Kao sto naslov kaze, upravo sklapam kompresor , i javio mi se problem.
prije par godina nabavio sam kompresor sa vojnog dajca, moze se reci da je nov, posto je kamion prije otpada presao manje od 2000km. tada sam ga probao i drukao je 10 bari bez problema, medjutim stajao je dugo zapakovan i juce sve namontiram, 1400 obrtaja, i do 5-6 bari nadruka izuzetno brzo bocu od 50 litara. ali preko toga ni da mrdne, koliko god radio to mu je limit.rasklopim ga i vidim da je klip odlican, stublina kao iz fabrike, karike sa manje od 0,5mm zazora, ma sve idealno... Skinem glavu gdje su smjesteni usisni i izduvni ventil i probam da duvam kroz njih, izduvni tj onaj koji vodi ka boci drzi odlicno, kacio sam ga na 5 bari i zaptiva skoro idealno, ali usisni slabo drzi, na uvlacenje uopste ne zaptiva jedva da se osjeti otpor. probao sam da ga ocistim, wd40, sprej za skidanje naslaga na kocionim celjustima i sve sto sam imao u garazi, ali nista se nije promijenilo, ista stvar.
jel postoji neka caka ili nacin da se on sredi, ili mora da se trazi druga glava, posto vidim da je on odozdo utisnut u glavu i nema sanse da moze kako da se izvadi jer su masinski napravljena ostecenja ili ti nutovi koji ga drze.
i zna li neko gdje ima toga da se kupi, posto na vojnom otpadu nemaju, a ja ne znam gdje bi se moglo naci. ni na B potoku ih nisam vidjao.
usisni ventil za kompresor od vojnog dajca, problem
Koji je to sprej za skidanje naslaga?Expres odvijač ili nešto drugo?
Koji je to sprej za skidanje naslaga?Expres odvijač ili nešto drugo?
mozes koristiti i sprej za ciscenje karburatora na bazi carboklina.Dovoljno je jak da sve garezi i necistoce skine a neostecuje bazu...
Hvala na odgovoru, ne samo zbog mene nego i ostalih kojima može da koristi.
pa ima da se kupi, bas se zove sprej za ciscenje naslaga na kocionim sistemima. ovaj koji ja imam je od proizvodjaca cartechnic, ali ima i motip i jos dosta drugih. ja ga koristim inace za ciscenje klapni na usisnoj grani, ispiranje cilindara, tj skidanja naslaga cadji sa karika i otpustanje zapeklih karika u motoru bez otvaranja motora i ima jos svakojakih primjena. evo sad je nasao svoje mjesto i ulogu i ovdje. sad sam usao iz garaze, kompresorce druka li druka, isao sam do 15 bari i nije pokazao znake zamora niti pretjeranog grijanja, sa motorom od 1,1kw, 1400 rpm radi bez ikakvih problema, direktna spojka, odnos 1:1
Pozdrav!
Oprostite sto upadam u temu ,ali molio bih pomoc jer ne znam gdje da pitam.
Zanima me na kompresoru od dajca ,on ima ono centralno podmazivanje, kak da se slozi da ima svoje posebno podmazivanje.
Jel je dost zacepit ispod onu rupu i nalit odredeni nivo ulja ili treba jos sta?
Hvala!
kompresor od dajca nema centralno podmazivanje vec samostalno, ima svoj karter i sa strane sraf za ispustanje ulja i iznad njega cep za nalivanje ulja. ukoliko nemas taj dio posto se on moze skinuti(taj ispust i dio sa cepom) dovoljno je da natocis ulja do gornje ivice otvora i zavrnes sraf, malo je teze za kontrolu ulja, ali to je jedino rjesenje i da potrazis taj nastavak negdje na otpadima.
ukoliko imas kompresor koji ima centralno podmazivanje tu je procesura malo komplikovanija, treba uljna pumpa i mora se obezbijediti stalna cirkulacija ulja, moze da posluzi obicna uljna pumpa od bilo kog automobila ali je izvedba malo kabastija pa se ti kompresori izbjegavaju za kucnu upotrebu
ukoliko imas takav kompresor i ako zacepis samo izvode vrlo brzo ce da zariba
ovo je cini mi se sa tam150, na dajcu nije ovakav kompresor. dajc ima drugaciji skroz kompresor, a ovaj definitivno ima centralno podmazivanje i potrebna mu j euljna pumpa
U vezi ovih kompresora od vojnih vozila, naiđoh na par komada pa me interesuje koje su njihove okvirne cene, ovaj dvoklipni cene 100€, jednoklipni 120€ inače deluje ko nov ali treba mu rešiti podmazivanje i ima i nekih kršina sa dajčeva oni su 50€, pa reko da pitam kako se kreću cene?
pa mislim da je cijena malo prevelika, ovaj dvoklipni je solidan ali i on nije nesto posebno, imam i jedan kompresor koji je isti kao ovaj, ovakvi su koristeni na tamovim autobusima i isti je kao na dajcu, samo sto ima dva klipa, i nisu nesto se proslavili. duvaju oni, ali nije to nesto sto se moze nazvati ozbiljnim kompresorom, mada mogu da zavrse posao.
ako ti treba kompresor imas na b potoku subotom neke likove cini mi se iz svilajnca, ili tako nesto, na kamionu prodaju kompresore aparate za varenje i sl, imali su kompresor 350lit/min, nov italijanski neki sa godinu garancije za 170e, i veci od 450l/min za 230e, isto novo.
ovi od dajca imaju falinku u glavi, mnogo se glava drije i nije dobro rijeseno hladjenje pa se desava da pregriju i izbiju dihtung ili pukne glava ako je pretegnuta. to su mi pricali nasi majstori da se cesto desavalo. u sustini nikad se niko ne sjeca da je ista drugo i otislo na dajcevom sem glave i ventila u glavi.
za ovaj jednoklipni ces dzaba da se namucis jer je proces da se sve napravi za podmazivanje, tako da se ne isplati.
Hvala BOSSKE na odgovoru, i meni su se cene učinile previsoke pa sam zato i pitao, cenim da ću ovde dobiti najpošteniji i stručan savet, odustajem od kupovine jer za 150-200€ mogu da kupim ceo kompresor.
Pozdrav!
Nabavio sam dvoklipnu glavu sa starog fapa ,ocistio protocne ventile ,ali sad su mi jos ostali usisni.
Zna li neko kako se to moze skinuti sa glave jer ih moram ocistit a ne znam kako ih izvadit ,puno su garezi i svega..
Hvala!
Ako kompresor nema samostalno podmazivanje treba da se uradi modifikacija na klipnjaci , da se napravi bućka . Inace bi masina brzo prolupala
pozdrav
Imam istu glavu kompresora.
Kako napraviti bucku? Sta treba uraditi na klipnjaci?
Pozdrav
Rijesen problem, ipak je sprej za skidanje naslaga na kocionim celjustima odradio svoje, sinoc sam naprskao komplet usis i ventil i ostavio tako da stoji, jutros istresem iz usisa gomilu neke garezi, nema sta nije ispalo...isperem dobro u nafti sve, onda malo ispuskiram pistoljem za pranje pod visokim pritikskom, opet wd40 nastancam, i evo ga vrti ko blesav 10 bari ne stigne ni da se zagrije ljudski hehe...izgleda da je bilo nekog taloga na zaptivnim plocicama, a posto tu nema gumica vec nalijeganje metala na metal nesto je definitivno bilo zaglavilo, prasina ili vec nesto slicno.. tako da moze ovo nekom i pomoci.