Uradio sam neke izmene na dzipu pa mi treba modifikovan rezervoar za gorivo.Dimenzije bi bile 500X300X150mm.Ima 5 raznih izvoda i otvor za merac.
Moze li neko da mi uradi rezervoar za gorivo?
je li rezervoar celicni ili aluminjumski?
radi se nov ili se modifikuje stari?
imas li neku skicu, fotografiju ili tehnicki crtez?
rezervoar je nov,izgleda krajnje jednostavno,obican kvadar dimenzija 500X300X150mm.ima 6 cevi i cevcica,po potrebi saljem fotografije ili sliku crteza u Sketc up. Danas sam bio u nekoj radionici,uradili bi mi celicni cisto da bi upotrebili moje cevi,mislim na ulivno,gorivna i jos par,Moj prvobitni plan je bio inox ali svejedno mi je samo da ga uradim,
crtez
slike
http://lh3.ggpht.com/__h_z3yOGmKg/TCOGIOuvP8I/AAAAAAAAAno/i7b2k14WqHM/s8...
originalni rezervoar ,vide se sve cevi
http://lh3.ggpht.com/__h_z3yOGmKg/TCOGGv79OfI/AAAAAAAAAng/m0A5_gUTY2o/s8...
Hoce li rezervoar imati pregrade ili ojacanjabilo spolaj bilo iznutra? Kolika je debljina lima?
Ne bi bilo lose da je pregradjen,Ono bitnije je da treba da se postavi casica na mestu odakle vuce gorivo,obzirom da ga vuce elektricna pumpa.
Debljina lima ,hmm,oko 1mm je dovoljna ako ima pregradu,
rezervoar ce se nositi spolja na 3 vinkla tako da je i to neka vrsta ojacanja
Danas sam sam se naterao da sam uradim.Majstori su svi prezauzeti i verovatno im je svima smor da rade tako malu pipavu porudzbinu,valjda misle da se to ne moze naplatiti.
Ponude su bile 120e za prohromski i 110 za celicni i opet tek za 15ak dana.
Ja sam danas kupio llim, savio ga i sutra pocinjem sa ugradnjom delova i cevi.
Hvala svima na pomoci!
Moze Lock!
E, ne može Lock!
Ako si već rešio da radiš sam, molim te da obratiš pažnju na nekoliko stvari koje možda i znaš, ali nije zgoreg da se kažu zarad nekog drugog ko bi čitajući dosadašnju diskusiju rešio sam da pravi rezervoar.
Rezervoar za gorivo nije obična kanta u koju se kroz jednu rupu sipa gorivo, a kroz drugu vadi i šalje u motor:
- Svi oni izvodi za male cevčice imaju svoju funkciju koja je strogo određena (npr. odvod isparenja i sl.).
- Sva ulegnuća i neravnine na rezervoaru nisu iz estetskih razloga, već su napravljeni da bi rezervoar što bolje nalegao na svoje mesto, čime se izbegavaju neželjena trenja i kontakti sa karoserijom (iz fizike znamo da trenje = zagrevanje = opasnost od samozapaljenja = opasnost od eksplozije = itd ...)
- Pošto obično jako blizu rezervoara prolazi i cev od auspuha, pri oblikovanju rezervoara se mora i o tome povesti računa.
- U unutrašnjosti rezervoara se kriju tačno proračunate pregrade koje sprečavaju nekontrolisano "bućkanje" goriva. Ovo bućkanje takođe pored stvaranja pene prouzrokuje i dodatno zagrevanje, (tj. unutrašnje trenje = zagrevanje = ...).
- Povećanjem zapremine, povećava se i težina punog rezervoara, pa se otvara pitanje da li staro vešanje to može da izdrži.
- Takođe i sklop za izvlačenje goriva se mora modifikovati da bi doseglo do dna rezervoara ...
Ima tu još da se priča, ali sve se može svesti na jednu, najvažniju, reč: BEZBEDNOST.
Preporučujem ti da pre bilo kakvih radova dobro opereš i oprezno otvoriš stari rezervoar i proučiš gde se i kako završavaju cevčice i cevi koje izlaze napolje, kao i unutrašnje pregrade.
:!: :!: Pri tome moraš znati da je i prazan rezervoar kao plinska boca - pun je isparenja koja te u najboljem slučaju mogu ostaviti bez obrva ako pri otvaranju ne preduzmeš sve mere bezbednosti.
:idea: I na kraju, ako je cilj povećanje zapremine, možda bi bilo najpametnije modifikovati originalni rezervoar tako što bi ga rasekao ispod onog srednjeg pojasa i jednostavno, dodavanjem trake određene širine, povećao njegovu dubinu, čime bi održao sve gore pomenute bezbednosne zahvate.
Možda sam bio opširan, ali veruj da je u najboljoj nameri. Ja se lično ne bih upuštao u takvu avanturu bez dobre prethodne pripreme. Molio bih da još neko od iskustva da svoje mišljenje.
Izvini sto ovako odgovaram ali sta mislis koliko ja imam godina?Da ti kazem imam 48 i za sto mogu da zahvalim visestrukoj brizi o bezbednosti.Za 30 godina napravio sam vise modifikovanih rezervoara za potrebe transporta goriva sa granica sto Rumunskih sto Madjarskih.Svi su odradili posao i ni jedan nije doveo u pitanje zivot i zdravlje vlasnika.O krpljenjima i kalajisanjima nisam ni zeljan da pisem.Danas kupis sintetiku promuljas medju prstima i pritisnes na rupu.Sto se ovog mog rezervoara tice samo zato sto vise ne zelim da se bavim rezervoarima hteo sam da mi neko uradi i to za novac.Naravno,niko nije.Zato sam prionuo na posao vodeci se onom"u se i u svoje kljuse.Ne brini,rezervoar je je ispiran vodom vise sati a zatim puskiran jedno pola sata da bi se susio 2 dana.Kao i uvek na kraju sam pokusao da ga zapalim "daljinski" i kao i svaki put nije bilo nista.Od "cevcica " koristicu samo novu ulivnu cev zbog gabarita fleksibilnog creva kome ne mogu da nadjem zamenu pa cu biti primoran da koristim zastavin program.Vod koji snabdeva pumpu je na dnu male case i na kraju se nalazi filter.Obzirom da motor gorivom snabdeva eksterna elektricna pumpa,na taj nacin joj se obezbedjuje kontinuitet snabdevanja zbog talasanja ,Tu sam uzeo u obzir i to sto je zapremina mala (22 lit) pa treba voditi racuna da u njemu nikad ne bude ispod 10 lit a to je dovoljno da tu casu preplavi
Povratni vod je sa suprotne strane i to negde pri vrhu.
Postoje jos 3 voda koji su povezani sa dva filtera(kondenzatori benzinskih para)od kojih se jedan stara da u rezervoaru uvek bude mali nad pritisak pomazuci pumpi da povuce gorivo.
Rezervoar nose tri trake iste one koje nose rezervoar za gas od 60lit,s tim sto sam na gasni postavio 4 iako je u pravilniku propisano da su dovoljne 3 i to sirine 3cm.Ako nekog zanima mogu da postavim pravilnik.
Stoga mirno spavaj,pozravljam te i zao mi je samo sto se niko nije javio da prihvati posao vec samo da se stara o mom zravlju i bezbednosti.
Molim moderatora drugi put da temu zakljuca
Ajd kad to odradis okaci neku sliku da vidimo , moze i u fazi rada , verovatno ce nekom koristiti a kada koristi znaci da ne skodi
pozdrav
Evo
Odlicno,sam si ga napravio,sto je i smisao ovog foruma"Sam svoj majstor",pa sledeci put zahvali ljudima sto su poslali odgovor,ako trazis uslugu idi na Halooglase ili novosti oglase. :bye2
@Demian :+
@Kemppi :+ :+ :+
Ako smo još usput spasili nečije brkove, ja sam zadovoljan.
Ma odlicno je ispalo , i nema greske ,osim mozda u izboru materijala za rezervoar al to je vec neka druga tema
HVALA!!!
25 pregleda a jos ni jedna sugestija!