Napravio bih nadstresnicu za auto 5x3m. Da li je dovoljno postaviti po dva noseca stuba, ili preporucujete po tri sa svake strane? Koje kutije za nosece stubove, a koje za okvir? Koja debljina , da li je dovoljno 1.8mm? Stavio bih Lexan posto svetlost prolazi kroz njega i posto je lak. Koliko poprecnih profila da stavim po duzini na 5 metara i koje velicine? Moram li da pravim resetku ili ne? Nadstresnica je zasticena, iza nje je garaza, pored kuca, a sa druge strane zid od dva metra koji me odvaja od komsija. Podloga je betonska, da li da betoniram nosece stubove, ili da srafim za postojeci beton? Mnogo pitanja, a malo znanja, al' bolje da pitam nego da mi vetar oduva nadstresnicu:))). Gledam samo da bude sto jednostavnije i jeftinije, a da vrsi posao. Hvala na odgovorima i predlozima unapred:)))
Nadstresnica za automobil, idejje i predlozi
Сви правите рачуницу са лаганим Лексаном, а шта ћемо кад на њега падне снег или кад дуне неки јак ветар? Ја то ипак не бих радио без консултације са стручњаком за статику.
Анкерисање кутија 100-ки са две арматурице је обична будалаштина а не урађен посао ...
Vec sam napravio jednu nadstresnicu 1.5x3 sa lexanom i izdrzala je one najjace vetrove zimus. Ako se pravi polukrug nije to velika sirina (300cm) i izdrzace sneg. Milose, hvala ti na savetima, bar si dao konkretne predloge koji mogu i ne moraju biti usvojeni, ali si se potrudio sto i ostalima zelim. Dajte vase predloge, od kudjenja tudjih nema mnogo vajde. Ako nesto ne valja red je da se kaze sta valja, zato sam i pitao i ako neko ne zna treba ga poduciti, onda sve ima neki smisao.....
Тешко да ће ико преко форума хтети да рачуна потребне пресеке носача и да рачуна потребну конструкцију .
Углавном прича се своди на следеће , правоугаони профил је увек јачи од квадратног , "месо " од 1,8 мм је преслабо . Анкерисање вертикални стубова се ради или заваривањем за правилно убетониране анкер плоче , или се везује убетонираним шрафофима , код лаганијих конструкција дозвољено је и кориштење тзв сидара уколико је бетон довољне дебљине .
Ја сам казо а свако нека ради како хоће и може ...
Covek pita kako da prodje sto jeftinije a ovaj strucnjak mu savetuje pravilno ubetonirane anker ploce - to je budalastina jer da bi pravilno to uradio treba da naliva novu plocu. Al kapiram to je "majstorska" filozofija da uzme pare na toplu vodu i od 2 sata napravi 2 dana posla.
A kad bude sranja onda kuku lele
Covek pita kako da prodje sto jeftinije
Pa ako misli da će dodatne 2000-3000 hiljade dinara, koliko bi ga koštalo da uradi kako treba, da ga upropasti, neka razmisli o potencijalnoj šteti po vozilo sa slike
Najjeftinije je kada se kupi ono sto je neophodno, a najskuplje je kada se dvaput radi.
Анкер плоча 200*200 мм а дебљине 5 мм кошта 150 дин , 4 сидрена вијка фи 10 су 300 дин и нема бетонирања ако је постојећи бетон ваљан ... . Остало је лако срачунати , . Анкерисање стубова бетонским гвожђем спада у архикарабуџење . Кад се укомбинује лоше анкерисање са танкозидним цевима и дискутабилни заваривањем онда се дешавају ствари како на слици . Јасно се виде уста цеви и лоше анкерисање . Бетон и метал падају без крцкања и упозорења .
Уосталом ја сам казо а свако нека ради по својој вољи
Pozdrav svima. Ne razumem se uopšte u ovu materiju pa me zanim sledeće: Hoću da napravim nadstrešnicu za auto, staza je betonirana, odrađena tako da može i kamion da izdrži al to sad nije bitno. Pored nje imam ubetonirane kutije 40x40mm koje su trebale da budu za lozu, al od toga ništa. Ukopane su nekih 40cm i naliven beton okolo vire iz zemlje nekih 140cm. Zanima me da li je na to moguće podići neku konstrukciju i staviti leksan ili one bitumenske ploče iz Uradi Sam ili da se ostavim tog posla i pustim ruže puzavice uz to a za nadstrešnicu pravim ispočetka? Zaboravih reći da bi dimenzije toga bile oko 4x25m...
Ostavite se tog poslqa i pustiti ruže puzavice...Nastrešnicu paviti iz početka.
Ne vidim nikakav problem da se razbije beton za stope, ili anker ploce, i da se to učvrsti dobro. Vetar je čudo i može napraviti dosta problema i štete.
Sebi sm radio konstrukciju od drvenih bagremovih stubova, pokriveno sa bitumenskim pločama. Do sad je izdržava i najjače vetrove.
Stubovi su ukopani oko 50 cm i zabetonirani. Tako da varenje dva ankera za profil 100x100 je dosta slabo.
Skoro sam radio nadstresnicu za terasu 6x3m sa crepom. Kutije 100x100mm su noseci stubovi (zid otprilike 3mm - platio sam oko 5000 za 6 metara takve kutije) i bez problema nose ceo teret - vencanice drvene su 10x10cm i grede drvene 10x10 na svakih cca 60cm to je po ps, za lexan moze veci razmak jer je lagan. Lexan bi me izasao jeftinije ali gde god sam bio pod tim lexan plocama leti sparnije je nego na direktnom suncu, za auto to nece smetati ali dobro razmisli o lexanu. Sto se tice fixiranja stubova - zabusi se beton ukoso 3-4 cm u dubinu burgijom 8 ili 10, nacuka se parce armature 8 ili 10 dugacko 8-10 cm i taman ostane 3-4 cm da viri i taj deo sto viri se zavari sa stubom - za svaki stub po dve rupe i to je sasvim dovoljno (nemoj da rupe idu u istom pravcu tj kosina nek ide na kontra stranu).
Ti bi na ovoj strani gde je zid kuce mogao da fixiras horizontalnu drvenu gredu i da tako izbegnes stubove na toj strani - ta horizontalna bi trebala da ide na visinu betonske ploce da bi je vezao za beton, a ne blokove - a na drugoj strani (ka komsiji) odradis 3 stuba povezeh ih vencanicom i kosina da ide otprilike kao i garaza iza. MIslim da ti je to najjeftinije i najlakse.