Imam mali Einhell-ov odvijac/zavijac od 4.8V koji uvek dobro dodje za neka sitna odvijanja. Unutra su 4 baterije 1.2V 600mAh Ni-Cd. Posto su odsluzile svoje (isprazne se posle kratkog vremena same od sebe) hteo sam da ih zamenim. E sada problem mi je sto su one povezane sa malim limom medjusobno i isti je utisnut ili kako vec da kazem. Svojorucno bi mogao jedino da zalemim izmedju male parcice zice. Jel to ok tako da uradim?
Prepakivanje baterija na aku. odvijacu
uz duzno postovanje,,,moze lemilicom, pa i punkt aparat usije metal i napravi mnogo vecu temperaturu od lemilice, usijani celik je cini mi se preko 800 stepeni, punkt aparat pravi i vise prilikom spajanja, a lemilice 60w prave max do 400 stim da je to na vrhu, a kalaj se obicno zavisno od legure koja se koristi za lemljenje topi na oko 270-330... caku zadnje vrijeme ih spajam brenerom i nikad nije bilo problema, mnogo brze se zagrije i lakse rastopi spoj...spajao sam tako i baterije u aparatima za brijanje, solarnim svjetiljkama i ko zna cemu sve...
prepakujem ih godinama posto imam 2x metabo 12v akubusilice i 2x meister craft, za prve baterija kosta 4500 dinara a za einhell 18v brzopunjiva je oko 1500(ranije sam ih dobijao po 800 ispod ruke sto bi rekli)...i traje oko 2 godine dok metabo original traje oko 3 godine mozda malo jace...pa prostom racunicom sa 2 einhell baterije dobijem 3 za metabo 12v...jeste ruku na srce manja snaga einhellovih baterija od metabo, a i krace traje punjenje...medjutim meni je to svakako isplativo...kako god da saberem,,,,a svako misli drugacije pa to ostavljam na licnu odluku
i s obzirom da radim dosta sa bas tim akumulatorima tj pojedinacnim celijama, koje su izvori napajanja za osvjetljenje rafova i slicnih stvarcica, alarma i slicno, nikad do sada nisam imao problema sa lemljenjem, samo naravno treba kod aku busilica da bude veca povrsina spajanja jer sam probao ranije dok sam pocinjao da premostim zicama i grijale su se mnogo posto aku busilica vuce mnooogooo struje
Ni na jednom uredjaju nisam video da proizvodjači spajaju baterije lemljenjem ili na neki drugi način, osim punktovanjem.Punktovanje je brz i kratkotrajan proces tako da temeperatura koja se stvara ne može da se prenese kroz celo telo akumulatora, dok se lemljenjem ili brenerom telo akumulatora znatno duže izlaže toploti.No, sad kako će ko da radi njegova je stvar, svako svoje novce troši kako misli da je najbolje.
Punktovanjem mogu da se spajaju i različiti materijali i da im ostane dobar prelazni otpor što sa lemljenjem (mekim) nije slučaj.
Pa evo sutra cu da slikam bastenke lampe koje imaju svoje baterije koje su lemljene fabricki tako da mozes i to da vidis,(lemljeni su spojevi na baterijama rc automobila koji vuce jako puno struje i ide oko 50kmh, alikacu i to ako nadjem stare baterije original),,ja sam recimo to vidio mnogo puta, a da ne pricamo o tome da je kod vecine uredjaja spoj baterija sa kontaktima cisto mehanicki putem opruga ili slicno,,,i gle cuda rade,,,a sam spoj baterija i kucista na aku odvijacu je ,,,,kakav? obicna mehanicka buxna...od koje je svaki lem kao fizicki spoj bolji provodnik...,,,nema punktova nigdje a provodi struju...punktovanje se koristi iz jednog prostog razloga,,,daleko je jeftinije od lemljenja i daje jaci spoj. Naravno da je bolje kad ima uslova za to bolje je punktovati, to niko ne dovodi u pitanje jer se vrsi prenos struje bez medijuma/kalaja, ali sad nositi baterije slabasnog uredjaja koji kosta 800 dinara u specijalizovane servise koji ce da mu uzmu par hiljada na punktovanje zaista mislim da je suludo...neka uzmu i par stotina, a sigurno nece ispod toga, opet je jeftinije uzeti novi uredjaj, sto opet gubi smisao samog pitanja..baterije 1,2v od recimo 2100mah su ok 300 dinara komad u svim specijalizovanim radnjama koje ja znam, sto je slozices se ipak prevelika investicija za ovakav uredjaj
Zvukoljube druze, ovo je koliko sam ja razum forum sam svoj majstor, i zaista mislim da preozbiljno sve shvatas, uz duzno postovanje znanja i sposobnosti, mislim da nisu specijalizovani servisi i basnoslovno skupa oprema jedini nacin da se posao zavrsi,,,sto bi rekli, imas divan potpis,,,samo se treba pridrzavati toga hehe...
Ne zamjeri, ali mnogo ostro ides pa moram malo da pravim opustene atmosfere...ajd uzdravlje
hehe pa rekoh i ja da je bolje punktovanje, to se ne dovodi u pitanje, i tu se slazemo u potpunosti,,,samo znas ono,,,ako nemas jorgan pa i cebe ce da omoguci da se ugrijes ehhe...nije kao jorgan,,,ali toplo...
Ma ne idem oštro upošte, nego sam imao priliku da sretnem šarlatana na Najlon pijaci kome su puna usta lepih priča, a kad se pogleda uradjen posao ono čista prevara.Posle toga sam razgovarao sa čovekom koji se bavi prodajom baterija i mini akumulatora i uz put i sevisira aku uredjaje.Na osnovu njegove priče sam zaključio da je ipak jeftinije sve to uraditi u servisu jer se dobije garancija a dobiju se kvalitetniji akumulatori, a osim toga čovek ima alat tako da sam zaključio da je bolje malo više platiti, a imati pozdan uredjaj nego otići negde i poljubiti vrata sa praznim baterijama, od posla ništa ostaje samo bruka.No, kako će ko da radi, kao što rekoh njegova stvar i njegovi novci.Ja sam samo napisao svoje razmišljanje što nikako ne znači da je to zakon i da je samo tako ispravno.Ovo je forum i svako ima pravo na svoje mišljenje, a na osnovu mnoštva mišljenja svako će naći ono što mu odgovara.
Postovani majstori postavio sam isto pitanje, pa evo da ponovim, mozda se vi elektricari bolje razumijete.
Imam jedan problem sa aku busilicom na kojoj ne radi prekidac za lijevo i desno odvrtanje- zavrtanje, pa posto ne mogu da nadjem taj dio, molio bi nekoga ko je imao slican problem da mi da savjet kako je otklonio isti. Razmisljao sam da probam prespojiti zice mimo prekidaca i napraviti vanjski prekidac.
Ovdje u servisu nece da prodaju djelove jedino ako kod njih servisiras, sto je jako skupo (Holandija). da li je neko radio nesto slicno? zao mi baciti masinicu jer ima zaista jak motorza njavece sarafe.
Sto se tice ove akubusilice i prekidaca, mislim da su prekidaci u einhell servisu oko 700 dinara, kontao sam ja ranije da se umjesto njih postavi recimo prekidac za podizanje i spustanje prozora na kolima, koji je dvosmjeran, ali nemoze jer kroz njoh prolazi ipak poprilicno velika struja i spali prekidac, tako da ostaje samo druga opcija budzenje nekog od aku busilice, i da se tu moze nesto prebudziti samo ako moze fizicki da se uklopi,,,a uz malo potrage uklopice se... ili malo po bubanj potoku subotom prospartati, moze svasta da se nadje, pa i neke izuzetno jeftine neispravne akubusilice sa ispravnim prekidacima....
zvukoljub, ako mislimo o istoj radnji u blizini Spensa, logicnim nazivom radnje za cega je namenjana, tamo mi se ne ide. Ne znam da li je dozvoljeno spominjati imena pa sam ovako napisao. Jer sam bio platio jedne baterije da se prepakuje veca aku busilica i jednom prilikom sam otvorio i video da su unutra neke no-name baterije. Jedino sta se poklopilo je od kolko su mAh. A cini mi se da sam cuo isto negde slicnu pricu... Mada oni ne naplacuju prepakivanje mada mozda su zato skuplje baterije ili dobijes ovako kao ja druge baterije tj. jeftinije nego sto si platio. Baterije odlicno sljakaju ali dzabe kada koriste svaku krivinu...
Iz tog razloga sam hteo sam da to uradim. Lemljenje mi nije strano a ako ima jos neka pouzdana radnja u NS-u onda cu odneti tamo. Necu novu aku odvrtac da kupujem jer ovo iskljucivo koristim za brzo odvrcanje srafica i zavrcanje istih tako da odlicno radi svoj posao a za vece poduhvate imam ozbiljiniju aku busilicu.
khm khm,,,garancija, pouzdanost, cuda ...hehe...specijalizovani servis...
ma opusti se drugar i zalemi to...i nema da te boli glava, samo uzmi lemilicu minimum 60w, i obavezno dobar kalaj , jer od njega zavisi mnogo kako ce da se razlije i zalijepi...ne provodis ti struje od 300A, pa da sad trebaju neka cuda tu...sto praviti problem bez problema...
Da ne bi bilo da nekog reklamiram, za Perkele, bio sam u Železničkoj ulici i došao do informacija o kojima sam pisao.
Ne znam sto bi se pravio lud, to ti je to mesto. Tamo sam bio i tako sam prosao. Jos, ocigledno, losa reklama nije stigla do svih usiju. Pa ce se ubuduce malo zapitati.
Ja nisam sa njima saradjivao, samo sam išao da pitam, jer sam pre toga imao "igranku" s jednim prevarantom s Najlona.No, to se na kraju završilo tako što mi je vratio novac, jer nije ništa uradio, a mislio je da sam papan pa neću primetiti karabudž.
Ja kao sto rekoh koristim einhell baterije, uzimam ih od predstavnika u surcinu i najisplativije su mi one za evo akubusilice od 18v, kostaju oko 1500 dinara, sadrze 15 celika od 1,2v i podrzavaju brzo punjenje tako da su dosta kvalitetnije od obicnih koje su cini mi se oko 900 dinara 12v. Ne mogu reci da su savrsene, ali su odlican kompromis cijene i kvaliteta..traju oko 2 godine, i nisam imao nekih problema sa njima, jeste da su slabije i da aku busilica nikako nemoze imati istu snagu sa original wutrhovim ili metabo, ali ja recimo i ne planiram da odvrcem tockove sa njima vec mi sluze za srafove u ivericu, dasku, srafljenje elemenata u zidove i slicno, bez problema zavrnu sraf od 50mm u borovu fosnu sto je meni dovoljna snaga...tako da za te potrebe su i vise nego dovoljne...i sto je najgore od svega,,,vecina ih recimo specijalizovanih servisa uzima baterije na istom mjestu i prodaju ih kao neke fensi modele,,a naravno skinu sve oznake, doduse einhell i nema nikakve oznake na baterijama u fabrickom kucistu...
Imam mali Einhell-ov odvijac/zavijac od 4.8V koji uvek dobro dodje za neka sitna odvijanja. Unutra su 4 baterije 1.2V 600mAh Ni-Cd. Posto su odsluzile svoje (isprazne se posle kratkog vremena same od sebe) hteo sam da ih zamenim. E sada problem mi je sto su one povezane sa malim limom medjusobno i isti je utisnut ili kako vec da kazem. Svojorucno bi mogao jedino da zalemim izmedju male parcice zice. Jel to ok tako da uradim?
Pitao bi ponovo oko ovog malo aku odvijaca. Posto mi je stajao a ja sam koristio drugi neki pa nisam hteo da trosim pare na baterije. Palo mi je na pamet da bi bilo dobro kada bi se prepravilo pa da mogu po kuci da ga koristim za brzo zavrcanje i odvrcanje manjih srafova ali sam mislio da ga prebacim na utikac.
E sada kolko moje laicko znanje mene ogranicava. Meni treba 3.2Ah i bar 4.8V da bi ovo radilo. To jedino ispravljac da se prepravlja gde ce se neki otpornik eleminisati pa da se poveca A ili ima neki jednostavniji nacin? Posto sami ispravljaci daju do 600mAh najvise sto znaci da bi se vrteo kao na jednoj bateriji. Ako ima puno zezanja onda bolje da ga bacim jer necu da dam oko 1000din za 4 baterije a ovo sve sa bitsevima je kostalo malo vise oko 2500din. Radilo je kolko je radilo ali generalno cesto te prve NiCd baterije koje idu u jeftiniji alat crknu veoma brzo dok alat i moze da izgura solidnu aktivnost.
možeš za to iskoristiti staro pc napajanje uzmeš izlaz od 5v i spojis trebalo bi raditi napajanje pokrenes tako sto spojis zelenu i bili koju crnu žicu 5v ti je crvena žica na napajanju ako te još šta zanima napiši pa ćemo odgovoriti
Dobra ideja ali prvo da nabavim staro napajanje pa da probam.
gde da kupim baterije za busilicu
da se i ja javim.....
....citam ovu temu, i neke druge ali ne modu da dodjem do odgovora na problem koji imam pa ako neko moze da pomoge bilo bi mi znacajno:
znaci imam einhel aku srafilicu 14.4v i problem sa baterijama i punjacem. Srafilica nije upotrebljavana neko vreme (oko 10 meseci) i kada mi je ponovo zatrebala stavim bateriju na punjac i on crkne posle nekog vremena (ne secam se koliko je baterija stajala na punjacu ali ne vise od 10 sati). Posto sam imamo drugi punjac koji je od druge srafilice (druge marke) ali sa istom istom voltazom ja prikacim na njega i sat vremena kasnije crkne i on.
E sad pitanje: da li mozde neispravna baterija da bude uzrok crkasvanja punjaca ili je to slucajnost? i kako uopste da ustanovim da li je bateija neispravna? FIzicka ostecenja nema otvarao sam kuciste i unutra takodje nisam primetio ostecenja ili da je nesto u kratkom spoju.
Hvala unapred
NIje slučajnost da pregore oba punjača. Pošto 10 meseci nije upotrebljavan akumulator, (tako kažeš) i da pretpostavimo da je u pitanju NiCd baterija, sigurno je neka od ćelija u kratkom spoju. A ima ih 12 u akumulatoru. Potrebno je otvoriti kućište baterija i instrumentom (unimerom) ispitati SVAKU ćeliju pojedninačno, tj. napon. Ona koja nema napona ili je veoma mali ta je stradala (napon normalne ćelije je 1,2V). Pošto je mnogo dugo stajao akumulator, verovatno su neke od ćelija i promenile polaritet, pa se prazne. Da ne objašnjavam i ovo je dovoljno.
Inače, NiCd akumulatori se drže u ispražnjenom stanju ali se obavezno moraju puniti svaka 2-3 meseca i ponovo isprazniti jer ako se to ne uradi unutar ćelije se stvaraju dendriti (kristali) koji naprave kratak spoj i ta ćelija je za otpad. Veoma slično kao kod olovnih akumulatora jer i kod njih se stvaraju kristali (olovo-sulfat) koji naprave kratak spoj i taj akumulator više nije za upotrebu. Samo, sve ovo sa OGROMNOM razlikom jer olovni akumulatori UVEK moraju (koliko je to moguće i izvodljivo) da se drže u maksimalno napunjenom stanju. U suprotnom dolazi do sulfatizacije.
Samo bih da dodam, obratite pažnju da većina aku baterija ima jako veliku struju, naročito je problem kada se prilikom bušenja naiđe na prepreku ili sl. U tom slučaju može doći do zapaljenja.
Baterije se moraju punktovati, nikako lemiti! Punktovanjem ne dolazi do deformiteta ćelije jer na primer mi za punktovanje koristimo 99% čist nikl. Tako da je za takvo spajanje potrebno jako mala struja da bi se dobio superprovodan spoj Nikl - Nikl
Lemljenjem dolazi do pada napona na spoju i do pregrevanja kod većine alata.
Ko ne želi da punktuje može da kupi i nove baterije http://www.svebaterije.net/kategorija/aku-baterije
To se ne radi lemilicom, jer će sigurno doći do oštećenja akumulatore zbog povišene temperature.Za taj posao se koriste minijaturni punkt aparati.Najsigurnije je tu zamenu uraditi u specijalizovanom servisu, em će biti uradjeno stručno, em se dobiju akumulatori za koje se dobija i garancija.U Novom Sadu ima servis gde se to može uraditi za pristupačnu cenu.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..