Na šta treba obratiti pažnju prilikom kupovine polovnog elektromotora?
(mislim na monofazne i trofazne motore od nekoliko kilovati za mrezni napon)
Savet za kupovinu elektromotora
Svaka kupovina polovne robe je lutrija.
Toga sam savrseno svestan! (a verujem da su i ostali )
Mene interesuje sta bi trebalo odnosno sta se moze proveriti pri kupovini, bez detaljnog testiranja (tj. vizuelno ili unimerom) ?
Može se proveriti da li se rotor lako okreće u ležajevima i da nema zazora. Najbolje ga je probati kod prodavca, ako ima mogućnosti, e sad da li je bio preopterećen u topku rada i da li je negde oštećena izolacija to je nemoguće videti bez rasklapanja.Možda ga odnetu u servis za viklovanje motora da se proveri njegova ispravnost u prisustvu prodavca.
Vizuelno pregledati da nema neko oštećenje, unimerom ispitati ako je trofazni svaku fazu ,međufazno i prema masi (otpori kod trofaznih namotaja moraju biti isi, a između faza nesme biti prolaza niti prema masi). Monofazno ispitati radnu i pomoćnu ( radna i pomoćna nesmeju imati prolaza niti prema masi niti između , otpori radne i pomoćne otprilike su 1 : 2 ili 1 : 3 ). Naj pametnije košto je rekao Zvukoljub odneti kod viklera da ga pregleda. Vidi možda i kod viklera ima neki motor na prodaju obično oni daju i garanciju na njega.
el.motor trofazni se ispituje ovako
http://www.samsvojmajstor.com/portal/sites/default/files/ispitivanje_ele...
naravno na gornjem redu treba skinuti plocice tj veze
otpori trebaju biti podjednaki
Zahvaljuljem odgovore. Mislim da cu prihvatiti savet kirgi-a: "Vidi možda i kod viklera ima neki motor na prodaju obično oni daju i garanciju na njega."
A na sta treba obratiti paznju pri uzimanju vec vinklovanog motora i da li su vek-performanse tog motora isti kao i kod novog ili se treba pridrzavati nekog posebnog rezima eksplotacije?
Kod premotavanja elektromotora (ako se ne traži neke izmene u brzini i naponu) radi se sa podacima koji su bili pre premotavanja. Treba obratiti pažnju na pohabanost dekli-poklopaca motora ; rotora ; stopa. Tu dolazi do mehaničkog oštećenja usled habanja ležajeva. Ako je motor redovno servisiran i održavan njegove karakteristike su kao i kod novog. U praksi se pokazalo da neki stari motori su bolji nego novi, fabrike su išle na minimizaciju potrošnje bakra i gvožđa tako da ti novi motori rade na granici nominalnog rada ( na primer stari motori "Sever" tipa: zk su se u nekim slučajevima bolje pokazali nego novi tipa:1zk lil 2zk ).
po meni severovi motori su najbolji
i što se tiče ako su i vinklovani kod mene na svim mašinama su severovi
Svaka kupovina polovne robe je lutrija.
Без алата нема заната, a без знања ни најбољи алат неће помоћи..