Pozdrav. pocecu sa jednim opstim pitanjem, dali se moze integralno kolo ostetiti prilikom lemljenja kad se malo vise zadrzi lemilica na isto pa se ono malo vise ugreje? meni se bas to dogodilo pa sumnjam da je i uzrok sto mi ne izadje na kraju kako treba
evo sada opis. naime resio sam da nakon dosta godina ozivim jedan elektricni digitalni sat, koji je nekad bio sat sa budilnikom, radiom i telefonom koji se pokvario (ja ga pokvario kao mali), pa je isao iz ruke u ruku da ga neko popravi pa su ga dokvarili i za njega nade vise nije bilo nego je tako stajao kao uspomena. e sad sam ja resio da ga ozivim delimicno, t.j. mene interesuje da radi samo i iskljucivo sat, pa sam dosta toga poskidao i ostavio uglavnom ono sto je potrebno da bi sat radio, i naravno kupio novo integralno kolo LM 8560, ali vakum pumpicu nemam za skidanje otopljenog lema, pa sam ubacivao novo IC zagrevanjem istovremeno vise nozica i malo po malo ga uguravao u svoje mesto, pa se tom prilikom i samo integralno kolo zagrejalo da se u jednom trenutku nije bas moglo drzati. ono se lepo smestilo u svoje mesto, svi kontakti dobro zalemljeni, kratkih spojeva izmedju kontakta nema, ali meni sat ne radi kako treba, pojavljuju se neartikulisani brojevi i bezvezne znakove na displeju.pa eto, ko zna odgovor i da da neku sugestiju, bio bi mu zahvalan
digitalni sat
hvala na odgovoru, dakle ima spasa sa novim IC i malo bolje opremljenosti sem moje lemilice od 40 W. semu sam nasao na netu, slicnu kao kod ovog decka sa videa, pa sam dosao na umu da ispratim sve kontakte vodove i elemente pa da dodjem do uzroka sto sat ne radi. eto seme u slikama, ja sam precrtao deo koji sluzi za alarm jer mi to ne treba, nije mi pouzdano, zamislite nestane struje bas kad me treba probuditi... e sad kako sam dosao do ideju da je kolo... nisam hteo da davim sa kompletnom pricom al aj, pokusacu nekako ukratko... bio je to citav komplet uredjaj kakav sam ga opisao, sa mogucnoscu da radi na 110 i na 220 volti, prebacivanjem preko jednostavnog prekidaca na dnu uredjaja, e sad ja decak kao decak, zviznem ga na 110V i ustekam ga lepo u zid na nas lepi napon od 220 V i naravno izgoreo je trafo. taj trafo je bio sa 4 izvoda, nazalost takav nismo uspeli naci vec sam kasnije nasao jedan sa tri izvoda od 6V i dvoje mojih komsija je pokusavalo da to poveze ali bez nekog rezultata. telefon se u medjuvremenu razbio i tako da do dana danasnjeg ja sata nisam imao a radio se jedva cuo na najjace pa se nije koristilo. pricam sa mojim drugom oko ovoga pa mi kaze garant ti otisao IC pa ga menjaj to je fino nezno pa je nastradalo bla bla. e sad kao sto rekoh oskudan sam sa opremom ja samo posecem nozice starog IC pa onda pincetom jednu po jednu sam odlemljivao da bi ih skinuo ali nozice novog IC nisu prolazile zbog starog lema pa kao sto sam rekao ja sve to grejao i gurao polako i eto belaja... e sad najzanimljivije, u medjuvremenu ja izguglam ovu semu, proverim stanje na licu mesta i vidim da su ove budale zamenili mesta zica, tamo gde bi trebalo ici (-) bila je zalemljena (+), a gde je trebalo ici (+) nije bilo nista vec je bilo zalemljeno nesto skroz na drugu stranu kod radija. dakle postoji mogucnost da sam ja skinuo ispravni IC da bi stavio drugi novi i prilikom stavljanja ja ga pokvario.. e sad sat je proradio ali neartikulisanim znakovima a ne kako treba.. eto moje gluposti, i izvinite na davljenju. sad me zanima dali da pokusavam sa trecim IC, ostale komponente su ispitane i su u redu, dakle na stampanoj ploci su ostale jedino komponente sa seme sve drugo je poskidano.
Prilozena sema je necitka i sadrzi greske (recimo kolo ima dva pina 28).
Ovo je najjednostavniji moguci sat, koji:
1. koristi frekvenciju mreze kao referencu
2. upravlja LED displejem pomocu vremenskog multipleksa zasnovanog na prirodi naizmenicnog signala. U jednoj poluperiodi adresirana je prva grupa LE dioda u displeju, a u drugoj preostala grupa.
Pokusajte da proverite kakav je sekundar novog trafoa, i kako je povezan na sat. AC voltmetrom izmerite napon izmedju srednjeg izvoda, i jednog i drugog kraja,
a potom izmerite napon izmedju krajnjih izvoda, te dostavite izmerene vrednosti.
Proverite DC napon napajanja izmedju pinova Vdd (20) i Vss (15). Po semi i dokumentaciji Vdd treba da je
negativniji u odnosu na Vss, i da je u opsegu -7,5V...-14V.
Takodje, pokusajte da opisete, fotografisete (ukoliko se sporo menja), ili snimite video (ukoliko se brzo menja) prikaza na displeju.
oprostite na semi, jeste greska ima dva puta 28 a jedno je 20 bar u drugim semama koje su identicne je tako, eto ispravio sam sliku. na sekundaru napon je naizmenicni (AC) i prikazuje napon od 6 v izmedju srednjeg i jedan od krajnijih izvoda, a izmedju njih napon je 12 V. izmedju Vdd i Vss merim sutra pa javljam. evo semu o grupaciji diode koju ste opisali u t.2. sto se menjanje prikaze mislim da ide tacno kako idu minuti, mislim da je to povezano sa frekvencijom t.j. spojiti ili odspojiti pin 26 na masu za 50Hz spojeno i 60Hz odspojeno.
danas sam izmerio napon izmedju Vss(15) i Vdd(20), meni pokazuje napon od 7.70 V. nisam vas razumeo sta mislite negativniji u odnodu na Vss ali eto meni pokazuje toliko. sekundar sam povezao kao na semi isto, jer prije je bio lose povezan od mojih nadrimajstora, njegove vrednosti sam napisao u prethodnom postu. sto se prikaza tice eto pokusao sam da uslikam ali ne izlazi bas najjasnije na slici iako uzivo su jasno oznacene znakove, nisu bledi kao na slici. zaboravio sam da napomenem da imam isti takav displej sa drugog sata jos od ranije, stavio sam njega misleci da displej ne valja ali i on se ponasao identicno kao originalni, znaci nije do displeja... ima li nade za ovu skalameriju, da kupujem novi IC ili da sve zavrsi lepo u kontejner? Hvala
Nisam primetio zakonitost u paljenju pojedinih segmenata displeja. Pale se segmenti obe multipleks grupe.
I slike nisu najjasnije.
Ne znam sta da Vam predlozim da dalje proverite, sa opremom koju imate.
nista, izgleda da je sa elementima sem IC kola sve u redu (otpornici, diode i kondenzatori), bar pri merenju otpornici pokazuju svoje vrednosti a diode su u jednom pravcu neprovodne, sto bi i trebalo da bude tako... nista, pokusacu da najdem jos jedan IC LM8560. pa ako ne bude nista to je to, eto zakomplikovao stvari pre nego sto vidim realno stanje stvari, (povezivanje trafoa)... zurim u nekim situacijama i nije mi ovo prvi put ali sta cu... hvala Vama na doprinosu oko resavanju problema, pa eto javljam sta je ispalo.
Ja takođe predlažem zamenu IC kola imajući na umu da su komšije zabrljale oko napajanja.
Nadam se da ćete promeniti postupak kod zamene kola.
Srećno!
Ko ima problem sa lemljnjem IC postoje DIP podnožja koja nisu skupa, DIP 28 su oko 60tak dinara.
Da, samo sto je kolo u SDIP 28 kucistu, sa rasterom izmedju nozica od 1,778mm (70mils), dok klasicni DIP28 ima raster 2,54mm (100mils).
Mogu se naci i takva podnozja, ali su redja.
Ostao sam duzan odgovora, nakon dugog vremena. A zasto tako dugo, zato sto nikako nisam mogao da nadjem novi IC po radnjama, ovaj sto sam ga kupio i pregrejao bio je zadnji u toj radnji pa sam narucio preko aliekspresa, pa cekao da stigne i eto, nalemio na mestu starog ic-a ali opet nista, situacija sa prikazama jos gora. Pukne meni film, kupim sve ostale komponente nove (otpornici diode i kondenzatori), sve sklopim na sasvim drugoj plocici, kontakte sam spajao komadicima zice jer plocica nije stampana i konacno sat proradio kako valja, evo radi vec pet sati, ne zuri ne kasni, jasno i ujednaceno svetle svi segmenti displeja. Eto na kraju ispalo da je i nesto drugo bilo u kvaru, mozda cak ni jedno IC nije bilo pokvareno ali ko zna...
Hrabar poduhvat čestitam!
Svaka čast na upornosti!
Sad predji na originalnu plocu i nju sredi, to je ostalo nereseno i treba ga resiti.Tako se uci zanat, za znanje treba i uloziti, najlakse je odustati.
hvala svima na poddrsci sto se originalne ploce tice ne znam, nekako sam odustao nije mi vise po volji, nema ruke gde nije prosao ovaj sklop, svako ostavio za sobom neki trag nepaznje na ploci, videcu, razmislicu sta cu s njom, za sad planiram da ovom novom sklopu izradim neku drvenu kutijicu da sve to osmirglam lakiram pa da tako stoji kao neka retro stvarcica, sta ja znam sta ce ispasti... za sad mi stoji pored kreveta ovako otvorena elektronika i savrseno me sluzi, prezadovoljan sam kad nocu pogledam na sat a ne moram naslepo traziti mobitel i samim tim razbucati pola stvari sa stola.
e sad ja imam jednu drugu ideju. da napravim nesto veci sat t.j. sat sa vecim displejom, koji ce biti sastavljen od vise led dioda. planiram da postavim diode tako da jedna grupa dioda sacine jedan segment cifre, a sedam takvih segmenta sacine cifru i tako to cetiri puta da bi se dobile dve cifre sata i dve cifre minuta. semu imam kako je ovaj originalni displej sacinjen tako da mislim da nece biti problem prilikom izrade displeja, nego me nesto drugo buni, vise dioda naravno zahtevaju vecu snagu vecu jacinu struje pa sad ja ne znam kako da usaglasim ovaj sklop sa integralnim kolom i taj moj zamisljeni displej, naravno znam da je nemoguce tek tako spojiti jedno na drugo jer je ova elektronika dimenzionisana i predvidjena za ovaj displej.ako bi neko mogao da mi objasni obicnim jezikom kako bi se to moglo postici a da ja to razumem jer je ipak ovo samo moj hobi i nemam bas velika znanja.
Evo mene opet... Pre vise od dva ipo meseca sam postavio pitanje oko izrade displeja od led diodica. Epa uradjeno. Sastavio sam displej od led diode zelene boje (moja omiljena). Diode, plocica i IC su nabavljene preko aliekspresa, ostale komponente u mom gradu. Ovim putem zelim da opisem sta sam uradio pa ukoliko se nekome svidi moja ideja nek pokusa. Naime moj novi displej sacinjen je po istom principu kao i originalni samo sto jedan segment cifre sacinjavaju tri diode, koje su paralelno povezane, a sedam takvih segmenta cine cifru. Nista nije promenjeno oko elektronike, standardna sema povezivanja sata trpi i ovaj novi displej bez problema. Ozicenje displeja je uradjeno kao i na originalnom pomocu mostova od zica, i sacinjene su dve multipleks grupe na kojima je povezana minus strana diode, dok plus strane se kombinuju u parovima i vode na IC-u. Da napomenem da je prvobitna zamisao bila da budu diode skroz jedna do drugu gusto poredjene i da displej bude za 24h, ali eto, one su za mikrometar sire i ne nalezu jedna do drugu nego se guraju i morao sam da ih stavim na rastojanju. A plocica je bila narucena sa tim dimenzijama da tacno stanu diode kako sam zamislio i sad moralo je ispasti ovako sa 12h jer sam morao skratiti prvu cifru. Sta jos dodati nego da sam zadovoljan ovim sto sam uradio, na zelenim diodama se uklapa i zelena stampana ploca, ostaje jos da ubacim bateriju koja ce pamtiti sat kad nestane struja i da poradim na izradi kutije gde ce sve ovo stati. Evo slike i Pozz
Da se nadovežem na ovu temu i da postavim pitanje u vezi mog sata kao iz priče iznad. Naime imam u spavaćoj sobi stoni led sat koji u sebi ima još i radio prijemnik. Selektor radio stanica je loš čitaj neprecizan i on se ni ne koristi.
Moje pitanje je u vezi sata. Naime, digitalni sat svakih par dana moram da nameštam jer za tih par dana žuri i po 30 tak minuta. Ispada da žuri i po par minuta dnevno!
Da li neko može da mi da savet koji elektronski sklop utiče na preciznost sata? Ja crtam da su možda problem kondezatori,al imam malo iskustva oko toga i ovo bi uzeo da radim kao neki mali izazov da li mogu to da popravim. Hvala u napred
dali je oduvek sat zurio ili se to pojavilo kao problem? moguce je da je selektor frekvencije (nozica 26 na IC) problem, vidite dali ima ista povezano na toj nozici, moguce je i da su kondenzatori dotrajali ili celo IC
Nije žurio ranije. Poslednjih 2-3godine, ali je tada žurio manje. Recimo na par meseci sam morao da ga podesim. Poslednjih godinu dana imam osećaj da žuri sve više, jer sada ga podešavam na svakih nedelju dana. Otvoriću sat, pogledati i javiti da li ima to kolo i te nožice
Otvorih i na prvi pogled sve izgleda ok. Pretpostavljam da je to kolo o kojem pričate, jer je naspram displeja. Ima još jedno u dnu, ali mislim da je to za radio prijemnik. Oko ovog kola sa oznakom SC8560 ima i para dioda i kondezatora, ali kažem ni jedan kondezator ne izgleda naduvan ili da je iscureo. Šta mi je sl korak u dijagnostici?
Evo, nakon detaljnijeg pregleda štampane ploče, našao sam na ovoj drugoj slici kod, tačnije ispod ta dva otoprnika pored te dve diode koje su verovatno deo grejc spoja(koliko se ja jošsećam iz srednje škole) mislim da su oznaka 1n 4001 barem sam ih ja tada koristio kod ispravljača. Uglavnom kod otpornika R25 i R26 podnožje oko njih je tamno tj kao da su se previše grejali i štampana ploča je tamna! Ne znam koliko se to primeti na slici. E, sad pošto znam da obično deo koji se greje ne mora biti loš sam po sebi jer je nešto drugo dovelo do toga da se on pregrejava, šta bi mi bio prvi korak?
Ako se ja ista razumem u elektroniku, pin 25 je ulaz za 50/60Hz. Sto znaci da preciznost sata odredjena mreznom frekfencijom 50Hz.
Tako da tu nema nista od komponenti koje bi mogle uticati na preciznost sata, osim ako sat ne radi iskljucivo na bateriju. Treba proveriti imas li 50HZ na pinu 25.
Da je pin 26 za 50/60Hz neporavilno spojen gresio bi 3-4 sata dnevno.
Ne znam celu semu sata, ali sad po mrezi ima impulsa na 400Hz, za promenu tarifa, paljenje rasvete, i jos kojekakvih koje ne znam cemu sluze.
Pa moguce je i to da prolazi, pa da pomalo pozuruje sat.
Za detalje oko sata pogledaj :
http://www.shenzhensum.com/products/datasheet/SC8560(en).pdf
Hvala na linku Doduše nije radio, ali sam po modelu ic kola našao. Manje više sve mi je jasno na toj šemi, ali ne šta može biti problem? Doduše na toj šemi piše šta ide na koju nožicu, tj koji signal ili voltaža. Kako sad da proverim koliko Hz dobijam na toj nožici, kad ja nemam osciloskop. Jedino mogu unimerom da merim voltažu ili otpor? Otpor mogu i u bez naponskom režimu, ali da vidim koliko volti dobija moram uključiti sat. Kako se tada meri da ne napravim totalni kurcšlus!?
Hvala na linku Doduše nije radio, ali sam po modelu ic kola našao. Manje više sve mi je jasno na toj šemi, ali ne šta može biti problem? Doduše na toj šemi piše šta ide na koju nožicu, tj koji signal ili voltaža. Kako sad da proverim koliko Hz dobijam na toj nožici, kad ja nemam osciloskop. Jedino mogu unimerom da merim voltažu ili otpor? Otpor mogu i u bez naponskom režimu, ali da vidim koliko volti dobija moram uključiti sat. Kako se tada meri da ne napravim totalni kurcšlus!?
Izmerio sam otpornike i pokazuju 22,3oma koliko i po numeracijo treba da imaju. Bez da sam odlepio diode, ispitao sam obe u neposrednoj blizini i to je u redu u jednoj strani imaju skoro beskonacan otpor, a na drugoj pokazuju oko 400. To sam uradio sa testerom za diode.
To je što se tiče mog znanja elektronike. Dalje ne znam... googlao sam malo i kažu da ovakvi satovi rade na frekvenciju naponske mreže. Sad, ako naša elektrodistribucija nema propisanih 50hz većmalo više onda i sat koji koristi ovaj princip žuri!!! Ima li neko neku ideju? Ili nisam dobro odradio merenja?
Nisam okrenuo ploču već sam tako od gore kontakte koje sam mogao da dodirnem sondama unimera. Tako da ne znamda li je možda hladan lemmu pitanju?
Forum je nesto isekao link. Trebao si ga kopirati. Bitno da si se snasao.
Napisah ti da pored 50Hz u mrezi postoje jos signali 400Hz, za razne kontrole. Pa je moguce da to zeza sat. To nije samo kod nas...
50Hz je prilicno precizno.
Bez nekog unimera koji meri F, ili frekfenciometra, osciloskopa ne mozes dalje nista, osim na srecu...
Jedna opcija ti je da napravis stabilnih 50Hz, i to dovedes na nozicu 25.
Druga opcija je da mozda ipak sat ne dobija tih 50Hz, pa radi sa ovog drugog oscilatora na nozici 27.
pozdrav dragi majstori, i ovaj put mi je potrebna pomoc oko elektronike jer se tu ne snalazim bas... pre nedelju dana stigao mi je sa Ali ekspresa digitalni sat sa rotaciono postavljenim diodicama od 3mm u krug koje odbrojavaju sekunde. isti sam sastavio sa puno paznje sve po propisu ali nisam mu se dugo radovao. diodice su pocele da crkavaju, a samim tim se poremete i brojeve na satu, 7-segmentni displej dobija neadekvatni napon pa svetle segmenti koji ne treba da svetle. ono sto sam ustanovio je da kad dioda crkne ona zapravo dodje u kratak spoj i pri merenju pokazuje nekoliko stotina oma, sto kod ispravnih nije slucaj. glavno pitanje je sta izaziva kratak spoj kod led diodicama? koliko sam uspeo da skopcam princip rada ovog sklopa je da su diodice grupisane u osam grupa, svaka grupa ima svoj otpornik od 330 oma. poslali su u komplet i 7-8 dioda viska pa kako koja pregori ja je zamenim ali juce sam ostao bez zadnje, a danas su cak tri pregorele i sat vise nije u funkciji. znam da bi prvo sto bi svakom normalnom palo na pamet je "baci to kinesko smece" ali hocu da bar pokusam da ustanovim sta dovodi do toga i ako moze da ga osposobim jer sam bas zeleo da ga imam (ipak je ovo SSM forum jelte). merio sam napon i svaka dioda dobija nesto vise od 3.5v, sto mislim da je malo previse. dali stavljanjem otpornika veceg otpora bi se smanjio napon koji diode dobijaju? ceo sklop radi na 5v.
Led se ne napajaju naponom. Vec bila rasprava na forumu. Tako da podatak napon na led nista ne znaci. Led se napaja konstantnom strujom a napon koliki ispadne.
Bolje je izmeri struju 1 led diode. Pa ako je struja ispod 20mA onda su lose diode, ako je preko 20mA onda je otpornik premali. I napisi koja je vrednost tog otpornika. To sto je tako vezano u grupe, se zove multipleksiranje.
Gde sija samo po jedna grupa LED, ali se toliko brzo smenjuju da nasem oku izgleda kao da sve stalno sijaju.
A led prvo crkne, pa ode u kratki spoj, mada par stotina oma nije kratak spoj. Kratak spoj je ispod 1 omal.
reko ja, ne razumem bas elektroniku najbolje hvala, sad vec je jasnije, izmericu malo kasnije pa javljam.
A led prvo crkne, pa ode u kratki spoj, mada par stotina oma nije kratak spoj. Kratak spoj je ispod 1 omal.
upravo tako se izrazava i na displeju, taj segment koji ne treba da svetli prvo pocne vrlo slabim intenzitetom da bi na kraju svetleo jednako kao i svi ostali, kad je vec dioda u "kratkom spoju", znam da ta vrednost ne pretstavlja klasican kratki spoj ali nisam umeo drugacije da opisem
stigli rezultati obdukcije
posto je bilo nemoguce izvaditi - odlemiti diodicu a da ostane ispravna, upotrebio sam drugu, svoju diodu za merenje. struja iznosi 28mA. ovaj sat pokazuje temperaturu svakih nekoliko sekundi. kad pokaze temperaturu struja padne na 19mA. takodje ovaj sat ima fotosenzitivni otpornik da bi se smanjila svetlost dioda i displeja, kad se podesi da radi preko njega i kad se zamraci prostor onda je struja 6mA. otpornici su od 330 oma, takvih ima 8.
otkrio sam i to da kad se skinu problematicne diode sat radi normalno, tako da sad radi bez 9 dioda. zanimljivo je i to da su se do sad kvarile iskljucivo plave diode, dok ni jedna crvena nije otkazala, a narocito sam skinuo i crvenu da bih izmerio i situacija sa strujom je identicna. sta sad da radim? menjati otpornike, diodice ili sve to?
Ako je stvarno 28mA, onda nije cudo sto crkavaju. Plave su osetljivije malo, crvene trpe svasta uglavnom. Tako da struju treba smanjiti, ili traziti led 30-40mA.
Nesto mi ne stima da je struja 28mA, ako je napajanje 5V i otpornik 330R.
Da je samo otpornik 330R na 5V to je 15mA max. Ako ima i LED onda tu mora biti struja reda 9-10mA za crvene. Za plave jos manje.
Ali u svakom slucaju mozes probati povecati taj otpornik. Slobodno mozes zalemiti obican umesto SMD otpornika.
Nisam gledao ima li negde sema tog sata...
Da ne pise na otporniku 330, ako je tako onda nije 330R nego je 33R...
EDIT:
https://content.instructables.com/ORIG/FX1/YWBP/ILWL8RJ4/FX1YWBPILWL8RJ4...
Pretpostavljam da je to sema sata. Znaci otpornik je ipak 33R. A to je premala otpornost svakako...
A struja je jos veca, jer ako je u multipleksu, ta dioda onda radi samo jedan deo vremena. Pa unimer uzima neku srednju vrednost odnosa radi i ne radi...
Tako da definitivno stavljaj tu 100R otponike. Pa nece crkavati.
Medjutim onda sto ti vise LED sija na toj grani, to ce slabije da sijaju...
Jednostavno svaka LED je trebala da ima svoj otpornik...
Tačno je da kolo može da se uništi pregrevanjem.Sem lemilice ko zna kakve vi nemate ništa drugo od alata i sami kapirate dato tako neide.
Sa šemom je teško popravljati bez šeme nemoguće, dali je imate????
Kako ste došli na ideju da je kolo? Dali ste merili napone?
Evo jedne instrukcije nemože mnogo da pomogne!!!!!! Dobrom poznavaocu elektrronike sasvim dovoljno
https://www.youtube.com/watch?v=9cLr5Ez42vQ