nerazumijem se baš u motore, imam jedno pitanje u vezi elektromotora konkretno zanima me koja vrsta elektromotora se manje grije i bolje podnosi opterećenja sinhroni ili asinhroni
motori
Koji elektromotori najbolje podnose opterećenja
nedavno sam kupio dosta povoljno bansek bez motora pa bi mi trebo neki motor da to pogonim neznam kakav motor bi valjalo nabaviti za tu namjenu pozz
neki trofazni bi bio najbolji severov ili neki drugi
sve zavisi kolko ti je veliki bansek takav ti i motor treba da to tera
a motor sklopka čuva kad se preoptereti sklopka će da izbaci
samo me zanima gdje uopce u BIH nabaviti takve motore po mogucnosti nove
e to ne znam
ovde kod nas ih ima na kilo tamo kod vas verovatno končarevi veći izbor
dolazim ja u srbiju par puta godišnje autom, sad u 10 mjesecu planiram ići, a za motor mi se ne žuri pa ako bi mi znao reći gdje bi mogo nabaviti motor i koliko se od plilike kreću cijene za te motore
možeš naći već od 50e pa na više
po oglasima ili na buvljaku
nekad su bili na ceni sad su bukvalno za džabe
Za bansek bi ti neki optimum bio tzv. "visokoobrtajni" AC (monofazni ili trofazni) motor . On se vrti na 3400 (neki ga zovu 3600) obrtaja ,sporiji je 1400 o/min (1600)
Uzmi motor veći od 2kW do nekih 4-5kW.
Mada snaga i obrtaji zavise od odnosa prenosa na banseku (remenice i kajiši) ako ih ima.
Ako planiraš da sečeš "po kućama" uzmi monofazni motor manji od 4kW ,dosta domaćinstava nema trofaznu struju ( ! 21 vek ,nema šta !)
Monofazni 4kW "vuče" 18A , standardni osigurač za domaćinstva je 16A ,osim ako nije budženo ili je el.distribucija stavila 25A , 35A ili više mada to se neradi (čitaj nesme) na monofaznim priključcima.
Cene su ti kao što peradetlic kaže od 30-50 eur pa do 100 (ovce su za sišanje). Ove "visokoobrtajne" više i cene (znaju da ti treba za testeru). Beograd "buvljak" , Novi Sad "najlon" i slična mesta su i dalje na vrhu liste dobavljača takvih stvari.
Pazi kada kupuješ ,znaju da podvale (znam par ljudi što su kupili motor a u njemu nema namotaja-komplet rotora).
Još ti i "pripadniciROMskenacIonalnemanjine" ispadaju najpošteniji , jerbo je on to sigurno skinuo sa nečega što je radilo. I još je "vruće", naravno od rada , i žice su još uvek spojene na njega (naravno radi lakšeg ponovnog spajanja ).
Pardon visokoobrtajni je na 3000 obrtaja za našu merežu a niskoobrtajni na 1400 o/min.
Pre nego što napadnu majstori
Nemozemo pogadjati,daj nam jos podataka .Koliko je debela i koji precnik testere je u pogonu .Da li je ostalo od predhodnog motora njegov komandni ormar gde su osiguraci i zastita ,ako jesu izcitaj pa nam napisi ako nista okaci 2-3 slike da vidimo sta je to .Da li je fabricki ili ssm .Za cirkulare i banseke zasigurno se koriste motori sa 2 800 o/min samo je pitanje snage.
Kod mene u kraju obično banseke nameštaju na motore od motokultivatora i sve to upakuju na auto prikolicu. Dosta ima malih traktorčića "Tomo Vinkovac" na kardanu namešten cirkular. Za bonseke obično su tražili trofazni motor od 5,5 kw ili 7,5 kw - 2900 o/min.
Moj problem je sličan-imam bansek bez motora.Prečnik remenica je 40 cm, a debljina 5 cm. Moje pitanje je koji el motor je najpogodniji za tu veličinu banseka. Da li je moguće staviti mu monofazni motor?Kakve remenice da idu na el motoru i na pogonskoj remenici banseka? Koja je optimalna brzina? Bansek bih koristio za seču ogrevnog drveta. Nadam se da će se naći neko ko bi mi odgovorio da ova pitanja.Hvala
Ovo ti je jako široka tema
Definiši opterećenja?
Bolje podnosi ? Nijedan motor ne podnosi opterećenja za koja nije namenjen?
Možda misliš na promenljiva opterećenja?
AC sinhroni i AC asinhroni ? Baš me živo interesuje gde si našao sinroni motor? Oni su "zamrli" još posle II svetskog rata.
Možda neka laboratorijska sprava ili nešto posebne namene,vanserijsko?
Ako si našao motor sa nekog broda , pazi oni nerade na 50Hz koliko je gradska meža.
Kakvo ti je opterećenje konstantno ili promenljivo?
Dali su ti obrtaji konstantni ili promenljivi?
DC servo motori imaju najbolji odziv (obrtni momenat-dobri za brzo promenljiva opterećenja i brzo promenljive brzine,mana:treba skupa elektornika da ih "vozi")
AC bilo koji ( servo, sinhroni , asinhroni...) imaju malo manje gubitke u gvožđu od DC (mada mnogo zavisi od materijala i konstrukcije/izvedbe motora koji sinhroni i koji asinhroni?)
AC nevole promene dok su AC servo nešto između AC i DC motora , AC sinhroni i asinhroni se lako regulišu ali momenti i br.ortaje su neprecizni ("otprilike" se regulišu,dobro za testeru ali loše za pozicioniranje, zatezanje ili vučenje). Step motroi opet svoja priča.
Naravno sve ovo važi za nominalnu (optimalnu) struju motora uz nominalne (optimalne) obrtaje tj kod AC nominalnu frekvenciju.
Najmalje se greje motor što manje snage sa što manjim opterećenjem.
Najbolji motori po svemu su dizel motori snaga većih od 1000 konja.
Kod njih su procentualno najmanji gubici, procentualno najmanje grejanje, najbrži odziv , najlakša regulacija obrtaja,najjeftini (za svoju snagu).
Pitanje je nejasno ?!?!
"..šta je bolje 1 hladno ili 4vruća..."
"..Brena je Brena al dvaput je dvaput.."
'Ajd' ovako reci ti šta bi ti terao ? I vidi tablicu(ako već imaš motor)?
HB