Nikad nije kasno.
Automatsko paljenje bojlera po nižoj tarifi, primena tajmera, wi-fi sklopki i dr.
Pozdrav,
evo kako sam ja resio sistem automatskog ukljucenja na jeftinoj struji. Na slikama mozete videti da sam u jednu razvodnu kutiju ugradio grebenasti prekidac sa polozajima 1,0,2.. Unutar kutije se nalazi relej sa slike sa podnozijem, dolazna faza sa prekidaca koja je predvidjena za napajanje bojlera, faza sa uklopnog sata, nulti vod i uzemljenje.
Grebenasti prekidac u polozaju1 - bojler radi non stop tj bez releja dobija stalnu fazu (koristim u slucaju da treba bojler stalno da bude ukljucen)
polozaj 0 - je iskljucen bojler tj. prekinut dovod faze iako je prekidac ispred kupatila ukljucen
polozaj 2 - faza bojlera je vezana preko releja gde je na spulnu releja dovedena faza sa uklopnog sata. Kada uklopni sat aktivira relej tada sva tri kontakta releja pustaju fazu prema bojleru
Bravo!
Gde stoji uklopni sat.? Zašto na crevima nema ukrasnih rozetni.?
Šta se nalazi ispod bojlera?
Hm. Evo i dalje funkcionise sistem koji sam predlozio 10.2015., a koji je i do tada funkcionisao vec 3 godine, i sve to sa istim tajmerom koji je na slici. Kontakti uticnice u tajmeru su izbaceni a rupe uticnice iskoriscene za ucvrscenje tajmera za zid. I ne treba nikakva obuka za ukucane i da neko pamti da li grebenasti trea da bude na 1, 0 ili 2, ili da ukljucuje bilo kakav prekidac u razvodnoj kutiji. Ako treba da se dopuni bojler toplom vodom jednostavno se ukljuci na prekidac kao i pre ugradnje tajmera. Inace je prekidac iskljucen kada zelimo da tajmer regulise ukljucenje-iskljucenje.
Slika se pogresno ucitala, sve to stoji u vertikali, ne u horizontali.
Zbog cega sva tri kontakta pustaju jednu fazu prema bojleru ?
Zdravo svima
Procitao sam u ovoj temi (na zalost ne mogu otvoriti fotke i sve ono sto je prilozeno uz svaki odgovor), i kako sam razmeo:
-za tajmer je bitno koliko sam ukapirao da je iznad 2000w
- i vidim da su od 16A ovi tajmeri, valjda su dovoljni za bojler od 80 litara (koliko sam citao najvise zavisi od W grejaca)
- koliko sam shvatio ako bi ugradio mehanicki za mehanicki potrebni su kontaktori iili sklopke... a ovde sam procitao da za digitalni tajmer: "Nisu potrebni nikakvi dodatni kontaktori ili sklopke. Dovoljnog je kapaciteta za veliki bojler."?
I da li to vazi za svaki digitalni da nije potreban konektor\sklopke? Koliko sam razumeo ako kupim digitalni mnogo je jednostavnije, a plus i jeftinije jer ako kupim mehanicki za njega moram i kontaktor ili sklopke (vidim da su konektori od 200din - 500din)
e sad koji konektor mi je potreban za mehanicki?
- Takoodje ovde sam procitao da je "Tajmer na Aliexpressu kosta 8,5 Evra, obicno ugradjujem Elmarkov i sl, rade godinama bez
problema."
Ako moze preporuka koji tajmer tj ovaj Elmarkov na aliexpress-u i da li je ok kupiti neki koji podrazumeva free shipping kao za ovaj tj da li je ok ili ako neko ima vise iskustva sa kupovinom preko aliexpressa
https://www.aliexpress.com/item/32770104056.html?spm=a2g0o.productlist.0...
Snaga prekidanja tajmera ne zavisi od toga da li je analogni ili digitalni već od konstrukcije kontaktnog sklopa,
Ima tajmera koji pouzdano mogu da preklapaju i više od 20A ali su često neopravdano skupi.
Kineski digitalni tajmeri uglavnom rade dobro ali u većini slučajeva njihovi kontakti ne mogu da izdrže deklarisanu struju i to im je glavna mana.
Najrentabilnija kombinacja je jeftiniji digitalni tajmer (može i kineski sa alija) i neki pouzdan kontaktor deklarisan za struju potrebnu za rad grejača (može i za veću ali to nije nužno za grejače) ali nažalost nema za 200, a ni za 500 din - oni koji vrede su prilično iznad 1500.
Hvala na odgovoru. Izvinite ako postavljam pitanja koja ne prilice, ali ovde sam da vidim koje opcije imam. Sa digitalnom varijanton kao i sa mehanickom. I koja je varijanta jeftinija, acilj isti da se ukljuci kad je jeftina struja, a da je pri tom sigurno (bezbedno)
Posto ja nisam neko ko zna da proceni kineski tajmer da li je odgovarajauci (jedino ako je neko vec kupovao pa da podeli koji je od njih odgovarajuci za bojler), ili po ovome mi se cini da je bolje-sigurnije kupiti kod nas..
kontaktni sklop ne znam sta znaci
Po tvom odgovoru koliko sam shvatio ipak treba kontaktor i u slucaju da je jeftiniji digitalni tajmer pa cak kupljen i kod nas..a za skuplje tajmere nije potreban kontaktor?
neke jeftinije varijante na koje sam naisao je 1400 din
https://www.olimpsport.rs/catalog/tehnika/elektro-oprema-i-materijal/taj...
Maksimalno opterećenje: 16A / 3600W (omski potrošač) ; 2A / 480W (induktivni potrošač), Da li su ovo parametri koje trebam znati? I koji su to stvari na koje treba obratiti paznju pri odabiru?
Ovde sam da vidim koje su mi opcije pri kupovini
Opcije su neograničene može da se nađe svašta.
Svi tajmeri koji nemaju poznatog proizvođača su kineski i to je lutrija sa malom verovatnoćom dobitka što se tiče snage.
Kontaktni sklop je deo prekidača koji prenosi napajanje potrošaču i od njega zavisi koliko će da traje, a deo kontrole sa satom najčešće nije problem. Ako izgore kontakti tajmer je neupotrebljiv iako mu sat radi besprekorno, mada može da se desi i da jeftini radi dugo i bez problema.
Solidan kontaktor od 16A ima već za 2000din (pouzdano radi bar 5 godina), a sa njim i jeftini tajmer može da traje zauvek.
Upravo tako.
Recimo Snajderov modularni kontaktor A9C20731 25A (AC-7A 25A , AC-7B 8.5A) 1NO se moze naci za 2005 din.
Sa mehanickom trajnoscu od miliion ciklusa i elektricnom od 100000 u kategoriji upotrebe AC-7A (slabo induktivni potrosaci), mozete instalirati i zaboraviti da postoji.
Posto je kalem modularnog kontaktora induktivni potrosac, dodatno se kontakti izlaznog releja u vremenskom releju mogu zastititi snubber kolom (R 100-200oma 1+W 500V, C 22-100nF 630+V) paralelno povezanim sa kalemom modularnog kontaktora.
Hvala ti
KONTAKTOR je ono sto je bitno
"Solidan kontaktor od 16A ima već za 2000din (pouzdano radi bar 5 godina), a sa njim i jeftini tajmer može da traje zauvek."
Predlog koji je dobar kontaktor? (ako to sme reci)
I ovi parametri pri kupovini 16A i 3000w (u slucaju da su tacni). Da li ovi parametri isto vaze za kontaktore?
Pogledaj post iznad
Здраво људи,
рекао бих да имамо неколико категорија решавања овог и сличних проблема. Прво би требало нагласити да ли се ради о постојећој инсталацији или планирању шеме за нову инсталацију, где има више простора за новотарије.
Друго, питање је комодитета како желите да ради систем аутоматског (или полуаутоматског) укључивања.и колико утиче на остале укућане. Сходно са тим, решење се може налазити у разводној табли или ближе потрошачу.
Лично, највише ми се свиђа решење у коментару #27 ове теме. Говорило се и о тајмерима заједно са контакторима, а све то заузима доста места у разводној табли. Да продужимо дискусију: Како бисте приступили да разводите нову инсталацију, а да решење треба наћи за више од једног потрошача - бојлера? Рецимо да хоћемо сличан принцип за неколико ТА пећи које су трофазне. Занемарити њихове вентилаторе због једноставности.
Које решење бисте ви код себе применили, а рецимо да не желите пренатрпаност у разводној табли?
Лично, највише ми се свиђа решење у коментару #27 ове теме. ... Рецимо да хоћемо сличан принцип за неколико ТА пећи које су трофазне. Које решење бисте ви код себе применили, а рецимо да не желите пренатрпаност у разводној табли?
Pre dve godine kada sam krenuo da ispravljam postojeće el.instalacije u kući postavila su se upravo ova ista pitanja. Ja sam za bojlere primenio rešenje koje je dao Vukoje.B u postu #27. Jer je stvarno odlično.
Palo mi je na pamet i da unapred rešim slučaj grejanja TA pećima ako nekada pređem na taj vid grejanja. Kada sam već raskopao zidove razvukao sam kablove do svih soba i ostavio mesta u spratnoj tabli za buduće kontaktore. E sad što se tiče "upravljanja" pošto je spratna tabla već prenatrpana razveo sам veći broj žila do GRO za komandni napon. Računao sam da će EPS u narednih par godina će izmestiti brojilo na banderu u IMO pa ću da se "proširim" i na središnji deo ormana gde je sada broilo.
Da li EPS dozvoljava da nakon izmeštanja njihovog brojila iz GRO u IMO može da se koristi i središnji deo table? Tu sam planirao da postavim svoje kontrolno brojilo i da napravim komandni orman za kotlarnicu, centralni bojler i za spratne table. Računam da nakon izmeštanja EPS nema više ništa sa tim i da ih ne interesuje šta ću ja tu da radim. Da li je neko kome je već izmešteno brojilo koristio srednji deo table?
Pogledaj post iznad
Hvala
imam problem da okacim fotku kutije sa osiguracima, ako to nesto znaci. Kod mene je vec postojeca instalacija tj ako to podrazmeva da je vec sve postavljeno u kutiji a tajmer nakadno dodajem..ako sam dobro razumeo post i postavio bih samo bojler na taj tajmer
Palo mi je na pamet i da unapred rešim slučaj grejanja TA pećima ako nekada pređem na taj vid grejanja. Kada sam već raskopao zidove razvukao sam kablove do svih soba i ostavio mesta u spratnoj tabli za buduće kontaktore. E sad što se tiče "upravljanja" pošto je spratna tabla već prenatrpana razveo sам veći broj žila do GRO za komandni napon. Da li EPS dozvoljava da nakon izmeštanja njihovog brojila iz GRO u IMO može da se koristi i središnji deo table?
za ovu varijantu je potreban samo relej?
Zelim da sagledam svaku varijantu i da na kraju odlucim sta mi je najekonomicnija varijanata...jer na kraju krajeva cilj je da bude ekonomicno i da jeftinije prodjem
Meni je plan da malo "opametim" kuću tako da to nemože jednim relej-om da se odradi.
Meni je plan da malo "opametim" kuću tako da to nemože jednim relej-om da se odradi.
I meni. Odavno sam pripremio par kontaktora: https://i.imgur.com/BxYmFRM.jpg samo sam bio lenj. Planiram da ove godine zavrsim.
Ovi kontaktori su samo za potrosace 230Vac, bez osvetljenja i roletni.
Pl217 wrote:Da li EPS dozvoljava da nakon izmeštanja njihovog brojila iz GRO u IMO može da se koristi i središnji deo table? Tu sam planirao da postavim svoje kontrolno brojilo i da napravim komandni orman za kotlarnicu, centralni bojler i za spratne table. Računam da nakon izmeštanja EPS nema više ništa sa tim i da ih ne interesuje šta ću ja tu da radim. Da li je neko kome je već izmešteno brojilo koristio srednji deo table?
У принципу дистрибуцију не занима ништа након мерног ормара и што се њих тиче та инсталација је приватна (подразумева се да мора да задовољава прописе) и ту можеш да инсталираш шта год да ти одговара.
Код мене је мерни ормар на огради дворишта и ту су лимитатори и моји топљиви осигурачи а све остало је у кући и тако је планирано од старта. Ормар је и иначе твој - платио си га, тако да кад дистрибуција премести бројило на улицу, не видим никакву препреку да ту сместиш све што ти одговара.
Odavno sam pripremio par kontaktora: https://i.imgur.com/BxYmFRM.jpg samo sam bio lenj. Planiram da ove godine zavrsim.
Ovi kontaktori su samo za potrosace 230Vac, bez osvetljenja i roletni.
Добар пар, цело велико паковање. С тим можеш практично све потрошаче у кући да контролишеш.
Pozdrav, potrebna pomoc.
Zelim da nadogradim pametnu wifi sklopku koja se montira na din sinu razvodne table. Sklopka bi sluzila sa automatsko paljenje/gasenje bojlera i mjerenje potrosnje. U kolu, ona se montira izmedju klasicne sklopke/osiguraca i bojlera.
Osigurac za bojler je pronadjen, odnosno faza, a mene interesuje kako da pronadjem 0
Нула је заједничка, то је ово означено плавом бојом на заједничкој сабирници доле десно у кутији.
hvala na odgovoru
ja moram da izvadim fazu koja izlazi iz sklopke/osiguraca, ubacim u pametni prekidac, a dodatnim kablom spojim sklopku/osigurac i pametni prekidac.
Ostaje mi da kroz pametni prekidac ubacim 0 koja ide bojlera. Kako da nadjem koji je ulaz, a koji izlaz
Ja iz ovih pitanja mogu da zakljucim samo da bi trebao da zatvoris tu tablu sto pre.
Nadji nekog od drugova, ko poznaje najosnovnije stvari pa zajedno to namontirajte. Ako ne to onda nekog majstora, al da zna bar nesto.
Ako budes na tom mestu ugasio nulu koja ide prema bojleru, imas velike sanse da spalis potrosace koji se nalaza na tom vodu.
Ne znam koji urejdjaj montiras, ali sam siguran da ne prekida nulu. Ako vec hoces da cackas nulu, jedino bezbedno mesto je u samom bojleru.
Iskljucis prekidac bojlera, gasis osigurac, i onda fazu i nulu odvrnes sa klema bojlera, iubacis u tvoju magicnu kutiju, i iz nje dodas 2 zice ka bojleru... Al opet prepusti nekome ko zna....
A što bi gasio nulu? Nulu ne gasi ni prekidač za bojler. A ako želiš da nadješ nulu za bojler jedino mesto ti je razvodna kutija iznad indikatora ili u samom bojleru. Nije ti to trofazna dozna pa da ti sve tri faze, nula i zemlja polaze iz table. Ovde imaš 5x2,5 doveden u kutiju 100x100 i odatle razvedeno za kupatilo, sijlicu, grejalicu, bojler, veš mašinu i možda neku dozni, ako ugasiš nulu u tabli za taj kabli gasiš nulu i za sve potrošače u kupatilu. Ovo ti pišem ako je ovako vezano a može biti i drugačije.
hvala ma dobronamjernom predlogu. plan b je da stavim sklopku pod poklopcem bojlera. ali bih prvo pokusao u razvodnu tablu.
@Branko.kotor, rešite vaš problem u duhu posta br. 27 koji je dao Vukoje.
hvala ma dobronamjernom predlogu. plan b je da stavim sklopku pod poklopcem bojlera. ali bih prvo pokusao u razvodnu tablu.
Razvodna tabla vam je vrlo dobro urađena i ne bi trebalo da bude posebno komplikovano dodati tu sklopku pogotovo što u donjem redu ima dovoljno slobodnog prostora. Pošto znate koji je osigurač za bojler, praćenjem provodnika koji izlazi iz njega sa gornje strane možete relativno lako naći u koji kabl ulazi, a onda se tu vidi i njegov nulti provodnik.
Tu je presudno pravilno povezati sklopku da bi uopšte radila, a to je ujedno i razlog potrebe i nule do nje - treba joj napajanje za rad wifi segmenta i njenog merača potrošnje i treba je povezati po šemi koja je sigurno stigla uz nju (to čak i kinezi daju uz svoje jeftine uređaje). Moguće je i da nije nužno da mora baš nula od bojlera već samo nula da bi sklopka dobila napajanje što je onda lakše.
Drugari, smislio sam da u orman sa osiguracima stavim vremenski relej za ukljucivanje bojlera kada je jeftina struja. Vidim da ih ima raznih pa me intresuje da li imate preporuku šta staviti. Na osiguraču je samo bojler pa ovo ne bi pravilo problem ostaloj instalaciji. Ako neko ima ideju za nešto drugo zamolio bih za predlog. I još nešto, da li kada se relej stavi postoji mogućnost ručnog uključenja van termina koji je na njemu definisan.
Unapred hvala
Treba ti vremenski relej ili uklopni sta. Oni da pale kontaktor a kontaktor bojler. Možeš staviti i prekidač kojim ćeš uključiti kontaktor kada želiš da ti radi bojler van jeftine tarife. Ali pazi da koristiš istu fazu koju pušta i relej ili uklopni sat.
Pozdrav svima,
Iskreno mi nije jasno cemu kompikacije. U prilogu je prosta sema cija je osnova digitalni tajmer.
Jedino sto vam treba su 4 zile izmedju razvodne kutije indikatora i kucne table, dve su lauferi, nula i zemlja.
Ukoliko vam zila u razvodnoj kutiji nedostaje, uvek mozete da maznete zemlju od grejalice i sl,
i da ih uzemljite zemljom od bojlera, na primer.
Bojlerom se upravlja rucno i automatski, tajmer podesavate na nedeljnom nivou da radi u toku noci
koliko vam odgovara.
Nikakvi signali od distribucije i slicne gluposti vam nisu potrebni. Lampica na indikatoru
signalizira da je bojler pod naponom u oba slucaja, kada se napaja preko prekidaca ili
preko tajmera. Preklapanje komandi rucno/automatski ne moze da izazove nikakvu stetu.
Ukoliko vam zatreba vise vode nego sto ste zagrejali, uvek mozete da je dogrejete
rucno, prekidacem.
Tajmer na Aliexpressu kosta 8,5 Evra, obicno ugradjujem Elmarkov i sl, rade godinama bez
problema.