Mašinu sam kupio polovnu bez grejača. Kupio sam nov grejač i mašina je odlično radila neko vreme. Pre nekoliko dana primetio sam da mašina radi, ali grejač ne greje. Skinuo sam grejač i utvrdio da je grejač ispravan, ali su crkli 2 od 3 sigurnosna termostata koji se nalaze na grejaču. Kupio sam termostate, stavio, i vratio grejač. Kada sam uključio mašinu desilo se sledeće: Kada pritisnem dugme za uključivanje upale se za trenutak sve sijalice (dve crvene i ostale zelene), zatim se zelene pogase, svetli samo jedna crvena i upale se dve zelene na odlozenom startu (6 i 9 sati), vidi se na pprvoj slici, mada dugme za odloženi start nije dirano. Mašina polako okreće bubanj par sekundi i stane. Onda se ugase sijalice na odloženom startu.
Pale se i gase zelene sijalice na dugmetu za odloženi start i dugmetu za alarm, i crvena sijalica za vodu. a crvena sijalica desno nonstop treperić Bubanj počinje brže da se okreće, s tim da grejać ne radi i oseča se samo hladan vazduh od ventillatora. Mašina ne može da se iskljući na dugme za isključivanje, već samo kad se otvore vrata motor prestaje sa radom, ali sijalice i dalje svetle.
Da li neko zna šta je u pitanju. Da li je crkao programator ili je možda nešto drugo. Unapred se zahvaljujem na odgovorima i savetima.
Problem sa mašinom za sušenje veša Indesit ISL 70 C
Posle dužeg vremena otrio sam šta je problem. U pitanju je greška F13, a to je zadnji NTC termistor koji se nalazi na grejaču u sredini.
Međutim, sada je problem što ne mogu da nađem taj NTC. Da li neko od forumaša zna gde ima da se kupi ovaj NTC, ili da li ima neko da je menjao grejač, a da je taj NTC ispravan.
Ako je to deo sa slike to nije NTC. To je termicki osigurac. Ako je sve ok on treba da je u kratkom spoju.
Nekad ga je moguce resetovati tako sto se jako udari od tvrdu podlogu. Ali ovo radi na sopstvenu odgovornost...
Inace ima ih svuda, samo pitanje za koju je temperaturu taj.
Rešio sam problem tako štp sam kupio obićan NTC otpornik od 470 kilooma za 100 dinara i mašina već neko vreme radi bez problema.
Posedujem sušilicu za veš Gorenje D72320. Kupljena je polovna i od prvog dana nije radila kako treba! U čemu je problem. Naime od 10tak sušenja veša, neovisno o izabranom programu sušilica u 4-5 slučajeva ne osuši veš!
Najčešći razlog je taj da ne počne ni da okreće bubanj. U par slučajeva je radila i po par sati, ali veš je ostao vlažan. U tim slučajevima sam na zadnjoj strani gde je grejač kada bi skinuo masku, pritiskao malo crveno dugme na nečemu što izgleda kao neki termostat ili slično. Obeležio sam na slici. To dugme ponekad iskoči i ja ga samo pritisnem nazad i onda mašina proradi, ali da bi to dugme pritisnuo moram skidati masku. Najveći problem je u suštini kada neće ni da pokrene bubanj! Znači krene kao da če da se okrene i onda ništa! Slikao sam i unutrašnjost mašine jer sam sumnjao na kondezator, ali mi deluje sve ok. Ima li neko predlog šta bi moglo biti i zašto?
Hvala
To malo dugme je sigurnosni termostat, i velika sansa je da je problem u termostatima, cim iskace sigurnosni znaci da radni ne radi ili je sigurnosni oslabio pa sam iskace od sebe.. Pored njega je radni termostat. Mislim da oba kostaju oko 5000 dinara, samo ih je malo tesko naci, obicno se prodaje sa sve grjiacem kuciste. Skoro smo jurili za neku gorenje masinu, mozda iste oznake kao ova, i nismo uspjeli naci termostate, vec smo narucili preko oglasa sve djuture sa grijacem.
BOSSKE, hvala na brzom odgovoru :)Kako mogu da ispitam njihovu ispravnost? Problem je što su oznake na njima toliko male da nisu čitljive. Možda kada bi koristio lupu. U slučaju da moram da ih zamenim.To sam otprilike i ja sumnjao oko termostata, ali šta da proverim po pitanju ne okretanja bubnja? Ili je i taj simptom posledica termostata?
Pa nisam bas strucnjak za te masine, vjerovatno ce se javiti neko ko se bavi sa tim cudesima, pa se nadam da cete dobiti kompletnije informacije.
Popravljao sam par komada tako po komsiluku pa sam prokljuvio kako rade. U sustini termostati najcesce prave problem. Mislim da ih je skoro nemoguce ispitati, jer u gorenju su rekli da se mijenjaju zajedno sa grijacem, posto navodno oni crkavaju kad grijac podivlja, mada meni je to suludo, jer grijac, sem ako se ne skrati znacajno duzina, nece jace da grije, moze samo da prestane grijati, ali lakse njima uvaliti sve u kompletu, nego samo termoprekidace i termostate da daju. Motor se jednom desilo da su dvije zice premostile kalem pa se zadimio motor, ali iako je pregrijao evo i dan danas radi, koliko vidim i ovaj je indukcioni, tako da oni skoro da i ne crkavaju nikad.
U sustini ako je vrtila par sati a nije osusila ves, znaci da grijac nije radio, e sad koji je razlog tome zaista ne bih znao, da li relej koji ga ukljucuje na ploci divlja ili su samo termostati, to mora da se provjeri.
Mozete unimerom da probate te termostate da li provode pa polako kad se skine lim sa grijaca, upaljacem iz daljine da prilazite i vidite da li prekidaju struju, jer rasturao sam par komada i vidio sam da je unutra bimetalni prekidac, nije neka elektronika za ocitavanje temperature, samo prekida kao kod bojlera i slicno.
BOSSKE, pomogli ste mi sa ovim,ali još uvek nisam pametniji. Konkretno, juče sam je skroz rastavio, ostavio tako otvorenih stranica i ubacio oko 6kg mokrog veša i evo perfektno je odradila posao! Pratiću je u narednim ciklusima sušenja. Sada ste mi dali ideju da proverim i štampanu ploču ovo oko releja, da nije u pitanju neki ladni lem. Zato što u slučajevim kada nije krenula da okreće, grejač je radio, što može značiti da nešto oko davanja signala motoeu nije bilo kako treba?
Sada samo da se javi neko sa većim iskustvom po ovom pitanju
Novi podatak. Juče sam ponovo pokrenuo sušilicu. Radila je približno 20tak minuta, kada je pokrenula pumpu za vodu nakon nekih 30s bi trebalo da nastavi dalje sa radom. Međutim vrtela je pumpu skoro celih 5min a pri tome nije više vrtela bubanj! Isključio sam sušilicu. Otvorio onaj zadnji deo kod ntc termostata, morao sam ponovo da stisnem ono crveno dugme. Ponovo pokrenuo sušilicu i radila je nakon toga redovno. Eto, možda nakon ovoga neko mpže detaljnije da kaže šta može biti uzrok kvara tj da li to sada definitivno potvrđuje da je u pitanju radni i sigurnosni ntc termostat?
Kvar rešen! Da ne ostavim ne zatvorenu temu. Kao što sam i sumnjao u prvom postu da je razlog ne okretanja kondezator, tako je nakon poziva majstoru i iskeširanih 2750din za njegovu dijagnostiku i zamenu istog kvar otklonjen! Hvala Bosske-tu za trud i želji da pomogne.
Nadao sam se da će se neki pravi majstor priključiti i pomoći oko problematike, ali očigledno takvih nema. Možda samo ne daju znanje za džaba. U tom sl bih razumeo. Pozz
Kvar rešen! Da ne ostavim ne zatvorenu temu. Kao što sam i sumnjao u prvom postu da je razlog ne okretanja kondezator, tako je nakon poziva majstoru i iskeširanih 2750din za njegovu dijagnostiku i zamenu istog kvar otklonjen! Hvala Bosske-tu za trud i želji da pomogne.
Nadao sam se da će se neki pravi majstor priključiti i pomoći oko problematike, ali očigledno takvih nema. Možda samo ne daju znanje za džaba. U tom sl bih razumeo. Pozz
Nažalost, mašina opet nije osušila veš!!!!! Zvao majstora ponovo i sada je proverio senzor vlage koji je davao malo veći otpor od dozvoljenog i nakon malo šmirglanja četkice i kontakta, navodno je problem rešen uz naravno novih 2000din naplaćenog rada!!!!! Večeras je test ispravnosti. Ako nakon i druge intervencije, mašina ne proradi, mislim da će da radi "bezbolni" ubeđivač sa majstorom!!!
Epilog!
Eto, ispostavilo se da je moja mašina imala dva kvara zbog čega mi je i zadavala toliko muka u mozganju šta joj je?
Kao što sam spomenuo u gornjim postovima, prvi kvar je bio u vezi kondezatora. Tačnije, kondezator nije skroz "crkao" već samo nije davao nominalni kapacitet i iz tog razloga je u nekim prilikama mašina vrtela bubanj, a u nekim nije jer nije imala snage da zavrti bubanj.
Drugi kvar je bio senzor vlage. Tačnije zbog malo zaprljanosti između četkice i mase, preko koje je zatvarao kontakt, otpor je umesto 2-3 oma, pokazivao oko 20 oma, a to je rezultovalo tome da mašina misli da je veš suv i zato nije paliala grejač. Naime kako se veš suši smanjuje se vlaga u mašini što rezultira većim otporom i kada otpor ode u beskonačno, veš je suv!
Eto, svaka škola se plaća, al barem sam i ja naučio nešto novo što nisam znao do sada!
Nadam še da će nekome pomocćimovo moje iskustvo
Pozz svima koji su čitali
Imao sam slican kvar na Candy masini , popravljana vise puta od strane ovlastenog servisa , kvar je elektronske prirode a ni posle kacenja na "dijagnostiku " nije utvrdjen , sad radi na silu , a popravka bi kostala ko pola nove .
https://www.facebook.com/tenzor1/
https://tenzorisanje.wordpress.com/
https://www.youtube.com/channel/UCHEOtDmyQYSMVXVjjyVsWkw