Pozajmljivao sam punjac akumulatora, i vraćen mi je pokvaren. Zanima me da li bih ja tu mogao nešto da popravim. Otvorio sam ga i uocio da je ova pločica izgorela,odnosno 2 diode, ali ne znam kako šta ovde funkcioniše, znam da lemim za svoje potrebe, i ono osnovno, pa mi treba pomoć, čemu sve to služi, a uz to i ne radi.. Evo fotografija pločice
Popravka punjača akumulatora
Svaka cast, pogodio si sve,s druge strane je izgoreo jedan vod, ali se moze sanirati, a osiguraci su bili premosceni Samo je pitanje gde da nadjem diode, i koje mogu da budu umesto ovih 6A05, ako nema tih, ako se ne nadju.. slikacu i drugu stranu cim budem kuci
У електроници нема погађања, није то видовита Зорка, или се зна или не зна, а Vukoje.B је доказао више пута да за њега ту нема тајни. Једноставо човек зна и хвала му што то знање дели са дугима.
Pogodio je da su bili premošćeni i da je i na drugoj strani došlo do prekida, ali bih to mogao da saniram lemilicom, samo ne znam gde da nadjem te diode i da li postoji neka oznaka sem te 6A05 koja bi mogla da se stavi
Evo, recimo ove:
http://www.interhit.rs/ipravljacke-si-diode-do-25a-p600-p6-6f-25f-do4/74...
istih su gabarita, tako da se samo olaksava posao zamene.
Postarina ce biti skuplja od dioda.
Mozda u Vasem mestu/gradu ima prodavnica elektronskih komponenti.
Pogodio je da su bili premošćeni i da je i na drugoj strani došlo do prekida, ali bih to mogao da saniram lemilicom, samo ne znam gde da nadjem te diode i da li postoji neka oznaka sem te 6A05 koja bi mogla da se stavi
Pa druže, sve sam napisao. I tip i karakteristike diode. Ostalo je samo da se potraže u rednjama elektronskih komponenti.
Ja jedino mogu još da se pogodim oko popravke dotičnog ispravljača.
Haha,hvala..
Da li je to dioda P600A?
Crko mi je punjač od akumulatora izgoren primar a trenutno ne mogu kupiti drugi pa sam mislio nešto iskemijati sa transformatorom iz mikrovalne skinem samo sekundar i namotam drugi, a primar ne diram samo što mi nije baš jasna dimenzija i snaga jezgre jer na njemu piše 1500 w a prema proračunu dimenzija jezgre S=a x b(cm2) P=SxS dobijem oko 600 w ?
Pa dobra je formula za racunanje, mada nema potrebe toliko zalaziti u racunicu kad je trafo od mikrotalasne u pitanju, nije tu matematika toliko precizna kod trafoa, vise sluzi za orjentiring kad se nesto treba napraviti. U praksi se dogadja jako cesto da tu ima dosta korekcija. Vecina trafoa od mikrotalasne daje izmedju 10-20A struje na 12v tako da je to i vise nego dovoljno za bilo kakav punjac akumulatora
Kad namotavas sekundar, vodi samo racuna da zice budu debele dovoljno, i sa dobrim lakom, dobro zategnute da nema prostora za vibracije i sl. I trafo za punjac akumulatora najbolje puni kad to radi sa pulsnom strujom, pa nema kondenzator na izlazu ispravljackih dioda, koji je najjeftinije da se rijesi preko Greca, pa ce ti trebati izlaz sa trafoa od nekih 12-12,5v, zavisno od toga koliko ti grec sreze, na izlazu iz greca ne bi trebalo da prelazi 12v, lli cak oko 11.5.
10v bi trebalo teoretski da bude jer se akumulator ponasa kao kondenzator pa dize napon za korijen iz 2, ali u praksi je to znatno manje.
KOd trafoa od mikrotalasnih ide jako malo namotaja, maltene 2 namotaja za 1v, pa je malo neprecizno za podesavanje voltaze, ali opet, ne pravi se nuklearni pretvarac vec punjac za acu.
moj savjeti ti je kad vec namotavas sekundar na napravis vise izvoda, jedan od 12 volti stabilisanih ili vec naki od napona za recimo upotrebu na preradjenom bivsem aku alatu i slicno, sa grecom i kondenzatorom, jedan normalan od 12 volti nestabilisanih za punjac, i jedan isto nestabilisani sa 15-17v, za zimsko dopunjavanje kad treba dati malo "ture" akumulatoru
a kad bi recimo kombinirao 7-8 takvih transformatora jel bi se mogao napraviti starter koji bi upalio traktor ?
Teoretski da, paralelnom vezom vise izvora struje bi se povecala amperaza, uz konstantnu voltazu, ali iskreno nisam to u praksi nikad probao kako bi se ponasalo, mada trebalo bi ti 15tak trafoa da namotavas pa je po meni ogroman posao.. Po meni je mnogo laksa opcija da se nadje neki stari aparat za varenje sa standardnim EI jezgrom i da se odmotaju namotaji sa 48v i spusti na nekih 18-19v, i bez kondenzatora, ili da se uzme deblja zica pa namota nanovo. Ispravljacke diode sam koristio od co2 aparata za varenje i nekad kad naletim bile su neke velike diode od nekih ruskih traktora na b potoku, mislim da su bile nesto preko 200A.. TO sam pravio i bili su odlicni starteri, doduse za putnicki program, ne znam tacno ali mislim da anlaser na traktoru ne vuce nesto vise struje od Golfa dizela.
naj jeftinije rješenje za diode je raskopati stare alternatore od auta i iz njih izvaditi diode nije lak posao ali može se, dok sam bio mlađi svojevremeno sam napravio starter odnosno jezgru trafoa od krovnog lima od srušene štale rezao sam lim i slagao jezgro 15 dana pokojni otac ga je dao jednom rođaku ali taj starter još dan danas radi nije za moderne aute jer napon skače gore dolje pa bi vjerovatno spalio nešto ali fergusona upali bez problema samo što kad ga uključiš zuji ko pored trafo stanice. što se tiče paralelne veze moglo bi ići i u seriju 12 transformatora po 1 volt sekundara i eto ga mislio sam danas namotati ovaj trafo ali mi crko multimetar prazna baterija moram sutra po drugu
Hahaha, ja sam mislio da sam se ja bavio najuzaludnijim projektima, ali moram priznati da nisam nesto tako pokusao nikad hehe. Jesam premotavao trafoe, probavao svasta nesto dok me to zanimalo i dok nisi mogao na b potoku uzeti napajanje od kompjutera sa izvodima za 12v/16A za 100 dinara, pa sam se dovijao na razlicite nacine da pojeftinim izvore struje, pogotovo kad su diode krenule masovnije da se ugradjuju i one lampe sankerice kako ih ja zovem na 12v. Nije bilo napajanja po 20A za 1000 dinara ko danas, vec motaj bajo, pa sta god navatam samo gledam kako da ne ostetim primar, a sekundar se lako dao rijesiti.
Morao je da zuji kad je jezgro presovano rucno i namotavano rucno, trafo cim ga rasklopis i ponovo sklopis mora da zuji da hebe oca sto bi rekli, nemoze da se sklopi da nema nikakvih odstupanja nikako. Jedino da se potopi u lak kompletan, ali malo skup lak za takve igranke. Al uostelom i da zuji, kome smeta uopste ako radi posao.
Diode od alternatora si cini mi se oko 100A, plus minus, zavisno od jacine alternatora, mada ima ih i od 200, ali rijetko, obicno su tu negdje 70-140A a anlaseri znaju da povuku i preko 300A kod dizela, pogotovo zimi kad ulje stegne, Zato su mi ove ruske bile odlicne, ali to ponekad naleti da se uzme, mada nisam ni gledao godinama, ko kad mi ne treba pa i ne gledam.
Sa 12 transformatora na 1V dobio bi i dalje 1v na izlazu, sa 12x jacom strujom, Paralelna veza sabira Amperazu uz istu voltazu, redna sabira voltazu uz istu amperazu.
Na štampanoj pločici piše koji je tip diode - 6A05. To su diode koje na 35V trpe struju od 6A.
Znači sasvim komotno se mogu zameniti sličnim, pazeći na polaritet (zadebljana linija-prsten na diodi ide na zadebljanu liniju odštampanu na pločici).
Proveriti obavezno da li su štampani vodovi sa druge strane pločice ostali ispravni, jer u ovakvim slučajevima obično i oni stradaju.
Ako može, dajte i sliku sa druge strane pločice.
Inače, diode su crkle zato što je neko pametan premostio osigurače. Zato je obavezno staviti odgovarajuće osigurače koji su predviđeni upravo za ovakve slučajeve.
Srećom, crkle su samo diode, moglo je da bude i gore - da se nešto zapali, pa eto belaja.
Ništa ne ostavljam nezavrš