par njih prodaje ciste.elektrode i kilogram varira od 40-80e, i ono sto je bitno da ima dosta prodavaca koji prodaju elektrode iz reciklaze, koje nisu od cistog granulata, i one su veliki rizik, jer oni tope branike i ostale dijelove od automobila, sa sve paucinom, masti, uljima i ostalim haosom koji moze da se nadje na tim dijelovima na otpadu, malo se sapere, samelje i udri u komoru za izlivanje., Sa njima sam vidio dosta muke i odustao, ne isplati se, a i one su preko 20e/kg. Svojevremeno sam i sam pravio elektrode od reciklaze, ali to je dok je bilo vise posla i dok je cm vara bio 80-100 dinara, a nije bilo elektroda ni za lijeka da se kupi, pa sam se dovijao i topio plastiku u kucistu od hidraulicne mazalice pa izlivao elektrode sa njom, pa muke sa dihtunzima u klipu, posto mora sve biti na bar 300 stepeni, pa stavljaj neke od klingerita ili vec neke slicne ludorije......eeee ne ponovilo se...
Pa baš zbog tih "reciklažnih elektroda " i "jeftine " konkurencije to više nije ono što je bilo . I zato što je uvek kod nekog "jeftinije " više se ne isplati baktati se tom rabotom . Jedino kad naleti nešto baš gde su otopili bar 20 cm2 i gde su se "vežbali " ili od nekog baš skupog modela automobila . A hladnjaci i ekspanzione osude pogotovo gde su sistemi pod pritiskom su uvek uslovno zavarljivi . Ja sam nekada dovlačio "elektrode " iz Austrije i Nemačke samo da bih izbegao reciklažne "podvale " .
To si u pravu, obicno sam te sudove, hladnjake, interkulere i slicno, pogotovo ako imaju GF komponentu nakon varenja ojacavao sa poliesterom, a desavalo se da i pored toga popusti, jednostavno kad se plastika sto bi rekli isusi ili ti strune nema tu varenja. Mali hladnjak na autu recimo kad pukne, sansa da ne pukne posle par dana/nedelja na nekom drugom mjestu je jako mala. Hladnjaci, racve, pogotovo od ulja i antifriza i slicno.
Ja sam kao sto rekoh pravio elektrode, i mogu reci da je jako mukotrpan posao dok se ocisti plastika od farbe i svega ostalog, pa skines lepezom sloj plastike pa ono sto ostane sjeckas pa grijes pa istiskujes, pa pravi dizne razlicite za istiskivanje, a ono vruce, pa haos...Mada sada sam se nakupio vec plastike svih vrsta pa nemam neke velike kolicine ali ima jedno 40 vrsta sigurno elektroda raznoraznih, i svaki put se odusevim novim kombinacijama koje nalazim na autima. Nosaci farova danas su najunosniji...recimo far za porsche kajena kosta skromnih 225000 dinara,,,,pa isplati se zavariti ga...
Recimo nasao sam jeftino rjesenje da spasem glave od trimera na poslu, odozdo gdje je ono "dugme" za otpustanje silka izbusim sredinu i ubacim m8 torban sraf, i podlosku fi55mm debljine 3-4mm, utopim je fino u plastiku i navarim jos par krugova okolo sa pa66-i elektrodom i mogu reci da iako sivonje na sve nacine pokusavaju da uniste, bogami im treba po mjesec dana da ogule taj metal, inace su glave unistavali za 3-10 dana, a jedna je 3600 dinara...kilo elektrode 40e, i sa njim repariram 20tak glava...malo li je...
Spomenuh ja "egzotiku " ...
Imam ovaj FORCH K 154 dvokomoonentni tekući metal jel bi to držalo,mogu besplatno nabaviti polovni hladnjak ali nemam ni volje ni vremena mjenjati
90% mi uzela kafana a ostalih 10 trošim ovih dana